Permalänk
Medlem
Skrivet av Awwee:

När får ni in NZXTs Switch 810? väntar och väntar på att kunna beställa

Står ju att det är beställningsvara.

Permalänk
Medlem

Många verkar tycka att leveransen är så himla snabb från inet.se, men jag tycker att man får hem sina saker dagen efter beställning från de flesta andra ställen också?

Jag är nu inte alls ute efter att klaga på detta, det var mer än fråga än något annat

Thx peace.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Många verkar tycka att leveransen är så himla snabb från inet.se, men jag tycker att man får hem sina saker dagen efter beställning från de flesta andra ställen också?

Jag är nu inte alls ute efter att klaga på detta, det var mer än fråga än något annat

Thx peace.

Inets leverans är inget speciellt som du säger, är som dom flesta andra. Man får det dagen efter om man beställer innan X tid.
Och så ska det vara också.

Är det bra pris dock kan jag lika gärna vänta 1-2 dagar extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Inets leverans är inget speciellt som du säger, är som dom flesta andra. Man får det dagen efter om man beställer innan X tid.
Och så ska det vara också.

Är det bra pris dock kan jag lika gärna vänta 1-2 dagar extra.

Håller med.

Dock handlar det kanske mest om att visa korrekta lagersaldon, som gör att man som kund upplever det som en snabb frakt?

Och naturligtvis vilken leverantör som t.e.x Inet använder sig av.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv

Min "reserverade" kylare var tydligen inte reserverad när datorn väl skulle plockas. Undrar om INET förstår innebörden av en reservation.

Permalänk
Medlem

Fick min inet byggda dator igår och allt funkar och är kabeljobbet är snyggt gjort. Kartongen det kom i var dock misshandlad av posten och det kändes också som kartongen var för stor för chassit och det låg lite löst.

Ett tips, säkra upp de avtagbara fläktgallren på Corsair Graphite 600 med nån tejp som inte lämnar märken, för alla de låg och skrammla runt efter postens hantering och bara ren tur att de inte orsakade några fula repor.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Inet
Skrivet av Moorfar:

Fick hem mitt nya chassi igår, ett Corsair 800D.
Vill tacka Inet.se för bra service och kanon bra leveranstider !

Tack själv!

Skrivet av Dew87:

Är denna fläkt adaptern http://www.akasa.co.uk/update.php?tpl=product/product.detail.... något ni kan tänkas ta in eller går det att beställa på något sätt?

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Skrivet av Awwee:

När får ni in NZXTs Switch 810? väntar och väntar på att kunna beställa

Det ska komma in en mindre leverans nu i dagarna!

Skrivet av anon143309:

Min "reserverade" kylare var tydligen inte reserverad när datorn väl skulle plockas. Undrar om INET förstår innebörden av en reservation.

När en vara är "Reserverad" som du säger så är det just det den blir i våra system. Det händer tyvärr ibland att en reservation "försvinner" och är då för att det för varan saknas rent fysiskt i vårt lager - det kan vara en lagerdiff eller att t ex att det levererats in fel antal vid en leverans.

Är en vara reserverad till en order så tar vi aldrig bort reservationen för att en annan order har högre prioritet eller liknande, utan det är helt enkelt för att det visade sig att vi inte hade den på lager.

Kontakta oss på info@inet.se eller 031 65 27 00 så kan vi hjälpa dig att byta i din order om du önskar snabbare leverans!

Skrivet av winne:

Fick min inet byggda dator igår och allt funkar och är kabeljobbet är snyggt gjort. Kartongen det kom i var dock misshandlad av posten och det kändes också som kartongen var för stor för chassit och det låg lite löst.

Ett tips, säkra upp de avtagbara fläktgallren på Corsair Graphite 600 med nån tejp som inte lämnar märken, för alla de låg och skrammla runt efter postens hantering och bara ren tur att de inte orsakade några fula repor.

Tack för feedbacken! Ska ta det här vidare med ansvarige och se om det är möjligt att säkra upp på ett bättre sätt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Såg att ni lagt upp Diablo 3 på eran webb. Tänkte bara säga att den ligger under "Speltillbehör > Spel > PC-spel > Electronic Arts >" vilket känns lite fel ^.^

Permalänk
Medlem

Beställningsvara fråga

hej

Undrar, om man beställer datorkomponenter för montering (beställning webb-butik) och en vara står som Beställningsvara (webblager = 0 st) men finns i butikslager (i någon butik) plockar ni från butik då eller inväntar ni leverans från leverantör?

Jo en sak till, kan man se på orderstatus eller på annat sätt när dator börjar monteras?

tack=)

Permalänk
Medlem

Hej!

Sitter och ska plocka ihop ett datorkitt åt en kompis på eran hemsida och märker att det är väldigt mycket RAM som inte finns i lager?
verkar bara vara en drös med DDR3 från corsair som finns inne men inte från nadra tillverkare? har ni något datum som man kan vänta sig att ni är "fully stocked" igen?

tack på förhand för svar

Permalänk
Medlem

Hej.

Tänkte bara fråga vad det är som dröjer med alla "XFX Radeon HD7970 3072MB Dual Fan"?
Verkar inte finnas och beställa någon stans, antar att du har samma information som på sidan att det är "obekräftat" eller har det kommit in några nya uppgifter om dem?

Mvh

Permalänk
Medlem

Så var det dags för lite beröm som jag tycker man skall ha när man gjort sig förtjänt av det.

Söndags beställer jag en liten datorn till jobbet.
Allt finns i lager.
2 dagar senare när inget hänt kollar jag ordern och ser att minnen inte finns i lager trots att de gjorde detta vid beställning.

Skickar ett mail vid 12-13 snåret och frågar vad som hänt och om det går att byta minnen mot något likvärdigt.
1-2 timmar senare får jag ett svar om vad som hänt och att de byter ut de restade minnen mot likvärdiga och justerar ner priset till det ursprungliga.
10 minuter efter detta får ja sms om att ordern är under behandling.
Dagen efter klockan 1400 messar posten mig med att varorna finns på mitt uthämtningsställe.

Trevligt med SNABB hantering av både Inet och INTE att glömma Posten.

Permalänk
Skrivet av JompaGBG:

hej

Undrar, om man beställer datorkomponenter för montering (beställning webb-butik) och en vara står som Beställningsvara (webblager = 0 st) men finns i butikslager (i någon butik) plockar ni från butik då eller inväntar ni leverans från leverantör?

Jo en sak till, kan man se på orderstatus eller på annat sätt när dator börjar monteras?

tack=)

Man får ringa och fråga om status. Jag har väntat sen 28e feb på min montering och i förrgår skulle den blivit plockad. Vem vet när den kommer. Säkert inte innan helgen vilket hade varit kul.

Alla delar har funnits ifrån orderdatum. Under kampanjen stod det 5-7 dagar. Så det är nu typ.

Man får vänta och se glad ut.

Fråga till inet. Får jag med kartonger till alla delar? Annars blir det svårt med returer och dyligt om något pajar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet
Skrivet av Reyintaz:

Hej Inet.

Såg att ni lagt upp Diablo 3 på eran webb. Tänkte bara säga att den ligger under "Speltillbehör > Spel > PC-spel > Electronic Arts >" vilket känns lite fel ^.^

Ska ligga rätt nu - tack!

Skrivet av JompaGBG:

hej

tack=)

Om vi hämtar från butik eller inte varierar - bäst är att du kontaktar oss direkt så kollar vi på det! Alternativt kan vi hjälpa dig byta till något som finns i lager om du vill snabba på leveransen.

I dagsläget går det tyvärr inte att se status på sin order utan du får kontakta oss antingen via mail eller telefon så kollar vi åt dig.

Skrivet av Delbo:

Hej!

