Ansvarig inköpare är meddelad och priserna ska vara justerade!
Givetvis monterar vi in alla delar, inkl frontpanelen, när vi bygger en dator! Skulle det inte gå av någon anledning, t ex att det saknas interna USB3-portar, så kontaktar vi alltid kund och försöker komma överens om en lösning.
Skrivet av Superlight:
Vad gör ni med kartongerna när folk köper dator med montering? Ligger de bara där och skräpar är det möjligt att få dem?
Dom går till återvinning dessvärre och inget som vi skickar med när vi bygger en dator.
Skrivet av lagerHLT:
Är det någon som har köpt eller råkar veta:
1. SilverStone Fortress FT02B USB3.0 + AP181 Svart. Är alla medföljande fläktar airpenetrators?
2. ISF varför får man med en extra fläkt om chassit bara har 4 fläktplatser?
Tack på förhand
Bra fråga! Kan inte ge dig ett bra svar här utan får kolla upp det här åt dig och återkomma!
Skrivet av Newklear:
Hej hopp,
datorn kraschade idag och efter utförlig felsökning av datorn (ta ut del efter del tills att bara moderkortet är kvar) har vi nu kommit fram till att det helt enkelt måste vara så att moderkortet har brakat ihop.
Lampan på moderkortet lyser och det går att få ström ur USB-kontakterna, men det går inte att få bild till skärmen och varken mus eller tangentbord fungerar i USB-kontakterna (mer info här).
Grejen är att det är ett relativt gammalt moderkort (M4N78 Pro för AM2+), inköpt 2009-07-19, så det kan kanske bli svårt att få fram ett ersättningskort, hur gör man då?
Skrivet av Piece of Cake:
Jo, det är klart att det är intressant. Tänkte bara hjälpa till dock så att du inte väntar och sedan får ett "Denna tråd är ej till för enskilda supportärenden" som svar.
Först steget är alltid att kontakta oss direkt på service@inet.se eller 031 65 27 00 och se till att du felanmäler produkten så att vi får in det för en felsökning och kan verifiera både att det är garanti kvar och att det faktiskt är fel på produkten.
Sen om vi inte kan få tag på exakt samma moderkortet, som det är i det här fallet, så gör vi vårt bästa att hitta ett likvärdigt och i dom få fallen där det absolut inte går så får vi helt enkelt försöka hitta en lösning som passar båda parter.
Hade tyvärr blivit en miss av oss och priset i butik blev av misstag satt till 0kr - det ska nu vara justerat!
Hur mycket vi än skulle vilja så har vi tyvärr inte möjligheten att ge bort hårddiskar gratis, det hoppas vi att ni alla förstår.
Skrivet av call396:
en fråga bara, jag ska beställa några datordelar och bara ram-minnet finns inte i lager just nu, så om jag beställer den idag så kommer ram-minnet senare eller kommer allt skickas iväg när alla delar finns???
Vanligtvis väntar vi in hela ordern tills den är komplett innan den går iväg. Kontakta oss direkt på info@inet.se eller 031 65 27 00 så ser vi om det går att lösa att få iväg din order lite snabbare.
Skrivet av Quorthon:
Hej,
Undrar om man kan använda internet-priser om man vill att ni monterar ihop min dator och jag väljer att hämta datorn själv i en fysisk butik t ex Göteborg?
Jag vet att ni inte vill montera stora luftkylare som t ex Noctua NH-D14 på grund av risk för transportskador, men kan ni montera den om jag själv hämtar lådan i den butik där Ni monterar ihop det och på så sätt så får jag själv ansvara för eventuella transportskador så att säga?
Beställer du en dator till butik så är det inga problem med att montera dit en större kylare då vi skickar allt på pall till butik med egna bud. Men då är det butikspriser som gäller på hela ordern dessvärre.
Vi kan dock skicka din dator till dig med kylaren omonterad och att du själv kan montera in den eftersom vi aldrig plomberar våra maskiner! Garantin kommer gälla precis som vanligt.
Skrivet av Swedish Berserk:
Hej Inet!
Har ni något AM3+ moderkort som stödjer AMD FX processorer direkt utan att man ska behöva uppdatera sitt BIOS. Har läst på flera ställen att moderkortet kan gå sönder om man har riktigt otur vid en BIOS uppdatering. Dessutom har jag ingen extra processor att genomföra uppdateringen med.
Tacksam för svar!
Vi har i dagsläget inget moderkort som vi kan garantera där det medföljer ett BIOS som går att använda en FX-processor. Problemet är att BIOS-versionen kan skilja från leverans till leverans och vi har tyvärr ingen möjlighet att kolla upp detta innan leverans.
Skrivet av Corax:
Jag tänkte beställa 2st http://www.inet.se/produkt/1902189/evga-geforce-gtx-580-3072m... från lagerrensningen men någon dag sen så dök mass effect 3 fast klistrad till produkten och utan extra kostnad så blev kortet ca 300kr dyrare än utan spelet(kundvagnen säger att spelet är 0kr). Har ej köpt spelet så jag skulle kunna tänka mig att betala dom 300 kr för ett ex av spelet för det är billigare än att köpa det från något annat ställe(billigaste jag sett är 379kr) men känns inte värt att betala 300kr för ex nr 2. Tyckte det var lite fult med utan extra kostnad/på köpet som höjer priset på produkten med 300kr.
Dom här korten som vi har i vår kampanj där Mass Effect 3 ingår är en bundling som vi har köpt in och har ett högre inköpspris för oss och därför som att priset är högre än tidigare.
Det skulle gå att göra ett undantag i ditt fall så att du kan få ett av dina GTX580 till det tidigare priset - lägg din order och skicka ordernumret till oss i ett PM så kollar vi på det!
Skrivet av Pontraz:
Ni har ungefär 300kr högre pris på Logitech G930 än elctroworld och dustin, något ni kan göra något åt? Jag handlar hellre av er...
Mvh
Dustin kör just nu en kampanj och vi har ingen möjlighet att matcha deras priser i dagsläget. Vi kan eventuellt göra något på priset till dig så skicka oss ett PM så kollar vi på det!
Skrivet av Puckad:
När kommer "MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR II OC" och "Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE" in i lager igen?
Skrivet av Alexanderchr:
Vad händer med internminnena? Ni har nästan inga inne och har inte haft det de senaste veckorna heller.
Vi väntar på större leverans av minnen från Corsair som står just nu på lagret och håller på att packas upp!
MSI Radeon HD7850 är beställningsvara och vi kan tyvärr inte svara på leveranstid i dagsläget.
Skrivet av Hzup:
Får blåskärm samt artefakter samt drivrutinerna till Radeon HD5970 "går sönder", skärmen blir svart stunder och låser sig. Har kollat HD, Minne, Nätagg och ominstallerat windows 6gånger, med 4olika versioner (2st MSDNAA, 2normala).Testade att byta grafikkort och då försvann det. Vad skall jag göra, kan inte göra mer mig veterligen angående grafikkortet. Är det bara att komma förbi med grafikkortet eller?
(Jo, jag har försökt mitt bästa med det, men lackar nu efter alla blå skärmar... *suck* )
Ja, du får felanmäla kortet här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi ta in det för felsökning.
Alternativt är du givetvis välkommen in i någon av våra butiker om du har möjlighet till det!