Grafikkort jobbar alltid 100 procent

Permalänk

Grafikkort jobbar alltid 100 procent

Hej,har hänt något konstigt med grafikkortet jobbar jämt på max när jag startar datorn. Har blivit så nu under senare tid. Får överklocka kortet på max så att det klockar ner sig. Då slutar kortet o jobba och går ner till procent igen. Varför blir det såhär?

Permalänk
Medlem

Grafikkort, operativ osv? Och är detta typ på skrivbordet eller i någon applikation?

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

ladda ner msi after burner och dra en egen fläktkurva, googla bara på resten när du installerat programet.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Det är inte så att det är fläktarna som jobbar 100%?

Gpu användningen har jag aldrig sett gå över 99% med något kort.

Permalänk

Ja har ett gtx 550m windows 7ultimate. Och nej det är gpun den jobbar inte 100 men det står 99 helatiden.

Permalänk

Går det inte se på något sätt vad det är som gpun jobbar på helatiden

Permalänk

När jag överklockar till max och gpu usage går ner till 0 så kommer det upp bitcoiner-miner har slutat fungera. Kan det va det som belastar gpun. Vet inte vad det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilleosse:

När jag överklockar till max och gpu usage går ner till 0 så kommer det upp bitcoiner-miner har slutat fungera. Kan det va det som belastar gpun. Vet inte vad det är

Då har du ju installerat ett program som minar bitcoins på grafikkortet. Eftersom att programmet är schemalagt att starta med Windows så drar grafikkortet igång direkt. Avinstallera programmet så ska ditt problem vara löst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rSon:

Då har du ju installerat ett program som minar bitcoins på grafikkortet. Eftersom att programmet är schemalagt att starta med Windows så drar grafikkortet igång direkt. Avinstallera programmet så ska ditt problem vara löst.

Ja, eller gå in på msconfig och stäng utav bitcoin. Det är _definitivt_ det som använder. Det är ett program som arbetar i GPU och gör uträkningar för "pengar".

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Som andra sagt så är det din miner som arbetar ta bort den från autostart i msconfig så löser sig dina bekymmer!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Ja kan inte hitta programet i verken hårddisken eller mmsconfig

Permalänk
Medlem

Har du kollar så det inte ligger nån fil i autostart mappen?

Permalänk
Medlem

Virus?

Visa signatur

Citera för svar