Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

köpte en 2700K på deras rea , den gick upp i 95grader (98grader med stock kylare)
kylaren i fråga är denna från inet (valdes pga ljudnivå)
https://www.inet.se/produkt/5322074/cooler-master-vortex-211q

kontaktar CDON för RMA , varav de säger att de ska ha godkännande av sin leverantör (?) innan de ens skickar en retur sedel till mig, what the hell?

provade cpun i min väns moderkort den visar samma höga siffra där (han fick 75grader kontra min 95grader i BF3 exempelvis)

det är en riktig prisfälla detta med cdon, har man orken och tiden att spara 100kr i bästa fall
(i detta fallet mera dock pga rea)
har nästan ångest över att jag rekommenderade cdon till en vän när han skulle köpa en SSD...

kort och gott, varför ska jag som kund behöva lida av vad ni har för avtal med eran leverantör?

webhallen exempelvis har sagt skicka in varan på garanti ärende, tagit 2-3dagar från de tagit mot varan då de kommit fram till ett beslut och skickat ny.

Jasså?? http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Nu är jag bra jävla trött på CDON:s kundtjänst. Verkade skitbra i början, men sedan visar det sig att CDON försöker hjälpa till med något som man uppenbarligen inte kan. Då är det bättre att säga direkt att det inte går.

Grundproblemet är ett trasigt grafikkort som jag har köpt, men som min bror använder ner i Växjö. Jag bad alltså om att min bror skulle få skicka in kortet. Efter att ha misslyckats skicka ut rätt papper, tre gånger om, så fick jag göra det. Från Linköping. Säg att det inte går från första början istället! Det här fördröjde det hela med bara en månad eller så.

Nu för ett par dagar sedan så skickades det äntligen. Hyggligt nog så skickar de ut ett nytt kort direkt, jättebra. Då är det bara kruxet med var det ska skickas. Det kan verka uppenbart för gemene man, att jag vill ha kortet skickat TILL MIN BROR. Inte bara till hans adress, utan till honom, i hans namn. När jag frågar om detta får jag alternativen att antingen måste de ha ett konto i min brors namn, eller ändra mina adressuppgifter. Jag väljer det senare för att han hade inget konto, och om vi hade fixat det hade det dröjt en dag till. Alldeles för sent slår mig tanken, att eftersom allt CDON hittills har försökt göra för att hjälpa mig har gått åt helvete, så kan de säkert misslyckas med det här också.

Ja, vad ska jag göra nu?

En fråga bara: Kan inte du skicka kortet till din bror efter att du fått hem det? Jag förstår inte ditt dilemma......

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

En fråga bara: Kan inte du skicka kortet till din bror efter att du fått hem det? Jag förstår inte ditt dilemma......

Absolut. Så hade man fått göra OM CDON svarat nekande på min första förfrågan om varifrån kortet skulle skickas. Tanken från början var ju att vi skulle slippa både den extra tiden och kostnaden för att först skicka ett trasigt kort till mig, sedan ett helt kort från mig, till min bror. Jag fick svar som tydde på att det skulle gå att göra så, vilket var riktigt trevligt (jag har redan skrivit det här). Nu i efterhand inser jag ju att det här var en senväg, snarare än genväg. Men det kunde jag ju omöjligt veta när jag ställde frågan och fick ett jakande svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Absolut. Så hade man fått göra OM CDON svarat nekande på min första förfrågan om varifrån kortet skulle skickas. Tanken från början var ju att vi skulle slippa både den extra tiden och kostnaden för att först skicka ett trasigt kort till mig, sedan ett helt kort från mig, till min bror. Jag fick svar som tydde på att det skulle gå att göra så, vilket var riktigt trevligt (jag har redan skrivit det här). Nu i efterhand inser jag ju att det här var en senväg, snarare än genväg. Men det kunde jag ju omöjligt veta när jag ställde frågan och fick ett jakande svar.

Kan du inte ge din bror en skriftlig fullmakt att hämta ut paketet i ditt namn?

Jag vet att man kan skriva på pappers-AVI:erna för detta, men då står det också att den som hämtar ut också måste ha med sig mottagarens legitimation. Jag har dock svårt att tro att det krävs att han tar med sig ett fysiskt ID, så en kopia på det kanske duger?

