Beats by Dr.Dre Studio på dator

Permalänk
Medlem

Beats by Dr.Dre Studio på dator

Tjenare!

När jag använder Dr.Dre Studio (http://www.beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B3808&ca...) så blir ljudet inte lika bra som när jag använder dem till mobilen etc, mina förra Razor gav "skönare" ljud tbh. Vad kan detta bero på? Det känns som att ljudet inte är gjort för datorer, riktigt svårt att förklara, men ljudet tilltalar mig inte, inte min bror heller. Det blir bra ljud, men det känns fel.

Ska man göra speciella inställningar på datorer när d kommer till headsets för att få bra ljud? Drivrutin etc

Alla tips å åsikter e välkomna!

Permalänk
Medlem

Kan vara som så att din dators ljudkort är bättre än det du har i mobilen och visar Beats-lurarnas "sanna jag", dvs. det låter som det skall låta. Beats är ju inte direkt kända för att låta bra. Sedan att du har fattat tycke för ljudet från mobilen är en annan femma.

Men vad vet jag..

Vad har du för telefon? Kan du beskriva vad som låter fel (skillnaden mellan mobil och dator)? Har du provat om "det dåliga ljudet" kvarstår med en annan dator?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy S2, jag har testat dem på en annan dator med(samma problem där). På mobilen blir ljudet mer bekvämligt, det är mer "flow", öronen hänger med i varje ton liksom, på mobilen e de faktiskt grymma Men på datorn kan det faktiskt göra ont i öronen att lyssna på dem, det känns som att tonerna inte är lika flytande. Dessutom är basen sämre på datorn, allt är sämre på datorn i princip:P Det känns som att man kan ha glömt sätta på ngn inställning

Permalänk
Medlem

Mobilen är de 100%, på datorn e de typ 50%. De är usla på datorn, kan ej lyssna på dem där. Så därför tror jag att ngt på tok

Permalänk
Medlem

men det är för att du stoppar alla 3 pluppar in i 3.5 mm utgången, bara 2 ska in, den tredje är för mic vilket den utgången inte kan ta... så pilla din fram o tillbaka tills du får bra ljud...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Ska testa, hoppas du har rätt

Permalänk
Medlem

My bad. lol

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Buzz996:

men det är för att du stoppar alla 3 pluppar in i 3.5 mm utgången, bara 2 ska in, den tredje är för mic vilket den utgången inte kan ta... så pilla din fram o tillbaka tills du får bra ljud...

En trepolig 3.5mm är till för hörlurar, vänster och höger kanal samt en gemensam jord. Ett headset däremot har fyra poler.
Behöver man dra ur en hörlurskontakt är det något som är feldesignat, de skall alltid tryckas in så långt det går.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Va?

Visa signatur

ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Köp nya lurar eller så köper du en förstärkare så löser det sig till viss del.

Finns ju lurar som är mycket bättre än Beatsen för samma pris

Permalänk
Proffsmobbare

Det är inte så att du har Beats EQ på mobilen men inte på datorn? Det kan isåfall förklara en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

En trepolig 3.5mm är till för hörlurar, vänster och höger kanal samt en gemensam jord. Ett headset däremot har fyra poler.
Behöver man dra ur en hörlurskontakt är det något som är feldesignat, de skall alltid tryckas in så långt det går.

Men om man tar t.ex. iphone hörlurar, då kan jag ju inte dra in hela, jag låter en plupp vara lite utanför... :S

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Det ska ha följt med två kablar med hörlurarna, en med fjärrkontroll och en utan. Om du inte redan gjort det så prova att koppla dem till datorn med kabeln utan fjärrkontroll.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Beats är ju inte direkt kända för att låta bra.

Att folk inte förstår detta...

Skrivet av IntelAti:

Då snackar vi MYCKET bättre...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Att folk inte förstår detta...

Vadå, menar du att Beats faktiskt låter bra?
Nu har jag ju faktiskt inte hört beats-lurarna in-person men jag har hört t.ex Fanny Wang som ska vara liknande men inte lika dåliga men jag måste säga att Fanny Wang lurarna lät horribelt.
Sedan är det ju bara att kolla mätningar.

Tycker du att den sista ser ut som en fyrkantsvåg?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Nej, granska mitt inlägg lite noggrannare så kommer du förstå vad jag menar...

Skrivet av Kalium:

Mätningar säger mig ingenting. Jag förlitar mig på irl lyssnande.

Skrivet av Kalium:

Nope.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Nu har jag ju faktiskt inte hört beats-lurarna in-person men jag har hört t.ex Fanny Wang som ska vara liknande men inte lika dåliga men jag måste säga att Fanny Wang lurarna lät horribelt.
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&grap...

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=1&grap...

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=4&grap...

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=3&grap...

Tror du missförstår, han citerade mig och höll med, dvs. att de är kända för att inte låta bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha, då missförstod jag det hela

Visst, mätningar är inte allt men så horribelt som beatslurarna mäter så har jag svårt att tro att dom kan låta bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Tror du missförstår, han citerade mig och höll med, dvs. att de är kända för att inte låta bra

Precis Min polare diskuterade faktiskt om denna Beats trend här om dagen. Man kan få lika bra lurar för 1/3 av priset, om inte mindre, och sedan så är det hemskt att folk som köper Beats lurar använder dem till att lyssna till nerladdade YouTube låtar. Beats är en trend grej som kommer hålla ett kort tag. Det värsta är att vänner frågar mig om köpråd för hörlurar. Då jag rekommenderar riktiga märken så som Shure eller Sony så blir det ändå Beats till slut...

Last word: Överreklamerad skit.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Precis Min polare diskuterade faktiskt om denna Beats trend här om dagen. Man kan få lika bra lurar för 1/3 av priset, om inte mindre, och sedan så är det hemskt att folk som köper Beats lurar använder dem till att lyssna till nerladdade YouTube låtar. Beats är en trend grej som kommer hålla ett kort tag. Det värsta är att vänner frågar mig om köpråd för hörlurar. Då jag rekommenderar riktiga märken så som Shure eller Sony så blir det ändå Beats till slut...

Last word: Överreklamerad skit.

Ja tyvärr så är det så samhället ser ut idag... För samma pris skulle man kunna få t.ex ett par Denon AH-D2000 som är otroligt mycket bättre och som fortfarande ser bra ut. Men nej, här ska det vara "tuffa blingblingprylar" tydligen...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Ja tyvärr så är det så samhället ser ut idag... För samma pris skulle man kunna få t.ex ett par Denon AH-D2000 som är otroligt mycket bättre och som fortfarande ser bra ut. Men nej, här ska det vara "tuffa blingblingprylar" tydligen...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

Permalänk
Medlem

Jag har personligen testat en kompis Beats Studio lurar och upplevde liknande problem. Till min mobil (HTC One X) lät det helt ok, inga direkta fel (för mycket bas för mitt tycke dock). Däremot när jag testade lurarna till datorn genom min Fiio E17 så lät det, mindre bra.

Testade flertalet låtar med direkt jämförelse med mina Shure SRH840 och märkte då att det lät väldigt konstigt. Jag upplevde att musik så som Frank Sinatra, Lionel Richie, 4 Non Blondes och en del akustiska låtar lät helt ok, men instrumental musik och speciellt hip hop/r'n'b/rap lät väldigt fel. När jag senare lyssnade på samma saker genom mobilen så upplevde jag inte att det var lika mycket "fel".

Skrivet av IntelAti:

Testade själv med lite förstärkare och jo visst hjälper det, men krävdes lite väl dyra saker för att få ett bra ljud ur lurarna. Testade först min Fiio E17 som inte låt så värst bra, sedan pluggade jag in lurarna i mitt Asus Xonar Essence STX vilket gjorde att ljudet upplevdes bra mycket bättre, men fortfarande kändes det lite "fel" och till sist satte jag in lurarna i min fars harman kardon hk 3470 som gav ett riktigt bra ljud.

Då har vi ju dock problemet att det kostar med en rejäl förstärkare och då har vi andra lurar i samma prisklass som är bättre för just det här ändamålet.

Permalänk
Proffsmobbare

Hur gärna vi än förklarar för TS att han köpt dåliga hörlurar så är det lite sent att göra något åt det nu.

TS; Beats "behöver" en ganska tungt modifierad EQ för att skapa ljudet som Monster Cable vill få fram.

Att dina lurar är väldigt vassa i diskanten skulle kunna vara ett bevis på just det, Beats EQ ser ut lite som en skidbacke där basen är "boostad" och mellanregister samt diskant är sänkt. Detta skapar ett väldigt basigt ljud och är förmodligen det ljudet du är van vid från mobiltelefonen om du haft EQ'n där.

Att det är allt annat än välljud, och att signalen förstörs på vägen är en annan historia. Men å andra sidan tillhör inte välljud och korrekt återgivning Beats-soundet heller.

Permalänk
Medlem

Går det inte att sätta någon slags EQ som gäller allt som går ut på datorns ljudutgång? Creative har ju ett program boundlat med sina drivisar som man kan justera EQ:n på ljudkortet och då påverkas allt ljud så går ut där. Någonting sådant kanske skulle kunna hjälpa att få tillbaka samma basdrivna ljud som mobilen ger ifrån sig?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd

Beats Studio ger ett för pengarna helt ok ljud med lite för tung bas. Fanny Wang är inte närheten, de låter skit jämfört med Beats. Jag vet inte hur Galaxyn's hörlursutgång är men min iPhone presterar bättre ljud än något integrerat ljudkort på dator, ett enkelt externt USB är oftast allt som behövs för att få betydligt bättre ljud i lurarna. Det behövs dock inte någon förstärkning till Beats Studio då de har inbyggd stärkare vilket ger dom överlägsen ljudkvalitet från just mobiltelefoner etc. Nu har jag gått över till B&W P5 vilka ger ett bättre balanserat ljud men inte lika bra bas (de saknar förstärkning). Mina Beats största problem förutom att huvudbygeln knäckts är läckage, alltid var det någon som skulle fram och påpeka hur störande jag var på tunnelbanan. P5:orna läcker öht inte.

Permalänk
Entusiast

Saxat från deras hemsida:

"Artists and producers spend countless hours fine-tuning and mixing music to get it exactly how they want their fans to hear it. But the vast majority of headphones can’t accurately reproduce the intricacies produced in the studio. Simply put,Studios can. With precision-engineered, advanced speaker design, powered amplification, and powered noise cancellation, you hear music the way today’s top artists and producers want you to hear."

I vilket parallellt universum skulle någon studiotekniker ens komma på tanken att släppa in de där i sin studio? Än mindre använde dem som referens vid mixning?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Saxat från deras hemsida:

"Artists and producers spend countless hours fine-tuning and mixing music to get it exactly how they want their fans to hear it. But the vast majority of headphones can’t accurately reproduce the intricacies produced in the studio. Simply put,Studios can. With precision-engineered, advanced speaker design, powered amplification, and powered noise cancellation, you hear music the way today’s top artists and producers want you to hear."

I vilket parallellt universum skulle någon studiotekniker ens komma på tanken att släppa in de där i sin studio? Än mindre använde dem som referens vid mixning?

Särskilt när dom flesta mixarna går ut på att allt ska vara högt! Ingen dynamik i ljudet. Om jag vill lyssna på hög volym så vrider jag upp den själv, tack.
http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts