Speldator, tips för ändringar eller duger delarna ?

Permalänk
Medlem

Speldator, tips för ändringar eller duger delarna ?

Tjena, suttit i kolla igenom de flesta trådarna efter en prisvärd dator till en students budget.
Hittade ingen tråd som gav svar på min fråga om ny dator då jag inte har speciellt mycket kunskap ang. Datorer.

Då jag tänkt lägga ut max 6000 på datorn så hitta jag denna dator som jag tror kan duga till att spela spel som league of legends, world of warcraft och counter-strike och dom andra vanliga rutinerna som facebook o annat tjaffs

http://www.dataparadiset.com/prodinfo.aspx?pid=16863

Duger den här bra till mina krav eller bör något bytas ut ?
Är även öppen för andra förslag till min pris budget( pga av min bristande kunskap om datorer har jag inte så stor lust att bygga ihop en egen dator)

Tror jag fick med det viktigaste i tråden.

Tack på förhand Med vänliga hälsningar larsken

Permalänk
Skrivet av Larsken:

Tack på förhand Med vänliga hälsningar larsken

Hej!

Spelar själv inte något utav spelen du nämnde så har ingen direkt uppfattning, men jag tror att du kommer bli besviken på grafikkortet! Köp hellre en i delar och bygg ihop själv!

Edit: Om du känner att du inte kan bygga datorn själv, finns det tjänster på t.ex inet som bygger ihop den åt dig utav delar som du har valt!

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Hej!

Spelar själv inte något utav spelen du nämnde så har ingen direkt uppfattning, men jag tror att du kommer bli besviken på grafikkortet! Köp hellre en i delar och bygg ihop själv!

Edit: Om du känner att du inte kan bygga datorn själv, finns det tjänster på t.ex inet som bygger ihop den åt dig utav delar som du har valt!

Okej, allstå vill inte verka omöjlig men som jag fattat de så blir det dyrare att "bygga" egen dator och sedan låta dom skruva ihop allt ?
Men om du missade så kan man byta delar på datorn, så att kanske lägga ner 300-400kr mer på grafikkortet så blir det värt de eller ? Tips på ett bra grafikkort ?:) tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Larsken:

Okej, allstå vill inte verka omöjlig men som jag fattat de så blir det dyrare att "bygga" egen dator och sedan låta dom skruva ihop allt ?
Men om du missade så kan man byta delar på datorn, så att kanske lägga ner 300-400kr mer på grafikkortet så blir det värt de eller ? Tips på ett bra grafikkort ?:) tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vilja börja med att säga att man kan få en mycket kompetent speldator för ca 6000 kr:)

Av vad jag förstår kan man bara välja mellan ett 7750, 7770 & 7850? Om man väljer ett 7850 som jag tror skulle passa dig, springer priset iväg till 7500! För det priset kan man i min mening få en mycket bättre dator!

Säg till om jag har missat något!:P

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Skulle vilja börja med att säga att man kan få en mycket kompetent speldator för ca 6000 kr:)

Av vad jag förstår kan man bara välja mellan ett 7750, 7770 & 7850? Om man väljer ett 7850 som jag tror skulle passa dig, springer priset iväg till 7500! För det priset kan man i min mening få en mycket bättre dator!

Säg till om jag har missat något!:P

Ah okej va är det för dator då ? Har du länk ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Larsken:

Ah okej va är det för dator då ? Har du länk ?

Skickades från m.sweclockers.com

Sa aldrig att jag hade någon klar dator för 6k, men kan försöka sätta ihop en senare! ska äta nu:P

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!