Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Skrivet av Nardds:

JA, ta bort ladd-uttaget!

Induktionsladdning?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

De har inte haft rätt hittils, så jag tvivlar denna gången också Mycket pga dockningen.

Men håller med dig, tror dom har åtminstonde lite fel:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

whaaa.. hur skall apple folket kunna köpa denna?
3.5" var ju precis lagom, allt större är ju bara jobbigt!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa? Den kommer ha glasskärm och väga lika mycket som tre Galaxy SIII?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Låt mig gissa? Den kommer ha glasskärm och väga lika mycket som tre Galaxy SIII?

kommer vara byggd i något futuristiskt material som är lika tåligt som diamant men kostar en bråkdel, sen kommer skärmen vara gjord av organiskt material såkallat super LED high intensity light emitter array och kommer utrustas med 250GB i raid0 dock kommer du bara kunna utnyttja 10 GB för att Tim Cook är för snål för att köpa lagring till sitt icloud så alla enheter kommer agera nod i deras stora "moln"

Eller så ser den exakt ut som Iphone 4/4S fast med större skärm.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Härligt!

Varit dåligt med vettiga smartphones ett tag nu, blir att införskaffa vid lanseringen.

Ehm..

One X
One S
Galaxy S2
Galaxy S3

...Och alla dessa har en skärm man faktiskt kan använda (Äger en One X själv, kommer aldrig gå tillbaka till skärmar under 4,2 tum (Även ifall 4,7 är något stort))

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokigt:

iPhone history 101:

iPhone (1st generation)
iPhone 3G (2nd generation)
iPhone 3GS (3rd generation
iPhone 4 (4th generation)
iPhone 4s (5th generation)
iPhone ?? (6th generation)

Alltså vore det helt ologiskt att den skulle heta iphone 5? Anledningen att 3GS och 4S finns är för att de bara är inre uppgraderingar (s för speed).

Va...nae?

Du ser ju den uppenbara trenden?

Iphone3 kommer, året efter, kommer 3GS.
Iphone 4 kommer, åter efter, kommer 4S
Iphone 5 kommer, åter efter, kommer 5S

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Mycket nyfiken på dockningskontakten.

Skulle mycket väl kunna tänka mig att det skulle kunna bli något som går att göra kompatibelt med thunderbolt. Går det att att ladda över thunderbolt eller göra en USB/thunderbolt kontakt?

För övrigt var designen snygg, skulle dock inte göra mig något om dom behöll designen dom har idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Är hittills riktigt nöjd med min 4S och beroende på när femman kommer lär jag införskaffa den eller möjligtvis 5S, om det nu kommer.

Jag är bara nyfiken nu, så hacka inte på mig

Vad kan möjligen vara anledningarna från att byta från en dyr telefon, till en likadan, men med små skillnader, efter endast ett år?

Jag ser bara inte nyttan med all den kraften, då IOS verkligen inte behöver det då det flyter på såpass bra som det gör?

Edit*

Och ang. laddkontakten, så tror jag mycket väl att den kommer ha microUSB. Skulle kunna tänka mig ett sådant tillbehör:
http://store.apple.com/se/product/MD099ZM/A
Fast vänt (Dvs microUSB hane -> iphone hona, vilket gör att den passar i alla deras nuvarande tillbehör, tjänar lite extra på tillbehöret, och följer EU-"standardern" <- som dessutom är RIKTIGT BRA!)

Edit2*

Juste, och för er som följer mig i min högst personliga åsikt om att Apple-bubblan är på väg ner, här kan ni ha en av dödarna:
http://www.swedroid.se/alcatel-ot986-bjuder-pa-android-4-0-45...

2k för dual core, HD skärm och en riktigt fin kamera. För 2.000 :-
Jag tror att Apple levt tillräckligt på sin hype ang. världens "första" faktiskt användbara smartphone, och börjar falla i sitt egna träsk då dem är sega med att uppdatera nya modeller (1/år räcker väl inte riktigt i längden, även ifall dem borde klara de då dem på något sätt slår säljrekord gång på gång på gång)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Vad kan möjligen vara anledningarna från att byta från en dyr telefon, till en likadan, men med små skillnader, efter endast ett år?

Jag ser bara inte nyttan med all den kraften, då IOS verkligen inte behöver det då det flyter på såpass bra som det gör?

