lurad av canal digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att man bryter mot lagen om man gör så Inspelade samtal i detta sorts ärende har samma regler som ett skrivet kontrakt. Du kan ställa en fråga och sedan ändra den EFTER att kunden har tackat ja. Det är bedrägeri.

Sedan har man av egen erfarenhet upptäckt att CD är ganska luddiga i sina försäljningsknep. Allt från små extra kostnader (Gratis parabol, men kablarna kostar tex.)

till att man faktiskt får mer kanaler men inga av de populära utan typ God channel (vem fan tittar på den liksom?!?).

Kontakta KO och få han/henne att kräva ut inspelningen från CD. Det har han rätt till precis som vilken annat kontrakt som helst.

jovisst, fast det skiter ju som sagt CD i, det är inte dom som gjort det om det är som i exemplet. jag orkade inte skriva den (betydligt) längre varianten som inte är förfalskning utan bara vilseledande (iof också olaglig ibland om det tolkas som just vilseledande, men det är en tolkning då) där en Redbullstinn student följer sitt väl inrepade utnötningsmanus på 2 A4 tills kunden bara ger upp och säger ok för att vara juste mot sin nye vän/eller få tyst på sin nye fiende, vilket som.

jo, fast just kabel kan kanske vara vettigt att ha separat. en behöver 5 meter, en annan 50.

den kanalen låter ju ultimat, its the God show liksom, hur kan det bli trist?

ja, är man säker på vad man verkligen sagt ja till så är det en bra lösning, att dom ogärna vill använda sina bevis tyder oftast på att plan A4 inte gått så bra som krävs för att det inte ska vara vilseledande, eller att det rent av är klippkalas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Man är ju bara dummare än ... nja sig själv!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dales:

Man är ju bara dummare än ... nja sig själv!

vet inte riktigt vad du menar har en gissning men skulle du kunna förklara?

Permalänk
Medlem

Enkelt;
Vilka kanaler skulle ni få? - Har ni fått dessa?
Vad skulle det kosta? - Är det vad det kostar?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Tacka aldrig ja till att teckna något abonnemang över telefon. Råkar du göra det ändå, se till att kolla upp alla detaljer, leta reda på recensioner och använd ångerrätten på 14 dagar om det inte verkar riktigt lika lovande, och använd erfarenheten: tacka aldrig ja till att teckna något abonnemang över telefon. Har det gått mer än 14 dagar så får du väl kontakta leverantören och förklara situationen, tjata på och hoppas på att de ger med sig (var dock saklig och trevlig). Men då har du redan använt dina två chanser och enligt lag har leverantören ingen skyldighet att göra ett undantag. Sen så är det numera oftast inte levarantören själv som ringer och säljer utan externa säljföretag som säljer åt dem, tänk på det också.

Permalänk
Hedersmedlem

600 kanaler på Canal Digital? Umm jag har max-utbud och inte har jag 600 kanaler?
Det är lite svårt att veta om han blivit lurad om man inte ved vad han hade innan? Du säger han hade 500 kanaler på Viasat? Hur räknar du då? Tittar man här så är det långt ifrån 500 kanaler: http://www.viasat.se/content/intressepaket-och-kanaler.

Personligen har jag alltid föredragit CD's utbud över Viasat (vill t ex ha Discovery istället för Viasat's version, dock har den nu F1 vilket jag skulle vara intresserad av) så det är naturligtvis svårt att definiera vem som har bäst kanaler.

Men rent krasst så låter 67 kanaler för 288 kr som en bra mkt bättre deal än mellan 28-32 kanaler (beroende vilken av kombinationerna Underhållning/Dokumentär/barn) som ni valt.

Det låter lite som ni missade att kolla upp vad ni egentligen beställer. Din far hade ju faktiskt 14 dagars ångerrätt om han bara hade läst på lite.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Björn Endre:

600 kanaler på Canal Digital? Umm jag har max-utbud och inte har jag 600 kanaler?
Det är lite svårt att veta om han blivit lurad om man inte ved vad han hade innan? Du säger han hade 500 kanaler på Viasat? Hur räknar du då? Tittar man här så är det långt ifrån 500 kanaler: http://www.viasat.se/content/intressepaket-och-kanaler.

Personligen har jag alltid föredragit CD's utbud över Viasat (vill t ex ha Discovery istället för Viasat's version, dock har den nu F1 vilket jag skulle vara intresserad av) så det är naturligtvis svårt att definiera vem som har bäst kanaler.

Men rent krasst så låter 67 kanaler för 288 kr som en bra mkt bättre deal än mellan 28-32 kanaler (beroende vilken av kombinationerna Underhållning/Dokumentär/barn) som ni valt.

Det låter lite som ni missade att kolla upp vad ni egentligen beställer. Din far hade ju faktiskt 14 dagars ångerrätt om han bara hade läst på lite.

enligt min pappa så sa dem bättre kanaler och dubbelt så mycket

han har redan gett upp han sa också att han inte hade tid med att kolla igenom allt och litade på dem så han har redan gett upp och sa att dem inte bryr sig om det

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

avtal för att se en gratis kanal? nej sluta svamla nu och ta reda på fakta först

Avstängd much?

Permalänk
Medlem

Jag hade Canal Digital när jag bodde i sverige och då hade jag 6:an, var ju bara nått år sen, så mycket kan ju inte ha ändrats.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk

Jag har både Canal Digital o Viasat. Canal Digital är dyrt och skit. Har inte ens 6an vad jag kommer ihåg. Kollar bara på fotboll där.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Är ju subjektivt men Canal Digital har ca dubbelt så många kanaler för samma pris som Viasat.
Ni blev ju inte lovade vissa kanaler utan bara "kanaler".

Sen erbjuder inte Viasat 500 kanaler utan dom är alla gratis kanaler som du får ut utan själva Viasat abonnemanget. (Dubbla kanaler med etc)
Samma med Canal Digital med, massa gratis kanaler som bara ligger där, betyder alltså inte att dom ingår i deras utbud.

min pappa har redan gett upp men jag tycker det är synd fruktansvärt vilseledd blev han

han sa också att personen som ringde var så glad när han pratade om att vi kommer att ha mycket bättre kanaler för ett bättre pris

tycker dem lurade honom genom att vilseleda honom tekniskt sett så har det rätt att göra det men jag tycker det är fel tycker synd om min pappa när han sa att dem inte bryr sig och att han ger upp

nu försvann också våra canal+ kanaler så det finns inget kvar alls längre

sen tycker jag att vi inte ska behöva använda en seperat parabol för tv6 oacceptabelt enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

sen tycker jag att vi inte ska behöva använda en seperat parabol för tv6 oacceptabelt enligt mig

Du behöver bara ha en antenn, finns att köpa på Clas Ohlson för 200kr, så är det för alla som inte har Viasat eller deras kabel tv operatör inte stödjer det.
(Boxer abonnenter får det ju utan problem då dom redan använder sig av antenn men men.)

Låter mer som en moralisk fråga där du ligger under.
Mer kanaler som ni var lovade som ni fick.
Att du ni inte fick dom kanalerna ni ville bevisar ju att ni inte vet att olika operatörer har olika kanaler...
Hade ni frågat innan ni köpte om vissa kanaler ingick så fine då kan ni ju välja redan då att ni inte var intresserade men istället så köper ni grisen i säcken.

#Nofluff : Suck it up smart att vara efterklok men Canal Digital har inte gjort något fel i denna frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har både Canal Digital o Viasat. Canal Digital är dyrt och skit. Har inte ens 6an vad jag kommer ihåg. Kollar bara på fotboll där.

Vill man ha bästa bilden på TVn så är Canal Digital the only way.

Tv6 har Viasat ensamrätt på när det kommer till digital tv, du kan få ut den gratis via marknätet.
(antar du inte har läst tråden innan du postade...suck)

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

600 kanaler på Canal Digital? Umm jag har max-utbud och inte har jag 600 kanaler?
Det är lite svårt att veta om han blivit lurad om man inte ved vad han hade innan? Du säger han hade 500 kanaler på Viasat? Hur räknar du då? Tittar man här så är det långt ifrån 500 kanaler: http://www.viasat.se/content/intressepaket-och-kanaler.

Personligen har jag alltid föredragit CD's utbud över Viasat (vill t ex ha Discovery istället för Viasat's version, dock har den nu F1 vilket jag skulle vara intresserad av) så det är naturligtvis svårt att definiera vem som har bäst kanaler.

Men rent krasst så låter 67 kanaler för 288 kr som en bra mkt bättre deal än mellan 28-32 kanaler (beroende vilken av kombinationerna Underhållning/Dokumentär/barn) som ni valt.

Det låter lite som ni missade att kolla upp vad ni egentligen beställer. Din far hade ju faktiskt 14 dagars ångerrätt om han bara hade läst på lite.

Jag tror de extra kanalerna är free-to-air kanaler. Alltså de är gratis och går att håva in bara man har satellitbox och rätt riktning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

Tycker det är konstigt att muntliga avtal kan vara bindande över huvud taget. Borde krävas en ordentlig signatur på dessa typer av avtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Tycker det är konstigt att muntliga avtal kan vara bindande över huvud taget. Borde krävas en ordentlig signatur på dessa typer av avtal

Du får allt skickat hem till dig och det är "öppet" i 14dagar.
Så du har fri rätt att säga upp avtalet under den tiden.

Permalänk
Avstängd

för dem som undrar så hade vi viasat guld innan men eftersom vi har haft det så länge så var det billigare än man får guld för nu kan inte säga exakt hur många kanaler vi hade men det var runt 500

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

för dem som undrar så hade vi viasat guld innan men eftersom vi har haft det så länge så var det billigare än man får guld för nu kan inte säga exakt hur många kanaler vi hade men det var runt 500

Nej du hade inte 500 kanaler från Viasat, många av dom är FRIA Kanaler som VEM SOM HELST kan se utan att köpa Viasat abonnemang.

Viasat Guld tro jag ger dig 80st kanaler från Viasat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Nej du hade inte 500 kanaler från Viasat, många av dom är FRIA Kanaler som VEM SOM HELST kan se utan att köpa Viasat abonnemang.

självklart vet jag att det fanns fria kanaler men det var kanalerna som fanns

om jag skulle säga bara kanalerna som fanns i visasat så vet jag inte eftersom jag räknade aldrig dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

självklart vet jag att det fanns fria kanaler men det var kanalerna som fanns

om jag skulle säga bara kanalerna som fanns i visasat så vet jag inte eftersom jag räknade aldrig dem

Ja men då kan du ju inte säga att du fick 500st kanaler från Viasat.
Att du inte riktigt vet vilka kanaler du hade med Viasat pratar för sig själv.

Här kan du se alla kanaler fö: http://www.viasat.se/content/intressepaket-och-kanaler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Ja men då kan du ju inte säga att du fick 500st kanaler från Viasat.
Att du inte riktigt vet vilka kanaler du hade med Viasat pratar för sig själv.

säger bara att jag tycker att min pappa blev vilseledd kräver heller ingenting eftersom han har redan gett up ville också göra tråden så att andra inte upprepar samma misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

säger bara att jag tycker att min pappa blev vilseledd kräver heller ingenting eftersom han har redan gett up ville också göra tråden så att andra inte upprepar samma misstag

Du gjorde tråden för att du skulle smutskasta Canal Digital för att du tyckte dom hade gjort fel, är ju bara att läsa pollen så förstår man det.

Och att "ge upp" tro jag inte han gjort utan insett faktum, ni fick vad ni var lovade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Du gjorde tråden för att du skulle smutskasta Canal Digital för att du tyckte dom hade gjort fel, är ju bara att läsa pollen så förstår man det.

