Alla Shining Force fans.....välkomna!!!

Permalänk
Medlem

Alla Shining Force fans.....välkomna!!!

Shinig Force är det bästa spela jag någonsin har spelat.
Jag har klarat båda 1:an och 2:an.
Nu vill jag spela Shingforce 3. Är det nån som har det?

Permalänk
Medlem

Lätt den skönaste rollspels-serien nånsin. Spelade aldrig 3:an dock

3:an släpptes till Sega Saturn om jag inte minns helt fel. Kolla på gula sidorna eller ebay, lär finnas där.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför det inte finns PC version......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Lätt den skönaste rollspels-serien nånsin. Spelade aldrig 3:an dock

3:an släpptes till Sega Saturn om jag inte minns helt fel. Kolla på gula sidorna eller ebay, lär finnas där.

Jag har faktiskt laddat ner ShiningForce3 (första delen) igår......
Men det finns ingen emulator till den. Man måste ha segasaturn för att spela.

Permalänk
Medlem

Vet att SF3 ska gå att emulera med SSF 0.04 alpha 4 eller bättre. Men nu ska vi inte prata om sånt för det brukar oftast leda till låsning av tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag klarade ettan men fastnade någonstans i slutet av tvåan, kanske att jag försöker mig på det igen nån dag.
Men jag tycker föregångaren, Shining in the Darkness är bättre.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Mm Shining in the Darkness var också riktigt grymt. Men det kunde vara ganska frustrerande när man gått vilse och ville tillbaka till staden för att spara.

Blev hårt sugen på att köpa en megadrive med alla Shining-spelen nu..

Permalänk
Medlem

ahhh, jag e inte ensam!!!

Tror jag klarade shining force1 7 ggr innan jag började tröttna.

Synd att det inte gjorts några fler spel på samma tema....

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar en Sega Saturn då?

Hur mycket kostar en Sega Saturn då?

P.S Ansgarr.......du vet att det finns ShingForce2 väl??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag klarade ettan men fastnade någonstans i slutet av tvåan, kanske att jag försöker mig på det igen nån dag.
Men jag tycker föregångaren, Shining in the Darkness är bättre.

vart har du fastnat.......?
jag har klarat spelet.....2 gånger.....

Permalänk

Her både Mega Drive och Saturn har försökt å hitta SF spelen fast har inte lyckats har emulerat 1:an fast det blir ingen känsla med emulatorer (det e nog därför jag äger 8 maskiner :] )

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ?SYNTAX ERROR
Her både Mega Drive och Saturn har försökt å hitta SF spelen fast har inte lyckats har emulerat 1:an fast det blir ingen känsla med emulatorer (det e nog därför jag äger 8 maskiner :] )

Jag tycker tvärt om, att det är trevligare att spela via en emulator. Mega Driven har väl samma "problem" med PAL-systemet som alla andra konsoller; att spelen går 16,5% för långsamt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala

vart har du fastnat.......?
jag har klarat spelet.....2 gånger.....

Var så länge sen jag spelade det nu så jag kommer inte ihåg.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

Re: Alla Shining Force fans.....välkomna!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala
Shinig Force är det bästa spela jag någonsin har spelat.
Jag har klarat båda 1:an och 2:an.
Nu vill jag spela Shingforce 3. Är det nån som har det?

Jag har första delen av Shining Force III till Sega Saturn. Helt magiskt. Samma system som i SFI och SFII fast allt i 3D. Annars är Shining the Holy Ark ett tips om du diggar Shining spelen. Bygger på samma system som Shining (in?) the Darkness. Helt klart det bästa rollspel jag har spelat till konsoll.

Du får nog ett Saturn till bra pris på eBay eller liknande. Helt klart värt pengarna då du kan spela både Shining Force III (pt 1) och Holy Ark samt Shining Wisdom (som jag inte har spelat, men som ska vara ett Zelda i Shining världen). Tyvärr blev aldrig del 2 eller 3 av SHIII översatta från Japanska.

För den som inte vill köpa en begagnad Saturn så är ju en Game Boy Advance det självklara valet då Golden Sun serien kommer till den (baserat på Darkness/Holy Ark systemet).

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem

Re: Hur mycket kostar en Sega Saturn då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala
Hur mycket kostar en Sega Saturn då?

P.S Ansgarr.......du vet att det finns ShingForce2 väl??

joo, men det har jag bara klarat en gång..så det var liksom inte värt att nämna

Permalänk
Medlem

Re: Re: Alla Shining Force fans.....välkomna!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orbital

Jag har första delen av Shining Force III till Sega Saturn. Helt magiskt. Samma system som i SFI och SFII fast allt i 3D. Annars är Shining the Holy Ark ett tips om du diggar Shining spelen. Bygger på samma system som Shining (in?) the Darkness. Helt klart det bästa rollspel jag har spelat till konsoll.

Du får nog ett Saturn till bra pris på eBay eller liknande. Helt klart värt pengarna då du kan spela både Shining Force III (pt 1) och Holy Ark samt Shining Wisdom (som jag inte har spelat, men som ska vara ett Zelda i Shining världen). Tyvärr blev aldrig del 2 eller 3 av SHIII översatta från Japanska.

För den som inte vill köpa en begagnad Saturn så är ju en Game Boy Advance det självklara valet då Golden Sun serien kommer till den (baserat på Darkness/Holy Ark systemet).

Tack för informationen.......orbital, ShiningForce3.....är det bättre "story"? Hur mycket köpte du den för?

P.S Jag vill ha ett spela som är baserad på ShiningForce system!!!
Nån som vet??

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Alla Shining Force fans.....välkomna!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala

Tack för informationen.......
ShiningForce3.....är det bättre "story"? Hur mycket köpte du den för?

Shining Force 3 är uppdelat i tre delar. Den första finns släppt i Europa, dom övriga två blev aldrig översatta från japanska. Dom tre delarna består av tre stycken parallellhandlingar. Tyckte att det var helt klart godkänd handling i första delen, men jag misstänker att man kan tycka att både SFI och SFII är mer "komplett" då man faktiskt missar 2/3 av handlingen om man inte kan japanska.

Har man lirat Holy Ark borde man testa SFIII då vissa små element från Holy Ark förekommer i SFIII.

Vad jag betalade för SFIII? Ingen aning faktiskt. Handlade det från eBay. Kanske för en 200-500 kronor. Första delen är betydligt mycket lättare att få tag på för pengar än del två och tre (för dom kan det krävas att du säljer din morsa för att ha råd).

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem

200-500kr? du är medveten om vad vissa betalar för den va? 1000kr lätt är den värd.

Permalänk
Medlem

Sen måste jag säga att LANDSTALKER ÄGER SF serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cple
Sen måste jag säga att LANDSTALKER ÄGER SF serien

Två helt olika spel i min mening. Men jag håller med om att Landstalker är grymt.

Håller tummarna för att de släpper ett spel till GBA med shiningforce-systemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole

Två helt olika spel i min mening. Men jag håller med om att Landstalker är grymt.

Håller tummarna för att de släpper ett spel till GBA med shiningforce-systemet.

Vad heter spelet?

Permalänk

ok kalla mig ovis men vafan pratar ni om ?
asså har inte den blekaste ju.
bilder typ eller länk någon?

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navy_FarM
ok kalla mig ovis men vafan pratar ni om ?
asså har inte den blekaste ju.
bilder typ eller länk någon?

ShiningForce är ett stradigy roll spel.
Du kan säkert ladda ner det nånstans på nätet....leta bara.
Det är bara 1-2 meg....men jag garanterar att du kommer att gilla spelet.

http://www.shiningforcecentral.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cple
200-500kr? du är medveten om vad vissa betalar för den va? 1000kr lätt är den värd.

Nja, första delen i europeisk utgåva brukar gå på runt 300-500 kronor. Däremot är det absolut inte ovanligt att se folk betala mellan 1000-1500 kronor för del två eller tre. Ska du även ha premium disk så kan du nog få räkna med att betala mer än så.

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole

Två helt olika spel i min mening. Men jag håller med om att Landstalker är grymt.

Håller tummarna för att de släpper ett spel till GBA med shiningforce-systemet.

Tyckte Golden Sun borde tillfredsställa vilket SF fan som helst, men sedan föredrar jag Holy Ark framför SFI-III. Med tanke på att det ska komma ut två uppföljare till Golden Sun så kommer det nog ta ett tag innan vi ser andra SF spel till GBA. Dock ganska skönt att det som var ett av Segas flaggskepp släpps som en renodlad GBA produkt.

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cple
Sen måste jag säga att LANDSTALKER ÄGER SF serien

lol..............LandStalker och ShiningForce är helt olika.......
Ps: GoldenSun är inte så bra.....

Permalänk
Medlem

problemet nu är att de människor som är ansvariga för allt som gjorde Shining-serien bra inte längre har nåt med den att göra.. SEGA äger rätten till Shining, och de och Camelot är inte precis bästa vänner. SEGAs egna tillskott till serien, Shining Soul till GBA, är ett skämt och tar ingen som helst hänsyn till spelvärldens historia.

tycker förresten också att Shining the Holy Ark är hur bra som helst. äger inget eget exemplar bara.. (men klagar inte så enormt - har SF3 del 1, Panzer Dragoon Saga, Dragon Force och Dark Saviour. och Landstalker till Megan:n såklart!) ska nog fixa ett nån dag när jag har ett jobb och pengar. en annan dröm är att spela igenom hela SF3 på engelska. det kommer att vara möjligt en dag, fast det kan dröja länge.

EDIT:
allt skinandes hem - http://www.shiningforcecentral.com

Permalänk
Medlem

Har Shining the Holy Ark samma battle system som ShiningForce?

Permalänk
Medlem

Har börjat spela SF1 igen.
Nån som vet om Yoghurt blir nåt att ha om man expar och promotar honom? Och vad gör Yoghurt Ring (har inte fått den men läste nån stans att man ska kunna få den)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Har börjat spela SF1 igen.
Nån som vet om Yoghurt blir nåt att ha om man expar och promotar honom? Och vad gör Yoghurt Ring (har inte fått den men läste nån stans att man ska kunna få den)?

Det var länge sedan jag spelade SF1.....Men finns det Yoghurtring?!?!
Jag vill verkligen veta vad den gör........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala

Det var länge sedan jag spelade SF1.....Men finns det Yoghurtring?!?!
Jag vill verkligen veta vad den gör........

Hittade lite info om Yoghurt:
"If he beats one enemy he gains the Yoghurt Ring. If you equip this ring to any other group member it will transform to Yoghurt, too."

Låtar ju asbra

Det ska tydligen inte gå att promota honom så jag tror jag struntar i honom.

Permalänk
Medlem

allt om precis allting i Shining-spelen är väldokumenterat och lättillgängligt, och inte direkt nån mörk bortglömd hemlighet. man behöver knappast vara Indiana Jones för att hitta info om sånt där, eh?