Permalänk

om jag beställer http://www.inet.se/produkt/4304016/1tb-western-digital-caviar... som ligger ute för 0 kronor nu får jag den för 0 kronor då???

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ErsdaHL06:

om jag beställer http://www.inet.se/produkt/4304016/1tb-western-digital-caviar... som ligger ute för 0 kronor nu får jag den för 0 kronor då???

Kolla igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerHLT:

Är det någon som har köpt eller råkar veta:

1. SilverStone Fortress FT02B USB3.0 + AP181 Svart. Är alla medföljande fläktar airpenetrators?
2. ISF varför får man med en extra fläkt om chassit bara har 4 fläktplatser?

Tack på förhand

Ja, det är 180mm varianten som medföljer

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Kolla igen

Kostar ju 0kr om du kollar butikspriser och inte webpriser.
Skall nog beställa 15 stycken då det är ganska billigt för 0kr
I värsta fall så makulerar Inet beställningen

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Och även om dom åker ner i återvinningen så bränns ju skiten upp med ganska stor säkerhet i alla fall.
Vilket i och för sig är bra för det går ju åt mer energi att återvinna papper,kartong än att tillverka papper,kartong från trä, medans det är i stort sett samma mängd energi i papper,kartong som i trä så man vinner i längden på att inte återvinna papper,kartong.

Går ju inte o resonera så heller. Då tar det ju slut på råvarorna till slut...

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av shadowjolt:

Kostar ju 0kr om du kollar butikspriser och inte webpriser.
Skall nog beställa 15 stycken då det är ganska billigt för 0kr
I värsta fall så makulerar Inet beställningen

Det enda du gör är väl att boka varorna i butiken, du köper dem inte. Så om du har bokat 15st för 0kr så lär ju inte butikspersonalen släppa iväg dem utan att ta betalt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

om jag beställer http://www.inet.se/produkt/4304016/1tb-western-digital-caviar... som ligger ute för 0 kronor nu får jag den för 0 kronor då???

Nej.

Permalänk
Medlem

en fråga bara, jag ska beställa några datordelar och bara ram-minnet finns inte i lager just nu, så om jag beställer den idag så kommer ram-minnet senare eller kommer allt skickas iväg när alla delar finns???

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerHLT:

Är det någon som har köpt eller råkar veta:

1. SilverStone Fortress FT02B USB3.0 + AP181 Svart. Är alla medföljande fläktar airpenetrators?
2. ISF varför får man med en extra fläkt om chassit bara har 4 fläktplatser?

Tack på förhand

Skrivet av Batman:

Ja, det är 180mm varianten som medföljer

Ok men varför får man med en extrafläkt om det inte finns plats för en till?

Visa signatur

Chassi: Corsair 500R CPU: 2500k CPU kylning: Corsair H60 GPU: 2 x SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Ram: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB PSU: Corsair AX 850W Gold

Permalänk

Hej Inet!

Har ni något AM3+ moderkort som stödjer AMD FX processorer direkt utan att man ska behöva uppdatera sitt BIOS. Har läst på flera ställen att moderkortet kan gå sönder om man har riktigt otur vid en BIOS uppdatering. Dessutom har jag ingen extra processor att genomföra uppdateringen med.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa 2st http://www.inet.se/produkt/1902189/evga-geforce-gtx-580-3072m... från lagerrensningen men någon dag sen så dök mass effect 3 fast klistrad till produkten och utan extra kostnad så blev kortet ca 300kr dyrare än utan spelet(kundvagnen säger att spelet är 0kr). Har ej köpt spelet så jag skulle kunna tänka mig att betala dom 300 kr för ett ex av spelet för det är billigare än att köpa det från något annat ställe(billigaste jag sett är 379kr) men känns inte värt att betala 300kr för ex nr 2. Tyckte det var lite fult med utan extra kostnad/på köpet som höjer priset på produkten med 300kr.

Visa signatur

Same Shit Differant day

Permalänk
Medlem

Priser

Hej,

Undrar om man kan använda internet-priser om man vill att ni monterar ihop min dator och jag väljer att hämta datorn själv i en fysisk butik t ex Göteborg?
Jag vet att ni inte vill montera stora luftkylare som t ex Noctua NH-D14 på grund av risk för transportskador, men kan ni montera den om jag själv hämtar lådan i den butik där Ni monterar ihop det och på så sätt så får jag själv ansvara för eventuella transportskador så att säga?

