Kan spela upp spotify i bilen från iphone 4s men inte 3gs?

Permalänk

Kan spela upp spotify i bilen från iphone 4s men inte 3gs?

Hej!

Jag har fixat spotify premium för att kunna lira fräsch musik i bilen och slippa lyssna p usb som jag inte orkar byta musik på.
När jag kopplar in brorsans 4S i min bilstereo via USB och startar spotify så börjar telefonen bli laddad och musiken hoppar igång, gött!

När jag kopplar in min 3gs i bilstereon via usb så börjar den ladda men någon musik kommer inte, istället står det "No Music Data".

FInns de något sätt att få 3gs att fungera via USB? Updatera eller liknande? Jag har senaste versionen av IOS(samma som 4s).
Tycker de är så smidigt att telefonen laddar samtidigt, om jag måste använda AUX så måste ja först köpa en sån sladd och sedan dra den från baksidan och fram:S

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk

Man hör tydligt av ett "pling" att stereon reagerar på att jag sätter i/tar ur min iphone 3gs. När jag stopparin den kommer deupp "ipod" och sedan står de reading. MEN INGET LJUD

När jag stoppar i iphone 4s händer exakt samma sak förutom att det kommer ljud.

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Blåtand kan ju vara en lösning om stereon har det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

har inte blåtand :/

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Om du börjar med att tala om vad det är för bilstereo så är det tio gånger lättare att ge ett ordentligt svar.

Permalänk

Kenwood huvudenhet av modell KDC-W7141UY

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Aha. Har du några mp3-filer på din 3GS? Jag har märkt att Kenwoodenheter inte vill leka med Spotify via USB om det inte finns minst en mp3-fil på telefonen.

Permalänk

nu har jag köpt en auxkabel o kör på det istället, tycker ljudet låter kanon så orkar inte bråka mer.

jag tankade en låt via itunes som jag hade i musik och de gick inte ändå.
När jag har aux-kabeln i kopplad och lyssnar på spotify så går de galant. Men sätter jag i usbsladden mellan stereon och "ladd-hålet" på iphonen så slutar de fungera.

Så nått strul med usb + iphone 3gs helt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Udda. Min 8044 fungerar både med iPhone 3G och iPhone 4 så en 7141 borde inte ha några problem med en 3GS kan man tycka men bevisligen funkar det inte ändå för din del.