Fråga posten hur man kan göra. På något sätt måste det ju gå att lösa. Hur gör annars folk som är sjuka eller annars oförmögna att fysiskt ta sig till posten?

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Fick svar från cdons verkstadspolare

"Hej,
Vi kommer att byta ut den till en annan saleskit.
Vi tar den i ordning som vi fick in den.
Ha det bra!

Vänlig hälsning / Best regards
Brian O'Loughlin
Avdelningschef / Team manager
( HTC / TomTom / Mio / ESD) "

Verkar vara många som skickat in....

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vet någon när de får in i5 3570k?
typ den enda butiken som inte har en.. sjukt störigt när man ska beställa ny dator från dom

i5 3570k finns nu i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Jag vet att man kan skriva på pappers-AVI:erna för detta, men då står det också att den som hämtar ut också måste ha med sig mottagarens legitimation. Jag har dock svårt att tro att det krävs att han tar med sig ett fysiskt ID, så en kopia på det kanske duger?

Fråga posten hur man kan göra. På något sätt måste det ju gå att lösa. Hur gör annars folk som är sjuka eller annars oförmögna att fysiskt ta sig till posten?

Fullmakt och underskrift gäller endast vid rekommenderade brev, om det är ett vanligt paket så kan vem som helst hämta ut ditt paket sålänge han har ditt legitimation plus sitt eget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Jo, det tål att undersökas. Måste kontakta ombudet oavsett.

Skrivet av shauni:

Fullmakt och underskrift gäller endast vid rekommenderade brev, om det är ett vanligt paket så kan vem som helst hämta ut ditt paket sålänge han har ditt legitimation plus sitt eget.

Vet du om det skulle räcka om jag scannar in mitt körkort och skriver ut på papper?

Permalänk
Medlem

Eran hemsida MÅSTE bli bättre. mycket bättre. de som är jobbigast är sätter att sortera. måste finnas fler alternativ att sortera. Om ni ska kunna sälja till entusiaster måste ni ha bättre tekniska specifikationer som inkluderar ALLT. och inte massa text som tillverkar har gett er. utan en Ja/nej lista i specifikationen är vad som behövs.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jo, det tål att undersökas. Måste kontakta ombudet oavsett.
Vet du om det skulle räcka om jag scannar in mitt körkort och skriver ut på papper?

Ja och nej!
Enligt postens egna regler så är det endast den riktiga id handlingen som gäller.
Men sen finns det ju alltid personer som vill hjälpa till och godtjäner en kopia.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Fick svar från cdons verkstadspolare

"Hej,
Vi kommer att byta ut den till en annan saleskit.
Vi tar den i ordning som vi fick in den.
Ha det bra!

Vänlig hälsning / Best regards
Brian O'Loughlin
Avdelningschef / Team manager
( HTC / TomTom / Mio / ESD) "

Verkar vara många som skickat in....

Är din artikel också DOA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightdriver:

Är din artikel också DOA?

Jajjemen. En HTC One X. Kom till Cdon 26/4 och till serviceverkstaden 2/5 (pga röda dagar å sånt skit)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Zandr:

Tänkte dela med av min erfarenhet av CDON, Beställde En Seagate Hårddisk samt Guildwars 2digital copy den 26/4. Att ladda ner Guild Wars 2 Gick väldigt smidigt. Men nu började problemet min hårddisk vart tog den vägen enligt "kolli-id" ligger den kvar i malmö.

Pratade med chatten dom sa bara "oj det va konstigt detta får du ta med våran riktiga kundtjänst" Jaha varför har man då en livechatt?

Efter ha mailat CDON och enbart fått kalla handen att det är inte deras problem om den inte kommit fram, jag måste vänta 16 dagar för att reklamera genom posten. Och det gick inte makulera ordern så nu blev det sista gången CDON hårddiskar genom brev och dåligt bemötande vid problem gjorde sitt.

Gick i fällan igen priset istället för kvaliten... back to komplett.se

Inte för att vara den, men hur skulle dom kunna makulera en order som ligger hos posten?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ha 25% rabatt på valfritt grafikkort snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Kan ni inte ha 25% rabatt på valfritt grafikkort snart

Inte för att be om något extremt eller så!
(Skulle inte heller säga nej till det dock

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Hej, jag beställde 2st MSI N580GTX TWIN FROZR III/OC från er.
Förväntade mig att jag skulle få det grå kortet till vänster, men fick den svarta varianten med blå fläktar.

