Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SteFFoo:

Tycker den är väldigt god, mycket smak av kanel
Fast sen älskar jag ju root och birch-beer samt dr.pepper så mina smaklökar är aningen rubbade

Hehe root beer har man bara testat en gång och samma med Dr.Pepper xD
Tycker båda är hemska hehe ^^
Men mina smaklökar är nog också lite rubbade då jag älskar Burn Energi dryck x)

Permalänk
Medlem

Mumma! =0)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Fast sen älskar jag ju root och birch-beer samt dr.pepper så mina smaklökar är aningen rubbade

Smakar det någorlunda som Dr.Pepper så är det säkert gott!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Mitt senaste inköp var denna tröja:

Korkad som man är får ni den vriden..
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720...

Är leveransen snabb?

Kanske drar iväg en beställning där ifrån

Permalänk
Skrivet av kode:

Lite mer glas att stoppa framför kameran, Nikkor-S 55/1.2 pre-AI
http://www.lysator.liu.se/~busk/random/DSC_0043-small.JPG

Vad får man ge för sådant glas? Och hur är kvalitén på bilden?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av kode:

Lite mer glas att stoppa framför kameran, Nikkor-S 55/1.2 pre-AI
http://www.lysator.liu.se/~busk/random/DSC_0043-small.JPG

Hur lirar den med adapter? Hört att man inte kan köra pre-AI-gluggar på moderna kameror.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

http://img542.imageshack.us/img542/3449/20120410164259.jpg

Nytt tbord till htpc/minecraftservern.
Förvånad över hur smidigt det är med tanke på storleken.

Jag har den också och jag gillar den inte alls. Har haft den i snart ett år och musplattan har blivit extremt oprecis och den hoppar fram och tillbaka hela tiden. Jag tycker heller inte om tangetbordet. Det finns ingen känsla i det och tangenterna sitter på helt ologiska platser, det tar extremt lång tid att lära sig/vänja sig vid att skriva på det utan att behöva kolla på tangentbordet hela tiden.

Det jag gillar med denna är att använda den i XBMC, men då mestadels för att man inte använder varken musfunktionen eller tangentbordet utan bara ställer den på "piltangentsfunktionen". Den har även ganska bra batteritid.

Over all så kan jag inte säga att den är värd de relativt höga priset, finns betyligt bättre (som också är billigare) produkter som man borde kolla över innan man väljer.

Men tanken med den gillar jag! Idén är bra men genomförandet, not so much.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jag har den också och jag gillar den inte alls. Har haft den i snart ett år och musplattan har blivit extremt oprecis och den hoppar fram och tillbaka hela tiden. Jag tycker heller inte om tangetbordet. Det finns ingen känsla i det och tangenterna sitter på helt ologiska platser, det tar extremt lång tid att lära sig/vänja sig vid att skriva på det utan att behöva kolla på tangentbordet hela tiden.

Det jag gillar med denna är att använda den i XBMC, men då mestadels för att man inte använder varken musfunktionen eller tangentbordet utan bara ställer den på "piltangentsfunktionen". Den har även ganska bra batteritid.

Over all så kan jag inte säga att den är värd de relativt höga priset, finns betyligt bättre (som också är billigare) produkter som man borde kolla över innan man väljer.

Men tanken med den gillar jag! Idén är bra men genomförandet, not so much.

Det om att musen är oprecis han jag märka lite direkt och att den hoppa etc men det var bara när man tryckte på lite för mycket på en gång och bluetooth inte fixade eller när mobilen sökte efter bluetoothenheter. Så jag koppla på tbordet på mitt egna kort i burken och då flöt det mycket bättre.
Sen kan jag definitivt hålla med om att knapparna sitter ologiskt men då det kommer användas som fjärr till min htpc kan jag leva med det känns det s om (hoppas den kännslan håller sig :\ ).
Kollade även på många andra alternativ och det var tyvärr designen som fick styra lite då jag inte gillade övriga samt att jag ville ha det via bluetooth då jag ändå hade det inbyggt i wifikortet samt bakgrundsbelysta knappar (inte många kvar då helt plötsligt)
Kommer köra antingen xbmc eller boxee. Inte hunnit kolla igenom så många så får se vad det landar på.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Vad får man ge för sådant glas? Och hur är kvalitén på bilden?

Jag gav runt 3000:- inklusive postens avgifter, ebay. Bilderna blir hyfsat bra, men framförallt så får man ju riktigt tunnt skärpedjup. Lite svårt att träffa fokus på första försöket, dock, och jag har inte riktigt tagit så många bilder att jag har någon egentlig åsikt om hur jag gillar bakgrundsrenderingen ännu. Men sen köper man ju kanske inte ett sånt här objektiv för att använda den nerbländad.

Skrivet av Cybertrash:

Hur lirar den med adapter? Hört att man inte kan köra pre-AI-gluggar på moderna kameror.

Det funkar ganska så bra, har AF-confirmation och fokus på oändligt. Att adaptern är chippad hjälper ljusmätningen något också, det kan glitcha ibland med ochippade adaptrar.

