Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Okej, det där är ju dock inte samma telefon. Tänkte ifall någon som hade uppdaterat Lumia 800 hade haft några problem med att ansluta till Zune efteråt.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering till HTC Titan. Har ingen aning vad den gör...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört något nytt om när Lumia 800's nya firmware släpps till Tre?, 1600.2487.8107.12070. Inte vågat lägga in den manuelt än då jag aldrig har gjort sånt förut.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Ingen som har hört något nytt om när Lumia 800's nya firmware släpps till Tre?, 1600.2487.8107.12070. Inte vågat lägga in den manuelt än då jag aldrig har gjort sånt förut.

Är det den som skall medföra tethering eller har den inte kommit ännu?

Edit: Nevermind, såg ut att vara en mycket tidigare.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Ingen som har hört något nytt om när Lumia 800's nya firmware släpps till Tre?, 1600.2487.8107.12070. Inte vågat lägga in den manuelt än då jag aldrig har gjort sånt förut.

Min är köpt hos 3 och jag uppdaterade till 12070 med Zune i kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Min är köpt hos 3 och jag uppdaterade till 12070 med Zune i kväll.

Bravo!

Du kanske vill göra en liten utvärdering över batteriet sen??

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Bravo!

Du kanske vill göra en liten utvärdering över batteriet sen??

Absolut, det ska jag göra för det var det som irriterade mig mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Min är köpt hos 3 och jag uppdaterade till 12070 med Zune i kväll.

hmm, skumt. Jag har kollat varje dag, dock inte idag än, men min telefon indikerar inte någon uppdatering. Behövde du göra något? För den ska väl komma per automatik? Kör dom ett visst antal serienr eller någonting när dom rullar ut uppdateringarna?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Hej,
Någon som vet hur man laddar ner podcasts direkt i mobilen, utan att gå igenom zune?
Enligt marketplace's hemsida ska det finnas en kategori direkt i marketplace-appen, men den verkar inte finnas i svenska modeller.
Alltså ladda ner, inte streama, som den gör från SR's hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturzhelm:

Hej,
Någon som vet hur man laddar ner podcasts direkt i mobilen, utan att gå igenom zune?
Enligt marketplace's hemsida ska det finnas en kategori direkt i marketplace-appen, men den verkar inte finnas i svenska modeller.
Alltså ladda ner, inte streama, som den gör från SR's hemsida.

Om du först lägger in podcasten genom Zune så ska du kunna få telefonen att automatiskt ladda ner kommande avsnitt utan Zune.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Om du först lägger in podcasten genom Zune så ska du kunna få telefonen att automatiskt ladda ner kommande avsnitt utan Zune.

Men om jag vill välja och vraka då?
Förövrigt tror jag att det där med prenumeration bara är genom zune?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

hmm, skumt. Jag har kollat varje dag, dock inte idag än, men min telefon indikerar inte någon uppdatering. Behövde du göra något? För den ska väl komma per automatik? Kör dom ett visst antal serienr eller någonting när dom rullar ut uppdateringarna?

Kopplade nyss in min Lumia 800 till min Air & WP Connector och där fanns uppdateringen i alla fall.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på ett Bluetooth Headset till min Lumia 800.

Funderar faktiskt på denna: http://www.youtube.com/watch?v=xDVCRkh16VQ&context=C4a751cdAD...

Någon som provat dem ihop? Har hört från många sidor att Lumia 800 trasslar med Bluetooh, även när det kommer till Nokias egna tillbehör. Däremot att det inte gör det med Nokia N9. Har inte använt Bluetooth sedan 2006, funkar det bra med Windows Phone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

hmm, skumt. Jag har kollat varje dag, dock inte idag än, men min telefon indikerar inte någon uppdatering. Behövde du göra något? För den ska väl komma per automatik? Kör dom ett visst antal serienr eller någonting när dom rullar ut uppdateringarna?

Kopplade in telefonen till datorn och startade Zune, frågan "Uppdatera" dök upp direkt och jag klickade JA.
Min är köpt hos 3 och jag har produktkod 059N215 som står på baksidan av SIM-korthållaren.

Om du bockar i rutorna under "telefonuppdatering" i telefonen så ska du få ett meddelande när du kan uppdatera via Zune.

