Permalänk
Inaktiv

Avsaknaden av en enkel sak som att kunna ringa får mig att avstå från att köpa ens ett tuggummi från CDON.

Permalänk
Medlem

Har haft lite krångel med saker som saknas i paket jag beställt. Tex. fel antal. (för lite i detta fall)
Löste sig dock, dom skulle skicka resten så snabbt som möjligt.

Kan väl inte påstå att jag ogillar CDON, dom gör ett ganska bra jobb ändå.

Permalänk
Medlem

+ Väldigt bra priser.
+ Bra rabatter
- Något långsam hantering av beställningar av just hårdvara. Tar ett tag att packa och skicka iväg.

Jag är i överlag nöjd med CDON hitills, har dock aldrig behövt reklamera någonting så har ingen aning om hur smidigt det sköts.

Permalänk
Medlem

Har handlat massor med film och musik ända sedan den tiden då de även hette DvdOn.

Har köpt diverse elektronik och senaste datorn från CdOn.
Leveranstiderna har varit runt 2-5 dagar och det har varit okey för mig eftersom
priserna varit så pass låga jämfört med andra.

Men är det bråttom så jag måste ha dagen efter så blir det Dustin.

Permalänk
Medlem

Ser inte varför vissa är så negativa. "JAG FICVK VÄNDTA 2 DAGAR PÅ LEVERANS /RAGEQWUIT INET FTW!!!". Jag tycker det går alldeles utmärkt med 3-4dagar innan jag har varorna. Jag får sakerna oftast 20% billigare än om jag handlat hos en konkurrent. Men finns ju en väldigt stark Inet kult här på Sweclockers. Folk är jävligt gnidna, whinar på att det inte får sakerna dagen efter, bryr sig inte om de kostar 1200kr mer baraför de får en Pingvingstång...

Ville ta upp ett prisexempel:
CPU-Socket-2011 Intel Core i7 3930K 3,2GHz Socket 2011 Box
CDON 3735 kr
Webhallen 4899 kr
Inet 4929 kr

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Jag beställde majoriteten av mina delar till mitt nya bygge från CDON. Leveranstiden var 1-3 dagar. Detta höll de sig inom, då paketet kom tre dagar efter beställning.
Jag var i kontakt med deras live-chat ett par gånger under tiden. Fick prata med en kvinna som hade väldigt dålig koll. Men, jag fick också snacka med en kille som var mycket hjälpsam och hade väldigt bra koll.

Vill man ha grejerna dagen efter, beställ från en annan sida.
Men om du vill tjäna några hundringar, och inte har något emot att vänta ett par dagar extra. Beställ från CDON.

Permalänk

Har beställt väldigt mycket från CDON den senaste tiden då de har varit billigast, med rabatter osv. Visst de är lite sega med att skicka iväg varorna men det är inget jag stör mig på. Tar ungefär 1 dag extra än andra ställen.

Blev förvånad att supporten är så pass bra. Jag fick ett dåligt nätaggregat och chassi som jag har reklamerat. Chassit problem verkar vara vanligt så jag frågade CDON om jag kunde byta chassi. De gav mig tillbaka pengarna så att jag kunde lägga en order på ett annat chassi.

Nätaggregatet skicka jag just tillbaka så jag får se hur det blir. När jag skapade ett ärende på deras sida så svarade de ganska snabbt. Som snabbast var det typ 30 min så fick jag svar.

Permalänk

Handlat mycket hos dem. Bra priser på komponenter (sen ett plus med 5% en gång varje månad). Nöjd kund.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Tog varken eller, det funkar. Beställde swtor och fick det levererat flera dagar senare än 1 - 3 dagar, pre access kod fick jag ingen alls heller. Beställde några spel till krysslådan som kom efter 2 dagar, beställde kl 19 på kvällen så 1 dags leverans vilket är bra. Har dom saker jag vill ha till ett vettigt pris väljer jag inte bort cdon.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Ett köp, hårddisk som levererades i kuvert, den funkade inte. Tog en månad att reda ut. Inga fler köp för min del.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Kanske bättre att ha en omröstning? Jag har iaf. mycket blandade upplevelser av cdon/off. Supporten är helt värdelös, ingen telefonsupport, leveransen kan gå på allt mellan 2 dagar till 10 dagar, rörig hemsida och väldig dålig produktinfomation/lagerstatus. Det enda positiva är prisnivån.
Vi på sweclockers har ju fördelen av cdon-tråden där Edin har varit ganska aktiv/hjälpsam. Mina tankar går till alla dom som inte känner till cdon tråden.... Dom får ju sitta och chatta med cdon:s helt hjärndöda support och aldrig få nån hjälp.

Edit: Såg nu att du hade lagt till möjligheten att rösta

Håller med om att supporten inte är CDON's vassaste kniv i lådan.

Priserna är dock top notch, har handlat en hel dator där och kom ganska billigt undan.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem

Köpte Borderlands ifrån CDON eftersom det var billigt där, fick sms när spelet var på väg och dagen efter låg det i brevlådan.

Detta var min enda beställning hittils ifrån CDON så jag har ingen vid bild utav hur konsistent deras service är men utav denna leveransen att dömma så har jag inget annat än positiva tankar angående deras service.

Permalänk
Medlem

Köpt från Cdon ett flertal gånger om många olika "produktkategorier", överlag bra priser, men leveranstiden är högst blandad så därför köper jag inget därifrån om jag behöver något "direkt". Värsta är nog en serie som fanns i lager, och tog 7 dagar att leverera.

Permalänk

tycker dem har bra priser , bra support som svarar snabbt och relativt snabb leverans. Handlar på cdon för att de har de billigaste priserna och deras support tycker jag är bra om man inte vill ha snabba svar, det tar ca 1 dag att få svar.
Om jag skulle ha bråttom med att få hem någonting så skulle jag antagligen välja en annan återförsäljare än cdon, tar ca 3-6 dar att få hem det man beställt.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

För min del så funkar CDON bra men når inte upp till hastigheten på vissa andra företag. Däremot så har dom så bra priser ibland så det går inte att tacka nej
Orkar du vänta två dagar så köp men behöver du grejer till dagen efter så ta någon annan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Orderstatusen är förvirrande. Köpte två varor (tror det var kylare och processor) som fanns i lager. Trots detta "packades" de i 3 dagar. När jag frågade deras kundtjänst om något blivit fel eftersom det omöjligt kan ta mer än 1 timme att packa 2 varor som finns lagret fick jag ett "goddag yxskaft" svar om att det alltid skickas dagen efter när det står att de packas. Tror att många blir irreterade på att det står "packas" så pass lång tid. "Under behandling" eller något annat intesägande hade varit bättre för det är ju uppenbart att det inte packar varorna utan gör något annat.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

* Ingen telefonsupport alls. Goddagyxskaft chat eller mail svar inom "24" timmar (inom 3 arbetsdagar i mina fall).
* 2 månader leveranstid (1-3 dagar enl. hemsidan), då levereras halva ordern + faktura för hela.
* Riktigt klantigt skött garanti/reparations ärende. Fick skriva ut fraktsedel själv och tejpa fast... De föreslog icke kompatibla och hälften så dyra produkter i utbyte osv. Efter 3 veckor tjat fick jag dock pengarna tillbaka.
* Blir lovad ersättning (typ spelkod eller dyl) av deras forumrepresentant, väntar fortfarande på den efter att ha påminnt 2ggr.

Inte en nöjd kund.

De är säkert kanon tills något skiter sig, då märker man hur de kan ha så låga priser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag är väl ganska missnöjd med mitt första köp hos CDON. Är annars en god kund hos Inet men gjorde inte mitt inköp där pga av att CDON hade det jag ville ha i detta fallet!

Självklart så är det försvarbart från CDONs sida för det faktiskt står 1-3 dagar på produkterna, men eftersom jag alltid har hört att de haft snabb leverans och att jag beställde en torsdag kl 16.00 så hade jag höga förväntingar på att det skulle packas och skickas på fredagen för att vara levererat hos mig på lördagen. Men så var inte fallet så nu är en möjlighet att jag måste vänta tills onsdag-torsdag på att få mina varor pga extrahelg.

Kvittar var du hade beställt denna helg du hade fått samma problem.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med CDON, har dock inte köpt några datorkomponenter utan nån film, några böcker, någon mobilladdare och några andra småsaker.

De kanske inte är lika snabba med leveransen som t.ex. Inet är, men det är ändå inte så långsamt att man börjar klaga (åtminstone inte i min erfarenhet).

Har bara haft ett litet problem och det var när sms-systemet var konstigt. Jag hade inte fått något sms när min order var redo att hämtas ut och visste därmed inte när jag kunde hämta ut den. Väntade ungefär en vecka utan att veta något. Tillslut skickade jag ett meddelande till CDON och till svar fick jag en förklaring till att systemet inte hade skickat sms:et. Kollade sedan på Postens sida där jag fick se att beställningen kunde hämtas och att den hade varit där i någon dag.

