Permalänk
Medlem

Skicka paket!

Om jag vill skicka paket och mottagaren betalar när han får det, rekommendationer på hur man fixar detta på enkelt sätt?

Postförskott krävde Bank- plusgiro, fungerade ej...

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk

Det finns blocketpaketet som använder schenker, men de är superlångsamma.

https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

Bussgods fungerar utmärkt enligt mina erfarenheter. Där kan man använda "efterkrav".

http://www.bussgods.se/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa dig om du är intresserad och din vara inte är alltför dyr. Hör av dig på PM.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraydus:

Om jag vill skicka paket och mottagaren betalar när han får det, rekommendationer på hur man fixar detta på enkelt sätt?

Postförskott krävde Bank- plusgiro, fungerade ej...

Payson garanti

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Det enkla svaret på detta, är att man inte har någon säkerhet vid handel på nätet om man inte använder sig utav postförskott. En "fysisk" betalning till en tredjepart som skickar vidare pengarna till säljaren, är det enda som garanterar en lyckad affär. Den enda skillnaden om man använder sig utav Payson-"garanti" eller Blocketpaket, är att det finns personal att vända sig till för rådgivning om man har att göra med en opålitlig köpare - och då hjälper oftast ingen rådgivning. Inte ens hot om polisanmälan behöver nödvändigtvis hjälpa. Inte heller att utföra en, då polisen ignorerar det mesta som har med misslyckad näthandel att göra. Tyvärr.

Handlar det om någon större summa, föreslår jag alltså att du tar en titt på vad det kostar att ha ett bank-/plusgirokonto ändå.

Visa signatur

the Thuyner |»| http://www.bra.webb.se

Permalänk
Medlem

Thuyner, Postförskott är dock inte heller någon säkerhet för köparen då du inte får röra paketet innan du har betalt och då kan det lika gärna vara en tom kartong alternativt den berömda tegelstenen.

Vilket gör att allt handlar om tillit i slutändan, tyvärr.

Och då har vi alternativen, ta betalt i förskott för att säljaren ska vara säker och betala i efterskott för att köparen ska vara säker. Moment 22.

Permalänk
Skrivet av Skogga:

Thuyner, Postförskott är dock inte heller någon säkerhet för köparen då du inte får röra paketet innan du har betalt och då kan det lika gärna vara en tom kartong alternativt den berömda tegelstenen.

Vilket gör att allt handlar om tillit i slutändan, tyvärr.

Och då har vi alternativen, ta betalt i förskott för att säljaren ska vara säker och betala i efterskott för att köparen ska vara säker. Moment 22.

Precis, tillit är viktigt. Byt personuppgifter som går att kontrollera, ring och prata med säljaren. Svårt för en oseriös köpare att komma förbi dessa steg på ett trovärdigt sätt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.