Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Vart har du hör att IB har värme problem? Skulle med vilja ha en säker källa..

Kolla runt lite i trådar? finns om detta, help on the way, under Processorer och Intel.. lovar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105219-ivy-bridge-...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Kan du ge länkar till info om att IB har värmeproblem? Vore väldigt hyggligt!

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105219-ivy-bridge-...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Högst uppskattat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hej,

Kollade runt lite, är det verkligen så att alla GTX 680 är slut överallt? :S

Komplett ska få in 100+...den 31 maj!? Vad fan...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett sprillans EVGA GTX680 i kartong som jag ska sälja vidare till rätt pris!

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skydiver:

Jag har ett sprillans EVGA GTX680 i kartong som jag ska sälja vidare till rätt pris!

Du har fått ett PM.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDiddler:

Högst uppskattat!

Det stod längre upp i tråden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Segas:

Det stod längre upp i tråden.

Så du väljer ett EVGA referens framför gigabyte med windforce och en extra fas ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Så du väljer ett EVGA referens framför gigabyte med windforce och en extra fas ?

Yes, för att jag vill kunna byta kylare om jag inte är nöjd med med ljudnivån....utan att bryta garantin. Vad jag vet är det bara EVGA som tillåter detta i sin garanti.

Edit: Vad gör en extra fas och vart finns informationen om att Gigabyte har det på sin vanliga modell som finns att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Yes, för att jag vill kunna byta kylare om jag inte är nöjd med med ljudnivån....utan att bryta garantin. Vad jag vet är det bara EVGA som tillåter detta i sin garanti.

Edit: Vad gör en extra fas och vart finns informationen om att Gigabyte har det på sin vanliga modell som finns att köpa?

http://assets.vr-zone.net/15433/P1050162.jpg

"One obvious improvement is the doing away of the vertically stacked 6+6pin PCIe connector design from the reference card, with GIGABYTE instead opting for a more generous 8+6 pin layout, which means the card can theoretically take 300W of peak power instead of an underwhelming 225W, allowing for more ambitious overclocks."

http://vr-zone.com/articles/preview-gigabyte-gtx-680-oc-windf...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jyyhan:

http://assets.vr-zone.net/15433/P1050162.jpg

"One obvious improvement is the doing away of the vertically stacked 6+6pin PCIe connector design from the reference card, with GIGABYTE instead opting for a more generous 8+6 pin layout, which means the card can theoretically take 300W of peak power instead of an underwhelming 225W, allowing for more ambitious overclocks."

http://vr-zone.com/articles/preview-gigabyte-gtx-680-oc-windf...

Det är OC modellen som är helt omöjlig att hitta i dagsläget. Har inte i princip alla OC kort 6+8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är OC modellen som är helt omöjlig att hitta i dagsläget. Har inte i princip alla OC kort 6+8?

Den fanns ju inne på Inet innan helgen här, men vet inte om alla OC har det

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden egentligen på de olika 680 korten där ute just nu alltså , ASUS, EVGA, GIGABYTE etc referenskorten? Jag har ASUS moderkort är det bättre att ha asus 680 ? Eller är alla samma sak?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

Vad är skillnaden egentligen på de olika 680 korten där ute just nu alltså , ASUS, EVGA, GIGABYTE etc referenskorten? Jag har ASUS moderkort är det bättre att ha asus 680 ? Eller är alla samma sak?

På referenskorten är skillnaden garantitiden och klistermärket. Välj det som är blligast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderchr:

På referenskorten är skillnaden garantitiden och klistermärket. Välj det som är blligast.

Men om man inte ska lira ultra på BF3 (medium-high för mig) utan helst vill ha ultra på te.x krävande MMORPG spel som TERA, Guild Wars 2 och Archeage.

Ska man fortfarande satsa på ett referenskort? Eller ska man vänta på Windforce/Twin Frozr?

Är det någon skillnad mellan livslängden? Vet att referenskylaren är sämre men....hur sämre?:P

Permalänk

Det är en kille som säljer sitt nya 680 här på marknaden på Sweclockers!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erkapekka:

Det är en kille som säljer sitt nya 680 här på marknaden på Sweclockers!

Ja, han åkte in och köpte det när det nämndes här för att sen sälja det 500kr dyrare. Vägrar köpa av en sån idiot av ren princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ja, han åkte in och köpte det när det nämndes här för att sen sälja det 500kr dyrare. Vägrar köpa av en sån idiot av ren princip.

orka allt stök för 500 spänn.. ne köp inte av honom!! dålig stil

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av piercing:

orka allt stök för 500 spänn.. ne köp inte av honom!! dålig stil

Precis. Tyvärr la jag en beställning från Malmö på just det kortet strax innan han köpte det, så jag antar att det är det han har nu. Får ringa webhallen imorgon och kolla vad som händer.

Synd det finns idioter som gör sig så mycket besvär för småpengar.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag håller med dig, av ren princip skulle jag aldrig någonsin köpa av en sådan person.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDiddler:

Kan du ge länkar till info om att IB har värmeproblem? Vore väldigt hyggligt!

Skrivet av kimzz:

http://www.tweaktown.com/reviews/4663/asrock_z77_extreme6_int...

Värmeproblem vid överklockning

Permalänk
Skrivet av Segas:

Vilken fuling!

Permalänk
Medlem

Ser ut som att annonsen inte finns längre.

Antingen så har han sålt det eller så blev/fick han rädd/skuldkänslor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

Ser ut som att annonsen inte finns längre.

Antingen så har han sålt det eller så blev/fick han rädd/skuldkänslor.

Eller så har han aldrig haft det överhuvudtaget. Han sa till mig att köper jag inte det, har jag andra som är intresserade (och PM'a mig på min köpes annons direkt efter), eller så skulle han använda det som PhysX-kort till sina två CF 7970.

Kunde knappt hålla mig för skratt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Eller så har han aldrig haft det överhuvudtaget. Han sa till mig att köper jag inte det, har jag andra som är intresserade (och PM'a mig på min köpes annons direkt efter), eller så skulle han använda det som PhysX-kort till sina två CF 7970.

Kunde knappt hålla mig för skratt...

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Inaktiv

Någon som har erfarenhet av MSI's egna grafikkort?

Permalänk
Medlem

Annonsen är uppe igen.

Dock för 4590 kronor fast det är nu redan testanvänt och brutet.

Killen är ju sanslös.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

Annonsen är uppe igen.

Dock för 4590 kronor fast det är nu redan testanvänt och brutet.

Killen är ju sanslös.

Såg det också, ganska underhållande faktiskt.

Permalänk

nån som har någon aning om när asus gtx680 directCUII kommer?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Tycker man borde ta bort annonsen och prohibita personen att göra dessa "affärer".

Fast marknaden är ju fri och det enda som annonsören går emot är ju just moral.

Dock är det ju synd om dem som verkligen ville köpa just det kortet som han nu sitter och försöker sälja.