The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Frågan är vad för slags mmo detta kommer bli. Skyrims grafik i mmo värld säger mig i mina tankar "huge fps drop of doom"
Se på world och warcraft och alla andra wow kloner. De är inte allt för grafik tunga spel just för att det händer mycket saker och många spelare i ett och samma ruta. Och för att inte glömma de gör mmo spelen vänliga för alla som inte sitter på extreme high end datorer.

Permalänk
Avstängd

Free to play (dvs troligen inte) kanske...

Betal accont med månadsavgift eller liknande= H*ll no!

Hade också mycket höga förväntningar till jag läste prewiew och recencionerna.

Har ärligt talat tröttnat på WoW betydligt snabbare än betseda spelen då jag tycker det fort blir extremt stereotyp grinding och mer eller mindre förbestämmt enligt vilka mönster man måste hålla sig till för att kunna gå vidare osv... Alla former av old scool RPG kan man i stort sett glömma på WoW tyverr för att generalisera en aning. Kommer troligen inte att återuppväckamitt gamla WoW accont. Men Morrowind refuse to die for some reasons... Gammalt junk, lagat och uppdaterat med hopplock av patchar som ett lapptäcke men vägrar dö...

_

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Frågan är vad för slags mmo detta kommer bli. Skyrims grafik i mmo värld säger mig i mina tankar "huge fps drop of doom"
Se på world och warcraft och alla andra wow kloner. De är inte allt för grafik tunga spel just för att det händer mycket saker och många spelare i ett och samma ruta. Och för att inte glömma de gör mmo spelen vänliga för alla som inte sitter på extreme high end datorer.

... Är väl uppenbart från screenshottarna att det inte ens är i närheten av Skyrim. Eller Oblivion. Kanske Morrowind. Elder Scrolls Online ser precis ut som en WoW klon.

Är det f2p så kommer jag kanske testa det, annars aldrig.

Permalänk

Vill bara nämna lite saker om detta spelet.

Vad jag har uppfattat det som kommer detta vara en klon och inte skilja sig alls från västvärldens "mainstream" MMOs. En utvärdering gjord av Sandboxer.org nämner även att detta spelet kommer nog inte defineras som ett sandbox spel.
http://sandboxer.org/?p=912

Jag hade höga förhoppningar när jag först hörde dessa rykten, och mina fantasier om vad spelet skulle kunna uppnå skenade iväg. När jag tillslut har läst på lite angående vilka planer Zenimax har för spelet, tar jag två enorma steg bakåt.

Jag tänker inte gå i närheten av detta spelet. Hoppas hellre på en Skyrim Online mod som låter oss spela Skyrim världen med andra spelare.

Permalänk
Medlem

Lite nya screens nedan. Ser faktiskt lite bättre ut än tidigare.

http://gamersyde.com/news_e3_the_elder_scrolls_online_screens...

Permalänk
Skrivet av Buio:

Lite nya screens nedan. Ser faktiskt lite bättre ut än tidigare.

http://gamersyde.com/news_e3_the_elder_scrolls_online_screens...

Så de tyckte att Skyrim hade för bra grafik eller? Så de tänkte att de går tillbaka till oblivions grafik (om inte ännu sämre)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Chourou:

Fast bara för att spelet är krävande på maxinställningar så betyder väl inte det att det måste vara krävande på lägsta inställningar? De kan väl bara göra det ordentligt snyggt eller i alla fall acceptabelt, och sen göra så att man kan trimma ner på effekter och diverse saker ordentligt för att nå så stor publik som möjligt.

Sen förstår jag inte varför MMOs skulle vara så väldigt mycket mer krävande än vanliga spel när det kommer till grafiken, är några extra karaktärer som ska renderas? Visst, MMOs har alltid en stor öppen värld, men det har Skyrim också, och inget säger att hela världen måste vara laddad hela tiden, kallas draw distance

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så de tyckte att Skyrim hade för bra grafik eller? Så de tänkte att de går tillbaka till oblivions grafik (om inte ännu sämre)

De nya bilderna är i alla fall snäppet bättre än de första de släppte. Tråkigt att de inte kan ha samma nivå som Skyrim förstås.

Jag vill testa spelet eftersom jag gillar Elder Scrolls och Skyrim. Men tänker inte köpa grisen i säcken i alla fall, det ska vara ett gratis test i någon form.

Permalänk
Skrivet av Buio:

De nya bilderna är i alla fall snäppet bättre än de första de släppte. Tråkigt att de inte kan ha samma nivå som Skyrim förstås.

Jag vill testa spelet eftersom jag gillar Elder Scrolls och Skyrim. Men tänker inte köpa grisen i säcken i alla fall, det ska vara ett gratis test i någon form.

kanske det, men ser ändå fruktansvärt fult ut, verkar som att de bara kommer försöka åka räkmacka på seriens namn, och förväntar sig att det ska sälja oavsett vad för skit det är.

Precis som någon innan sagt så är det enda jag önskat ur Elder Scrolls just Co-op, inget jäkla MMO skit, finns tillräckligt många floppade MMOs som det är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser otroooligt "koreanskt-gratis-MMO" ut, med allt vad det innebär.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Okej.. Folk verkar lite väl negativa här? Det finns knappt någon information och lite preview bilder, hur mycket säger det? Jag tänker iaf vänta ett tag till tills gameplay eller beta kommer ut, då kan man klaga tycker jag.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot spelet och förstår inte heller varför folk är så negativa, men alla gillar vi olika saker.
Jag tror på idén och hoppas på ett riktigt grymt spel! Grafiken är inte allt i ett spel (absolut är det mer tilltalande med bättre) utan känslan i det samt mekanikerna i gameplayet. Jag tycker att de har lyckats med att skapa snygga miljöer i denna video:

http://n4g.com/news/1011650/gametrailers-the-elder-scrolls-on...

På pappret ser TESO ut att bli ett bra spel och de tänker i nya banor, precis som Anet gör med GW2. Det återstår att se om det är lika bra väl i praktiken också!

Permalänk
Sötast
Skrivet av zanckov:

Ser verkligen fram emot spelet och förstår inte heller varför folk är så negativa, men alla gillar vi olika saker.
Jag tror på idén och hoppas på ett riktigt grymt spel! Grafiken är inte allt i ett spel (absolut är det mer tilltalande med bättre) utan känslan i det samt mekanikerna i gameplayet. Jag tycker att de har lyckats med att skapa snygga miljöer i denna video:

http://n4g.com/news/1011650/gametrailers-the-elder-scrolls-on...

På pappret ser TESO ut att bli ett bra spel och de tänker i nya banor, precis som Anet gör med GW2. Det återstår att se om det är lika bra väl i praktiken också!

Måste säga att man blev väldigt mycket mer positivt ställd till det när man såg denna intervjun....
Time will tell..

Permalänk
Medlem

Dykt upp en hel del förhandstittar på spelet nu.
http://www.bethblog.com/2012/10/22/hands-on-previews-for-the-...

RPG Gamer har en
http://www.rpgamer.com/news/Q4-2012/102212a.html

Lånade lite bilder från den. Tyvärr ser det ju inte lika skitigt realistiskt ut som Skyrim, men i alla fall bättre än de första bilderna.

Permalänk
Medlem

Jag kollade precis på videon i nyheter och igenom hela så var bara min tanke... Varför drömma om Elder Scrolls Online när vi redan spelar GW2? Han beskriver exakt samma spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag kollade precis på videon i nyheter och igenom hela så var bara min tanke... Varför drömma om Elder Scrolls Online när vi redan spelar GW2? Han beskriver exakt samma spel.

Jag spelar också GW2, och visst känner man igen en del grejer. Men med MMO är det summan av det hela som avgör, alla delar tillsammans ger spelupplevelsen. Det är bra tid kvar innan ESO släpps, och jag tänker nog testa det i alla fall. Skulle de behållt kargheten och brutaliteten från Skyrim hade det varit än mer intressant för min del.