Jag är lite besviken över att inte ha fått färgen som visats på bilderna i produktbeskrivningen, men jag undrar såklart:

• Har ni dessa kort i den grå varianten, så att jag eventuellt kan byta?

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Skrivet av tracenewbie:

text om utseende på grafikkort...

Är det nu man ska hålla sig ifrån att tipsa om att köpa Asus nästa gång istället?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

kommer ni ta in fler gigabyte gtx 580 eller är de helt slut?
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_580_1536mb_...

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är bitvis ytterst låg nivå på posterna i denna del av forumet, skärper vi inte till oss så kommer handlarna garanterat tröttna i längden och sluta ge support via detta forum.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Måste säga att det är bitvis ytterst låg nivå på posterna i denna del av forumet, skärper vi inte till oss så kommer handlarna garanterat tröttna i längden och sluta ge support via detta forum.

Tycker det är tvärtom, det är ytterst låg nivå på handlarna! Det är oerhört viktigt att dessa problem kommer upp, antingen så handlarna faktiskt kan ta sig i kragen och bättra sig, eller att nya kunder varnas och väljer seriösare butiker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightdriver:

Tycker det är tvärtom, det är ytterst låg nivå på handlarna! Det är oerhört viktigt att dessa problem kommer upp, antingen så handlarna faktiskt kan ta sig i kragen och bättra sig, eller att nya kunder varnas och väljer seriösare butiker!

Jag tycker detsamma.. CDON får fan ta och ta till sig kritiken och bättre sig när det gäller reklamering och bli bättre på det.. för som det är nu så är dom helt jävla kassa på reklamering och kundsupport/service.. när man beställer från dom är dom helt ok.. men när något är galet så är det helt åt helvete.. så jävla krångligt och tar sån jävla tid.. BÄTTRING!!!

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Nu gäller inte min kritik just cdon delen utan snarare hela forum delen, tycker helt enkelt att många frågor är av den arten att de egentligen inte ens behöver tas upp.

Ett exempel är frakter, visst det är helt klart av vikt att som konsument veta om frakter är dåligt paketerade och detta är givetvis något som leverantörerna också tjänar på att bli upplysta om då det kostar alla tid och pengar men samtidigt är det tragiskt att se hur vissa gnäller när en frakt tar ett par dagar längre än dom trodde den skulle ta speciellt om försändelserna ligger hos frakt företagen. I dessa fall skall man givetvis vända sig till fraktaren då en försändelse som exempelvis ligger i postens system hanteras av just dom och inte den som sände försändelsen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Håller delvis med havoc. En del inlägg håller en väldigt låg nivå och innehåller en massa onödigt gnäll, men håller inte alls med i frågan om frakterna.
Om frakterna normalt tar 3-7 dagar under vissa perioder så tycker jag att man som kund ska bli informerad om detta istället för att som i detta fallet ha kvar sin 1-3 dagars leveranstid som man inte kan hålla.
Då hade de sluppit många frågor om var alla leveranser tar vägen och inga kunder hade reagerat som de gör när leveranslöften inte hålls.

Att paket fastnar hos posten har jag inte varit med om men om/när det händer så är det ju inte upp till mig som kund att lösa det, butiken har ett avtal med posten om att leverera varorna, jag som kund har inget sånt avtal utan det enda jag har är en överenskommelse med butiken. Om det då inte fungerar så kontaktar jag butiken så får de ta reda på varför det inte funkat.

Permalänk
Medlem

Håller med att en del kritik är överentusiastisk. I mitt fall hade det lösts med bättre information. När postens system säger att mitt paket levererades till CDON den 30:e coh den 4:e får jag svaret att dom tar mitt ärende så fort dom fått min produkt så börjar jag naturligtvis undra hur det står till. Jag levde ju i fantasin att returlappens adress skulle vara till "rätt" instans och inte att den interna transporten/hanteringen skulle ta 4-5dagar. Sen försvåras det i mitt fall av att HTC förmodligen har enorma leveransproblem så att det kanske inte är så lätt för CDON att skicka ersättningsprodukter.