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Ni har ungefär 300kr högre pris på Logitech G930 än elctroworld och dustin, något ni kan göra något åt? Jag handlar hellre av er...

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

När kommer "MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR II OC" och "Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE" in i lager igen?

Permalänk

Vad händer med internminnena? Ni har nästan inga inne och har inte haft det de senaste veckorna heller.

Permalänk
Medlem

Får blåskärm samt artefakter samt drivrutinerna till Radeon HD5970 "går sönder", skärmen blir svart stunder och låser sig. Har kollat HD, Minne, Nätagg och ominstallerat windows 6gånger, med 4olika versioner (2st MSDNAA, 2normala).Testade att byta grafikkort och då försvann det. Vad skall jag göra, kan inte göra mer mig veterligen angående grafikkortet. Är det bara att komma förbi med grafikkortet eller?

(Jo, jag har försökt mitt bästa med det, men lackar nu efter alla blå skärmar... *suck* )

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lagerHLT:

Är det någon som har köpt eller råkar veta:

1. SilverStone Fortress FT02B USB3.0 + AP181 Svart. Är alla medföljande fläktar airpenetrators?
2. ISF varför får man med en extra fläkt om chassit bara har 4 fläktplatser?

Tack på förhand

Skrivet av Batman:

Ja, det är 180mm varianten som medföljer

Skrivet av lagerHLT:

Ok men varför får man med en extrafläkt om det inte finns plats för en till?

Du kommer få med 3 st Airpenetratorfläktar för insug samt en 120mm fläkt i toppen för utblås. Några fler fläktplatser finns inte i chassit.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inet
Skrivet av Minsc S2:

Detta måste ju vara galet Inet?

http://www.inet.se/produkt/4303945/1-5tb-seagate-barracuda-gr...

1,5 TB för 1049:-

http://www.inet.se/produkt/4303946/2tb-seagate-barracuda-gree...

2 TB för 1046:-

Samma hårddisk, tillverkare, specifikationer - och HDD:n som är 0,5 TB större är... 3 kr billigare?

Ansvarig inköpare är meddelad och priserna ska vara justerade!

Skrivet av Math-ematics:

Hej igen inet.

Om man beställer https://www.inet.se/produkt/1902089/asrock-z68-extreme4-gen-3 i och med montering.
Monterar ni usb3 frontpanelen också då eller ingår inte sånt i monteringen? Om så är fallet, varför inte?

Givetvis monterar vi in alla delar, inkl frontpanelen, när vi bygger en dator! Skulle det inte gå av någon anledning, t ex att det saknas interna USB3-portar, så kontaktar vi alltid kund och försöker komma överens om en lösning.

Skrivet av Superlight:

Vad gör ni med kartongerna när folk köper dator med montering? Ligger de bara där och skräpar är det möjligt att få dem?

Dom går till återvinning dessvärre och inget som vi skickar med när vi bygger en dator.

Skrivet av lagerHLT:

Är det någon som har köpt eller råkar veta:

1. SilverStone Fortress FT02B USB3.0 + AP181 Svart. Är alla medföljande fläktar airpenetrators?
2. ISF varför får man med en extra fläkt om chassit bara har 4 fläktplatser?

Tack på förhand

Bra fråga! Kan inte ge dig ett bra svar här utan får kolla upp det här åt dig och återkomma!

Skrivet av Newklear:

Hej hopp,

datorn kraschade idag och efter utförlig felsökning av datorn (ta ut del efter del tills att bara moderkortet är kvar) har vi nu kommit fram till att det helt enkelt måste vara så att moderkortet har brakat ihop.

Lampan på moderkortet lyser och det går att få ström ur USB-kontakterna, men det går inte att få bild till skärmen och varken mus eller tangentbord fungerar i USB-kontakterna (mer info här).

Grejen är att det är ett relativt gammalt moderkort (M4N78 Pro för AM2+), inköpt 2009-07-19, så det kan kanske bli svårt att få fram ett ersättningskort, hur gör man då?

