Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort

Tjena!

Har för tillfället ett system med:
AMD Phenom 2 X4 965 BE som är klockad till 3,8GHz
2x4 Vengeance LP DDR3 minne
ASUS GT430....

Känner att jag snart behöver köpa nytt grafikkort då det jag har nu inte precis hänger med längre (om det nu någonsin gjort det ) och har då tittat på att köpa ett 7850.
Min fråga är då vad ni tycker, om jag ska vänta till det nVidia släpper ett likvärdigt grafikkort eller om jag ska köpa det redan nu.
Har rätt så begränsad budget på runt 2000 (+-200:-) och tycker då att detta verkar vara det bästa alternativet för tillfället.

Min fråga är då om ni anser att jag bör köpa det nu eller om jag ska vänta? kom gärna med förslag och egna åsikter

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk

Jag tycker att du ska slå till sålänge det finns i lager (om det finns) för det råder brist på GPU i 28nm nu så det lär bli svårt att hitta i framtiden. Sedan tror jag inte att Nvidia kommer göra något helt oväntat och de kommer nog inte spela så stor roll så köp nu om du frågar mig

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Okej tack!
Jo bristen har man ju hört en del om här på SC tänkte mest om priserna nu hade justerats lite om de släppte ett men blir nog till att lägga en order på cdon nu i dagarna då

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk

Haha ironiskt nog släpptes GTX 670 idag som du kanske redan har märkt och det är väldigt bra pris/prestanda på det kortet så kolla på det innan du bestämmer dig

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Ja jo jag har sett det men är bara 16 år och har inte lyckats fixa sommarjobb än så jag har inte så mycket pengar att röra mig med om de ska räcka hela sommaren också... annars hade det varit grymt bra

Visa signatur

SweC Fraktfritt @ Inet