Permalänk
Hedersmedlem

Jag köper nog en från Creative på måndag. €222.64 vad blir det? ~2050 SEK va? Inte så farligt ändå med tanke på att frakten är gratis.

Edit: Nu har jag ändrat mig igen. Jag köper den för knappt 1500:- via en kompis i Singapore istället. För nästan 600:- kan jag strunta i garantin.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Mm.. Nån som vet om 256 meggaren ska tillverkas? Drömmer då att hörluren ska också ha typ en LCD display

Vicotnik: 1500 spänn för 128 mb skulle jag också kunna strunta i garantin.. Jag och min polare undrar om det går att köpa två st från dig (lr killen på resan i singapore)? Kostar det något extra då? (tex frakt osv)

Visa signatur

AMD XP 1800+ @ 2200+ (12 x 150) || Ax-7 / Enermax80 || Abit KX7-333 || Samsung PC2700 256 DDR || ATI Radeon 8500 || Maxtor 80Gb 7200rpm || Samsung 18" TFT

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr kommer han nog inte kunna få med sig fler. Det är redan 3 st förutom han själv som ska ha en.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Det blir ju bara 4 x 28 gram

Permalänk

Heh det är ok.

Visa signatur

AMD XP 1800+ @ 2200+ (12 x 150) || Ax-7 / Enermax80 || Abit KX7-333 || Samsung PC2700 256 DDR || ATI Radeon 8500 || Maxtor 80Gb 7200rpm || Samsung 18" TFT

Permalänk
Medlem

Duex mp302
http://www.innogear.com/duex.html#

Den här mp3-spelaren har mer funktioner än MuVo samt lcd-display. Men den är lika liten.

Permalänk
Medlem

De verkar ju jätteseriösa...

Citat:

Duex mp302
World's smallest MP3/WMA Player, Voice Recorder, and more!

MPIO-DMK Player
Our Smallest MP3 Player ever!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Nu har priset på MuVo 128MB sjunkit i creatives onlineshop.
1908:- inklusive frakt.

http://se.europe.creative.com/estore/category.asp?cate=10

Permalänk

hoppas den hinner gå ner mer i pris innan den 25/11!!!

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk

men jag har hittat en sajt som säljer Duex mp302 för 2000:- plus frakt 80:-.! den har ju Equalizer som inte Muvo har! + att den har Lcd skärm och voicerecording!!!

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Duex mp302/304
Skickade denna fråga till deras support:

Do I need any drivers for WinXP?
Currently yes, there will be new firmware that will allow the Duex to work without drivers bening installed in a few weeks, you will be able to upgrade the firmware yourself.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glotter
Duex mp302/304
Skickade denna fråga till deras support:

Do I need any drivers for WinXP?
Currently yes, there will be new firmware that will allow the Duex to work without drivers bening installed in a few weeks, you will be able to upgrade the firmware yourself.

Japps, hos www.eksitdata.com finns InnoGear Duex med 128 meg ram. Ska bli så gött när jag får den Tryggt att få köpa den i sverige istället för utomlands. Bättre support.

Visa signatur

-------{muppfarmor}-------

Permalänk

jag menade inte eksitdata.com utan jag menade en brittisk hemsida som har Mp3 spelaren i lager för omgående leverans innan den ens verkar ha släpps från tillverkarens webbshop! skumt! det står ju på att den bara ska finnas på den sidan! men adressen till den sidan är

http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/system/index.htm...

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne_145
jag menade inte eksitdata.com utan jag menade en brittisk hemsida som har Mp3 spelaren i lager för omgående leverans innan den ens verkar ha släpps från tillverkarens webbshop! skumt! det står ju på att den bara ska finnas på den sidan! men adressen till den sidan är

http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/system/index.htm...

Vad den engelska sidan skriver vet jag inte, ej heller sanningshalten. jag vet bara att eksitdata.com har den i lager inom kort.

Visa signatur

-------{muppfarmor}-------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppfarmor

Vad den engelska sidan skriver vet jag inte, ej heller sanningshalten. jag vet bara att eksitdata.com har den i lager inom kort.

Har beställt den nu! Verkar grymmarare än muvo...

Permalänk

har åxå beställt!

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Tre reviews:

Creative MuVo - http://gear.ign.com/articles/365/365557p1.html
Duex mp302 - http://gear.ign.com/articles/376/376300p1.html
iRiver iFP-180T - http://gear.ign.com/articles/373/373575p1.html

Jag funderar också på vilken av dessa tre jag ska köpa. Vad kostar iRiver? Problemet med den är ju att man måste använda en USB-kabel för att ansluta den till datorn. iRiver är annars överlägsen i antal funktioner.

Permalänk
Medlem

JME-data skulle ta in 128 mb-versionen har jag för mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har beställt 128mb versionen av creative?

Och förresten, *.WMA, vad är det för ljudtyp? Låter som windows media eller nåt... Är det nåt sjyst ljud i sådana filer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuique
Någon som har beställt 128mb versionen av creative?

Och förresten, *.WMA, vad är det för ljudtyp? Låter som windows media eller nåt... Är det nåt sjyst ljud i sådana filer?

Jag beställde den igår.
WMA är Microsofts motsvarighet till MP3. Har för mig att en wma-fil blir hälften så liten som en mp3 vid samma kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glotter

Jag beställde den igår.
WMA är Microsofts motsvarighet till MP3. Har för mig att en wma-fil blir hälften så liten som en mp3 vid samma kvalitet.

Bra till små filer typ 64kbit/s annars är det mp3 kodade med LAME som gäller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne_145
men jag har hittat en sajt som säljer Duex mp302 för 2000:- plus frakt 80:-.! den har ju Equalizer som inte Muvo har! + att den har Lcd skärm och voicerecording!!!

Adress till sajten?

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -GhostMan-

Adress till sajten?

www.eksitdata.com var det väl?
Stog väl längre upp i tråden...

Kan du spara en fil i WMA genom windows media player eller? Kanske finns andra bättre program som gör om smidigare?

Och "Lame", vart hittar jag det? URL skulle uppskattas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuique

www.eksitdata.com var det väl?
Stog väl längre upp i tråden...

Ja, jag såg inte att det var flera sidor.. *trött*

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

Men varför vill ni hellre ha duex?

Meningen med MuVo var ju just att inte ha massa onödiga funktioner som man ändå aldrig använder

Permalänk

man vill ju se vilka låtar som spelas + att duex e snyggare än muvo + att man vill ha en garanti som funkar i sverige.

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

När släpps MuVo i 128mb modell i Sverige då? Någon affär som har exakt (Någotsånär iaf) datum...

Permalänk

kanske i mars eller nått sånt. vissa affärer jag har varit i kontakt med har sagt att 128mbs versionen inte alls ska släppas , men vissa säger i mars.
men creative säger att de inte ska släppas nånstans förutom på onlineshoppen.

Visa signatur

kan lite av varje