2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det är två st raidade 1TB-diskar i.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag googlade runt lite, verkar som dom stoppat 2tb 5400rpm 2.5 diskar i halvtaskiga usb 2.0 HDD external harddrive enclosure case.. tänk på att CDON har 50% rabatt på den med, verkar vara överblivna 2tb diskar från hitachi ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Skulle gissa att det är två st raidade 1TB-diskar i.

Ah, den är ju faktiskt 17 mm tjock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

varför skulle CDON handla på ebay? och försöka lura oss på några sketna hundralappar?
CDON omsatte mer än 3 miljarder förra året ...

Att de inte ens nämner tillverkaren får mig väldigt misstänksam, och med t.ex. denna hårddisk så kan man googla på modellnamnet och få fram en suspekt sida med "kina" produkter:

http://china-vector.en.made-in-china.com/product/nopxrwUkhNcq...

Permalänk
Medlem

Hade 2 rabattkoder på cdon så la 2 beställningar, var visst fraktfritt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Hade 2 rabattkoder på cdon så la 2 beställningar, var visst fraktfritt också.

Jorde samma men la till en 9kr Steam kod så jag fick 2nya koder

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Att de inte ens nämner tillverkaren får mig väldigt misstänksam, och med t.ex. denna hårddisk så kan man googla på modellnamnet och få fram en suspekt sida med "kina" produkter:

http://china-vector.en.made-in-china.com/product/nopxrwUkhNcq...

tja, det verkar väl som om CDON köpt ett restlager av 1 TB-diskar och valt att stoppa dem i billiga låddor? ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

tja, det verkar väl som om CDON köpt ett restlager av 1 TB-diskar och valt att stoppa dem i billiga låddor? ..

Och ett restlager av 2TB 2.5"s diskar också som inte ens finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Och ett restlager av 2TB 2.5"s diskar också som inte ens finns?

kollar man på tjockleken på lådan (17mm) så är det nog som "kabex" skrev, 2 st 1 TB i raid ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpta 2 nu återkommer vad det sitter för disk

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Oops... Kan det tänkas vara en bluff trots allt?
http://community.wdc.com/t5/Off-Topic-Discussions/FAKE-Wester...

Hantol kanske har börjat tillverka oem hårddiskar?! ;p
funderar på att avbeställa eller ringa cdon och be dom plocka isär en hårddisk och kolla.

Det här ser ju illa ut.

Men faktiskt, finns det ens 2TB diskar som är 2.5" än? Något är skumt. Riktigt skumt.

Permalänk
Inaktiv

Hehe nu har jag läst igenom lite, men jag skulle gärna beställa en.
Men jag hade tänkt att stoppa in den direkt in i datorn, alltså dumpa plåt/plast skalet Nån som kan svara på om det går ta ur HDD ? eller är man bunden till plast skiten? För att min kompis köpte en extern hårddisk och då hade dom gjort om kontrollern inuti så att den funkade bara med usb 3.0 xD

Permalänk
Medlem

Nu verkar de vara slut..

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Nu verkar de vara slut..

Hmm inte för mig kan fortfarande lägga en beställning..

Blev en iaf, hoppas den funkar bra.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Där har vi 3.5 tum och inte 2.5 tum, väldigt stor skillnad. Dessutom den dubbla lagringen. Produktbilderna ser inte ens nästan seriösa ut.

Något är lurt.

Ehm den vi köpte är 2.5 tum.... Det är dessutom USB3.0 på den och ett känt märke medan den nya dealen är OEM och no-name företag.... Jag skulle slått till på en 2TB om jag inte köpt den andre nyligen...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Den ser ju lite lurig ut och öppna? och jag tycker då att storleken på bilden ser ut som en 2,5".

en vanlig 3,5" är ju 145x100x25 och väger betydligt mer än 200g så de lär ju va 2,5"

Beställde en iaf så får väl se

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

förjer tråden bara för att se resulatet när folk får dessa haha!

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk

Känndes lugnast o ta faktura Ska bli väldigt spännande och se vad som finns i dessa

De står ju 2,5" på paketet på bilden. men 17mm bör va för tunnt för och få in 2st diskar?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Ehm den vi köpte är 2.5 tum.... Det är dessutom USB3.0 på den och ett känt märke medan den nya dealen är OEM och no-name företag.... Jag skulle slått till på en 2TB om jag inte köpt den andre nyligen...

Sörry, trodde det var denna modell du köpte, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518762

Permalänk

Kunde inte låta bli, köpte en.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Köpte en och tog på faktura så ja, man får ta och se om det är något att ha.
Alltid bra att slänga in i en laptop som annars har lite utrymme

Permalänk

har också beställt en nu. Ska bli kul att se va det är för något man får

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Ett såpass stort företag som CDON borde ha kollat upp disken noga. Dock är det skumt att de inte skickar ut det innan det är slut.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en jag med, får se om det är något att ha. Kommer att ha koll på tråden så att jag ser vad alla tekniskt begåvade människor kommer fram till

Permalänk
Medlem

avvaktar nog någon dag, känns som nått är lurt, blir väll till att köpa 3st till raid 0+1 så man har lite säkerhet iaf om det nu brakar sönder.
..
om cdon skulle öppnat en och kolla innehållet skulle det varit jävligt snyggt!

Permalänk
Medlem

Pratar ni om olika diskar nu?
Den på cdon.se i första inlägget har dimensionerna 141x80x17 mm vilket är måtten på normal stor 3.5" disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Pratar ni om olika diskar nu?
Den på cdon.se i första inlägget har dimensionerna 141x80x17 mm vilket är måtten på normal stor 3.5" disk.

80 mm är väl i minsta laget för en 3,5" disk i ett externt chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

lite längre ner. borde ge svaret på att det är en 2,5" disk.
dock verkar det lite konstigt för kartongen säger ju bara 2.5" enclosure så skulle tro att 2tb är felskrivning och att det bara är ett tomt hd skal för 2,5 diskar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjornS:

Själv slog jag till på den här som verkade mer lockande;
http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_modell%3a_vk-23a_(bl%C3%A5)-20639301
1TB 7200 varv 32MB cache USB3.

Blev en för mig med.

Permalänk
Medlem

Varför frågar ni inte CDON om detta ?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+