Permalänk
Medlem

Hej, tänkte höra om någon med en u3011 har testat att köra hdmi-hdmi med 2560x1600 ? Man tycker det borde fungera. Har en Vaio Fw51. Tror ni den klarar av den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sikkke:

Hej, tänkte höra om någon med en u3011 har testat att köra hdmi-hdmi med 2560x1600 ? Man tycker det borde fungera. Har en Vaio Fw51. Tror ni den klarar av den ?

Finns inga konsumentprodukter som klarar av 2560x1600 över HDMI, dvs. varken u3011 eller din Vaio klarar av det.

EDIT:
My bad. HDMI 1.3 klarar visst av det.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/305840-15-dell-u3011-rade...

Men jag känner mig lite allmänt skeptisk till det.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Tror ni att det är hdmi 1.3 på en Vaio FW51, går det se någonstans ? Finns det någon annan lösning för att få 2560x1600?

Ingen som testat med hdmi ?

Permalänk

Jag ser att U3011 har gått ner i pris till 8790. Känns som ett klipp.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=728130

Permalänk
Medlem

Drar igång denna tråden igen då jag vill veta vilken 30" med 2560x1600 som har lägst input lag. Det har lutat åt en u3011 men i en recension läste jag att den ska ha högt input lag. Så just nu lutar det åt en LG W3000H-BN. Som ni förstår ligger budgeten runt 10 000kr om jag inte har hyfsat input lag kommer jag köra tre BenQ XL2420T istället.

Permalänk
Medlem

jag har själv använt 3x24" benq 1080p widescreenskärmar i cirka 4 månader nu.
Idag såg jag själv en Dell U3011 och nu känner jag att det är dags för en uppgradering..
En varning till er som funderar på att köra 3x24" widescreenskärmar mycket.. Det kan ja nackskador... Det blir för brett, jag har sett samma setup med 16:10 skärmar istället och det känns mer skonsamt för nacken.

Jag undrar.. jag har läst så mycket negativt om dells 27" skärm pga anti glare. Dell 30" har också AG men jag har knappt hört nåt negativt om den.. Någon som vet ifall de har förbättrat den eller varför det itne verkar klankas ner lika mycket här..

Tack

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa idag skulle jag nog gå helt klart på HPs ZR30W, snabbare än U3011 från Dell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Om jag skulle köpa idag skulle jag nog gå helt klart på HPs ZR30W, snabbare än U3011 från Dell.

Jag har testat ZR30W och jag märker ingen skillnad i respons jämfört med u3011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har testat ZR30W och jag märker ingen skillnad i respons jämfört med u3011.

Det är bevisat på flera siter där de mätt upp att HPn är snabbare och det är ganska logiskt också eftersom Dellen har massa skräp som man inte ha användning av egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Det är bevisat på flera siter där de mätt upp att HPn är snabbare och det är ganska logiskt också eftersom Dellen har massa skräp som man inte ha användning av egentligen.

Inget gemene man lägger märke till ändå.

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

någon som vet ifall de har förbättrat den eller varför det itne verkar klankas ner lika mycket här..

Tack

30 tummar har högre dotpitch så påverkas mindre av agn plus färre som köper den så mindre snack.

Permalänk

Vill köpa en Dell UltraSharp U3011 men funderar på om det kommer nya 30 tums skärmar snart då de flesta är från 2010....ska man slå till eller vänta? Vill ha 2560x1600...

Permalänk
Medlem

Det kommer ut nya 30 tummare i slutet av året/början på nästa, dem som kommer från Dell kommer att va glossy och med led belysning. Skärmarna kommer att rikta sig till hemmakonsumenter och vara billigare än U3011. U3011 kommer att fortsätta säljas vid sidan om , Dell kommer dock att rikta dem till professionella användare.