The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

Förstår inte varför alla är så sura. Jag tycker det verkar riktigt bra. Vad jag förstår så blir det ett MMO med riktig realtidsfajt, dvs inget stå-stilla-för-att-slå skräp. För övrigt tycker jag att det är väldigt mycket gnäll på grafiken. Många 90/00-talister här eller? Spelkänsla slår grafik vilken dag som helst.

Jag antar att du inte har varit en TES fan allt för länge. TES spelen är så fyllda med lore och har en grym saga i varje spel och spelen har följt loren rätt bra och byggt på lite gran. Nu kommer det nåt MMORPG som antagligen skiter i all lore som finns i spelserien. Jag bryr mig fan i hurudan grafik det är men detta spel kommer att smutsa ner The elder scrolls namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Jag antar att du inte har varit en TES fan allt för länge. TES spelen är så fyllda med lore och har en grym saga i varje spel och spelen har följt loren rätt bra och byggt på lite gran. Nu kommer det nåt MMORPG som antagligen skiter i all lore som finns i spelserien. Jag bryr mig fan i hurudan grafik det är men detta spel kommer att smutsa ner The elder scrolls namnet.

Mer än Oblivion till och med, indeed. Sorgligt men sant.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Mer än Oblivion till och med, indeed. Sorgligt men sant.

Oblivion var inte det bästa loremässigt och levelingen var inte så bra men själva spelkänslan tycker jag att är bättre än det nyare Skyrim, en aning mera invecklat och närmare morrowind. Nu väntar man på Fallout 4 och kanske efter det får man börja höra om en möjlig fortsättare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Sweclockers redaktion la ju upp den där videon igår också
http://www.sweclockers.com/artikel/16050-spelveckan-medal-of-...

Permalänk
Skrivet av LöparnN:

Wow, grafiken är ju kass, iallafall för ett spel som kommer ut 2013! Håller mig nog till GW2...

Haha, Det är ju ALPHA! Klart som fan att det inte ser bättre ut än färdiga spel. jeees

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Oblivion var inte det bästa loremässigt och levelingen var inte så bra men själva spelkänslan tycker jag att är bättre än det nyare Skyrim, en aning mera invecklat och närmare morrowind. Nu väntar man på Fallout 4 och kanske efter det får man börja höra om en möjlig fortsättare.

Jag måste nog säga att jag inte håller med. Skyrim var bättre på alla sätt. Förutom leveling där den är precis lika dålig. Även fast de sade att det skulle vara mera statiska vapen/utrustning. Som i Fallout 3/NV. Men så var det icke, men ändå.

Spelkänslan tyckte jag själv var bättre. Mycket pga. att det finns enormt mycket mer i Skyrim, och det känns mer TES än Oblivion.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Medlem

Okej, om jag ska vara lite försiktigt positiv så verkar de inte kopiera wow så mycket som guildwars. Att de verkar ha lite mer AI än blockdum är förstås positivt. Likaså att UI:t inte är den fruktansvärda värdelösa plotter-festen wow är. Ett stidssystem som beror mer på hur duktig man är snarare än att knacka på 47 knappar i ordning är förstås positivt. Att de tänker ha en riktig server och inte försöker krama ut så mycket stålars som möjligt genom att ha 4711 servrar överallt är förstås också bra. Så bättre än wow, lika bra som guildwars2 kanske?

Dock tror jag inte det kommer bli nåt jag kommer gilla. Alla jag testat har ganska fort blivit tråkiga. DDO var väl lite småkul ett tag, men blev svårt enformigt det med.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Jag tror att spelet kan bli bra om de får till känslan av RPG och mystik. Det som fick mig att spela vissa online-spel var mystiken många spel hade en gång i tiden, även World of Warcraft hade den där magiska och mystiska känslan. Detta har dock blivit placerat av något annat; power-leveling och players vurses player eller något.

Men annars går det väl inte säga mycket mera om spelet i nu läget. Jag har dock längtat efter ett Skyrim co-op faktiskt (likt Diablo II stilen), men gissar att det får bli en annan gång!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett blodigt och brutalt ESO, det skulle få mig att bli mer intresserad. Tyvärr lär de väl bli PG-våld med hugg och lite snygga ljuseffekter, men inget gore. Visst Conan gick inget vidare, men det berodde nog på andra anledningar än att det var blodigt och M/18-rating.

Officiella ESO sajten har en artikel som visar lite bilder från Elder Scrolls-spelen och hur den miljön ser ut i ESO. Bilderna är miniatyrsmå, men åtminstone något.
http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2012/10/18/tamriel...