I överlag är jag nöjd med CDON och jag har rekommenderat dem åt flera andra då de oftast är billigare än Inet, Komplett osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Kvittar var du hade beställt denna helg du hade fått samma problem.

Beställde från Inet idag, det är på posten. Mitt från CDON är fortfarande inte på posten

Permalänk
Medlem

Beställde datordelar i tisags. Allt fanns då i lager enligt sidan. Frid och fröjd tänkte jag. Allt fanns även i lager dagen efter, varpå jag utgick ifrån att sakerna skulle skickas då. Räknade med att ha sakerna senast fredagen(3 arbetsdagar efter beställning). Men icke! Till råga på allt har 3 artiklar nu blivit restnoterade. Har varit i kontakt med deras chatt 2 gånger utan att kunna få ett svar. Har mailat dem, och fått "vi svarar så fort vi kan, inom 24 timmar"-tramset. I torsdags skickade jag mailet.... Har fortfarande inte fått något svar. Nu har de tydligen börjat packa min beställning för att delleverera den. Jag vill ha svar på mina frågor! Nu känns det snarare som att de skickar iväg sakerna för att minska risken att jag avbeställer allt... Deras kundtjänst är det värsta jag varit med om!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konichiwa:

Slöa på att packa. Men bra att man får rabatter.
Dock var det lite bra att dom var slöa, kunde lägga in en produkt till och 50kr rabattkod.

Tog mig över en vecka innan de packade mitt grafikkort (var i lager). Annars har det väl fungerat bra. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd

Men inets priser är ju dyra .. deras lagerrens är ett skämt inet har tappat i mina ögon totalt vänder mig till andra affärer alla dagar i veckan över inet i dag!

Cdon mycket otrevliga när det är RMA dags sega på att svara totalt piss i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Cdon är kanon om man ska köpa CD, DVD, spel och annat.
hårdvara har jag inte beställt så ofta, men när jag gjort det har jag fått grejerna ganska snabbt.

Men deras orderhanteringssystem måste nog ses över.
jag beställde ett spel till 360n+ live guldkort. Det kom i postlådan 2 dagar senare (som väntat) men senare på kvällen kom ett sms som sa att paketet blivit skickat. Jo, jag vet, jag har det här på bordet bredvid mig...
Jag skulle rekommendera, men man får vara redo på att kanske få vänta lite längre än vanligt.

Permalänk
Medlem

Bra på en del mindre bra på en del. Beställde ett spel en gång och den var i "packeteras" stadiet i 2dagar..... vilket inte är helt ok. Men som sagt inte jätte snabba men ofta bra priser.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag köpt några datorgrejer från CDON, men väl cd-skivor, dvds, böcker m.m.

Det enda jag skulle kunna gnälla på är att grejer har anlänt i senare delleveranser och så pga felaktiga lagersaldon. Men det är väl sånt man får ta antar jag. Jag har aldrig valt att gnälla över det för jag har aldrig haft bråttom.

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Har handlat rätt mycket där, har inget att klaga på.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Inaktiv

Är nöjd, helt ok leveranstid och bra priser. Det enda som är förvillande är ju som sagt status på sin sändning, o sen fattar jag inte varför dom delar upp småförsändelser.
Säg att man beställer 3 filmer och ett tangentbord, då skickas dom i två paket som skickas med en dags mellanrum. Men kanske så logistiken hos dom fungerar men måste ju kosta cdon onödigt mycket i frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Är nöjd, helt ok leveranstid och bra priser. Det enda som är förvillande är ju som sagt status på sin sändning, o sen fattar jag inte varför dom delar upp småförsändelser.
Säg att man beställer 3 filmer och ett tangentbord, då skickas dom i två paket som skickas med en dags mellanrum. Men kanske så logistiken hos dom fungerar men måste ju kosta cdon onödigt mycket i frakt.

Musik/film och hemelektronik skickas från olika lager.

Permalänk
Medlem

Beställt från CDON tre gånger, senaste gången fick jag bara med 1 utav 2 gamepads till datorn. Men jag skrev bara ett mail och c:a en timme senare hade de skickat iväg den andra, den kom fram 2-3 dagar senare.(Vart även kompenserad för missen)
Måste säga att jag är en allmänt nöjd kund. Har aldrig väntat mer än 3(4? kommer inte riktigt ihåg) arbetsdagar och då har jag även beställt en komplett PC i delar från CDON