Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

som jag förstår så måste man ha fått invite över mail för att kunna komma in på stress testet?

Om du har ansökt till beta ja.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

som jag förstår så måste man ha fått invite över mail för att kunna komma in på stress testet?

Ja.

Beta invite som var för ett tag sedan krävdes en mailinvite med länk för nedladdning av själva klienten.
Detta är fortfarande under deras NDA.

Samma gäller denna stresstest som skickas ut till personer som pre-purchase/signade sig för betan.
Denna gäller även den under NDA.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av iAmKato:

Ja.

Beta invite som var för ett tag sedan krävdes en mailinvite med länk för nedladdning av själva klienten.
Detta är fortfarande under deras NDA.

Samma gäller denna stresstest som skickas ut till personer som pre-purchase/signade sig för betan.
Denna gäller även den under NDA.

aha fan. signade både upp för betan, men kom inte in + att jag har köpt spelet och skapat ett account, men ingen invite nu heller -.- gud, vad har jag gjort för fel för att förtjänat detta lidande

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

aha fan. signade både upp för betan, men kom inte in + att jag har köpt spelet och skapat ett account, men ingen invite nu heller -.- gud, vad har jag gjort för fel för att förtjänat detta lidande

Håll ut, bara en vecka kvar

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Håll ut, bara en vecka kvar

Inte säkert det är nästa vecka, kanske om 2 veckor. Finns inget datum än.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Den här idén, att människor som väljer att bryta mot en förhållandevis löjlig del av avtalet skulle vara intellektuellt utmanade, är komisk. Det är långt från alla som håller med om att avtal ska kunna vara bindande på det här sättet: det vill säga, att vara bindande trots relativt underhållande krav.

Nu påstår jag indirekt att det inte är en truism att avtal bör följas. Jag vill också säga att det här påståendet utan omständigheter i åtanke (sammanhang) är ett orealistiskt förhållningssätt. Det går inte att hålla fast vid en absolut åsikt i det här fallet, då alla skulle bryta mot vissa avtal.

Jag tycker att det är mer rationellt att medge deltagande än att dölja det endast på grund av avtalet. Förlåt, men jag kan inte övertygas om att enbart ett medgivande på något sätt skulle kunna införa en negativ effekt på spelets utveckling eller kommersiella framgång. Jag inser att det här är min personliga åsikt, men eftersom att den har en bäring på vad vi faktiskt ser på diverse forum, så är den lika relevant som vad ANet anser: att de sen har den riktiga rätten att förfölja dig om de får reda på din identitet, det är en annan sak.

OnT: Förstår resonemanget om varför man inte drog in folk från 'pre-purchase' gruppen, det känns taskigt att man har betalat och inte får delta, det skulle kännas värre om jag fick höra att en stor del av mina vänner som har betalat lika mycket som jag fick delta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Guild Wars 2 ‏ @GuildWars2
Stress Test is like Fight Club: If you are not in, you do not need to know about it. If you are in, you cannot talk about it. ^MK

Den är under NDA men att folk skriver om den fram och tillbaka ändå...

ja det stod inte i mailet jag fick men det är kanske så då...

edit

nu ser jag vart det står om NDA. (fortfarande inte i mailet dock)

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

aha fan. signade både upp för betan, men kom inte in + att jag har köpt spelet och skapat ett account, men ingen invite nu heller -.- gud, vad har jag gjort för fel för att förtjänat detta lidande

Själv har man spelat Guild Wars sen början, framstående Svensk PVP-spelare.
Har inte fått någon invite

Aja, blir mer tid att dra ihop en ny svensk Guild och förmodligen kanske spela Monthly Tournament i April och Maj.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk

Hur stänger man av klienten utan att starta om datorn? Var på loginskärmen och kunde inte stänga av spelet

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Hur stänger man av klienten utan att starta om datorn? Var på loginskärmen och kunde inte stänga av spelet

F12 har GW idagsläget och så borde GW2 även ha, annars alt+f4 fungerar för det mesta spel.

annars, support.guildwars.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Håll ut, bara en vecka kvar

Jag vill ju bara in och kolla in spelet!

Men eftersom dom stresstestar servrarna, borde inte det menas med att spelet inte är alldeles för långt ifrån release? Vi bör iallafall få ett datum efter april betan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av .maker:

Den här idén, att människor som väljer att bryta mot en förhållandevis löjlig del av avtalet skulle vara intellektuellt utmanade, är komisk. Det är långt från alla som håller med om att avtal ska kunna vara bindande på det här sättet: det vill säga, att vara bindande trots relativt underhållande krav.

Nu påstår jag indirekt att det inte är en truism att avtal bör följas. Jag vill också säga att det här påståendet utan omständigheter i åtanke (sammanhang) är ett orealistiskt förhållningssätt. Det går inte att hålla fast vid en absolut åsikt i det här fallet, då alla skulle bryta mot vissa avtal.

Jag tycker att det är mer rationellt att medge deltagande än att dölja det endast på grund av avtalet. Förlåt, men jag kan inte övertygas om att enbart ett medgivande på något sätt skulle kunna införa en negativ effekt på spelets utveckling eller kommersiella framgång. Jag inser att det här är min personliga åsikt, men eftersom att den har en bäring på vad vi faktiskt ser på diverse forum, så är den lika relevant som vad ANet anser: att de sen har den riktiga rätten att förfölja dig om de får reda på din identitet, det är en annan sak.

