Beats By Dr. Dre Studio Headphones

Permalänk

Beats By Dr. Dre Studio Headphones

Tjenare!

Min farsa kom hem från kina igår med ett par Beats By Dr. Dre Studio Headphones och jag måste säga att ljudkvalitén är sjuuuukt bra!
Nu är problemet att i ena luren så är själva "högtalaren" löss och skramlar i luren och jag tänker att man på något sätt borde kunna ta isär den och kanske limma fast den eller något liknande, Någon annan som vet något om detta?
Tak på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Kvalisorten på Beatslurarna är skit. Ta det lugnt när du bryter upp dem och limmar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Ja du får öppna dom, kolla på nätet hur folk gjort för att få upp kokosnöten. Du är nog knappast den första med detta problem.

Jag ställer mig lite tveksam till ljudkvaliteten dock. Är den verkligen så bra?

http://www.headphone.com/headphones/monster-beats-by-dre-stud...
Ganska bloatad bas, distorsionskomponenter på -55 och -60dB, 50hz fyrkanttestet ser knappst ut som en fyrkant någonstans...

Till skillnad mot den utomordentligt bra Sennheiser 650 http://www.headphone.com/headphones/sennheiser-hd-650.php#tab...
Distorsionskomponenterna ligger på -85 och mer än -90dB t e x.. det är liksom 30dB det skiljer där.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk

Tack för era snabba svar!
Jo precis men skulle gärna vilja sen en video på någon som tar isär dem^^
Känns ganska farligt att bara bryta isär sådär
Och ljudkvalitén enligt mig är bra men om man kollar på "specsen" på den andra du länkade och på pris skillnaden så

Permalänk
Medlem

Nyfiken, vad är det för spik som uppstår runt 500Hz?

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Nyfiken, vad är det för spik som uppstår runt 500Hz?

Signalen som går till 0dB är testsignalen man matar lurarna med, resten är saker som inte ska vara där, distorsion, och på botten har du även självbrus.

Om allt är perfekt så ser man bara testsignalen. Det finns många andra liknande tester man kan göra och mer intressant är nog att mata in kanske 2 eller 3 närliggande signaler samtidigt och se vad som kommer ut av det. Och dessutom göra detta test på lite olika ställen i registret. Det vore även kul att veta absolutnivån i örat. Då kan man se om distorsionen blir värre ju högre man spelar e t c.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Skrivet av xxviproxx:

Tack för era snabba svar!
Jo precis men skulle gärna vilja sen en video på någon som tar isär dem^^
Känns ganska farligt att bara bryta isär sådär
Och ljudkvalitén enligt mig är bra men om man kollar på "specsen" på den andra du länkade och på pris skillnaden så

Kul att du är nöjd! Det är ändå huvudsaken.
Däremot finns det en hel del lurar runt 500-1000 kr som låter en hel del bättre än Beats by DrDre. Men kanske inte lika snygga.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hrä finns hu du öppnar dom.

http://www.youtube.com/watch?v=-YjbkLpcJhc&feature=related

Är du nöjd så finns inget att klaga på, vad jag hade gjort är att jag hade lagat dom, sålt dom och köpt bättre. Men det är bara vad jag gjort.

Visa signatur
Permalänk

Tack för att du hittade en video åt mig!
Jag har dock vita och utan batterier i^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxviproxx:

Tack för att du hittade en video åt mig!
Jag har dock vita och utan batterier i^^

Inga batterier i? Då har du antingen en kinesisk piratkopia eller en annan modell än studio luren.

Permalänk

Jag skulle anta att det är en "typ" av piratkopia men jag jämförde med ett par äkta och det var absolut ingen skillnad^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxviproxx:

Jag skulle anta att det är en "typ" av piratkopia men jag jämförde med ett par äkta och det var absolut ingen skillnad^^

Du menar alltså att det sitter batterier i orginalet, men inte i dina och ändå märkte du ingen skillnad?

Permalänk

Eh... så du har inte de överprisade lurarna som försäljare lurar på folk som tolkar bas som bra ljud , utan du har lurar som piratkopierar dem? Detta bådar ju inte gott, men huvudsaken är väl att du är nöjd somsagt.

Med tanke på denna piratkopiering så får du nog lista ut själv hur du ska laga detta och kanske berätta för oss hur du gjorde. Lycka till.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

jag tycker fan inte dem är bra alls...

iof så tycker jag musik låter bättre på LP än på CD/MP3/eller annat skit.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Finns ju faktiskt en överhängande risk att kopiorna låter bättre

Permalänk
Skrivet av WDac:

jag tycker fan inte dem är bra alls...

iof så tycker jag musik låter bättre på LP än på CD/MP3/eller annat skit.

Det är väl ganska självklart att okomprimerad musik låter bättre än komprimerad musik? Nu finns det som tur är FLAC filer och SACD som i sin tur kan ha några plus över vinyl. Men för att kunna uppskatta skillnaden emellan dessa. Värme, Rumsuppfattning och hastigheter så måste man ha utrustningen för det också. Vilket man inte får under 1000kr.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marr:

Finns ju faktiskt en överhängande risk att kopiorna låter bättre

Made my day! Provade en kompis beats och de var ju ren skit. Får bättre ljud med mina skithörlurar från phillips med 0 bas.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk

Det var nästan exakt samma på insidan av min som på riktiga så ingen skillnad sen limmade jag bara fast luren och nu är det fixat^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Det är väl ganska självklart att okomprimerad musik låter bättre än komprimerad musik? Nu finns det som tur är FLAC filer och SACD som i sin tur kan ha några plus över vinyl. Men för att kunna uppskatta skillnaden emellan dessa. Värme, Rumsuppfattning och hastigheter så måste man ha utrustningen för det också. Vilket man inte får under 1000kr.

lite vad jag ville säga var att jag är lite konservativ av mig.. men mina KOSS lurar är bättre å Koss har jag kört med sen 1995 samma lika med LP

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Han har antaglingen et par Solo HD. de har inga betterier på sidan

Permalänk

Ja, det är det som är bra med just ljud. Ljud utvecklats inte bättre varje halvår så man måste uppgradera. Bra förstärkare från 70talet är bra förstärkare idag. Samma sak gäller hörlurar och dylikt. Saker har blivit SMIDIGARE, men inte så mycket bättre.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Tumregel nummer 1 angående ljud, det bästa du hört är det bästa du hört, så länge du inte hört någonting bättre

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Tumregel nummer 2 angående ljud, det bästa som finns har man inte råd med.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk

Tumregel nummer 3: Det viktigaste i slutändan är ändå att man själv är nöjd Behöver inte kosta flera hundra tusen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tumregel nummer 4: Glöm inte att det är musiken man vanligtvis lyssnar på, tycker man att det är bra så är det bra om det så råkar spelas genom en klockradio!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av marr:

Finns ju faktiskt en överhängande risk att kopiorna låter bättre

Kan ju inte vara sämre;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Dessa tumregler :3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36