Permalänk
Medlem

Tänker nog testa det, men risken att det kommer vara det sämsta Elder Scrolls någonsin och den värsta lore-rape genom tiderna är överhängande.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Onlinebläk.. Ge mig nästa stora singleplayerspel istället. South park ska bli kul iofs.

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Jäklar det ser ju riktigt grymt ut! Om det är nu ingame grafiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f0kke:

Jäklar det ser ju riktigt grymt ut! Om det är nu ingame grafiken.

Vet inte vad du kollar på för bilder men det ser sämre ut än de flesta andra MMO spelen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vet inte vad du kollar på för bilder men det ser sämre ut än de flesta andra MMO spelen.

http://www.abload.de/img/esonline8ynkf5.jpg

http://www.abload.de/img/esonline93fk05.jpg

http://www.abload.de/img/esonline14qekgw.jpg

http://www.abload.de/img/esonline16twjfs.jpg

Jag tycker dem ser bättre ut än WoW och GW2. Men det kanske är bara jag :s

Permalänk
Avstängd

Titta på omgivningen.
Gräset, texturer och annat.
Gräset passar inte ens in i bilden.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det är WoW med TES tema. Som de själv sade i början.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på omgivningen.
Gräset, texturer och annat.
Gräset passar inte ens in i bilden.

Jo, men i helhet tycker jag det ser bra ut. Wow har inte heller de bästa texturena, men grafiken är inte det jag bryr mig om. Jag trodde det skulle vara sämre än väntat

Permalänk
Avstängd

Men släpp grafiken - spelar roll hur den ser ut så länge vi inte går tillbaka till Super Mario.
Det som är intressant är att Elder Scrolls Online är det första spel där du skapar din karaktär genom att agera med omvärlden - inte levlar inom klasser. För oss som spelade Ultima Online måste detta vara ytterst välkommet, är så för mig i alla fall! Bara för en sådan grej skulle jag kunna testa att spela online igen, trots att det egentligen inte finns tid för sån lyx längre

Permalänk
Medlem

Det här med "expansion" suger fett asså de säljer ofärdiga spel för att sen sälja delarna som de blir färdiga med efteråt likadant är med BF3 där Premium kostar 500 kr där fan i mig inte klokt dax att BOJKOTAA SKITEN! Eller?

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Men släpp grafiken - spelar roll hur den ser ut så länge vi inte går tillbaka till Super Mario.
Det som är intressant är att Elder Scrolls Online är det första spel där du skapar din karaktär genom att agera med omvärlden - inte levlar inom klasser. För oss som spelade Ultima Online måste detta vara ytterst välkommet, är så för mig i alla fall! Bara för en sådan grej skulle jag kunna testa att spela online igen, trots att det egentligen inte finns tid för sån lyx längre

Alla TES spel är så.
Dock kommer detta bli i stort sett som WoW. Bara med ett annat tema.
Det kommer bli ett enormt fjasko för de som följt serien så länge.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem

De har ju hela tiden sagt att de ska kopiera WoW et al så mycket det är möjligt, för det viktigaste är tydligen att WoW-spelare ska "känna igen" sig både i själva spelet och i UI:t. Så mina förhoppningar är inte direkt höga.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att så många kommer att jämföra detta med de riktiga TES spelen fastän de är helt olika spel med olika tillverkare. Jag har spelat sedan Morrowind och älskat varenda spel, kanske jag provar detta med fastän det inte går att jämföra med det riktiga. Tycker också att de säljer TES namnet till online djävulen istället för att hålla sig till den "gammelmodiga" singleplayern, TES behöver inte detta.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla är så sura. Jag tycker det verkar riktigt bra. Vad jag förstår så blir det ett MMO med riktig realtidsfajt, dvs inget stå-stilla-för-att-slå skräp. För övrigt tycker jag att det är väldigt mycket gnäll på grafiken. Många 90/00-talister här eller? Spelkänsla slår grafik vilken dag som helst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home