GTX 680 video från nVidia

Permalänk
Medlem

Ja gillar vikingarna som sitter och lirar vikingaspelet nr1 mellan 2.36 och 2.44

Permalänk
Avstängd

Tycker de bör sluta fokusera på trasig antialiasing och fortsätta förbättra hantering av VANLIG BRA antialiasing dvs MSAA/SSAA osv.

Ser fortf jaggies i den där videon med TXAA.
Och FXAA är ett skämt, speciellt i BF3 där det inte ens gör något annat än att sudda ur bilden.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Hur vet du det?

Enligt de läckta benchmarksen vi sett så är GTX680 ca 20% snabbare än 7970 i ALLA områden.

Skulle vara trevligt om du kunde visa upp lite fakta till ditt påstående

Nej, HD7970 är flera gånger snabbare än GTX680 i Double Precision

Permalänk
Medlem

Kanske dags att byta ut sitt gtx465 snart då men väntar nof några veckar till priset blir mer stabiliserat

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni inte är lika ensidiga i det vardagliga livet som ni är i sådana här sammanhang.

AMD eller Nvidia?

Iphone eller Android?

Battlefield eller Call of Duty?

Vatten eller makaroner?

Bensin eller bil?

eller prata?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tednasadator:

Det är ironiskt då butikerna tar nästan 5k för vissa gtx 580 fortfarande.

för vissa 580's, ja.

För dom flesta? nej. Det billigaste priset just nu är 3300kr för ett 580.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlummbulleN:

Nej, HD7970 är flera gånger snabbare än GTX680 i Double Precision

haha, WOW! ni AMD fans lyckades hitta något som 7970 är bättre på.... double precision... ett programerings språk som vi gamers inte har någon användning av öht.
Grattis

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske får börja tänka på att sälja av mina älskade 470 för det här. Märker att minnet inte riktigt räcker till vid fler och fler tillfällen. Ser ut att bli riktigt bra imo.

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

haha, WOW! ni AMD fans lyckades hitta något som 7970 är bättre på.... double precision... ett programerings språk som vi gamers inte har någon användning av öht.
Grattis

Sluta vara så fanboy ._.

Skulle nog vara tyst ett tag till tills man får se riktiga drivrutiner från AMD's sida.

Tills dess så hoppas jag GTX 680 blir en riktig hit! + Recension från sweC

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk

Jag spelar i 5760x1080p med ett 7970 fast jag får sänka ner de mesta i inställningarna men jag planerar att införskaffa mig ett till för Crossfire men vem vet om Nvidia lyckas levera kanske man säljer ett 7970 för 2 680s istället

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

2. 7970, gav ifrån sig missljud som ett surrande bi, presterade jättedåligt, drivrutinerna var i alls anpassade för spelen, efter 1 veckas användning började nog kortet gå i sönder eller så var det amds förbättringsdrivrutiner som gjorde att texten blev som stänkt färg när man scrollade på hemsidor på internetet.

Låter mer som ett måndagsexemplar om jag ska vara ärlig, och det kan man råka ut för oavsett om man köper från gröna eller röda laget.
För du kan väl inte mena att vi som sitter med kortet står ut med det även fast det ger ifrån sig missljud, presterar jättedåligt och allmänt fungerar skit, bara för att försvara våra köp?

Visst håller jag med dig om att nuvarande drivrutiner inte fungerar särskilt bra i vissa avseenden, och att AMD har mycket att ta igen där, men i övrigt beskriver du ett måndagsexemplar - inget annat.

OnT: Ser onekligen lovande utan, speciellt imponerande om nvidia lyckats bryta sin trend i att släppa oeffektiva kort.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall emil eller jonas kommer att lägga upp en recension inatt?;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wantedshurda:

Nvidia> Amd generellt sätt vid spel. imo

Sett*
och nej.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Fanboy waaaaaar omgggg.

Gav inget seriöst intryck direkt när det är NVIDIA själva som gjort klippet.
Dom gör ju inte ett klipp och börjar prata skit om deras nya produkt direkt.

Märks sen när fler benchmarks börjar komma.
Och när AMD får ut vad dom nu har där bak, och släpper några sköna drivrutiner!

Oh shiet, killen är källkritisk Och du sätter dessutom fingret på vad som är fel på AMD, deras förbannade drivrutiner. Våga aldrig uppdatera något som fungerar. Jag gjorde misstaget att uppgradera drivrutinerna på min laptop, det blev ett jävla ståhej med blåskärmar, slutade med att jag fick återställa till en tidigare punkt (det gick inte att installera gamla drivrutiner "över" nya).

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Fanboy Rage.

hursomhelst Märks att de flesta Nvidia fanboys är oroliga för att 7970 kommer att vara på top när det är klart.

Ska bli skoj och se korten Clockade på samma nivå i alla upplösningar.

Jag är Säker på att skillnaden kommer vara minimal och då det inte finns någon uppdatering eller patcher i spelen som ökar stödet för korten så kanske en Slutgiltigt Re-review kanske måste komma i mitten av sommaren.