OnT: Förstår resonemanget om varför man inte drog in folk från 'pre-purchase' gruppen, det känns taskigt att man har betalat och inte får delta, det skulle kännas värre om jag fick höra att en stor del av mina vänner som har betalat lika mycket som jag fick delta.

Du utgår från att anledningen är för att undvika negativ publicitet. Jag vill nog påstå att det är troligare att det är för att undvika förvirring, vilket vi sett bevis på i den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja det stod inte i mailet jag fick men det är kanske så då...

edit

nu ser jag vart det står om NDA. (fortfarande inte i mailet dock)

Nae, stog inte i mailet, det var på deras Twitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Till er alla. Enligt guild wars twitterkommentar är ett stresstest inget beta event och täcks därför inte av NDA som bara innefattar betor.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvärt om... Beta weekends har ingen NDA, men stress testen har NDA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Tvärt om... Beta weekends har ingen NDA, men stress testen har NDA.

Det låter konstigt då nda skrevs på av alla som var med i första beta eventet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Anyway så antar jag att stresstesten kommer vara väldigt begränsad? Jag tror inte att man har chans att levla på satan osv osv, eller? Utan att det bara mer ska vara 5000 personer i en stad och se ifall dom klarar det. (bara ett exempel)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Det låter konstigt då nda skrevs på av alla som var med i första beta eventet.

Skickades från m.sweclockers.com

If you have recently received an email that talks about an NDA, this is not a pre-purchase beta event and is in fact covered by an NDA! ^AT

Guild Wars 2 ‏ @GuildWars2
@MichaelBirchar1 not a scam and it's under NDA. Which I'd like to remind you, you're breaking by tweeting about ^AT

Stress Test is like Fight Club: If you are not in, you do not need to know about it. If you are in, you cannot talk about it. ^MK

Guild Wars 2 ‏ @GuildWars2
The upcoming pre-purchase Beta Events will not covered by an NDA. ^AT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jyyhan:

If you have recently received an email that talks about an NDA, this is not a pre-purchase beta event and is in fact covered by an NDA! ^AT

Guild Wars 2 ‏ @GuildWars2
@MichaelBirchar1 not a scam and it's under NDA. Which I'd like to remind you, you're breaking by tweeting about ^AT

Stress Test is like Fight Club: If you are not in, you do not need to know about it. If you are in, you cannot talk about it. ^MK

Guild Wars 2 ‏ @GuildWars2
The upcoming pre-purchase Beta Events will not covered by an NDA. ^AT

Clear as day, have a cookie my friend!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Clear as day, have a cookie my friend!

hehe, tog mig en stund att hitta dock, de skriver väldigt mycket på deras twitter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Men eftersom dom stresstestar servrarna, borde inte det menas med att spelet inte är alldeles för långt ifrån release? Vi bör iallafall få ett datum efter april betan

Att dom "stresstestar" behöver väl inte betyda något annat än att dom vill veta att servrarna klarar av några 1000 pers och kollar att internetuppkopplingen dom har håller. Spelet kan klart vara nära färdigt stadium, men det behöver inte vara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Att dom "stresstestar" behöver väl inte betyda något annat än att dom vill veta att servrarna klarar av några 1000 pers och kollar att internetuppkopplingen dom har håller. Spelet kan klart vara nära färdigt stadium, men det behöver inte vara det

De gör nog detta för att kolla om de klarar pre-purchase personerna till någon helg så att inte det förstörs för dem... TROR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag vill ju bara in och kolla in spelet!

Men eftersom dom stresstestar servrarna, borde inte det menas med att spelet inte är alldeles för långt ifrån release? Vi bör iallafall få ett datum efter april betan

Först och främst tror jag dom stresstestar för att det inte ska bryta ihop under betan då dom för första gången släpper in stora mängder spelare.
Hade vart kul om man får ett datum efter april betan men det skulle likaväl kunna dröja. Hoppas

Permalänk
Medlem

Ren gissning men troligen vill de stresstesta nu innan de öppnar för alla pre-purchase för att se hur många servers de behöver, vad de måste fixa med osv så de nu testar med extremt högt tryck troligen på en liten ensam server för att se vad som händer istället för att upptäcka när 100'000+ pre-purchase attackerar servrarna 5sekunder efter att BWE öppnat att de grovt överskattat vad de kan hantera och hela nätverket går ner och ligger under konstant tryck medan alla irriterade kunder skriker av frustration och de desperat försöker fixa det.
WoW råka ju ut för liknande faktiskt första release natten, deras registerings servrar gick helt ner pga trycket och låg nere typ pga så fort de fick upp dem så krasha de igen av alla som körde refresh

Edit:
haha fler med samma tanke ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Nån med stress test som kommit in? Jag kommer inte in

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Nån med stress test som kommit in? Jag kommer inte in

Se, bra att det problemet finns nu och inte när vi med pre-purchase ska in

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte heller in.....

Permalänk
Medlem

Verkar vara major problems har jag hört...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

Se, bra att det problemet finns nu och inte när vi med pre-purchase ska in

Tacka oss för vi lider åt er

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ni som fått beta har ni fått de genom pre purchase?

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Ni som fått beta har ni fått de genom pre purchase?

Jag har beställt det men inte fått koden än så nej

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO