[HJÄLP!] råkade associera en .ink fil med antecknigar

Permalänk
Medlem

[HJÄLP!] råkade associera en .ink fil med antecknigar

Hej! fick ett dokument från en kompis via skype som skulle vara ett vanligt word dokument, dock så var det en .ink fil och när jag tog "öppna med..." och valde anteckningar blev alla mina ikoner (förutom mappar och musikfiler) anteckningsfiler och när jag dubbelklickar på diablo ikonen t ex så får jag bara upp ett anteckningsdokument med massa text. hur "nollställer man associationen eller väljer rätt program för att öppna spel o program

Tack på förhand Adam

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

Hej! fick ett dokument från en kompis via skype som skulle vara ett vanligt word dokument, dock så var det en .ink fil och när jag tog "öppna med..." och valde anteckningar blev alla mina ikoner (förutom mappar och musikfiler) anteckningsfiler och när jag dubbelklickar på diablo ikonen t ex så får jag bara upp ett anteckningsdokument med massa text. hur "nollställer man associationen eller väljer rätt program för att öppna spel o program

Tack på förhand Adam

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/change-which... Borde väl vara här om någonstans, annars blir det sannolikt en djupdykning i systemet.

Permalänk
Medlem

Högerklicka -> Öppna med -> Choose Default Program -> Välj Program och bocka i rutan "Always use the selected program..."

Ursäktar för svengelskan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Högerklicka -> Öppna med -> Choose Default Program -> Välj Program och bocka i rutan "Always use the selected program..."

Ursäktar för svengelskan ^^

vilket program ska jag välja för att öppna med då?

Visa signatur

Permalänk

Tror jag själv hade ett liknande problem innan. Det löste sig ganska snabbt dock, så oroa dig inte :). Det var just det där programmet som jag själv behövda ta reda på, ligger någonstans vet jag, minns inte riktigt var :/

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av twonkey:

vilket program ska jag välja för att öppna med då?

Det du öppnade wordfiler med förut kanske?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Det du öppnade wordfiler med förut kanske?

rutan är gråmarkerad går ej att klicka på den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack! det fungerar nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är -lnk inten .ink http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/159134d13127...

ladda ner och kör.

Till den som ber TS att öppna med program för "word-filer" ber jag läsa TS post igen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.