Nå Downloadsmappen smidigt

Permalänk
Medlem

Nå Downloadsmappen smidigt

Någon som har koll på hur man når sin Downloadsmapp smidigt?

I Win7 gick den ju ha på startmenyn och gick att komma åt alla olika profilmappar genom att trycka på namnet.

I Win8 får jag gå via C:\users\pzyber\downloads, alternativt skapa en genväg. Lite irriterande och måste finnas något smidigare sätt.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

vad är smidigare än en genväg? bara lägga genvägen i metro eller på skrivbordet så är det väl löst?

Permalänk
Medlem

Nja vill inte behöva växla till metrostarten eller gå ner till skrivbordet varje gång jag vill öppna den. Vill snabbt och enkelt med 2 klick max få upp den överst på skärmen bara så man kan klippa ut det som tankat klart och lägga in på rätt plats i nästa fönster.

Är ju samma med kontrollpanelen, jädra meck för att få tag på den. Går ju snabbare att ta fram söken och söka fram allt, går ju till viss del men inte smidigt. Samma med system properties osv. Trodde jag missat något markant som många andra hittat. Mitt största problem med Win8 är att det mesta tar längre tid att göra än i Win7. Känns inte så effektivt.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Testa RocketDock.s ikonmeny http://rocketdock.com/
Sen drar du bara över downloadmappen till menyn och du behöver bara klicka en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Trodde jag missat något markant som många andra hittat. Mitt största problem med Win8 är att det mesta tar längre tid att göra än i Win7. Känns inte så effektivt.

Det går att argumentera att det är lättare att komma åt de viktigare kontrol funktionerna i W8 än W7.

Permalänk
Entusiast

Jag har den som i windows 7 under favorites i utforskaren, bara att öppna vilken mapp som helst och klicka på downloads, funkar inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Nja vill inte behöva växla till metrostarten eller gå ner till skrivbordet varje gång jag vill öppna den. Vill snabbt och enkelt med 2 klick max få upp den överst på skärmen bara så man kan klippa ut det som tankat klart och lägga in på rätt plats i nästa fönster.

Är ju samma med kontrollpanelen, jädra meck för att få tag på den. Går ju snabbare att ta fram söken och söka fram allt, går ju till viss del men inte smidigt. Samma med system properties osv. Trodde jag missat något markant som många andra hittat. Mitt största problem med Win8 är att det mesta tar längre tid att göra än i Win7. Känns inte så effektivt.

Nu har jag avinstallerat win8, men kan man inte pinna genvägar på taskbaren som i win 7? Annars finns ju precis som det sagt download under favoriter i explorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Det går att argumentera att det är lättare att komma åt de viktigare kontrol funktionerna i W8 än W7.
http://i44.tinypic.com/2z3o3s2.png

Jo men nu var det främst downloadsmappen och de personliga mapparna jag söker en snabbväg till som är standard i systemet. Blir ju samma krångel om man ska hjälpa någon som frågar vart min musik mapp är t ex.

Skrivet av Odmark:

Nu har jag avinstallerat win8, men kan man inte pinna genvägar på taskbaren som i win 7? Annars finns ju precis som det sagt download under favoriter i explorer.

Grejen är ju den att jag har normalt 4 toolbars, A för administration, P för program, E för editors, och S för spel nere till höger i taskbaren. Där har jag en lista med alla program och grejer jag behöver.

Startmenyn använder jag nu till att komma åt kontrollpanelen smidigt, har den som lista där samt mina personliga mappar som downloadsmappen.

Vill helst inte behöva ha mer i taskbaren då det blir grötigt om det blir på två rader så man måste bläddra. Startmenyn var smidigt för detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Jo men nu var det främst downloadsmappen och de personliga mapparna jag söker en snabbväg till som är standard i systemet. Blir ju samma krångel om man ska hjälpa någon som frågar vart min musik mapp är t ex.

Så be dem öppna Explorer? Knapp för detta är default på både Taskbar och Start skärmen.