Sitter och ska plocka ihop ett datorkitt åt en kompis på eran hemsida och märker att det är väldigt mycket RAM som inte finns i lager?
verkar bara vara en drös med DDR3 från corsair som finns inne men inte från nadra tillverkare? har ni något datum som man kan vänta sig att ni är "fully stocked" igen?

tack på förhand för svar

Vi är medvetna om att det är lite tomt och vi jobbar på att få in i lager igen - kollar med inköpsavdelningen och återkommer till dig!

Skrivet av Xaio:

Hej.

Tänkte bara fråga vad det är som dröjer med alla "XFX Radeon HD7970 3072MB Dual Fan"?
Verkar inte finnas och beställa någon stans, antar att du har samma information som på sidan att det är "obekräftat" eller har det kommit in några nya uppgifter om dem?

Mvh

Tyvärr vet vi inget i dagsläget om varför den är försenad eller när den kan tänkas komma i lager igen. Hemsidan uppdateras så fort vi vet mer så håll utkik där!

Skrivet av Triton242:

Så var det dags för lite beröm som jag tycker man skall ha när man gjort sig förtjänt av det.

Söndags beställer jag en liten datorn till jobbet.
Allt finns i lager.
2 dagar senare när inget hänt kollar jag ordern och ser att minnen inte finns i lager trots att de gjorde detta vid beställning.

Skickar ett mail vid 12-13 snåret och frågar vad som hänt och om det går att byta minnen mot något likvärdigt.
1-2 timmar senare får jag ett svar om vad som hänt och att de byter ut de restade minnen mot likvärdiga och justerar ner priset till det ursprungliga.
10 minuter efter detta får ja sms om att ordern är under behandling.
Dagen efter klockan 1400 messar posten mig med att varorna finns på mitt uthämtningsställe.

Trevligt med SNABB hantering av både Inet och INTE att glömma Posten.

Tack för det!

Skrivet av Math-ematics:

Man får ringa och fråga om status. Jag har väntat sen 28e feb på min montering och i förrgår skulle den blivit plockad. Vem vet när den kommer. Säkert inte innan helgen vilket hade varit kul.

Alla delar har funnits ifrån orderdatum. Under kampanjen stod det 5-7 dagar. Så det är nu typ.

Man får vänta och se glad ut.

Fråga till inet. Får jag med kartonger till alla delar? Annars blir det svårt med returer och dyligt om något pajar.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, vi skickar dessvärre inte med några originalkartonger.

Vi rekommenderar att du sparar emballaget som datorn kommer i för att underlätta att skicka tillbaka dentill oss om det visar sig att den behöver tas in för felsökning!

Skrivet av Dew87:

Är denna fläkt adaptern http://www.akasa.co.uk/update.php?tpl=product/product.detail.... något ni kan tänkas ta in eller går det att beställa på något sätt?

http://www.inet.se/produkt/8600974/adapter-splittkabel-for-4-... <- är upplagt nu!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Något jag tänkt på länge är att det står på era wd elements 2 tb att det sitter en 7200rpm disk när det i 99 fall av 100 sitter 2 tb green diskar 5400rpm . Under en period förekom det dock att wd satt i Re4 och black i dem,

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Stort tack. Här ska köpas för PWM styrning till datorn

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Hej igen inet.

Om man beställer https://www.inet.se/produkt/1902089/asrock-z68-extreme4-gen-3 i och med montering.
Monterar ni usb3 frontpanelen också då eller ingår inte sånt i monteringen? Om så är fallet, varför inte?

Permalänk
Medlem

Detta måste ju vara galet Inet?

http://www.inet.se/produkt/4303945/1-5tb-seagate-barracuda-gr...

1,5 TB för 1049:-

http://www.inet.se/produkt/4303946/2tb-seagate-barracuda-gree...

2 TB för 1046:-

Samma hårddisk, tillverkare, specifikationer - och HDD:n som är 0,5 TB större är... 3 kr billigare?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Detta måste ju vara galet Inet?

http://www.inet.se/produkt/4303945/1-5tb-seagate-barracuda-gr...

