Permalänk
Medlem

HD 6970 till TV

Hej

Har problem med att koppla ihop min dator och TV.
Har dragit en 10m HDMI kabel mellan men får inte upp något på tv.
Datorn hittar tv:n men jag kan inte köra extend eller duplicate desktop. Dock så kan jag köra på antingen tv eller dator.
När jag startar om datorn så kan jag se på tv:n när den startar, ända tills den kommer till skrivbordet.
Antar att det är någon inställning jag missat någonstans men vart?

Permalänk
Medlem

Tja!

Har precis samma problem med mitt HD 6970.
Har kopplat in 2 st 24" skärmar via DVI och vill nu koppla in TV'n via HDMI på grafikkortet.
Men får det inte att funka.
Däremot så funkade det prima när jag bara hade en utav skärmarna inkopplad.

Vad kan man göra?

//Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfen88:

Tja!

Har precis samma problem med mitt HD 6970.
Har kopplat in 2 st 24" skärmar via DVI och vill nu koppla in TV'n via HDMI på grafikkortet.
Men får det inte att funka.
Däremot så funkade det prima när jag bara hade en utav skärmarna inkopplad.

Vad kan man göra?

//Daniel

Ett HD6970 klarar 4 skärmar man för att använda mer en 2 måste du använda displayport. Den ena DVIn är ihopkoppld med HDMIn, så du för välja om du vill köra DVI eller HDMI. Skaffa en Displayport adapter så lovar jag att de kommer att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk

Hade samma problem, fixade med en display port adapter.

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Flytta dvi sladden till den andar dvi porten borde funka då:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

Ett HD6970 klarar 4 skärmar man för att använda mer en 2 måste du använda displayport. Den ena DVIn är ihopkoppld med HDMIn, så du för välja om du vill köra DVI eller HDMI. Skaffa en Displayport adapter så lovar jag att de kommer att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Okey?

Då tackar vi så mycket för svaret!