Jag gissar lite nu, men antagligen för att möjliggöra tyngre appar (typ spel eller andra större appar), dessutom kommer det nya funktioner vid varje iOS siffra, i iOS 5 bland annat Siri, iMessage, påminnelser och säkert någe mer. Och att göra mer prestanda över är ju ett smart drag, tillåter hårdvaran att hålla med längre framåt, kolla bara på 3GS som än idag blir uppdaterad. Jag tycker det är bra gjort faktiskt, de har lyckats med något andra har svårt och efterlikna.

Och varför man vill byta varje år? Förmodligen de nya små smarta funktionerna, men egentligen täcker de mesta med att uppdatera iOS bara, det enda jag saknar nu på min 4;a är Siri, och det är nog mest för att leka med bara. Men många vill även ha den "senaste modellen", och det gäller inte bara Apples produkter, det gäller alla olika områden/tillverkare, kolla bara på datorsidan med egna byggen, dyra grafikkort, processorer med upplåst multipler etc etc. Folk som har råd, de köper ju för "de kan". Visst, jag kan också, men jag ser det inte som att jag tjänar något på det, så jag kommer nog hålla på min 4;a tills den stupar Mina andra telefoner innan har tyvärr stupat redan efter 1-2 år. (De senaste två innan är SE K850i och senare SE W995) Är supernöjd, verkligen, och för mig känns de kul för det är första gången jag känner mig nöjd med en telefon sedan Nokia 3310-tiden.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Edit*

Och ang. laddkontakten, så tror jag mycket väl att den kommer ha microUSB. Skulle kunna tänka mig ett sådant tillbehör:
Fast vänt (Dvs microUSB hane -> iphone hona, vilket gör att den passar i alla deras nuvarande tillbehör, tjänar lite extra på tillbehöret, och följer EU-"standardern" <- som dessutom är RIKTIGT BRA!)

Edit2*

Juste, och för er som följer mig i min högst personliga åsikt om att Apple-bubblan är på väg ner, här kan ni ha en av dödarna:

Jag tror att Apple levt tillräckligt på sin hype ang. världens "första" faktiskt användbara smartphone, och börjar falla i sitt egna träsk då dem är sega med att uppdatera nya modeller (1/år räcker väl inte riktigt i längden, även ifall dem borde klara de då dem på något sätt slår säljrekord gång på gång på gång)

Gah, edit mitt i mina svar Jag skrev om laddare innan, de följer i dagens läge EU standarden, då den säger att det räcker med att laddaren är av USB kontakt (så du kan koppla ur kabeln och byta), så det är mer på laddaren och inte vilken kabel enheten sen använder.

Jag säger inget mot mobilen förens den blivit testad, för som vi lärt oss under resans gång; Spec på papper säger egentligen inte mycket, det ger bara ett hum, men långt ifrån användarupplevelsen.

Jag tror inte apple är på väg ner i ett träsk, tvärtom, de lyckas slå nya försäljningsrekord vid ny release. Det jag däremot tror är att mer och mer personer vid denna tidpunkt går över mer och mer till smartphones, därav att vi ser trenden att försäljningssiffrorna går upp för Android, men också för iOS Så det är nog väldigt vilseledande att säga att något går nedåt för att försäljningen ökat på annat ställe. Jag tror mer relevant att det ökar på båda sidorna, sen hur mycket det skiljer i ökningen, det är en annan fråga.

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag gissar lite nu, men antagligen för att möjliggöra tyngre appar (typ spel eller andra större appar), dessutom kommer det nya funktioner vid varje iOS siffra, i iOS 5 bland annat Siri, iMessage, påminnelser och säkert någe mer. Och att göra mer prestanda över är ju ett smart drag, tillåter hårdvaran att hålla med längre framåt, kolla bara på 3GS som än idag blir uppdaterad. Jag tycker det är bra gjort faktiskt, de har lyckats med något andra har svårt och efterlikna.

Och varför man vill byta varje år? Förmodligen de nya små smarta funktionerna, men egentligen täcker de mesta med att uppdatera iOS bara, det enda jag saknar nu på min 4;a är Siri, och det är nog mest för att leka med bara. Men många vill även ha den "senaste modellen", och det gäller inte bara Apples produkter, det gäller alla olika områden/tillverkare, kolla bara på datorsidan med egna byggen, dyra grafikkort, processorer med upplåst multipler etc etc. Folk som har råd, de köper ju för "de kan". Visst, jag kan också, men jag ser det inte som att jag tjänar något på det, så jag kommer nog hålla på min 4;a tills den stupar Mina andra telefoner innan har tyvärr stupat redan efter 1-2 år. (De senaste två innan är SE K850i och senare SE W995) Är supernöjd, verkligen, och för mig känns de kul för det är första gången jag känner mig nöjd med en telefon sedan Nokia 3310-tiden.

Så långt har jag faktiskt inte tänkt

Jo, det är klart man vill ha det nyaste, men jag har aldrig riktigt förstått det när det gäller Apple, då jag ser 4 och 4S som samma skit (Notera, skit i detta sammanhanget är helt och hållet enligt dialekt, har inget med avföring att göra )

Aja..jag är väldigt nöjd med min One X, då jag gillar större skärmar. Går iPhone över 4 - 4,2 tums strecket så kanske jag börjar bli intresserad igen. Det är först nu med min enorma 4,7 tums skärm då jag verkligen märker vilja begränsningar 3,7 tum ger (Även ifall mindre telefoner är rätt sexiga )

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Edit*

Edit2*

Du säger första att du inte fattar varför man ska byta från en telefonmodell till efterkommande med små skillnader efter bara ett år, allt för att sedan förutspå Apples fall på grund av att de bara släpper en gång om året? Lugnt, du är inte ensam om att förutspå Apples fall, det har gjorts ett antal gånger de senaste 25 åren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Så det är inte alls bara "Lite högre upplösning, lite bättre kamera" med samma mjukvarufunktioner i övrigt.

Självklart är det så och min kommentar var inte meningen att tas helt ordagrant Poängen var bara att Apple inte är sämre än andra tillverkare på den punkten (utom möjligtvis att de håller i designen längre än andra om det nu är negativt). Även Apple kom ju med flertalet mjukvarufunktioner i och med releasen av iPhone 4S/iOS 5 så som Siri och iCloud och sannolikt lär de erbjuda nya mjukvarufunktioner i och med kommande iPhone/iOS förutom de rena hårdvaruuppdateringarna.

Skrivet av Oldskool:

För övrigt så tycker jag det skall bli spännande att se om Apple hittar på något nytt och galet/revolutionerande på mjukvarusidan. Ett förbättrat Siri med stöd för många språk (svenska) hade varit rätt coolt. Jag har hört rykten om "kinect"-liknande kamerafunktion så att man kan svepa i luften framför telefonen för vissa kommandon ("ta samtalet", "höj volymen" och liknande), det hade varit rätt ballt tycker jag. Just såna saker, om de är helt nya, förtjänar att kallas innovation som jag ser det.

Jag måste säga att jag nästan är mer nyfiken på kommande iOS än på hårdvaran. Förrutom skärmen känns den rätt given sett till historien, recycling av iPad-delar... Gissningsvis får vi se en krympt och nerklockad version av A5X, minnet ökas till 1Gb, lite bättre batteri osv. Så ser inte något direkt spännande vad gäller hårdvaran för kommande iPhone.

Mjukvarumässigt dock har jag ingen aning om vad de kommer bjuda på i iOS 6. Notifications var den stora grejen som var rätt given redan innan iOS 5 presenterades. Vet inte vad det motsvarande skulle vara för iOS 6. Det enda rykten jag läst är att karttjänsten sannolikt får sig en ordentlig uppdatering (att de inte längre kör googles kartor).

Då blir det desto mer spännande blir det nästa år när det är dags för nästa generations CPU:er och GPU:er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag säger inget mot mobilen förens den blivit testad, för som vi lärt oss under resans gång; Spec på papper säger egentligen inte mycket, det ger bara ett hum, men långt ifrån användarupplevelsen.

Förstår dedär med laddaren, alltså att endast själva laddaren ska ha USB-kontakt (som funnits sedan 3GS).

-----------

Jo, men just användarupplevelsen, jag märker ingen som helst skillnad mellan 4 och 4S? Även under längre tester så märker jag inget.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Förstår dedär med laddaren, alltså att endast själva laddaren ska ha USB-kontakt (som funnits sedan 3GS).

-----------

Jo, men just användarupplevelsen, jag märker ingen som helst skillnad mellan 4 och 4S? Även under längre tester så märker jag inget.

Editade min post! Så du inte missar det sista jag skrev.

Min bror och tjej har 4s, den är aningen snabbare och kvickare måste jag säga, det märks. Men med samma iOS, så är det i stort sett samma telefon, förutom Siri (det är det enda jag kommer på nu som skiljer), snabbare i att ladda appar/stuff, och ja, nån förbättrad hårdvara på andra områden som jag inte grottat mig i nu skulle inte förvåna mig heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt värdelös upplösning! Konstigt jäkla format på filmer där ja..

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Helt värdelös upplösning! Konstigt jäkla format på filmer där ja..