Permalänk
Medlem

Hade, som Mr.Snark sa, varit trevligt om de fick till känslan av mystik. Det var den som fick mig att älska wow. Att upptäcka nya saker, att inte riktigt veta vart man skulle gå. Inte veta att "bakom det här hörnet finns det spindlar". Jag har så många underbara minnen från wow vad gäller det här. Vattenfallet i Redridge Mountains, att första gången se Loch Modan och Ironforge. Klyftan i Winterspring (över till Darkwhisper Gorge med demonerna). Att traversera Mulgore och The Barrens som en stor fet tjur. Att vila ögonen på det tropiska området precis vid Ratchet och se havet breda ut sig. Så mycket äventyr liksom. Det är ju helt borta från wow och jag hoppas att ESO kan få till det. KotOR misslyckades och WAR var... riktigt kass på den punkten. Något som borde varit omöjligt att misslyckas med med den världen. Så om ESO lyckas med det så kommer jag spela det. För Skyrim och Fallout är nog de spelen som kommit närmast vad gäller att hitta den känslan igen för mig.

Permalänk

Trodde att det skulle bli skit, men kan faktiskt bli något, om de inte satsar för mycket på att trycka in Elder scrolls för mycket i de typiska MMO kategorin, och att det blir ett formgjutet spel som nästan alla andra MMOs. Skulle kunna bli nice att kontrollera gubben som i de andra Elder Scrolls spelen, och alltså att man slår genom att sikta med mus och klicka för att attackera, inte att man måste markera ett mål, släppa musen och gå lös på 1-9 tangenterna för att göra färdigställda combos.

Personligen skulle jag föredra typ Skyrim fast istället för att ha en egen värld är det en server där andra kan joina och spela sin grej, eller så kan man sluta upp och spela igenom det tillsammans.

Tycker att de flesta MMOs känns så tomma och döda, därför hoppas jag att detta inte görs till ett sånt spel också.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Hade, som Mr.Snark sa, varit trevligt om de fick till känslan av mystik. Det var den som fick mig att älska wow. Att upptäcka nya saker, att inte riktigt veta vart man skulle gå. Inte veta att "bakom det här hörnet finns det spindlar". Jag har så många underbara minnen från wow vad gäller det här. Vattenfallet i Redridge Mountains, att första gången se Loch Modan och Ironforge. Klyftan i Winterspring (över till Darkwhisper Gorge med demonerna). Att traversera Mulgore och The Barrens som en stor fet tjur. Att vila ögonen på det tropiska området precis vid Ratchet och se havet breda ut sig. Så mycket äventyr liksom. Det är ju helt borta från wow och jag hoppas att ESO kan få till det. KotOR misslyckades och WAR var... riktigt kass på den punkten. Något som borde varit omöjligt att misslyckas med med den världen. Så om ESO lyckas med det så kommer jag spela det. För Skyrim och Fallout är nog de spelen som kommit närmast vad gäller att hitta den känslan igen för mig.

Du listade precis det jag älskade med WoW när jag började, hoppas att detta mmo låter mig uppleva samma sak igen, de flesta gör inte det.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

Ny video ute:

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Tack för videon, såg helt ok ut. Visserligen lite för mycket "MMO för massmarknad känsla" och inget "vi går vär egen väg och gör ett MMO som sticker ut". Precis som väntat är det ingen gore eller grit för att hålla spelet barntillåtet, vilket jag tycker är tråkigt. Gillar att Skyrim är elakt, skitigt och blodigt.

Permalänk
Medlem

Ser ut som standard MMO. Måste ju gilla "once you hit level 50, the game really opens up". Klart det ska vara svintråkigt enformigt skräp innan dess... släng.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Fick positiva vibbar, det känns som att de kan ha något riktigt bra på gång med ESO!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Alltså, förbannat mycket gnällande här. Jag har alltid gillat TES, jag tycker det är bra att de bygger en prequal i mmo format. Note: Jag hatar mmorpg:er. Men jag tror att Tamriels lore kommer bli utökad mer och mer. Gällande grafiken måste jag säga att jag gillar art-stylen och att det smälte rätt bra ihop, samt att det ska nämnas att ni kritiserar ett Alpha. Hur tror ni de flesta spelen ser ut i alphas, inte direkt super-polerade och vackert uppställda. Ohwell, är väl inte lätt när man bara dömer allt efter en sak. Jag kommer antagligen testa det även om jag inte gillar mmoer, då jag vill ha lore. Mer lore... Loooore.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

Jag har dissat det där sen start, men måste erkänna att den där videon gav ett ganska positivt intryck, bättre än förväntat. Jag lirar inte MMO's vanligtvis, då det inte finns något som tilltalar mig varesig gameplay- eller stil-mässigt. Får väl se hur det här utvecklas, då tanken av att få utforska hela Tamriel är väldigt lockande. Bara jag får mitt förstapersons-perspektiv och ett vettigt melee-system likt det vi har i Skyrim så har det nog potential i mina ögon trots allt.

