Permalänk
Medlem

Är ruskigt sugen på en Zenbook Prime UX31A. 11 098 med dustins studentrabatt. Värt att köpa redan nu? Eller tror ni priserna kommer sjunka snabbt?

Permalänk
Medlem

Dustins studentrabatt var väl inte mycket att hänga i granen, jag skulle nog väntat vilket jag även kommer göra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

1000 kr rabatt och gratis frakt är väl inte så dåligt? Jag slår nog till! Om man ser på prisutvecklingen på de tidigare modellerna kommer det dröja ett bra tag innan det går lägre än så.

Visa signatur

Asus P8Z68 V-Pro | Intel i5 2500k @ 4.3GHz | Gigabyte Geforce GTX 560Ti OC | 2x Corsair Vengeance 4GB DDR3

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur man ser det, jag skulle nog tro att priserna justeras när den väl släpps, och dusting studentrabatt lär ju finnas kvar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Jag ser din poäng, men 650M och 640M är båda kapabla till att låta dig spela nya spel som Diablo III med godkänd fps på medium. Frågan är alltid bara 'vad' man vill spela. Självklart är det ingen burk du försöker lira BF3 på, men den klarar i alla fall äldre spel samt vissa nyare. Detta är anledningen varför jag trycker på behovet av Thunderbolt.Allt är möjligt, sedan om det är ekonomiskt försvarbart är en annan fråga. Ingen fara, jag ber om ursäkt att jag lät så barsk i texten. Mitt resonemang är simpelt, ett grafikkort såsom 650M räcker gott och väl för mina behov de närmaste 2 åren. Samtidigt som Thunderbolt gör en Ultrabook framtidssäker...

Finns så mycket mysko folk på Sweclockers så ibland vet man inte ifall folk vill trolla eller är seriösa, ber därför om ursäkt om jag var för hård i tonen.

Men för att komma tillbaka till grunden i ditt resonemang. 'Ultrabooks har inte kapaciteten för nyare spel'. Vad behövs för att ha en acceptabel spelupplevelse? 30-60fps? 60+ fps? 120+ fps? Detta är ju självklart individuellt men för mig så skall det vara minst mellan 30-60, gärna i det högre segmentet. Om vi sedan kollar på värden från Notebookcheck.com angående ett Nvidia Geforce GT 650M. Visst det är inga grymming värden, men ändå... Lir som Diablo III på high med 61fps eller Skyrim på medel med 56fps? Enligt mig är det klart godkänt...

Diablo III (2012)
Settings: fps ~ Avr fps
Low: 157.7 165.5 ~ 162 fps
Med.: 93.4 94.5 ~ 94 fps
High: 58.5 62 63.4 ~ 61 fps
Ultra: 41.1 44.1 45.4 ~ 44 fps

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
Low: 75 fps
Med.: 56.8 fps
High: 41 43 43.9 ~ 43 fps
Ultra: 24 24.1 25.4 ~ 25 fps

Dessa fps är dock inte med någon ultrabook eller? Problemet som jag ser är att en ulv processor kommer flaska i en hel del spel. Tänk även på att deras benchmark på diablo3 är bara i New Tristram, vad kan fps i fighter ligga på då? 1/2 iaf. Sen har jag svårt att tänka mig att dessa datorer kommer klara hålla sig svala och då menar jag framför allt cpu och gpu temp, Asus Zenbook UX32VD temperaturer är helt klart oroväckande och då bara med ett gt620m. Många av dessa kommer nog throttla vid längre användning, iaf när man har haft datorn ett tag och temperaturerna börjar stiga (om man inte är den som städar ur dator varje vecka).

Kommer säkert funka fint med lite lätt gaming på dessa, dock om man skulle ha lite gaming i åtanke när man köper laptop så känns dessa som ett rätt dåligt alternativ då man vill ha en riktig cpu och nånting som klarar av att kyla den och ett 640m, hade vart trevligare med mer datorer av typ macbook pro storlek ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Dessa fps är dock inte med någon ultrabook eller? Problemet som jag ser är att en ulv processor kommer flaska i en hel del spel. Tänk även på att deras benchmark på diablo3 är bara i New Tristram, vad kan fps i fighter ligga på då? 1/2 iaf. Sen har jag svårt att tänka mig att dessa datorer kommer klara hålla sig svala och då menar jag framför allt cpu och gpu temp, Asus Zenbook UX32VD temperaturer är helt klart oroväckande och då bara med ett gt620m. Många av dessa kommer nog throttla vid längre användning, iaf när man har haft datorn ett tag och temperaturerna börjar stiga (om man inte är den som städar ur dator varje vecka).

Kommer säkert funka fint med lite lätt gaming på dessa, dock om man skulle ha lite gaming i åtanke när man köper laptop så känns dessa som ett rätt dåligt alternativ då man vill ha en riktig cpu och nånting som klarar av att kyla den och ett 640m, hade vart trevligare med mer datorer av typ macbook pro storlek ist.

Ja verkligen helt sjukt hur man inte kan hitta en enda dator med en IB i5 av M-modellen, 640m, SSD med en vikt på 2-2,3kg och en tjocklek på under 3cm.... en Acer M5 med M-processor helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Ja verkligen helt sjukt hur man inte kan hitta en enda dator med en IB i5 av M-modellen, 640m, SSD med en vikt på 2-2,3kg och en tjocklek på under 3cm.... en Acer M5 med M-processor helt enkelt

Är väl bara Gigabyte U2442N (om den nu kommer utan ULV) och nya Sony Vaio S 13" vad jag vet om man vill ha under 15", får väl se när dom kommer om de är något att ha!

Förra året var det ju i princip bara Acer 3830TG och 4830TG som uppfyllde nå bra krav för en liten smidig laptop med hyfsad grafik. Har 4830tg själv, funkar bra men skärmen är riktigt usel.

Permalänk
Medlem

Jag har granskat alla ultrabooknyheter från computex och är väldigt besviken.
Ultrabook med högupplöst skärm, thunderbolt, SSD och 8GB i ram, vart är den? Släpper dom en MBA med högupplöst skärm och 8GB idag så är det första datorn som klarar mina krav. Dock inget stort fan av apple och vill hellre ha något med kvalité i businessclass som en thinkpad eller liknande. Men mina krav är tydligen orimliga!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Jag har granskat alla ultrabooknyheter från computex och är väldigt besviken.
Ultrabook med högupplöst skärm, thunderbolt, SSD och 8GB i ram, vart är den? Släpper dom en MBA med högupplöst skärm och 8GB idag så är det första datorn som klarar mina krav. Dock inget stort fan av apple och vill hellre ha något med kvalité i businessclass som en thinkpad eller liknande. Men mina krav är tydligen orimliga!

Ja jag håller med, det var pek och hybriddatorer för hela slanten. Att ha ett dedikerat grafikkort är tydligen helt bortprioriterat.

Vill man ha liten snabb dator med SSD och grafikkort så står hoppas till två datorer. Acer Aspire TimelineU M5 och Gigabyte U2442. Inte mycket att välja mellan, får hoppas att båda är bra och att Gigabyte 2442 kommer till Sverige.

Apple går helt bort för mig. Inget som jag kommer köpa, så enkelt är det bara.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Är väl bara Gigabyte U2442N (om den nu kommer utan ULV) och nya Sony Vaio S 13" vad jag vet om man vill ha under 15", får väl se när dom kommer om de är något att ha!

Förra året var det ju i princip bara Acer 3830TG och 4830TG som uppfyllde nå bra krav för en liten smidig laptop med hyfsad grafik. Har 4830tg själv, funkar bra men skärmen är riktigt usel.