Permalänk
Medlem

Så här dagen efter uppdatering känns det som om batteriet håller bättre, men får se om några dagar når jag testat mer.

Förfluten tid sedan senaste laddning: 14 timmar, uppskattad återstående tid: 7 timmar, återstående batteritid: 40%.
Svårt att säga hur mycket och länge jag använt vad, men ca tider: 1 - 2 timmar surf, 2 timmar WF, 0.5 timme samtal, WiFi igång 4 timmar.

Kanske inte så bra men känns som betydligt bättre än innan uppdatering. Återkommer om batteritid om några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Kopplade in telefonen till datorn och startade Zune, frågan "Uppdatera" dök upp direkt och jag klickade JA.
Min är köpt hos 3 och jag har produktkod 059N215 som står på baksidan av SIM-korthållaren.

Om du bockar i rutorna under "telefonuppdatering" i telefonen så ska du få ett meddelande när du kan uppdatera via Zune.

Japp, kollade nu när jag kom hem efter jobbet och där fanns en uppdatering, kollade senast igår kväll innan jag la mig och då fanns det ingen. Nu är även min uppdaterad och klar. Hade dock bockat i de där att telefonen ska söka efter uppdatering, men den sa aldrig något. Fick dock fram den när jag plugga in den med Zune. Tackar för svaret iaf

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

http://europe.nokia.com/find-products/nokia-lumia-800-softwar...

Där kan man i alla fall se till vilka länder / operatörer uppdateringar är tillgängliga

Edit: gäller alltså Lumia 800

Permalänk

När kommer uppdateringen till min olåsta lumia 800? Förstod mig inte riktigt på länken som länkades i posten tidigare.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått nån uppdatering till min 800 än köpte den igår, en vit, olåst.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den uppdateringen som kommer nu är samma som den man kunde installera manuellt sedan ett tag tillbaka? Jag körde in den manuella uppdateringen, men fick då problemet som många andra också fått, dvs. att ljudet ökar och minskar när man använder appar. Ljudet hoppar ifrån max volym till den volym man har inställt, och då max volym är väldigt högt så är det väldigt störande

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

När kommer uppdateringen till min olåsta lumia 800? Förstod mig inte riktigt på länken som länkades i posten tidigare.

Om du plockar ut korthållaren för SIM-kortet så står där på baksidan en kombination av siffror och nummer, leta bara upp samma kombination på den sidan som vart länkad.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Någon som vet om den uppdateringen som kommer nu är samma som den man kunde installera manuellt sedan ett tag tillbaka? Jag körde in den manuella uppdateringen, men fick då problemet som många andra också fått, dvs. att ljudet ökar och minskar när man använder appar. Ljudet hoppar ifrån max volym till den volym man har inställt, och då max volym är väldigt högt så är det väldigt störande

Jag uppdaterade igår, och min ändrar inte någon volym vad jag har upptäckt än iaf. Så kan hända att de fixade den buggen innan officiella releasen? Är dock inte riktigt hundra än, men just nu sitter jag o lyssnar på lite webradio på mobilen i headset, testade att öppna en app, men volymen blev ej ändrad. Är det någon speciell app du tänker på eller är det så för alla appar du försöker gå in på? Kan pröva ytterliggare isåfall.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Jag uppdaterade igår, och min ändrar inte någon volym vad jag har upptäckt än iaf. Så kan hända att de fixade den buggen innan officiella releasen? Är dock inte riktigt hundra än, men just nu sitter jag o lyssnar på lite webradio på mobilen i headset, testade att öppna en app, men volymen blev ej ändrad. Är det någon speciell app du tänker på eller är det så för alla appar du försöker gå in på? Kan pröva ytterliggare isåfall.

Själva volymen ökade inte, hade jag volymen på "1" så ökade den inte synbart i när man kollade. utan det var bara ljudnivån som ökade. Har även för mig att problemet inte uppstår när man kör med hörlurar, har lyssnat mycket på musik med hörlurar sedan jag uppdaterade den och det har funkat felfritt. Men startar jag ett spel så som "ilomilo" så höjs ljudnivån varje gång saker och ting laddas. Under hela laddnings skärmen så är ljudnivån hög, och så fort man bläddrar i menyer och spelet laddar något nytt så höjs ljudnivån.