Permalänk
Medlem

står ju 1-3 dagars lev på just one x så vi borde få ganska snabbt med lite tur. sitter ju och betalar på abbonemanget jag tog för mobilen så klart man har bråttom då

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

samma problem här. DOA hos CDON verkar inte vara som DOA hos andra. Orkar inte vänta hur länge som helst på en telefon man köpt och har abbonemang på... Jag vill ha ersättning!

Jag beställde HTC One X den 2a april... Fick den 1a maj i min hand tack vare CDONs strul med att dom skickar telefonen till en annan stad och aviseringen kommer dit... Som tur är hade jag en kompis på besök som hämtade ner aviseringen till mig. Dessutom har telefonen problem ute i kanten med skärmtryckningar så jag ska DOA den, har ännu inte fått retursedeln fastän jag kontaktade dom i tisdagskväll. Och det är inte tal om någon ersättning heller

OCH, det roligaste är när supporten mer eller mindre säger att det är mitt fel att telefonen skickas till Göteborg då jag beställde en bok dit efter att dom manuellt gått in och ändrat till Lund... Man tycker ju att ordern skickas dit den specifika beställs och inte att allt skickas till senaste adressen... Men detta är mitt fel, YEAAAH RIGHT!

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Jag beställde HTC One X den 2a april... Fick den 1a maj i min hand tack vare CDONs strul med att dom skickar telefonen till en annan stad och aviseringen kommer dit... Som tur är hade jag en kompis på besök som hämtade ner aviseringen till mig. Dessutom har telefonen problem ute i kanten med skärmtryckningar så jag ska DOA den, har ännu inte fått retursedeln fastän jag kontaktade dom i tisdagskväll. Och det är inte tal om någon ersättning heller

OCH, det roligaste är när supporten mer eller mindre säger att det är mitt fel att telefonen skickas till Göteborg då jag beställde en bok dit efter att dom manuellt gått in och ändrat till Lund... Man tycker ju att ordern skickas dit den specifika beställs och inte att allt skickas till senaste adressen... Men detta är mitt fel, YEAAAH RIGHT!

Gör så här först, ring till HTC och DOA den till dem i stället, då kommer det att gå betydligt fortare....! Jag pratade med en mkt duktig tjej där som heter Moa som var väldigt förstående och hjälpsam.

Vad du än gör, skicka den inte till CDON om du vill ha hjälp denna sida midsommar!

Edit: HTC känner till bekymren med CDON, så troligtvis är det därför som de vill hjälpa till....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracenewbie:

Hej, jag beställde 2st MSI N580GTX TWIN FROZR III/OC från er.
Förväntade mig att jag skulle få det grå kortet till vänster, men fick den svarta varianten med blå fläktar.
http://i47.tinypic.com/wisx6u.png

Jag är lite besviken över att inte ha fått färgen som visats på bilderna i produktbeskrivningen, men jag undrar såklart:

• Har ni dessa kort i den grå varianten, så att jag eventuellt kan byta?

Enligt MSIs site (http://se.msi.com/product/vga/N580GTX-TWIN-FROZR-III-15D5-POW...

The product picture may differ from the actual product. Only for your reference.
The specifications may differ from areas. Please check with your local dealers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightdriver:

Gör så här först, ring till HTC och DOA den till dem i stället, då kommer det att gå betydligt fortare....! Jag pratade med en mkt duktig tjej där som heter Moa som var väldigt förstående och hjälpsam.

Vad du än gör, skicka den inte till CDON om du vill ha hjälp denna sida midsommar!

Edit: HTC känner till bekymren med CDON, så troligtvis är det därför som de vill hjälpa till....

Hm... Måste man inte betala frakten till dom då? Fett ovärt. Och så ska jag kolla om man kanske får byta till en förhandsbokning på SGS3 istället.... Dock behöver jag bestämma mig vilken jag vill ha först.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Tjenare CDON!
Jag har köpt ett "Asus HD7970 DCII TOP "utav er för ett par månader sedan. Det strular som bara den och nu undrar jag ifall jag har möjlighet till att byta det mot ett "Asus GTX 680 DCII TOP" med möjligtvis pengar i mellan?
Tacksam för svar!
MVH/