Och att "ge upp" tro jag inte han gjort utan insett faktum, ni fick vad ni var lovade.

tycker fortfarande att detta inte var rättvist överhuvudtaget

gjorde tråden också för att varna andra eftersom jag tycker också att det var fel nu har vi knappt några bra kanaler alls kvar var ett fruktansvärt val detta

enligt min pappa sa sa dem att vi skulle få bättre kanaler och ett bättre utbud alltså dubbla min pappa hade inte tid att gå igenom detta dem vilseledde honom när dem sa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tycker fortfarande att detta inte var rättvist överhuvudtaget

gjorde tråden också för att varna andra eftersom jag tycker också att det var fel nu har vi knappt några bra kanaler alls kvar var ett fruktansvärt val detta

enligt min pappa sa sa dem att vi skulle få bättre kanaler och ett bättre utbud alltså dubbla min pappa hade inte tid att gå igenom detta dem vilseledde honom när dem sa det

#nofluff 14dagar är mer än nog för vilken person som helst att gå igenom det.

Permalänk
Medlem

tilläggas bör att ångringsrätten börjar från och med att man fått avtalet, inte f.o.m. att man råkade gäspa ur sig ett "ok då" i luren.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Avstängd much?

Hoppas inte han blev avstängd för det han skrivit i denna tråd.

Ont: Blir riktigt less när man läser sånt här. Hade själv gärna velat lyssna på samtalet så man kunde bedöma själv. Som någon skrev innan så är ju 6:an gratis på marksänt och med CD boxar ska det gå att kolla på marksänt så länge ni inte fått en "tvillingbox" dc-5050 eller vad den heter.

Lycka till!

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lixonski:

Hoppas inte han blev avstängd för det han skrivit i denna tråd.

Ont: Blir riktigt less när man läser sånt här. Hade själv gärna velat lyssna på samtalet så man kunde bedöma själv. Som någon skrev innan så är ju 6:an gratis på marksänt och med CD boxar ska det gå att kolla på marksänt så länge ni inte fått en "tvillingbox" dc-5050 eller vad den heter.

Lycka till!

varför skulle jag bli avstängd för detta?

och min pappa ville också lyssna på det igen men det fick han inte för dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

varför skulle jag bli avstängd för detta?

och min pappa ville också lyssna på det igen men det fick han inte för dem

Nej menade inte dig^^ Tänkte på "JSvanberg". Det känns ju väldigt fel av CD, hur längesedan var det dem ringde då?

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lixonski:

Nej menade inte dig^^ Tänkte på "JSvanberg". Det känns ju väldigt fel av CD, hur längesedan var det dem ringde då?

ungefär igår så var det min pappa pratade med dem gjorde tråden direkt efter att han la på och sa att han ger upp dem bryr sig inte blev ledsen när jag hörde det så jag gjorde den här tråden

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, nu har du sagt vad ni hade förut, Viasat Guld så är det enklare att jämföra.
K'nns dock som något inte riktigt stämmer här. Viasat Guld kostar 465 Kr/månad och har film etc. och 57 kanaler. Motsvarande hos Canaldigital är väl Max paketet som innehåller 87 kanaler inklusive HD-kanaler och filmkanaler. Den kostar 450 kr. För att även få in HD-kanaler hos Viasat måste man lägga till 99 Kr/månad => 565 Kr och har då nästan 70 kanaler.

Så dubbelt med kanaler får ni kanske inte (jag räknar inte med alla gratiskanaler man kan få oavsett). Däremot så får ni fler kanaler mot ett lägre pris.
Sen kan man självklart diskutera vad som är bäst. Några här i tråden föredrar Viasat och andra, som jag, tycker CD är bättre i många avseenden.

Du skriver att filmkanaler etc. nu inte funkar längre men då blir jag helt förvirrad. Då har ni ju inte fått ett paket som motsvarar vad ni har idag? Allt ni behöver göra är ju att kontakta dem och höja upp abbet till Max-paketet och ändå så är det billigare är Viasats motsvarande.

Sa din far verkligen åt dom att ni ni hade Guld-paketet med film etc.? För om de gav er ett abb. utan film är det självklart inte "bättre". Men då ska det bara vara att öka upp.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com