Jag brukar titta på film på min tv eller möjligtvis nån serie på iPaden ibland Skämtåsido, jag tror vi kan skippa denna "nyhet" helt och hållet, det har ju visats sig förr att varje rykte innan har aldrig stämt. Det krävs inte mycket för att sprida ett rykte, det krävs mer att tysta ner det/överbevisa.

Jag låter framtiden tala för sig själv, en dag i taget som man säger!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Iphone goes 16:9 !

Osmart att inte välja 1280x720 dock. Kommer att se mjäkigt ut i konkurrensen med den udda och låga 1136 * 640 upplösningen.

Permalänk
Medlem

Haters
Haters everywhere

Taggad
Tror dock att den kommer heta The New iPhone eller något liknande.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ehm..

One X
One S
Galaxy S2
Galaxy S3

...Och alla dessa har en skärm man faktiskt kan använda (Äger en One X själv, kommer aldrig gå tillbaka till skärmar under 4,2 tum (Även ifall 4,7 är något stort))

Ja, precis! Inga vettiga smartphones

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

"samt en betydligt mindre Dock-kontakt, som innebär att dagens tillbehör och laddare inte går att använda utan adapter."

Haha oh boy, Apple fortsätter med sina miljontals adaptrar, varav allihopa kostar en nätt liten extra summa.

Permalänk
Medlem

Angående namn. Tror ni inte att de med största sannolikhet gör som med alla sina andra produkter och tar bort siffran? Alltså att det bara blir iPhone. Eller som de ofta det blir på presentationen " new iphone". Tror knappast att de behåller siffran på en produkt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det var såhär jag ville att Iphonen skulle se ut efter 3GS.. Ser riktigt bra ut!

Precis som den gjorde alltså; som iPhone 4?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Haters
Haters everywhere

Taggad
Tror dock att den kommer heta The New iPhone eller något liknande.

Blir dock så dumt att kalla produkter "The new" eftersom det inte kommer dröja länge för än "The new" is the old, och då lär det ju leda till onödig förvirring.

- I'm thinking about getting the new iPhone.

- You are? Isn't that a bit old, shouldn't you get the new iPhone instead?

- What? That's what I said, the new iPhone.

- Oh, you mean the new iPhone, not "the new iPhone".

Vågar knappt tänka på förvirringen som skulle uppstå på tradera om folk sa att de sålde den nya iPaden när nästa generation har kommit.
Pga dessa argument så vägrar jag kalla iPad 3 för nya iPaden, låter bara urdumt, och är opraktiskt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3ttl3t34:

Hade velat se en mobil helt i aluminium/metall, med baksidan halvt i metall såg den ganska ful ut imo.

HTC

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Lite offtopic kanske men fan vilken onödig lag. Har de inget bättre för sig än att bestämma hur mobiler ska laddas?

Det kan man lätt tycka, men det skapas berg av gamla adaptrar och dylikt som slängs i onödan (miljöaspekten). Om alla kör samma gränssnitt så förenklas det hela avsevärt. Bara att kunna ladda hemma hos vem som helst oavsett vilken lur de har vore trevligt.

Skrivet av _NsMs_:

På tiden att apple också börjar köra på lite större skärmar och utnyttjar ytan lite bättre. 4an känns extremt stor och klumpig för att bara ha en 3.5" skärm.

Skärmen behöver inte vara större, den är redan lagom enligt mitt tycke. Apple satte ribban med det som är viktigt, nämligen upplösningen. Istället för att göra skärmen större borde fokus läggas på att minska ramen, tycker t ex S2 är aningen i största laget själv. En mindre lur i fickan med samma skärmstorlek vore kung!

Permalänk
Medlem

stor skärm är nice, men själv tycker jag många androidmobiler är för stora, klumpiga och asymmetriska för att ligga säkert i fickan

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

cant wait

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Din första punkt var helt idiotisk, väx upp!
Att släppa ny version av sin mobil gör Apple inte oftare än sina "konkurenter", så anpassa sig till marknaden är knappast att "mjölka" pengar.

OnT: Tror jag detta är lika mycket bullshit som alla andra rykten, även om detta kanske är en tidig prototyp.. vi alla vet hur ofta prototyper blir verklighet.

Nyhetstorka?

Skämtar du eller? Det är ju det som ÄR Apple, mjölka pengar. Komma med miniupdates på deras produkter så folk går och köper igen. Finns precis hur många exempel som helst. Sen hur ofta eller sällan de gör det spelar ingen som helst roll. Tona ned fanboyismen liiite nu va eller bara sluta kommentera.

Visa signatur

mvh