Skrivet av Piece of Cake:

Jo, det är klart att det är intressant. Tänkte bara hjälpa till dock så att du inte väntar och sedan får ett "Denna tråd är ej till för enskilda supportärenden" som svar.

Först steget är alltid att kontakta oss direkt på service@inet.se eller 031 65 27 00 och se till att du felanmäler produkten så att vi får in det för en felsökning och kan verifiera både att det är garanti kvar och att det faktiskt är fel på produkten.

Sen om vi inte kan få tag på exakt samma moderkortet, som det är i det här fallet, så gör vi vårt bästa att hitta ett likvärdigt och i dom få fallen där det absolut inte går så får vi helt enkelt försöka hitta en lösning som passar båda parter.

Skrivet av ErsdaHL06:

om jag beställer http://www.inet.se/produkt/4304016/1tb-western-digital-caviar... som ligger ute för 0 kronor nu får jag den för 0 kronor då???

Hade tyvärr blivit en miss av oss och priset i butik blev av misstag satt till 0kr - det ska nu vara justerat!

Hur mycket vi än skulle vilja så har vi tyvärr inte möjligheten att ge bort hårddiskar gratis, det hoppas vi att ni alla förstår.

Skrivet av call396:

en fråga bara, jag ska beställa några datordelar och bara ram-minnet finns inte i lager just nu, så om jag beställer den idag så kommer ram-minnet senare eller kommer allt skickas iväg när alla delar finns???

Vanligtvis väntar vi in hela ordern tills den är komplett innan den går iväg. Kontakta oss direkt på info@inet.se eller 031 65 27 00 så ser vi om det går att lösa att få iväg din order lite snabbare.

Skrivet av Quorthon:

Hej,

Undrar om man kan använda internet-priser om man vill att ni monterar ihop min dator och jag väljer att hämta datorn själv i en fysisk butik t ex Göteborg?
Jag vet att ni inte vill montera stora luftkylare som t ex Noctua NH-D14 på grund av risk för transportskador, men kan ni montera den om jag själv hämtar lådan i den butik där Ni monterar ihop det och på så sätt så får jag själv ansvara för eventuella transportskador så att säga?

Beställer du en dator till butik så är det inga problem med att montera dit en större kylare då vi skickar allt på pall till butik med egna bud. Men då är det butikspriser som gäller på hela ordern dessvärre.

Vi kan dock skicka din dator till dig med kylaren omonterad och att du själv kan montera in den eftersom vi aldrig plomberar våra maskiner! Garantin kommer gälla precis som vanligt.

Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Inet!

Har ni något AM3+ moderkort som stödjer AMD FX processorer direkt utan att man ska behöva uppdatera sitt BIOS. Har läst på flera ställen att moderkortet kan gå sönder om man har riktigt otur vid en BIOS uppdatering. Dessutom har jag ingen extra processor att genomföra uppdateringen med.

Tacksam för svar!

Vi har i dagsläget inget moderkort som vi kan garantera där det medföljer ett BIOS som går att använda en FX-processor. Problemet är att BIOS-versionen kan skilja från leverans till leverans och vi har tyvärr ingen möjlighet att kolla upp detta innan leverans.

Skrivet av Corax:

Jag tänkte beställa 2st http://www.inet.se/produkt/1902189/evga-geforce-gtx-580-3072m... från lagerrensningen men någon dag sen så dök mass effect 3 fast klistrad till produkten och utan extra kostnad så blev kortet ca 300kr dyrare än utan spelet(kundvagnen säger att spelet är 0kr). Har ej köpt spelet så jag skulle kunna tänka mig att betala dom 300 kr för ett ex av spelet för det är billigare än att köpa det från något annat ställe(billigaste jag sett är 379kr) men känns inte värt att betala 300kr för ex nr 2. Tyckte det var lite fult med utan extra kostnad/på köpet som höjer priset på produkten med 300kr.

Dom här korten som vi har i vår kampanj där Mass Effect 3 ingår är en bundling som vi har köpt in och har ett högre inköpspris för oss och därför som att priset är högre än tidigare.

Det skulle gå att göra ett undantag i ditt fall så att du kan få ett av dina GTX580 till det tidigare priset - lägg din order och skicka ordernumret till oss i ett PM så kollar vi på det!

Skrivet av Pontraz:

Ni har ungefär 300kr högre pris på Logitech G930 än elctroworld och dustin, något ni kan göra något åt? Jag handlar hellre av er...

Mvh

Dustin kör just nu en kampanj och vi har ingen möjlighet att matcha deras priser i dagsläget. Vi kan eventuellt göra något på priset till dig så skicka oss ett PM så kollar vi på det!

Skrivet av Puckad:

När kommer "MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR II OC" och "Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE" in i lager igen?

Skrivet av Alexanderchr:

Vad händer med internminnena? Ni har nästan inga inne och har inte haft det de senaste veckorna heller.

Vi väntar på större leverans av minnen från Corsair som står just nu på lagret och håller på att packas upp!

MSI Radeon HD7850 är beställningsvara och vi kan tyvärr inte svara på leveranstid i dagsläget.

Skrivet av Hzup:

Får blåskärm samt artefakter samt drivrutinerna till Radeon HD5970 "går sönder", skärmen blir svart stunder och låser sig. Har kollat HD, Minne, Nätagg och ominstallerat windows 6gånger, med 4olika versioner (2st MSDNAA, 2normala).Testade att byta grafikkort och då försvann det. Vad skall jag göra, kan inte göra mer mig veterligen angående grafikkortet. Är det bara att komma förbi med grafikkortet eller?

(Jo, jag har försökt mitt bästa med det, men lackar nu efter alla blå skärmar... *suck* )

Ja, du får felanmäla kortet här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi ta in det för felsökning.

Alternativt är du givetvis välkommen in i någon av våra butiker om du har möjlighet till det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Köpte en dator av er och har haft problem sen dess, hade mejlat Inet om support och inte fått något vidare tips.
Det tips jag fick var "prova formatera för att se om det är mjukvara problem.." .... trodde det var mer än det men tydligen nu när jag kollade igenom mejlen var det de ända tipset jag fick från er.

Sen frågade jag om jag kunde komma in med datorn så ni får kolla på den men jag ville inte bli av med sakerna på min ena partition då sa han att antingen kan jag göra en backup själv eller så kan ni lösa det åt mig för 599:-.

Seriöst 599sek för en backup?

Till slut hittade jag problemet...
Det var min firmware som var dålig, och självklart, den som var är den från när jag köpte kortet.
Så ni skulle alltså ta 599:- betalt för att fixa ett problem som inte jag skapat (för att ha kvar mina filer), utan ett problem som fanns innan jag äns köpte kortet?
Seriöst?

Så jävla besviken på er, nog med att ni gav dålig service, ni tänkte också råna mig på pengar, inte speciellt lite heller.
Köper man en dator för 10000:- då förtjänar man helt enkelt bättre service än det där.

Inet.. "bra service" in my ass att ni har.
Otroligt besviken på er.

Permalänk
Inet
Skrivet av Nanashi:

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Köpte en dator av er och har haft problem sen dess, hade mejlat Inet om support och inte fått något vidare tips.
Det tips jag fick var "prova formatera för att se om det är mjukvara problem.." .... trodde det var mer än det men tydligen nu när jag kollade igenom mejlen var det de ända tipset jag fick från er.

Sen frågade jag om jag kunde komma in med datorn så ni får kolla på den men jag ville inte bli av med sakerna på min ena partition då sa han att antingen kan jag göra en backup själv eller så kan ni lösa det åt mig för 599:-.

Seriöst 599sek för en backup?

Till slut hittade jag problemet...
Det var min firmware som var dålig, och självklart, den som var är den från när jag köpte kortet.
Så ni skulle alltså ta 599:- betalt för att fixa ett problem som inte jag skapat, utan ett problem som fanns innan jag äns köpte kortet?
Seriöst?

Så jävla besviken på er, nog med att ni gav dålig service, ni också tänkte råna mig på pengar, inte speciellt lite heller.
Köper man en dator för 10000:- då förtjänar man helt enkelt bättre service än det där.

Inet.. "bra service" in my ass att ni har.
Otroligt besviken på er.

Hej Nanashi! Tråkigt att höra att du känner dig så besviken.

Vad vi kan se så har du köpt din dator i delar och byggt ihop den själv. Garantin gäller då för varje enskild komponent och vi kommer givetvis, helt kostnadsfritt, byta ut en komponent om den visar sig vara defekt.

Om du av någon anledning är osäker på vilken del det är som är defekt och vill skicka in hela din dator så kan du givetvis även göra detta men eftersom du själv byggt ihop din dator och garantin gäller för enskilda komponenter så tar vi ut en felsökningsavgift på 499kr.

Är man osäker så har vi vår populära monteringstjänst där vi tar 799kr för att ge 2års garanti samt där vi även står för all felsökning eftersom du då har köpt en komplett dator från oss.

Att göra en backup är inget som täcks av någon garanti och det är du själv som kund som ansvarar för informationen på din dator oavsett om det är du själv som byggt datorn eller om vi har gjort det. Vi kommer givetvis att byta ut en hårddisk om den är defekt och under garanti, men vi kan omöjligt ersätta t ex bröllopsbilder som legat på hårddisken. Således så är backup ett extra arbete som vi utför och något som vi också behöver ta betalt för att göra.

Då det med största sannolikhet är grafikkortet som är defekt i ditt fall är det högst osannolikt att informationen på hårddisken skulle försvinna, men om det är så att du vill vara helt säker så får du själv göra en backup innan du skickar in din dator för felsökning eller så kan vi hjälpa dig göra det, men då mot en kostnad på 599kr.

Vi ser att du har felanmält ditt grafikkort hos oss och som vi nu inväntar på att få för att kunna felsöka. Du ska ha fått fraktsedlar och instruktioner via mail om hur du går tillväga för att skicka in det och detta kommer inte att innebära någon kostnad för dig överhuvudtaget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi har i dagsläget inget moderkort som vi kan garantera där det medföljer ett BIOS som går att använda en FX-processor. Problemet är att BIOS-versionen kan skilja från leverans till leverans och vi har tyvärr ingen möjlighet att kolla upp detta innan leverans.

Tack för svar!

Så med andra ord får jag köpa ett moderkort på vinst eller förlust och hoppas att det fungerar? Kan inte ni fixa det till en mot en avgift innan ni skickar iväg varorna snääääla.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej Nanashi! Tråkigt att höra att du känner dig så besviken.

Vad vi kan se så har du köpt din dator i delar och byggt ihop den själv. Garantin gäller då för varje enskild komponent och vi kommer givetvis, helt kostnadsfritt, byta ut en komponent om den visar sig vara defekt.

Om du av någon anledning är osäker på vilken del det är som är defekt och vill skicka in hela din dator så kan du givetvis även göra detta men eftersom du själv byggt ihop din dator och garantin gäller för enskilda komponenter så tar vi ut en felsökningsavgift på 499kr.

Är man osäker så har vi vår populära monteringstjänst där vi tar 799kr för att ge 2års garanti samt där vi även står för all felsökning eftersom du då har köpt en komplett dator från oss.

Att göra en backup är inget som täcks av någon garanti och det är du själv som kund som ansvarar för informationen på din dator oavsett om det är du själv som byggt datorn eller om vi har gjort det. Vi kommer givetvis att byta ut en hårddisk om den är defekt och under garanti, men vi kan omöjligt ersätta t ex bröllopsbilder som legat på hårddisken. Således så är backup ett extra arbete som vi utför och något som vi också behöver ta betalt för att göra.

Då det med största sannolikhet är grafikkortet som är defekt i ditt fall är det högst osannolikt att informationen på hårddisken skulle försvinna, men om det är så att du vill vara helt säker så får du själv göra en backup innan du skickar in din dator för felsökning eller så kan vi hjälpa dig göra det, men då mot en kostnad på 599kr.

Vi ser att du har felanmält ditt grafikkort hos oss och som vi nu inväntar på att få för att kunna felsöka. Du ska ha fått fraktsedlar och instruktioner via mail om hur du går tillväga för att skicka in det och detta kommer inte att innebära någon kostnad för dig överhuvudtaget.

