Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

kommer man kunna använda en Corsair H80 i fronten på node 304 eller kommer det att ta i nätagget?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Fragola:

Hej!

I Sweclockers artikel om era nya nätaggregat stod det att de skulle komma till butik här i Sverige någon gång under juli, och då undrar jag om ni har ett lite mer exakt datum.

Vänliga hälsningar

/August

Ursäkta, missade din post igår. I nuläget ser det ut som att Tesla-enheterna kommer dyka upp i butik mot slutet av Juli, de andra serierna kommer tyvärr först mot mitten/slutet av Augusti.

Skrivet av INCSlayer:

kommer man kunna använda en Corsair H80 i fronten på node 304 eller kommer det att ta i nätagget?

I fronten går det inte, där sitter två 92mm fläktar. Baktill fungerar det alldeles utmärkt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fractal Design:

Ursäkta, missade din post igår. I nuläget ser det ut som att Tesla-enheterna kommer dyka upp i butik mot slutet av Juli, de andra serierna kommer tyvärr först mot mitten/slutet av Augusti.

Är det ATNG som tillverkar samtliga modeller iom nya serierna? Är så enligt andra källor.

Hur blir det med kondensatortyperna för aggen? Japan primär - Taiwan/Kina sekundär som i tidigare ATNG (om jag minns rätt)?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Ursäkta, missade din post igår. I nuläget ser det ut som att Tesla-enheterna kommer dyka upp i butik mot slutet av Juli, de andra serierna kommer tyvärr först mot mitten/slutet av Augusti.

I fronten går det inte, där sitter två 92mm fläktar. Baktill fungerar det alldeles utmärkt

jag menade ju naturligtvis om man tog UR en av 92mm fläktarna men jag utgår från att du förstog det och att det fortfarande inte går

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Skrivet av INCSlayer:

jag menade ju naturligtvis om man tog UR en av 92mm fläktarna men jag utgår från att du förstog det och att det fortfarande inte går

Hur hade du tänkt att få plats med 120mm på en yta anpassad för 92mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Hur hade du tänkt att få plats med 120mm på en yta anpassad för 92mm?

för att jag är dum i huvet och fick för mig att h80 = 80mm fläktar

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av MultiMan:

Är det ATNG som tillverkar samtliga modeller iom nya serierna? Är så enligt andra källor.

Hur blir det med kondensatortyperna för aggen? Japan primär - Taiwan/Kina sekundär som i tidigare ATNG (om jag minns rätt)?

På Newton har vi enbart Japanska kondingar på både primär och sekundärsidan, på Integra och Tesla kör vi rakt igenom med Taiwanesiska.

Vi har valt att inte gå ut med tillverkarinformation officiellt.

Skrivet av INCSlayer:

jag menade ju naturligtvis om man tog UR en av 92mm fläktarna men jag utgår från att du förstog det och att det fortfarande inte går

För att förtydliga: baktill får du naturligtvis ta bort 140mm-fläkten som medföljer, framtill finns helt enkelt inte tillräckligt med höjd för 120mm-fläktar/radiatorer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Onekligen bra PR

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Levereras ingen metallplatta med Arc Midi Tower som man kan sätta fast i sidopanelen om man bara använder de tre fläktarna som medföljer? Det verkar lite konstigt att det annars ska vara "helt öppet" där.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN EN SIDOPANEL MED FÖNSTER!!!! http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=9........ men vart kan man köpa den?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Hej! Har ni framtida planer på att börja lansera era chassin även i vitt? Ett Arc mini i vitt vore den ultimata drömmen

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Någon som kan svara på om Fractal Designs r2 800w 8-pin når till moderkortet i ett Fractal Design Define XL?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av cvttca:

Levereras ingen metallplatta med Arc Midi Tower som man kan sätta fast i sidopanelen om man bara använder de tre fläktarna som medföljer? Det verkar lite konstigt att det annars ska vara "helt öppet" där.

Ingen platta medföljer, hålen fungerar som ventilation även utan fläkt.

Skrivet av Bakgrund:

ÄNTLIGEN EN SIDOPANEL MED FÖNSTER!!!! http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=9........ men vart kan man köpa den?

Kommer nog finnas hos de flesta av våra återförsäljare, men det kommer troligtvis dröja 1-2 månader till.

Skrivet av DjRaven:

Hej! Har ni framtida planer på att börja lansera era chassin även i vitt? Ett Arc mini i vitt vore den ultimata drömmen

Arc-serien kommer troligtvis inte komma i vitt.

Skrivet av epetersson:

Någon som kan svara på om Fractal Designs r2 800w 8-pin når till moderkortet i ett Fractal Design Define XL?

Tesla R2 eller Newton R2?

Tesla R2 (och Newton R3) har 70cm kabel, Newton R2 har 65cm. 65cm-kabeln kan vara något för kort, beroende på moderkort och kabeldragning.

