Behöver hjälp med ljud från olika "ljudspelare"

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med ljud från olika "ljudspelare"

Tjenare, jag har ett problem, Jag undrar om det går att om vi säger att jag har ett par högtalare och vill ha musik i dom men allt annat i mitt headset är det möjligt då? och om det är det, hur gör man?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Hur svårt kan det vara, bara välja på din musikspelare att ta högtalarna som enhet och om du exempelvis skypar så väljer du headsetet som enhet... :S

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Hur svårt kan det vara, bara välja på din musikspelare att ta högtalarna som enhet och om du exempelvis skypar så väljer du headsetet som enhet... :S

Jo, har försökt men får det inte att fungera!

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det är varierande enkelt beroende på vilka program du kör så min följdfråga blir vilka program kör du?

Edit: Kanske OS också då vissa kan bete sig lite olika.

Permalänk
Medlem

Fatta tror jag.

dator-->RCA Adapter -->förstärkare/data ljud--->högtalar kablar--->högtalare--->ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samev:

Skulle säga att det är varierande enkelt beroende på vilka program du kör så min följdfråga blir vilka program kör du?

Edit: Kanske OS också då vissa kan bete sig lite olika.

Jag sitter förnärvarande och lyssnar på musik med Windows Media Player

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampled:

Jag sitter förnärvarande och lyssnar på musik med Windows Media Player

Windows media player (så gott jag vet) kan bara använda windows standardljud. Det har inga inställningar för att få ut ljudet till ett annat ljudkort. Så om du specifikt kräver ett annat ljudkort som standardljudutgång så kommer du behöva byta mediaspelare till ett program som kan ställa in det ljudkort du kräver.

Jag kan ha fel och det kan finnas en inställning för det i windows media player men jag har iaf inte hittat den

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Windows media player (så gott jag vet) kan bara använda windows standardljud. Det har inga inställningar för att få ut ljudet till ett annat ljudkort. Så om du specifikt kräver ett annat ljudkort som standardljudutgång så kommer du behöva byta mediaspelare till ett program som kan ställa in det ljudkort du kräver.

Jag kan ha fel och det kan finnas en inställning för det i windows media player men jag har iaf inte hittat den

Okey, Kan du något annat program där man kan ändra detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampled:

Okey, Kan du något annat program där man kan ändra detta?

VLC är ett bra program som jag har för mig du kan ändra det på.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM