Permalänk
Medlem

Produktråd - Tre skärmar

Hejsan Sweclockers!
Vet inte om tråden hamnade rätt men tyckte att den passade fint här.
Ska köpa en ny dator att använda till spel och diverse programmeringsarbeten och vill därför få ut max av prestandan genom att köpa till 3 skärmar.
Mitt dillemma kommer nu till vad jag ska köpa.
Vill kunna ha en 27"/30" i mitten i landscape och sedan en mindre skärm på vardera sida, men dessa i portrait mode. På så vis kan jag lira spel på mittenskärmen och ha diverse kod och webbläsare på de andra två skärmarna.

Jag har svårt att hitta monitor måtten för skärmarna, de flesta måtten (höjd) har blivit uppmätta från bordet till skärmens övre kant.
Så behöver tips till matchande skärmar! Har en relativt obehindrad budgett, men allt ska inhandlas på inet/dustin. Det vill säga konsumentprodukter, inga super duper 4k skärmar bara för att jag sa "öppen budgett".

Hög upplösning är aldrig fel. 16:10/16:9 har lika värde. helst en skärm med DP, men vanliga DVI eller HDMI går också bra.

Hoppas jag fick med allting, kommentera gärna med tips och råd. Eller om ni har övriga frågor

Komponenter som ska driva systemet:
AMD grafikkort (7000 serien, ej bestämt ännu)

Tack på förhand

//RsQ

Permalänk
Medlem

Oftast kör folk med 20"-30"-20" i PLP. Men tänk på att Eyefinity inte stödjer PLP.
Vet att folk på Hardforum kör sådana setups så gör ett par sökningar här http://hardforum.com/forumdisplay.php?f=78

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Oftast kör folk med 20"-30"-20" i PLP. Men tänk på att Eyefinity inte stödjer PLP.
Vet att folk på Hardforum kör sådana setups så gör ett par sökningar här http://hardforum.com/forumdisplay.php?f=78

Okej, låter vettigt.
Klarar Nvidia kort PLP? eller klarar inga det?

Permalänk
Medlem

Osäker på hur det är i Nvidia lägret, däremot måste man väl ha flera GPUer då deras kort måste köras i SLI för att få Nvidia Surround. Tvivlar däremot på att de stöder PLP.

Personligen hade jag valt ett ATI och hoppats på att PLP stöds med Eyefinity inom en nära framtid och tillsvidare nöjt mig med att spela på 30".

Kom också ihåg att för att 20" ska matcha bör de vara 4:3. Dessvärre inte det lättaste att få tag på kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Osäker på hur det är i Nvidia lägret, däremot måste man väl ha flera GPUer då deras kort måste köras i SLI för att få Nvidia Surround. Tvivlar däremot på att de stöder PLP.

Personligen hade jag valt ett ATI och hoppats på att PLP stöds med Eyefinity inom en nära framtid och tillsvidare nöjt mig med att spela på 30".

Kom också ihåg att för att 20" ska matcha bör de vara 4:3. Dessvärre inte det lättaste att få tag på kan jag tänka mig.

Okej, tack för svar.
blir att researcha vidare. blir nog en 30" inom en snar framtid, så får man se när man köper de mindre skärmarna

//RsQ

Permalänk
Medlem

Kolla upp ccr rental de har billiga 20" ips 4:3.