Moderna Nikonhus har större problem med pre-AI än vad Canons EOS-hus har. Nu har jag ju dessutom fördelen att ingenting sticker in i huset som på AI-objektiv, så jag behöver inte oroa mig över att spegeln slår i när jag kör på småbildsformat heller.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Har dragit mig för att testa root och birch-beer, men har sett dom flaskorna. Ska nog ta en av varje nästa gång jag är i västerås.

Skrivet av Morpiha:

Hehe testade en flaska för typ en vecka sedan. Fy fan vad den var äcklig (i min personliga mening ofc)

Alla har vi våran egen smak.

Skrivet av P-NILZ:

Den är god men inte värd sitt pris imo.

15:- flaskan är inte så blodigt när man tänker efter, här i stan så kostar 33cl cola i burk ~10:-. Inte så att man hinkar Boylan varje dag.

Skrivet av Zotamedu:

Har sett dem i en affär i stan och varit nyfiken. Är de så bra att de är värda priset?

Mjo, jag tycker nog det. Om inte annat så 15:-(som dom kostade i västerås) är inte så mycket om man nu inte tycker om den.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av tcntad:

Mitt senaste inköp var denna tröja:

Korkad som man är får ni den vriden..
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720...

Vänd skärmen = profit???

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp efter en sväng till Inet på Ringön:

Thermalright Mux-120
Tryckluft på burk
be quiet! SilentWings 120mm USC 1500rpm
Kylpasta Artic Silver 3,5g
Adata 4gb extra från deras fyndhörna

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av flashen:

Vänd skärmen = profit???

Jo så kan man också göra^^

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det är märkligt med tanke på att den är rätt så intetsägande men den kaffebryggaren tycker jag är bland de snyggaste som finns.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga, då jag har en likadan fast silver, att den svarta är jävligt läcker. Sedan så gör dem sjukt gott kaffe också.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Ja, det är något visst med designen. Jag gillar den också. Men framförallt måste jag säga att den gör godare kaffe än min tidigare bryggare.

Permalänk
Medlem

blandad kompott

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mycket ljudrelaterat nu på senaste.

Ett par såkallade "tunnelbanelurar", AKG K404.

Samt ett par nya earpads och ett stativ till de andra lurarna

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Beställde ett H100 idag och Dustin hade sitt Rush Hours hittepå också och hade av någon anledning satt 0:- på Wi-Drive så jag beställde, den verkar också vara skickad för den är inte bortplockad från plocklistan när jag fick kollid osv nu på leveransbekräftelsen, profit.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Ny kontakt för Nintendo 8-bitars.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LarssoN:

Är leveransen snabb?

Kanske drar iväg en beställning där ifrån

Lite sent svar kanske:)

Leveransen är rätt snabb japp, kanske inte dan därpå men 3-5 dar iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Lite sent svar kanske:)

Leveransen är rätt snabb japp, kanske inte dan därpå men 3-5 dar iaf.

Bättre sent än aldrig

Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Cykel, Biltema. Funkar säkert utmärkt till och från jobbet.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp1337:

http://i.imgur.com/R3SCB.jpg

Cykel, Biltema. Funkar säkert utmärkt till och från jobbet.

Snygg modell. Hur mycket fick du ge för den ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Entusiast

Nytt stativ så midiklaviaturen slipper bo i en låda. Eller ja, bara överdelen som är ny.

Dubbelstativ ser automatiskt mer awesome ut än ett enkelt även om keyboarden bara är en leksak.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/DSC_8704.jpg

Nytt stativ så midiklaviaturen slipper bo i en låda. Eller ja, bara överdelen som är ny.

Dubbelstativ ser automatiskt mer awesome ut än ett enkelt även om keyboarden bara är en leksak.

Så då blir det en ersättare till keyboarden snart i denna tråd då?

Nu fick jag lite dåligt samvete för hur lite tid jag hunnit lägga på min Impulse.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Entusiast
Skrivet av n_sandstrom:

Så då blir det en ersättare till keyboarden snart i denna tråd då?

Nu fick jag lite dåligt samvete för hur lite tid jag hunnit lägga på min Impulse.

Nej det kommer inte hända på länge. Egentligen var Impusle mycket mer än jag hade tänkt. Ville ha en enkel billig klaviatur för att pilla lite med datorn och faktiskt få tummen ur och spela lite mer. Sen insåg jag hur tråkiga tangenterna är på alla billiga modeller. Efter ett tags pillande på dyrare och dyrare modeller slutade det med den där. Blev kanske lite bländad av alla lysande knappar och vred men det var känslan i tangenterna som fick mig att köpa den tillslut.

Det är mycket annat som står långt före på listan innan jag köper ny keyboard. Till exempel ny telefon, ny dator, en till gitarr, en banjo, tid att spela på instrumenten jag har. Fast en dag ska jag ha mig en Nord av något slag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Snygg modell. Hur mycket fick du ge för den ?

1750:- omonterad, 2050:- monterad. Jag är lat, jag valde färdigmonterad. Slapp en massa rage på det sättet också

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU