iMessage Problem Ny iPhone 4S

Permalänk

iMessage Problem Ny iPhone 4S

Hejsan jag fick nyss en iPhone 4S innan hade jag en Iphone 3GS , Direkt när jag fick igång den osv började jag logga in på mitt itunes konto ladda hem appar osv sen smsade jag med en kompis som frågade varför hon får medelanden från min mail istället för mitt mobilnummer och då sa jag hmm konstigt vänta ska se ifall jag kan ändra det så jag gick in på inställningar - Medelanden och där är iMessage på under står det Avvaktar aktivering... och om jag går in på Ta emot på så finns det bara en 1 postadress och under står det lägg till e-postkonto... och jag har loggar in över med Apple-ID: (epost adress ) . Det går nu att skicka med imessage men det kommer från min mail som jag inte vill och jag har testat att logga ut från mitt apple - id starta om telefonen sedan testa slå på iMessage och då står den bara en stund på Avvaktar aktivering... sedan står det Aktivering Misslyckades slå på imessage för att försöka igen! jag har testat att återställa telefonen att hålla in home och lås knappen (reseta) jag har testat att återställa nätverksinställningar, Testat med nytt apple-id ! Någon som har någon ide vad jag ska göra ??

Permalänk

Hade samma problem. Har du pengar på luren? Mitt aktiverades inte pga det kostade en krona och jag hade noll öre på kortet

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Hade samma problem. Har du pengar på luren? Mitt aktiverades inte pga det kostade en krona och jag hade noll öre på kortet

Jag skickade precis ett sms till telenor (222) med texten SALDO och fick tillbaks att jag hade 680 kr så ja jag har pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihavenolimit:

...Någon som har någon ide vad jag ska göra ??

Inställningar -> Meddelanden -> iMessage [I > 0] ?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag hade också strul med detta, jag stängde av iMessage, lät det vara så ett tag, startade om mobilen, satte på iMessage igen, lät den ligga tills det aktiverats och sedan funkade det. Hoppas det funkar för dig också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Detta är bilder på vad som visas.. Jag har testat med att stänga av sätta på flera gången också testat stänga av iMessage reboota telefonen sedan sätta på igen blir varje gång att den står på avvaktar aktivering sedan efter ett tag misslyckas det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihavenolimit:

Jag har testat med att stänga av sätta på flera gången också testat stänga av iMessage reboota telefonen sedan sätta på igen blir varje gång att den står på avvaktar aktivering sedan efter ett tag misslyckas det...

Snabb googling visar på att du inte är ensam. De jag hittat som löst problemet har ominstallerat telefonen och gjort restore på backupen.
Har du uppgraderat telefonen till 5.1.1? Om inte kan det kanske hjälpa?

Själv tycker jag det är en helt onödig funktion och stängde av s****n, men det är jag det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Snabb googling visar på att du inte är ensam. De jag hittat som löst problemet har ominstallerat telefonen och gjort restore på backupen.
Har du uppgraderat telefonen till 5.1.1? Om inte kan det kanske hjälpa?

Själv tycker jag det är en helt onödig funktion och stängde av s****n, men det är jag det.

Jag har uppdaterat den till 5.1.1 och ominstallerat telefonen! Fungerar fortfarande inte!