Felansökan kan ni avbryta.
Som jag sa tidigare hittade jag problemet själv genom att googla, problemet var att ni hade skickat ut ett kort med dålig firmware.
Alltså var problemet ingenting jag skapat när jag monterat datorn eller liknande utan firmware - dvs. BIOS i GPUn kan man nog kalla det.
Problemet kom från er/EVGA innan jag köpt kortet alltså var jag inte ansvarig för problemet.
Att ni ska ta betalt för något fel som är från fabrik och inte skapat av mig.. det är otroligt. Urusel service, pengar kåta är nog det bästa ordet för det.
Jag trodde ni hade bra service pga. ryktet men nu har jag bevisats motsatsen.
Det är som jag skulle sälja en bil med trasiga däck, sen ber kunden mig byta dem för dem va trasiga, då säger jag "ok fast jag tar en avgift på 799:- för att göra det."
Det förstår väll ändå ni att det är helt fel hoppas jag.

Som sagt ännu än gång, jag löste problemet själv helt utan er hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanashi:

Felansökan kan ni avbryta.
Som jag sa tidigare hittade jag problemet själv genom att googla, problemet var att ni hade skickat ut ett kort med dålig firmware.
Alltså var problemet ingenting jag skapat när jag monterat datorn eller liknande utan firmware - dvs. BIOS i GPUn kan man nog kalla det.
Problemet kom från er/EVGA innan jag köpt kortet alltså var jag inte ansvarig för problemet.
Att ni ska ta betalt för något fel som är från fabrik och inte skapat av mig.. det är otroligt. Urusel service, pengar kåta är nog det bästa ordet för det.
Jag trodde ni hade bra service pga. ryktet men nu har jag bevisats motsatsen.
Det är som jag skulle sälja en bil med trasiga däck, sen ber kunden mig byta dem för dem va trasiga, då säger jag "ok fast jag tar en avgift på 799:- för att göra det."
Det förstår väll ändå ni att det är helt fel hoppas jag.

Som sagt ännu än gång, jag löste problemet själv helt utan er hjälp.

Hejsan! Är ingen inet fanboy, själv haft mina dispyter med dem, men detta är ju absurt. Du menar alltså att Inet har en undersökningsplikt och ska testa alla komponenter innan de skickas ut mot inga extra pengar? Det är ju EVGA som gjort fel här. Inet kan väl inte veta detta utan måste väl ta betalt för att felsöka? Förstår att du skrivit såhär om du betalat dem för att montera och säkerhetsställa funktionaliteten, men nu har du beställt en dator i delar. Och liknelsen med trasiga däck, ehm. Om jag har en bil framför mig och ena däcket är trasigt, då ser jag det. Så du menar att Inet kan med blotta synen se när ett grafikkort inte har rätt mjukvara? Och om nu grafikkortet är trasigt så löser väl Inet detta gratis? Likaså hade väl en bilverkstad bytt ut ditt däck om du kommit in med det? Men det är ju sant, köper jag delar och bygger ihop en bil måste väl jag kunna köra till butiken där jag köpte delarna och be dem fixa den när "något" inte fungerar, utan att de ska ta betalt såklart.

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanashi:

Felansökan kan ni avbryta.
Som jag sa tidigare hittade jag problemet själv genom att googla, problemet var att ni hade skickat ut ett kort med dålig firmware.
Alltså var problemet ingenting jag skapat när jag monterat datorn eller liknande utan firmware - dvs. BIOS i GPUn kan man nog kalla det.
Problemet kom från er/EVGA innan jag köpt kortet alltså var jag inte ansvarig för problemet.
Att ni ska ta betalt för något fel som är från fabrik och inte skapat av mig.. det är otroligt. Urusel service, pengar kåta är nog det bästa ordet för det.
Jag trodde ni hade bra service pga. ryktet men nu har jag bevisats motsatsen.
Det är som jag skulle sälja en bil med trasiga däck, sen ber kunden mig byta dem för dem va trasiga, då säger jag "ok fast jag tar en avgift på 799:- för att göra det."
Det förstår väll ändå ni att det är helt fel hoppas jag.

Som sagt ännu än gång, jag löste problemet själv helt utan er hjälp.

Jag förstår inte hur du inte kan förstå Inets mycket tydliga svar.