Och fortfarande Nvidia fanboys som säger att GTX 680 är ett mitt i mellan kort från Nvidia så är Priset satt som ett high end kort för att suga ut er pengar.

Nästa high end Single Core GPU från Nvidia kommer förmodligen inte vara i 600 serien.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ska bli skoj och se korten Clockade på samma nivå i alla upplösningar.

Hur tänkte du där? Man kan ju inte klocka ner det enda kortet bara för att det andra ska få ett övertag? Att jämföra korten på standardklock är en sak..

I övrigt är jag glad att nvidia insett att folk gärna sitter med mer än 2 skärmar! Inte helt omöjligt att det blir ett 680 om priset känns rätt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Hur tänkte du där? Man kan ju inte klocka ner det enda kortet bara för att det andra ska få ett övertag? Att jämföra korten på standardklock är en sak..

I övrigt är jag glad att nvidia insett att folk gärna sitter med mer än 2 skärmar! Inte helt omöjligt att det blir ett 680 om priset känns rätt.

därför att Radeons 7970 kan Clockas Rejält mycket mer. Fabriks clocken har inget att göra med hur högt ett kort kan clockas.

När Nvidia Slänger en högre clock kan det även vara för att dölja den verkliga prestanda jämfört med 7970s clock.

så om båda korten clockas till 1000 mhz så kan man se den verkliga skillnaden mellan arkitekturen.

Handlar om att kolla effektivitet.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Det blir spännande det här! Släpps den imon?

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

http://www.nvnews.net/vbulletin/showpost.php?p=2536657&postco...

Om det där stämmer eller ej vet jag inte. Men om det gör det så blir det väl inte fören under morgondagen.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

därför att Radeons 7970 kan Clockas Rejält mycket mer. Handlar om att kolla effektivitet.

Och detta vet du utan att ha fakta vid handen?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

därför att Radeons 7970 kan Clockas Rejält mycket mer. Fabriks clocken har inget att göra med hur högt ett kort kan clockas.

När Nvidia Slänger en högre clock kan det även vara för att dölja den verkliga prestanda jämfört med 7970s clock.

så om båda korten clockas till 1000 mhz så kan man se den verkliga skillnaden mellan arkitekturen.

Handlar om att kolla effektivitet.

Är väl knappast nvidias problem att AMD inte litar på sina kort och skeppar det med en högre nivå?
Det är klart att det alltid är intressant att jämföra två kort med maximal klockning (men det var inte vad du sa heller du sa samma, vilket är totalt irrelevant pga av olika arkitekturer som ligger till grund för korten).

Dessutom väljer många att köra standardfrekvensen och därför är det den som också primärt ska jämföras, klockning varierar och det enda tillverkarna garanterar är att de klarar av den frekvens de skeppas med.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Kolla upp hur det presterar i 2560x1440... Eller varför inte 5760x1080. Inte 20% där inte

Det beror på att 680 kommer ha (enligt alla uppgifter hittills) 2gb minne. Alltså 1gb mindre än 7970 men samtidigt så kör de flesta inte eyefinity/surround med ett kort.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

NICE! Jultomten får fan komma tidigt i år!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk

att dom inför att man kan ha 3-4 skärmar på ett kort är ju ett steg framåt iallefall !

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

7970 är bättre än GTX 680 i många områden.

AMD fanboy ?

Permalänk
Medlem

Tror inte att GTX680 kommer gå det helt lätt mot HD7970 faktiskt. med Vänta på officiella tester som kommer imorgon, sen har ju inte några prestandaoptimeringar gjorts än på HD79xx serien, så det lär komma en uppsjö av dom från och med April's Catalyst. HD7970 är ett riktigt muskelkort med sina 4.3 miljarder transistorer...

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

kan pma dig vid 3 tiden om dom har gjort det

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt intresserad av det han sa om 3-4 skärmar på ett kort. Om det är fallet så blir det nog ett köp trots allt, även fast jag är nöjd med mitt 480

Permalänk
Skrivet av The_PC_Gamer:

Det beror på att 680 kommer ha (enligt alla uppgifter hittills) 2gb minne. Alltså 1gb mindre än 7970 men samtidigt så kör de flesta inte eyefinity/surround med ett kort.

Precis. Båda har sina för och nackdelar. Kostar 680 lika mycket som 7970 så är det ändå ett ganska självklart val om man har en "vanlig" 1080p skärm. Tvivlar dock både på att det kommer kosta lika myclet, och att jag har en 1080p när det är dags för nytt grafilkort för mig

Det spelar ingen roll hur månha kort du har - du får inte mer minne för det. Har du två gtafikkort och 4gb minne så använder kortrn fortfarande 2gb var

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Kolla upp hur det presterar i 2560x1440... Eller varför inte 5760x1080. Inte 20% där inte

Så sant i den höga upplösningen så ger 1GB extra VRAM som 7970 har en fördel. Det verkar dock som om det skall komma 4GB's versioner av GTX680 inom kort.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.