Permalänk
Medlem

Okej grabbar, behöver akut hjälp!

Köpte Combined Operations idag från Steam, och följde den här guiden på installationen http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=How_to_install_DayZ Men när jag trycker på "Launch Combined Operations" får jag typ upp en lite svart ruta där X antal rader av text flyger fram innan den 1 sekund senare stängs ner, och inget har skett. Inget felmeddelande eller något, spelet startar bara inte...

Snälla hjälp! Vill kriga lite ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

HELVETE alltså. Hoppade in på en av dom nya svenska servrarna (SE) och fick syn på en bandit springa över en åker med AK och in i skogen. Bestämmer mig för att följa efter, så jag springer mellan varje buske bakom honom, livrädd över att han ska få syn på mig (uppenbarligen hade han avsevärt bättre gear än mig). Efter tio minuter när jag jagat honom i skogen ett tag så stannar han vid ett träd och pustar ut. Då kryper jag sakta bakom honom med min Winchester och pungar ut skott efter skott i ryggen på honom.
Till slut faller han och jag känner hur adrenalinet har fått mig alldeles skakig. Jag kryper försiktigt fram till hans ruttnande lik och inser att jag har dödat Rambo. Karta, kompass, AK, M9-pistol, eldstickor, ficklampa, oändligt med mat, och mycket mycket mer. Samtidigt som jag håller på att dö av glädje så ser jag en till bandit försvinna bakom ett träd kanske hundra meter bort. Jag blir enormt stressad och börjar roffa åt mig så mycket som möjligt innan jag kan bli upptäckt av mitt offers kompanjoner.

Lyckan håller inte länge förrän jag hör gevärskott flyga förbi öronen på mig, ett träffar omedelbart, och jag lägger händerna på ryggen och flyr. Långt kommer jag inte förrän jag blir skjuten i ryggen av dom hämndlystna banditerna och jag faller till marken. Jag inser att jag hållt andan under hela mordet och flykten.
EPISKT.

Låter som att det är riktigt roligt! Måste verkligen prova detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Okej grabbar, behöver akut hjälp!

Köpte Combined Operations idag från Steam, och följde den här guiden på installationen http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=How_to_install_DayZ Men när jag trycker på "Launch Combined Operations" får jag typ upp en lite svart ruta där X antal rader av text flyger fram innan den 1 sekund senare stängs ner, och inget har skett. Inget felmeddelande eller något, spelet startar bara inte...

Snälla hjälp! Vill kriga lite ikväll

Starta Steam och det vanliga Arma 2 som administratör. Sedan, starta Arma 2 Operation Arrowhead som administratör. Sen funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Starta Steam och det vanliga Arma 2 som administratör. Sedan, starta Arma 2 Operation Arrowhead som administratör. Sen funkar det.

Tack, det löste sig nu!

Okej, nästa problem. Hur f*n skriver jag in-game?
Fattar inte ett skit, men alla andra bara skriver 24/7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Tack, det löste sig nu!

Okej, nästa problem. Hur f*n skriver jag in-game?
Fattar inte ett skit, men alla andra bara skriver 24/7...

Något som förvånansvärt få gör numer är att gå in i inställningarna för att kolla key bindings och annat som kan vara till hjälp innan man börjar spela.
Men nu ska jag vara snäll. Du skriver med - och byter kanal med , och ..

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

var inne på en svensk server nyss. se4 tror jag

jävlar vad laggig den var. skulle kunna tro att den låg i australien eller nåt sånt.

den hade riktigt dålig draw distance också.

hade inte Rocket ganska höga krav på servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

var inne på en svensk server nyss. se4 tror jag

jävlar vad laggig den var. skulle kunna tro att den låg i australien eller nåt sånt.

den hade riktigt dålig draw distance också.

hade inte Rocket ganska höga krav på servrarna?

Alla servrar har 500m, men de har även väder så när det är dimmigt så är det 200-300 meter skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

FBDZ ute på äventyr. Massa bra gear och rätt många, blir roligt som fan då! FBDZ är flashbacks DayZ grupp.

Högerklicka på bilden och välj "view image" för att se större bild.

Permalänk
Medlem

En polare på steam körde med några av hans polare och fick tag på en buss jävel!!! så de åkte från stary sobor te NW airfield sjukt!

Edit: tvungen å dra in en bild!

Edit2: Hittade en dayz updater på deras forum! http://worrom.com/

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hade riktigt kul igår med 6 andra flashare,
Vi var på flygplatsen och rensade hangarerna på zombies och loot sen sprang vi ut i skogen o skulle fixa till allting med ryggsäckar och ammo.

Sen helt plötsligt skriker en DET ÄR NÅGON HÄR, alla lägger sig ner, det var två banditer som kom o hälsade på, vi 7 reser oss upp dom lägger benen på rygg och vi börjar smälla på,
En nere den andra blir skadad och börjar lägga om sitt sår, vi brakar på än och tar bandit nummer två,
det såg så roligt ut när dom såg att vi var så många och bara vände, riktigt kul eldstrid från våran sida:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Ny patch ute gott folk!

patchnotes:

http://cdn.armafiles.info/DayZ_Changelog.txt

Samt tanka ner nya filer här:

http://cdn.armafiles.info/

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

Ny patch ute gott folk!

patchnotes:

http://cdn.armafiles.info/DayZ_Changelog.txt

Samt tanka ner nya filer här:

http://cdn.armafiles.info/

Ja, äntligen fixat buggen med att zombies inte spawnar. Har känts mer deathmatch senaste tiden då folk har kunnat skjuta hur, var och när som helst och det pga av att zombierna har varit av så få antal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

Ny patch ute gott folk!

patchnotes:

http://cdn.armafiles.info/DayZ_Changelog.txt

Samt tanka ner nya filer här:

http://cdn.armafiles.info/

Tack.

Tycker det är skitbra att alla säger till när uppdateringar har kommit:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

HELVETE alltså. Hoppade in på en av dom nya svenska servrarna (SE) och fick syn på en bandit springa över en åker med AK och in i skogen. Bestämmer mig för att följa efter, så jag springer mellan varje buske bakom honom, livrädd över att han ska få syn på mig (uppenbarligen hade han avsevärt bättre gear än mig). Efter tio minuter när jag jagat honom i skogen ett tag så stannar han vid ett träd och pustar ut. Då kryper jag sakta bakom honom med min Winchester och pungar ut skott efter skott i ryggen på honom.
Till slut faller han och jag känner hur adrenalinet har fått mig alldeles skakig. Jag kryper försiktigt fram till hans ruttnande lik och inser att jag har dödat Rambo. Karta, kompass, AK, M9-pistol, eldstickor, ficklampa, oändligt med mat, och mycket mycket mer. Samtidigt som jag håller på att dö av glädje så ser jag en till bandit försvinna bakom ett träd kanske hundra meter bort. Jag blir enormt stressad och börjar roffa åt mig så mycket som möjligt innan jag kan bli upptäckt av mitt offers kompanjoner.

Lyckan håller inte länge förrän jag hör gevärskott flyga förbi öronen på mig, ett träffar omedelbart, och jag lägger händerna på ryggen och flyr. Långt kommer jag inte förrän jag blir skjuten i ryggen av dom hämndlystna banditerna och jag faller till marken. Jag inser att jag hållt andan under hela mordet och flykten.
EPISKT.

Tack, du övertygade mig precis att köpa spelet. Shit vad roligt det låter.

Permalänk
Medlem

Tvättäkta banditen kattn här. Tänkte langa lite bilder på båt/helikopter som vi fann igår natt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Som en av de bästa banditerna just nu, går under namnet [TFM]Huntley, tänkte jag höra om någon är intresserad av att teama upp i denna underbara mod till Arma 2.

Spelat ett bra tag, har M107 samt NVG och M9SD.

Tröttnat helt på att lira ensam och börjat att söka efter personer som har samma ambitioner som mig, att vara en av de bästa överlevarna. Är inne på dag 8 atm (ingame tid) och planerar att öka min överlevnads tid. Dock känner jag att det blir lättare om jag har någon som täcker min rygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davegrowl:

Som en av de bästa banditerna just nu, går under namnet [TFM]Huntley, tänkte jag höra om någon är intresserad av att teama upp i denna underbara mod till Arma 2.

Spelat ett bra tag, har M107 samt NVG och M9SD.

Tröttnat helt på att lira ensam och börjat att söka efter personer som har samma ambitioner som mig, att vara en av de bästa överlevarna. Är inne på dag 8 atm (ingame tid) och planerar att öka min överlevnads tid. Dock känner jag att det blir lättare om jag har någon som täcker min rygg!

Var hittade du NVG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davegrowl:

Som en av de bästa banditerna just nu, går under namnet [tfm]Huntley, tänkte jag höra om någon är intresserad av att teama upp i denna underbara mod till Arma 2.

Spelat ett bra tag, har M107 samt NVG och M9SD.

Tröttnat helt på att lira ensam och börjat att söka efter personer som har samma ambitioner som mig, att vara en av de bästa överlevarna. Är inne på dag 8 atm (ingame tid) och planerar att öka min överlevnads tid. Dock känner jag att det blir lättare om jag har någon som täcker min rygg!

Är det inte bättre o vara en av dom bästa survivorna istället;)
Blir mycket skojigare:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av Davegrowl:

Som en av de bästa banditerna just nu, går under namnet [TFM]Huntley, tänkte jag höra om någon är intresserad av att teama upp i denna underbara mod till Arma 2.

Spelat ett bra tag, har M107 samt NVG och M9SD.

Tröttnat helt på att lira ensam och börjat att söka efter personer som har samma ambitioner som mig, att vara en av de bästa överlevarna. Är inne på dag 8 atm (ingame tid) och planerar att öka min överlevnads tid. Dock känner jag att det blir lättare om jag har någon som täcker min rygg!

Bra, då vet jag vem jag ska döda..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hatar ryssar

banditer hela bunten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Bra, då vet jag vem jag ska döda..

Håller med dig kebab:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Är det inte bättre o vara en av dom bästa survivorna istället;)
Blir mycket skojigare:)

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom jag har spelat x-antal liv innan jag började på denna har jag lärt mig att det är bättre att vara den som skjuter först. Man lever inte länge om man frågar "Friendly?" till varje person man stöter på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davegrowl:

Eftersom jag har spelat x-antal liv innan jag började på denna har jag lärt mig att det är bättre att vara den som skjuter först. Man lever inte länge om man frågar "Friendly?" till varje person man stöter på!

Man behöver inte fråga för att veta. Man kan observera innan man tar kontakt. Det är iallafall vad jag gör.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Tjaa, ännu en noob-fråga, men hur reconnectar man till en server man varit på innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Tjaa, ännu en noob-fråga, men hur reconnectar man till en server man varit på innan?

Du kollar vad den heter och går in igen? Eller menar du när du har dött?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Du kollar vad den heter och går in igen? Eller menar du när du har dött?

Nej, menade så som du tolkade det. Trodde att man kunde ha favoritservrar osv, men tack ändå!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Nej, menade så som du tolkade det. Trodde att man kunde ha favoritservrar osv, men tack ändå!:)

Nej inte ännu, förhoppningsvis kommer sådant så småningom

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Gissar att Main-servern är i full brand då jag inte kan komma in på någon server för tillfället
Hoppas att Rocket kan uppgradera den lite, anar att han inte väntade sig att 40k+ skulle spela hans mod

Klagar dock inte då min karaktär ligger lite knipigt till strax utanför NW flygfältet, vill inte direkt kasta mig över att ta mig ut ur området haha

Är riktigt kul att hänga med FB gruppen, är en stor grupp och alla är riktigt trevliga

Permalänk

Har spawnat i "debug forest" hela dagen .. finns det någon fix ?

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt fattat detta, men om jag har en character, som inte har dött, kan jag då ansluta till en ny server, med samma gear som jag hade samlat ihop på en annan?