Permalänk
Medlem

Sista koll samt frågor!

Hej, jag hade tänkt köpa följande:

500GB Seagate Barracuda 7200 rpm 6Gbit/s (behöver inte så hemskt mycket då bara spel och småsaker ska laddas ned på denna hårddisk, filmer kan jag ladda ner på en extern hårddisk jag har hemma)
2x XFX Radeon HD6870 1024MB Crossfire
Intel Core i5 2500K 3,3 GHz
Fractal Design Tesla 650W 80+
Någon skitig dvdläsare doesnt really matter.
Corsair 8GB (2x 4096MB) CL9 1333MHz VALUE
Gigabyte P67A-D3-B3
BitFenix Merc Alpha Svart

Datorn ska främst användas för att spela BF3, Syndicate och möjligen Diablo III samt ett par andra spel. Ser detta bra ut? Är nätagget starkt nog? Passar alla delar?

fråga om piratkopiering borttagen
Visa signatur

=)

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerat*

Frågor om hur man piratkopierade är inte tillåtna enligt våra regler.

Anledningen till denna regel står att finna i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Okej, en mer laglig fråga (lol). Kan man boota datorn med Linux?

Visa signatur

=)

Permalänk

Om du måste fråga om man "kan" boota datorn med Linux, är det nog en bra idé att lära sig Linux innan du "bootar" det

Det går självklart, men förvänta dig inte i närheten av användbarheten eller användarvänligheten i MacOS/Windows

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]

Permalänk
Medlem

Nä, men jag hade tänkt fixa Windows 7 när jag väl startat datorn och fått åtkomst till internet.

Jag får väl ta och lära mig linux, DOH!

Och hur ska jag kunna installera Linux när jag ska boota skiten, sätter jag bara i hårddisken? Har disk också.

Visa signatur

=)

Permalänk
Skrivet av Dorantic:

Nä, men jag hade tänkt fixa Windows 7 när jag väl startat datorn och fått åtkomst till internet.https://static.flashback.org/img/smilies2/evilgrin39.gif

Jag får väl ta och lära mig linux, DOH!

Och hur ska jag kunna installera Linux när jag ska boota skiten, sätter jag bara i hårddisken? Har disk också.

Skaffa Ubuntu på en USB-sticka så kan du boota från den (eller en CD-skiva, alternativt)

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]

Permalänk
Medlem

Hörrni blivit lite ändringar.

Har bestämt att det blir lite enklare att ta några delar från min dator ist och sänka budgeten en aning. Är bara tveksam på min CPU. Den verkar klen.

Såhär lär det bli i framtiden;
AMD Athlon(tm) II X3 445 Processor 3.10 GHz från min gamla dator.
1TB Hårddisk från min gamla dator.
DVD-läsare från mig gamla dator.
4 GB RAM-minne från min gamla dator.

Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+
Grafikkort: 2xXFX Radeon HD6870 1024MB Crossfire
Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX
Chassi: BitFenix Merc Alpha Svart
... samt windows 7 homepremium 64bit.

Går detta bra och vad har det för skillnad från listan där uppe?

Visa signatur

=)