1,5 TB för 1049:-

http://www.inet.se/produkt/4303946/2tb-seagate-barracuda-gree...

2 TB för 1046:-

Samma hårddisk, tillverkare, specifikationer - och HDD:n som är 0,5 TB större är... 3 kr billigare?

Lär bero på priser från leverantören...den ena kanske är en gammal prisuppgift?

Permalänk
Medlem
Citat:

den ena kanske är en gammal prisuppgift?

Misstänker jag också, det är därför jag nämner det här så att Inet kan åtgärda det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vad gör ni med kartongerna när folk köper dator med montering? Ligger de bara där och skräpar är det möjligt att få dem?

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

Skulle gissa starkt på att datorn levereras i kartongen.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Vad gör ni med kartongerna när folk köper dator med montering? Ligger de bara där och skräpar är det möjligt att få dem?

Antagligen åker kartongerna ner i "brännbart"

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Misstänker jag också, det är därför jag nämner det här så att Inet kan åtgärda det.

Mjo...fast har dom köpt in dom för ett speciellt pris, så..

Permalänk
Medlem

Är det någon som har köpt eller råkar veta:

1. SilverStone Fortress FT02B USB3.0 + AP181 Svart. Är alla medföljande fläktar airpenetrators?
2. ISF varför får man med en extra fläkt om chassit bara har 4 fläktplatser?

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Corsair 500R CPU: 2500k CPU kylning: Corsair H60 GPU: 2 x SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Ram: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB PSU: Corsair AX 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Antagligen åker kartongerna ner i "brännbart"

Och även om dom åker ner i återvinningen så bränns ju skiten upp med ganska stor säkerhet i alla fall.
Vilket i och för sig är bra för det går ju åt mer energi att återvinna papper,kartong än att tillverka papper,kartong från trä, medans det är i stort sett samma mängd energi i papper,kartong som i trä så man vinner i längden på att inte återvinna papper,kartong.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Keeper of Traditions

Hej hopp,

datorn kraschade idag och efter utförlig felsökning av datorn (ta ut del efter del tills att bara moderkortet är kvar) har vi nu kommit fram till att det helt enkelt måste vara så att moderkortet har brakat ihop.

Lampan på moderkortet lyser och det går att få ström ur USB-kontakterna, men det går inte att få bild till skärmen och varken mus eller tangentbord fungerar i USB-kontakterna (mer info här).

Grejen är att det är ett relativt gammalt moderkort (M4N78 Pro för AM2+), inköpt 2009-07-19, så det kan kanske bli svårt att få fram ett ersättningskort, hur gör man då?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hej hopp,

datorn kraschade idag och efter utförlig felsökning av datorn (ta ut del efter del tills att bara moderkortet är kvar) har vi nu kommit fram till att det helt enkelt måste vara så att moderkortet har brakat ihop.

Lampan på moderkortet lyser och det går att få ström ur USB-kontakterna, men det går inte att få bild till skärmen och varken mus eller tangentbord fungerar i USB-kontakterna (mer info här).

Grejen är att det är ett relativt gammalt moderkort (M4N78 Pro för AM2+), inköpt 2009-07-19, så det kan kanske bli svårt att få fram ett ersättningskort, hur gör man då?

Man kontaktar inet på service@inet.se

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Piece of Cake:

Man kontaktar inet på service@inet.se

Jo, jag kom på att det kanske är en bättre idé så jag skickade dem ett mail.

Det kan dock ändå vara intressant att veta hur dem gör med så pass gamla kort.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jo, jag kom på att det kanske är en bättre idé så jag skickade dem ett mail.

Det kan dock ändå vara intressant att veta hur dem gör med så pass gamla kort.

Jo, det är klart att det är intressant. Tänkte bara hjälpa till dock så att du inte väntar och sedan får ett "Denna tråd är ej till för enskilda supportärenden" som svar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!