Köper du en dator i delar så ligger det på dig att ta reda på vilken del som är trasig. Köper du en färdigmonterad dator så är det Inets ansvar.

Din liknelse med en bil är absurd. För nog köper du bilen färdigmonterad och inte som en byggsats?

Edit: Och fortfarande, de tar betalt för att hitta felet, inte för att åtgärda det.

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Köpte hösten 2010 en portabel hårddisk, närmare bestämt en Lacie Rikiki 640 GB med 2 års garanti. På senare tid har hårddisken börjat krångla och den fastnar och går mycket långsamt i stora överföringar. Har till och med filmat med kamera hur jag överför 1 GB som fastnar mitt i processen.

När jag sedan tar med HDD'n till Inet Torp så får jag detta svaret av en service-kille: Felet är att du inte har den mycket korta USB 2.0 sladden som följer med hårddisken, den krävs för att allt ska fungera korrekt.

Jag frågar då om detta verkligen stämmer och om det står på Lacie's hemsida osv. Han svarar då att han läst det på en sida som han ej kan referera till.

Tycker självklart att detta låter som skitsnack och ringer därför Lacie omedelbart när jag kommit hem. Får då svaret: Alla USB 2.0 sladdar upp till 5m skall fungera med Lacie Rikiki 640 GB utan någon sorts repeater. Den lilla kabeln är bara till för att allt skall vara portabelt.

Jag anser alltså att HDD'n verkligen innehar ett garantifel som märks direkt vid större överföringar och anser att den bör bytas ut eller lagas. Dock så används innehållet på HDD'n ständigt och kan därför inte vara utan den en längre period.

Permalänk
Medlem

Inte funderat på att utöka taurus med en mini-itx variant? För att kunna erbjuda något mot nya alienware x51?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WivouZan:

Hejsan! Är ingen inet fanboy, själv haft mina dispyter med dem, men detta är ju absurt. Du menar alltså att Inet har en undersökningsplikt och ska testa alla komponenter innan de skickas ut mot inga extra pengar? Det är ju EVGA som gjort fel här. Inet kan väl inte veta detta utan måste väl ta betalt för att felsöka? Förstår att du skrivit såhär om du betalat dem för att montera och säkerhetsställa funktionaliteten, men nu har du beställt en dator i delar. Och liknelsen med trasiga däck, ehm. Om jag har en bil framför mig och ena däcket är trasigt, då ser jag det. Så du menar att Inet kan med blotta synen se när ett grafikkort inte har rätt mjukvara? Och om nu grafikkortet är trasigt så löser väl Inet detta gratis? Likaså hade väl en bilverkstad bytt ut ditt däck om du kommit in med det? Men det är ju sant, köper jag delar och bygger ihop en bil måste väl jag kunna köra till butiken där jag köpte delarna och be dem fixa den när "något" inte fungerar, utan att de ska ta betalt såklart.

Med vänliga hälsningar

problemet är att dem hade inte tänkt lösa det gratis.
Dem hade tagit en felsökningsavgift på 499 kr.
Om dem hade betalat tillbaka pengarna när dem fått reda på att det inte är jag som skapat felet så vore det okej men så lät det inte på Inets svar.
Skulle inte ha något emot att betala ifall problemt uppstod pga. mig, men detta problem fanns innan jag fått kortet alltså är det inte pga. mig.
Visst är det EVGA som gjort fel, men det är ju Inet som säljer korten då får dem ta ansvar för det.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för mitt flame, man blir så himla frustrerad när datorn får bluescreen hela tiden när man försöker spela, speciellt när man lagt ut 10 lax på den med förhoppningar att den ska fungera utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanashi:

Ber om ursäkt för mitt flame, man blir så himla frustrerad när datorn får bluescreen hela tiden när man försöker spela, speciellt när man lagt ut 10 lax på den med förhoppningar att den ska fungera utan problem.

När man bygger själv kan man råka ut för diverse problem som exempelvis kräver uppdatering av firmware.
Det är något man får leva med när man är sin egen tekniker, annars är alternativet att köpa en färdigbyggd dator.

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka för den väldigt hjälpsamma personalen på eran service avdelning. Gjorde att mitt nästa grafikkort lär införskaffas på Inet igen. Tusen tack!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010