SB Live 5.1 Problem
Allt började med att det började "skrapa" när jag typ bytte låtar i Winamp, rörde volymikonen. Sen började det även lagga vid vissa ljud i olika spel.. Typ i CS så skar sig ljudet totalt. Tänkte det är bara drivrutinerna som har fått spel så bytte lite drivrutiner men inget hjälpte.. Körde sen en ren installation men utan framgång..
Men det mest skumma är ändå att jag testade 3dmarks med SB kortet och fick då poängen 7873 poäng tyckte det var lite väl lågt så tog ut kortet och aktiverade det integrerade kortet på brädan och körde 3dmarks igen fick då 10323 poäng.. Utan nå drivrutinsbyten eller annat
Är detta normalt? Har testat SB Live kortet på min egen maskin och där funkar det så jag börjar tro att det är VIA Chipsetet på tjejens burk som inte riktigt vill vara med? Men har funkat i 6 månader innan och det låter bra i min dator..
Så nu till grejen är det värt att hålla på och försöka få igång kortet eller är det dags för ett nytt kort? Har även testat PCI Latency patchen utan framgång.
Funderade på att köpa ett Audigy 2 men hur stor är risken att det blir samma fel på det? Det integrerade ljudkortet är totalt värdelöst och tjuter så fort man rör musen eller hårddiskarna arbetar så måste fixa ett kort ganska akut om jag vill ha min egen dator i fred..
Har läst lite trådar om Hercules vs Creative men det gör mig inte mkt klokare.. Duger Hercules Gamesurround Fortissimo 7.1 kortet till spel och liknande?
Lite mkt text kanske
Tacksam för hjälp
Edit : Ig i Svenska språket..