Vaio S13/S13A såg riktigt trevlig ut! Även 1600x900 i upplösning och vaio display plus premium på S13A verkar ju inte vara en vanlig TN-panel i alla fall.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Asus visade en till serie ultrabooks på computex som inte verkar fått någon uppmärksamhet alls. S-serien är större och billigare än Zenbook. Eftersom det verkar frågas mycket efter ultrabooks med diskret grafik kan den vara intressant.

http://www.anandtech.com/show/5953/the-macbook-pro-inspired-a...

http://www.youtube.com/watch?v=K05694SN_cc

Det är bara GT630m och det framgår inte om det är GDDR3 eller GDDR5, versionen som är bättre än GDDR3 640m. Och den vanliga 1366 x 768 panelen(håller tummarna att bättre kvalité än t ex Acer M3s).

Om inte annat ett mycket intressant alternativ till Acer M3 och M5 för de som letar efter 15" UB med diskret grafik.

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp:

Vad tror ni om Toshiba Satellite Z830-10M? Någon som testat den?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s88615435&o=#rparams=b=...

Köpte Z830-10M förra veckan.

Positivt

  • SSD

  • Tillräckligt bra för casual användande (allt jag använt den till so far)

  • Väger ingenting

  • Batteritiden verkar helt okej. Edit: ca sju timmar vid vanlig surf med eco-läget + backlight

  • Tangentbordet känns bra. Läste nånstans att tangentbordet skulle svaja lite men har inte märkt av det.

  • Bakgrundsbelyst tangentbord

  • Kontakterna

  • Touchpaden svarar snabbt

Negativt

  • Väldigt instabil skärm, jigglar massor. Verkar dock helt okej i gångjärnen, där kablarna går.

  • Betraktningsvinkeln i höjdled är ett skämt

  • Levereras med hundra ton bloatware. Bokstavligt talat över en sida i windows gränssnitt för att avinstallera var fyllt med "Toshiba"-saker

  • Knappt hundra gig ligger på användarens partition

  • Ingen multitouch. Scrolla genom att dra på höger resp nedre kanten. Ej fysiskt klickbar (som MB*). Edit: Den har pinch-to-zoom så hårdvaran stöder ju multitouch... tråkigt att de inte tagit det hela vägen

Övrigt:
Du måste uppdatera BIOS det första du gör! Det går fort och enkelt med installern från Toshibas webbplats, men innan du gör det så låter fläkten som en trimmad moppe till och med i idle. Sedan är den tyst och fin (fläkten helt avstängd i princip hela tiden vid låg belasning).

Skärmen är glossy. Ingen personlig favorit, men en del gillar det ju.

Innan uppdatering av BIOS ger jag den 2/5, nu ger jag den 4/5 för casual användande (surf, office etc). Har inte testat att belasta/stresstesta datorn än.

(Ps. Är rätt ny på SC, borde jag lägga det här inlägget nån annanstans för ökad sökbarhet? Tyckte inte att det var så lätt att söka i så här långa trådar...
Edit: Det var nog för att jag inte var inloggad.)

Permalänk

Någon som vet när ASUS Zenbook UUX32VD-R4002V kommer att vara tillgängligt i Sverige?

Jag ser olika datum överallt, och antar att de bara gissar. Men är ute efter en dator, gärna Asus's Zenbook, till sommaren som även klarar av D3 som utifrån vad jag har förstått denna gör tack vare sitt integrerade 620M.
Eller kommer den att troligtvis släppas efter sommaren?

Permalänk
Skrivet av Apochalypse:

Någon som vet när ASUS Zenbook UUX32VD-R4002V kommer att vara tillgängligt i Sverige?

Jag ser olika datum överallt, och antar att de bara gissar. Men är ute efter en dator, gärna Asus's Zenbook, till sommaren som även klarar av D3 som utifrån vad jag har förstått denna gör tack vare sitt integrerade 620M.
Eller kommer den att troligtvis släppas efter sommaren?

Har en R3001V beställd som enligt Dustin skall levereras 20:e juni så modellen du tänker på kan ju inte vara allt för långt borta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av miniyou:

Köpte Z830-10M förra veckan.

Positivt

  • SSD

  • Tillräckligt bra för casual användande (allt jag använt den till so far)

  • Väger ingenting

  • Anti-glare

  • Batteritiden verkar helt okej

  • Tangentbordet känns bra. Läste nånstans att tangentbordet skulle svaja lite men har inte märkt av det.

  • Bakgrundsbelyst tangentbord

  • Kontakterna

Negativt

  • Väldigt instabil skärm, jigglar massor. Verkar dock helt okej i gångjärnen, där kablarna går.

  • Betraktningsvinkeln i höjdled är ett skämt

  • Levereras med hundra ton bloatware. Bokstavligt talat över en sida i windows gränssnitt för att avinstallera var fyllt med "Toshiba"-saker

  • Knappt hundra gig ligger på användarens partition

Övrigt:
Du måste uppdatera BIOS det första du gör! Det går fort och enkelt med installern från Toshibas webbplats, men innan du gör det så låter fläkten som en trimmad moppe till och med i idle. Sedan är den tyst och fin (fläkten helt avstängd i princip hela tiden vid låg belasning).

Innan uppdatering av BIOS ger jag den 2/5, nu ger jag den 4/5 för casual användande (surf, office etc). Har inte testat att belasta/stresstesta datorn än.

Ps. Är rätt ny på SC, borde jag lägga det här inlägget nån annanstans för ökad sökbarhet? Tyckte inte att det var så lätt att söka i så här långa trådar...

Edit: Det var nog för att jag inte var inloggad.

Tack för feedback! Såg datorn på elgiganten i söndags då tyckte jag det såg ut som att skärmen var glossy, har du testat hur den presterar i solljus? Den dåliga betraktningsvinkeln i höjdled la jag också märke till. Du får gärna successivt fylla på med dina erfarenheter av datorn. Har fortfarande inte avskrivit denna men suktar också efter en 11 tum Zeenbook eller en MB Air.

Permalänk
Medlem

Här kom det ett annat svar från Gigabyte angående U2442.

"Thank you for your enquiry.

We are planning to sell the U2442V ultrabook in Sweden in July – if we have any decision, I will update you immediately.

It will indeed hit the UK market and will more likely to happen in July as well – for more information, you are very welcome to contact Mr. Matt Daly and Mr. James Jepson from Think4 Mobile.

Should you have any question, please feel free to contact me.

Thanks & regards, "

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp:

Tack för feedback! Såg datorn på elgiganten i söndags då tyckte jag det såg ut som att skärmen var glossy, har du testat hur den presterar i solljus? Den dåliga betraktningsvinkeln i höjdled la jag också märke till. Du får gärna successivt fylla på med dina erfarenheter av datorn. Har fortfarande inte avskrivit denna men suktar också efter en 11 tum Zeenbook eller en MB Air.

Nu när jag ser efter såhär på dagen så ser jag att det visst det är glossy. Vet inte var jag fick anti-glare från, uppmärksamt av dig

Har inte kört slut på batteriet någon gång än, men preliminärt så verkar det som att datorn håller ca 6-7 timmar vid aktiv surf med eko-läget + bakgrundsbelysning igång. Siffran kanske ändras något framöver när jag testat lite mer...

Sen jag uppdaterade bios måste jag säga att jag blir mer och mer nöjd med den.

Vid 360p video strömmande från Youtube går fläkten inte igång, däremot vid 1080p (dock inte särskilt mycket). Laddade även ner en 1080p testvideo, spelas upp utan problem i normalt läge men en aning till eventuellt lagg i ekoläget (batteridrift). Fläkten var i gång, dock på lägsta varvtalet (tror jag, har ingen rpm-mätare på den) och den slutade nästan direkt efter uppspelning. Sammanfattningsvis känns det som att man kan spela upp vilken HD-film man vill så länge man inte störs av det relativt lilla fläktsurret och förutsatt att man inte har alltför långt till laddaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Här kom det ett annat svar från Gigabyte angående U2442.

"Thank you for your enquiry.

We are planning to sell the U2442V ultrabook in Sweden in July – if we have any decision, I will update you immediately.

It will indeed hit the UK market and will more likely to happen in July as well – for more information, you are very welcome to contact Mr. Matt Daly and Mr. James Jepson from Think4 Mobile.

Should you have any question, please feel free to contact me.

Thanks & regards, "

Skönt att ett hopp kunde tändas! Äntligen... Började fundera på hur jag skulle fixa ihop 20kkr till en MBP... Hah (ser det som enda alternativ till Gigabyte för egen del iom thunderbolt)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Skönt att ett hopp kunde tändas! Äntligen... Började fundera på hur jag skulle fixa ihop 20kkr till en MBP... Hah (ser det som enda alternativ till Gigabyte för egen del iom thunderbolt)

Ja får se hur det utvecklas. Vill inte skrämma upp dig men har upptäckt en sak, reagerade på den här sidan som skrev specen på 2442 http://www.notebookcheck.net/Gigabyte-shows-off-14-inch-U2440... står inget om thunderbolt som anslutning. Kollade på bilderna på samma sida och ser att den porten som skall vara thunderbolt/mini-display port är igenkorkad. Kolla bilderna som visar sidan av datorn på den sidan och jämför med denna video från datamässan när den först offentliggjordes. http://www.ultrabookreview.com/866-gigabyte-unveils-u2442-ult...

Ser du? Hur det hela hänger ihop vette tusan. Låter ju väldigt skumt, varför skulle dom ta bort denna? Verkar även som att 640M är standard i premiumdatorerna och att 650M inte är något som man kan förvänta sig överallt.

Något annat som inte stämmer helt är att det stod i videon från mässan att man skulle kunna välja upp till 512 GB SSD. Enligt dom specen verkar det som att 128 GB SSD och kombinerat med tillval 750/1000 GB HDD är max. Kanske inte behöver vara någon supernackdel..... undra om dom specen stämmer eller om dom andra gör det.

Alla har ju olika behov men jag tycker inte att thunderbolt är värt så många tusen extra. Säkert bra och är en framtidsport, men USB 3.0 skall ju vara så stor förbättring mot 2.0 så nöjer mig nog med den i värsta fall. Bara jag får ett bra grafikkort i datorn så. Dessutom hatar jag Apple över allt annat...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friggo1337:

1000 kr rabatt och gratis frakt är väl inte så dåligt? Jag slår nog till! Om man ser på prisutvecklingen på de tidigare modellerna kommer det dröja ett bra tag innan det går lägre än så.

Har du lust (eller någon annan för den delen) att kolla hur mycket CSN-rabatt man får på den billigare varianten (utan riktig SSD):
http://www.dustinhome.se/product/5010638172/asus-zenbook-ux32...

Är det några 100kr man sparar eller ingenting alls? Vet att det är fri frakt.

Har en flickvän som undrar, enda gången jag själv saknar att vara student

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Highlaj:

Har du lust (eller någon annan för den delen) att kolla hur mycket CSN-rabatt man får på den billigare varianten (utan riktig SSD):
http://www.dustinhome.se/product/5010638172/asus-zenbook-ux32...

Är det några 100kr man sparar eller ingenting alls? Vet att det är fri frakt.

Har en flickvän som undrar, enda gången jag själv saknar att vara student

9 957 får jag fram på http://www.dustinhome.se/product/5010638172/asus-zenbook-ux32... .

Permalänk
Medlem

Schysst av dig 43kr + fri frakt är inte något att hurra över dock..

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Highlaj:

Schysst av dig 43kr + fri frakt är inte något att hurra över dock..

Nej, verkligen inte. Synd att UX21A inte verkar släppas i Sverige. Om man kollar på UX21E så är den ju rätt mycket billigare än UX31E... Hade nog varit en bra avvägning för egen del, men vi får väl se. Kommer väl komma lite ultrabooks med touchskärm framöver (inte för att det intresserar mig personligen, men kanske kan det vara någon i denna tråd som har annorlunda preferenser vad gäller det).

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering kring leveranstiden på Dustinhome respektive Inet på nya ASUS Zenbook UX32VD.

På Dustinhome är beräknad leverans 2012-06-21 - http://www.dustinhome.se/product/5010638172/asus-zenbook-ux32...