Personligen så gillade jag faktiskt spring-animationerna Lite speciella. Bättre än tjockis-joggen vi fick i Skyrim iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ser inte poängen med detta spel. Fattigmans version av Wow fast med snyggare grafik.
Det kommer faila precis som alla andra Wow-kloner. Undrar när ngn ska tillföra ngt nytt till denna stagnerande genre.

Permalänk
Medlem

Loren är väldigt tunn än så länge i detta.
Så vill ni ha lore så finns det inget bättre än Shivering Isles, Morrowind med expansioner, Daggerfall.

Argonians ser helt fucked up, Dunmers ser ljusa ut?! Daedric Armous till alla (extremt rare, och med extremt så menar jag EXTREMT rare), samt att det ser exakt ut som WoW, förutom mindre flashy flashy, och lite mer nertonat. Men overal. Meh. WoW för TES-folk.

Samt att Ebonheart pakten är FEL. Så fel.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Men jag tror att Tamriels lore kommer bli utökad mer och mer. ... Jag kommer antagligen testa det även om jag inte gillar mmoer, då jag vill ha lore. Mer lore... Loooore.

I kommande TES-spel kanske du i böcker du hittar kan läsa om hur 3liited00d4711 besegrade draken GenericMoster1f0 418 ggr utan att dö

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ser inte poängen med detta spel. Fattigmans version av Wow fast med snyggare grafik.
Det kommer faila precis som alla andra Wow-kloner. Undrar när ngn ska tillföra ngt nytt till denna stagnerande genre.

Du är väldigt bra på att se i framtiden för att redan avgöra att det är en WOW-klon. Du och detta klagande.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=SLp0ykvotEI En som har fått prova det, visst man får väll ta det med en nypa salt men jag är intresserad:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandt3n:

Du är väldigt bra på att se i framtiden för att redan avgöra att det är en WOW-klon. Du och detta klagande.

Fast nu har man ju officiellt ifrån utvecklarna sagt att det ska vara så likt WoW som möjligt för att typiska WoW-spelare ska "känna igen sig" och inte "känna sig utanför". Odyl. Samtidigt påstår man att man gör något nytt och unikt. Jag är lite skeptisk. Men vi får väl se, det kan bli bra

Visa signatur

--

Permalänk
Inaktiv

-Någon som vet om det kommer att kosta i månaden ännu? OBS! ingen fråga är för dum för att ställas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

-Någon som vet om det kommer att kosta i månaden ännu? OBS! ingen fråga är för dum för att ställas

Tror inte de sagt något officiellt om det ännu. Men tror själv att de kommer börja med månadskostnad, med tanke på utvecklingskostnaderna för spelet. De fick in 300 miljoner dollar när Zenimax Online startade (inte specat hur mycket som gick dit, men antagligen en väldigt stor del).
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=16004
Nyheten är från 2007.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Tror inte de sagt något officiellt om det ännu. Men tror själv att de kommer börja med månadskostnad, med tanke på utvecklingskostnaderna för spelet. De fick in 300 miljoner dollar när Zenimax Online startade (inte specat hur mycket som gick dit, men antagligen en väldigt stor del).
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=16004
Nyheten är från 2007.

Tack för ditt svar! man kan ju bara hoppas att det inte blir månadskostnad sen beror det på självklart hur mycket det kommer att ligga på som avgör om man ska lira eller inte! speciellt när man är student :P:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tack för ditt svar! man kan ju bara hoppas att det inte blir månadskostnad sen beror det på självklart hur mycket det kommer att ligga på som avgör om man ska lira eller inte! speciellt när man är student :P:P

Tycker GW2-modellen fungerar bra. Ingen månadskostnad och inga egentliga begränsningar på vad man kan göra/skaffa utan att betala med riktiga pengar i gemstore. Andra spel som är "F2P" har ofta stora och irriterande begränsningar i gratisspelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jao, Fallout-universumet hade varit så otroligt mycket häftigare... Det här kommer bli som vilket annat fantasy-MMO som helst.

typ som runescape o wow fast bättre grafik haha xD

Visa signatur

Born to raise hell