Ett tips är att inte köra med hörlurar i falls ljudnivån skulle höjas, gör nog skapligt ont i öronen då ;P

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Om du plockar ut korthållaren för SIM-kortet så står där på baksidan en kombination av siffror och nummer, leta bara upp samma kombination på den sidan som vart länkad.

Tack!

Min är version "059N0W6", står alltså "Waiting for approval". Vet någon ungefär hur länge det kan ta tills jag får uppdateringen?

Permalänk

Någon som vet när nästa version av Windows Phone lurar kommer? Är det samtidigt som Apollo kommer?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som vet när nästa version av Windows Phone lurar kommer? Är det samtidigt som Apollo kommer?

Japp, lumia900 är typ den enda luren kvar att släppa nu på wp7 men den är typ samma som Lumia 800 fast med front kamera och 4,3" skärm istället för 3,7"..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som vet när nästa version av Windows Phone lurar kommer? Är det samtidigt som Apollo kommer?

Det är alltid så negativ ton i dina inlägg om Microsoft. Varför skriva här när du inte ens vill ha en WP-telefon?
Jag skiter väl i när nya WP-telefoner kommer, jag har precis uppdaterat min Lumia och är mycket nöjd överlag.

Permalänk

Oooops. Jag gick och blev Lumia 800-ägare. Stod "länge" och velade och kvalade mellan N9 och Lumian. Men det som sist och slutligen fick mig att gå på Lumian var det faktum att jag haft N900 sedan den släpptes. "I don't want to walk through the valley of shadow of death" längre. Missförstå mig rätt, N900 och dess community har gett mig alla de program jag efterfrågat så jag tvivlar på att N9-communityn hade blivit sämre. Men nu blev det dags att testa på nåt nytt. Åtminstone saknar jag redan HW-tangentbordet, speciellt för SSH/IRC...

Så. Vad behöver jag?
Tydligen har jag reggat mitt Live-konto i England nångång på forntiden, går det att byta? Störande att se £-priser t.ex.

Alla tips och tricks tas emot! (Nej, jag orkar definitivt inte läsa igenom denna tråd, på en gång iaf.)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Oooops. Jag gick och blev Lumia 800-ägare. Stod "länge" och velade och kvalade mellan N9 och Lumian. Men det som sist och slutligen fick mig att gå på Lumian var det faktum att jag haft N900 sedan den släpptes. "I don't want to walk through the valley of shadow of death" längre. Missförstå mig rätt, N900 och dess community har gett mig alla de program jag efterfrågat så jag tvivlar på att N9-communityn hade blivit sämre. Men nu blev det dags att testa på nåt nytt. Åtminstone saknar jag redan HW-tangentbordet, speciellt för SSH/IRC...

Så. Vad behöver jag?
Tydligen har jag reggat mitt Live-konto i England nångång på forntiden, går det att byta? Störande att se £-priser t.ex.

Alla tips och tricks tas emot! (Nej, jag orkar definitivt inte läsa igenom denna tråd, på en gång iaf.)

Gratulerar till ett bra köp! Tyvärr ska det inte gå att ändra land på livekontot som jag har förstått det, du måste skapa ett nytt om du vill ha finskt/svenskt.

Permalänk
Skrivet av Tobbe Nukem:

Oooops. Jag gick och blev Lumia 800-ägare. Stod "länge" och velade och kvalade mellan N9 och Lumian. Men det som sist och slutligen fick mig att gå på Lumian var det faktum att jag haft N900 sedan den släpptes. "I don't want to walk through the valley of shadow of death" längre. Missförstå mig rätt, N900 och dess community har gett mig alla de program jag efterfrågat så jag tvivlar på att N9-communityn hade blivit sämre. Men nu blev det dags att testa på nåt nytt. Åtminstone saknar jag redan HW-tangentbordet, speciellt för SSH/IRC...

Så. Vad behöver jag?
Tydligen har jag reggat mitt Live-konto i England nångång på forntiden, går det att byta? Störande att se £-priser t.ex.

Alla tips och tricks tas emot! (Nej, jag orkar definitivt inte läsa igenom denna tråd, på en gång iaf.)

Jag kan vara helt ute och cyklar (är det mests dels =P) men kan man inte gå på något alternativ någonstans och ändra enbart valutan? Har gör mig jag sett det.

Skickades från m.sweclockers.com