ljud från mobilen till datorn

Permalänk

ljud från mobilen till datorn

hoppas först och främst att denna tråd hamna rätt. jo det är så att jag vill få ljudet ifrån mobilen till datorn dvs när jag spelar musik på mobilen så vill jag få upp ljudet på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

hoppas först och främst att denna tråd hamna rätt. jo det är så att jag vill få ljudet ifrån mobilen till datorn dvs när jag spelar musik på mobilen så vill jag få upp ljudet på datorn.

Är nog väldigt bra att skriva vad du har för mobil och om det är datorhögtalare eller stereo högtalare

Men om det är android liknande så är det bara att ta den vanliga 3,5 mm kontakten som du har i bak och sätt, då använder du högtalarna till mobilen om det är så du menar.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Är nog väldigt bra att skriva vad du har för mobil och om det är datorhögtalare eller stereo högtalare

Men om det är android liknande så är det bara att ta den vanliga 3,5 mm kontakten som du har i bak och sätt, då använder du högtalarna till mobilen om det är så du menar.

använder mig av en htc hero. sen så har jag ett usb headset men ingen högtalare eller headset med 3.5mm

Permalänk
Medlem

Har du en blå 3,5mm kontakt på datorn? Om du har det så använd en 3,5mm hane-hane sladd och koppla in telefonen där

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

För över låtarna?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Bluetooth

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

För över låtarna?

använder mig av dood's music streamer

Skrivet av morxy49:

Har du en blå 3,5mm kontakt på datorn? Om du har det så använd en 3,5mm hane-hane sladd och koppla in telefonen där

ja jag har en. men hur gör jag sen

Skrivet av weedad89:

Bluetooth

har ej bluetooth på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

använder mig av dood's music streamer

Finns det inte till datorn?
Annars funderat på Spotify?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Finns det inte till datorn?
Annars funderat på Spotify?

ja men jag behöver inte det just nu när dood's music streamer är grattis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

ja men jag behöver inte det just nu när dood's music streamer är grattis.

Kan ju bli lättare än att fippla med kablar.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av m45t3rm1nd:

har ej bluetooth på datorn

en BT dongel till datorn kan man ha mycket kul med utöver att köra datorn som "BT headset" dvs allt ljud från mobilen in i datorn trådlöst.

Löp o köp

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

ja jag har en. men hur gör jag sen

jag sa ju hur du gör. koppla in telefonen med en hane-hane 3.5mm sladd

TIPS: den blåa 3.5mm är alltså audio in om du inte visste det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ena 3.5mm går in i datorn och den andra i telefonen.

Sen startar du din mediaspelare på telefonen och höjer ljudet på dina högtalare som är kopplade till datorn

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av morxy49:

jag sa ju hur du gör. koppla in telefonen med en hane-hane 3.5mm sladd

TIPS: den blåa 3.5mm är alltså audio in om du inte visste det.

Skrivet av 19KeVVa93:

http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/3.5mm-jack-lead-male...

Ena 3.5mm går in i datorn och den andra i telefonen.

Sen startar du din mediaspelare på telefonen och höjer ljudet på dina högtalare som är kopplade till datorn

inget händer dvs inget ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

inget händer dvs inget ljud

ha max volym på telefonen. btw får du upp på mobilen att det är ett headset inkopplat?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

ha max volym på telefonen. btw får du upp på mobilen att det är ett headset inkopplat?

har det och ja headset symbolen är framme. men kan det vara annorlunda för att jag använder usb headset g930 fall ni undrar.

Permalänk
Medlem

Kör du windows XP eller Windows Vista/7? Öppna upp ljud mixern och höj för Audio in (Volym/Volume in)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 19KeVVa93:

Kör du windows XP eller Windows Vista/7? Öppna upp ljud mixern och höj för Audio in (Volym/Volume in)

w7 pro. hittar ej det i ljud mixern

Permalänk
Medlem

[qoute]These are the suggestions composed within the steps, I did to get my sound recording from all sources to work. This is based on Realtek sound chip and driver.[/qoute]

Activate the stereo mix device

Start => Control Panel => Hardware & Sound => Manage Audio Devices > Recording Tab => Rx in the white area then Check: Show Disabled Devices => Rx Stereo Mix device and now Enable it. Be sure it is checked as the default device.

Enable line in

Start => Control Panel => Hardware & Sound => Manage Audio Devices => Recording Tab => Line In => Rx => Properties => Listen Tab => Check: "Listen to this device" => Click on Apply => OK

REALTEK Properties

Make double click on Realtek speaker icon from the tray => "Device Advanced Settings" > Record Device and move, Change: "Tie Up" to "Separate entire input jacks as independent input devices"

Googlade fram det där, pröva ovanstående

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

These are the suggestions composed within the steps, I did to get my sound recording from all sources to work. This is based on Realtek sound chip and driver.

Activate the stereo mix device

Start => Control Panel => Hardware & Sound => Manage Audio Devices > Recording Tab => Rx in the white area then Check: Show Disabled Devices => Rx Stereo Mix device and now Enable it. Be sure it is checked as the default device.

Enable line in

Start => Control Panel => Hardware & Sound => Manage Audio Devices => Recording Tab => Line In => Rx => Properties => Listen Tab => Check: "Listen to this device" => Click on Apply => OK

REALTEK Properties

Make double click on Realtek speaker icon from the tray => "Device Advanced Settings" > Record Device and move, Change: "Tie Up" to "Separate entire input jacks as independent input devices"

Googlade fram det där, pröva ovanstående

Visa signatur

Permalänk

tack för hjälpen. funkar nu