På Inet beräknas samma dator till leverans (webblager) 2012-06-26 - http://www.inet.se/produkt/1969475/asus-zenbook-ux32vd-r4002v

Jag flyttar nämligen utomlands på torsdagen den 28 december och skulle så hemskt gärna vilja köpa den ultrabooken innan dess. Om Dustinhome levererar datorn den 21 juni är det ju hur lugnt som helst. Men hur pålitligt tror ni det är, det vill säga att datorn levereras då? Kan leveranstiden verkligen skilja sig så många dagar mellan de två företagen?

Om jag lägger beställningen på Dustinhome men så visar det sig att leveranstiden är felaktig (läs försenad) så blir det ju trubbel, eftersom jag hinner lämna landet.

Vad är er rekommendation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakke:

Jag har en fundering kring leveranstiden på Dustinhome respektive Inet på nya ASUS Zenbook UX32VD.

På Dustinhome är beräknad leverans 2012-06-21 - http://www.dustinhome.se/product/5010638172/asus-zenbook-ux32...

På Inet beräknas samma dator till leverans (webblager) 2012-06-26 - http://www.inet.se/produkt/1969475/asus-zenbook-ux32vd-r4002v

Jag flyttar nämligen utomlands på torsdagen den 28 december och skulle så hemskt gärna vilja köpa den ultrabooken innan dess. Om Dustinhome levererar datorn den 21 juni är det ju hur lugnt som helst. Men hur pålitligt tror ni det är, det vill säga att datorn levereras då? Kan leveranstiden verkligen skilja sig så många dagar mellan de två företagen?

Om jag lägger beställningen på Dustinhome men så visar det sig att leveranstiden är felaktig (läs försenad) så blir det ju trubbel, eftersom jag hinner lämna landet.

Vad är er rekommendation?

Står som sagt lite olika på olika butiker. Lär väl komma någon gång i slutet av juni / början av juli.
Men om du flyttar 28:e december är det nog inget att vara orolig för

Typo?

Permalänk

Mailade webhallen om Asus UX32VD, de svarade mig att de hoppades att få in den vid slutet av månaden och enligt Asus Sveriges FB sida så skall den släppas innan sommaren.

Så jag tolkar detta som månadsskiftet juni/juli ca.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kartis:

Står som sagt lite olika på olika butiker. Lär väl komma någon gång i slutet av juni / början av juli.
Men om du flyttar 28:e december är det nog inget att vara orolig för

Typo?

Haha. Tack.

Jag flyttar 28 juni och ingenting annat.

Permalänk
Medlem

Aja, blir la att hålla andan tills vi får veta lite mer från Gigabyte nästa månad... Annars blir det nog att beställa den nya MBP, då den uppfyller kraven jag ställt, även om den spräcker allt vad budget heter. Men man lever bara en gång.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Aja, blir la att hålla andan tills vi får veta lite mer från Gigabyte nästa månad... Annars blir det nog att beställa den nya MBP, då den uppfyller kraven jag ställt, även om den spräcker allt vad budget heter. Men man lever bara en gång.

Ja tyvärr ser det ju ut så :/
Får la installera windows och köra med det ist för min del iaf. Men förhoppningsvis kommer gigabyten så man slipper dra ut 10k~ till för en mbp.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Annars blir det nog att beställa den nya MBP, då den uppfyller kraven jag ställt, även om den spräcker allt vad budget heter. Men man lever bara en gång.

Funderar också lite i samma banor...

Antingen blir det UX32VD för cirka 10k, men med nackdelarna hybriddisk samt inte-jättefräsig-GPU, eller så slår jag på stort med en av de nya MBP:arna som har SSD, "retina" och GT650M, men den jäkeln går ju loss på 22 k.

Velar fram och tillbaka här nu.. Är det verkligen "värt det" med en MBP? Hur pass stor prestandaskillnad kan det vara om man tänker hybriddisk kontra SSD och GT620 kontra GT650... ? GAH!

Tips någon?

EDIT: Tanken är ju också att den helst ska hålla ett antal år.