Permalänk
Medlem

Den är precis för kort på baksidan!

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Hedersmedlem

Finns en tråd här på forumet med en kille som köpt Integra 500W. På butikens spec om agget står att den ska ha 2x PCI-e 8-pin(6+2), men när han fick den visade det sig att den endast har 1x 8-pin(6+2) och 1x 6-pin. Han klagade hos återförsäljaren och har nu fått en ny enhet, men den är ju exakt likadan.

Första tanken är ju att det är butiken som skrivit fel info och att det är deras ansvar, men kollar man er hemsida så står det så även på er spec?
http://fractal-design.se/?view=product&category=3&prod=41

Eftersom det även står i SweC's recension av agget här som de gjorde 2010, så kan man undra hur det undgått er att korrigera? Är det verkligen inte en enda kund som hört av sig om detta? :S

Även i recensionen som ni själva länkar på produktsidan (förresten lite mysko att ni endast länkar en enda recension, och då på litauiska?) så skriver de att det är 1st 6+2-pin och 1st 6-pin, samt att det står så på förpackningen.

Tråden i fråga finns här, och man tycker ju att antingen ni eller återförsäljaren borde kunna förse honom med ett agg som har dubbla 6+2 för att han behövt vara utan så länge?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Phukkitt:

Finns en tråd här på forumet med en kille som köpt Integra 500W. På butikens spec om agget står att den ska ha 2x PCI-e 8-pin(6+2), men när han fick den visade det sig att den endast har 1x 8-pin(6+2) och 1x 6-pin. Han klagade hos återförsäljaren och har nu fått en ny enhet, men den är ju exakt likadan.

Första tanken är ju att det är butiken som skrivit fel info och att det är deras ansvar, men kollar man er hemsida så står det så även på er spec?
http://fractal-design.se/?view=product&category=3&prod=41

Eftersom det även står i SweC's recension av agget här som de gjorde 2010, så kan man undra hur det undgått er att korrigera? Är det verkligen inte en enda kund som hört av sig om detta? :S

Även i recensionen som ni själva länkar på produktsidan (förresten lite mysko att ni endast länkar en enda recension, och då på litauiska?) så skriver de att det är 1st 6+2-pin och 1st 6-pin, samt att det står så på förpackningen.

Tråden i fråga finns här, och man tycker ju att antingen ni eller återförsäljaren borde kunna förse honom med ett agg som har dubbla 6+2 för att han behövt vara utan så länge?

Tack för att du länkade, vi bevakar här men resten av forumet är lätt att missa. Följer upp det på plats i tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fractal Design:

Tack för att du länkade, vi bevakar här men resten av forumet är lätt att missa. Följer upp det på plats i tråden.

Härligt att ni tar tag i det.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ni inte la till stöd för 240mm-radiator i fronten på R4. Bra produkt, men det känns som att ni missade något enkelt.

Permalänk
Medlem

Tja! Såg att en ny Define R4 e på g, undrar om ni har några planer att släppa nån ny Define Mini R2 ??

Permalänk
Medlem

... och jag vill ha ett ännu mindre define, djupet är det som är problemet gärna 360mm men max 390mm (men får inte bli mycket högre max 420mm). Behöver bara 2x3.5 platser (+1x5.25 om möjligt) så ha de framför nätagget sen är det bara trycka ihop så mycket det går

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av aluminium:

Tråkigt att ni inte la till stöd för 240mm-radiator i fronten på R4. Bra produkt, men det känns som att ni missade något enkelt.

Vi vill passa på att nämna ett par funktioner i chassit: 240mm radiator i fronten går utmärkt om man har en tunnare typ av radiator. Denna video visar hur en 240mm radiator passar i frontfiltret:
http://www.youtube.com/watch?v=VS45Yhjj4bY&t=1m30s

Alternativt kan man montera tjockare radiatorer om man monterar bort HDD burarna (den nedre sitter med 4 skruvar och är alltså inte nitad på plats). Den nedre HDD buren har samma skruvhål som en vanlig 120mm fläkt och går då också att flytta till en ledig 120mm fläktplats så man fortfarande kan behålla sina 3st HDD platser och får då plats med en större radiator i fronten.

Anledningen till att vi inte tog med ovan funktioner som en feature är att en 240mm radiator endast fäster med 6 av 8 skruvar i fläktfiltret, och att kalla det kompatibelt kändes inte helt ok. Tanken finns där dock och det är fullt möjligt då 6 skruvar är fullt tillräckligt för att fästa radiatorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fractal Design:

Den nedre HDD buren har samma skruvhål som en vanlig 120mm fläkt och går då också att flytta till en ledig 120mm fläktplats så man fortfarande kan behålla sina 3st HDD platser [...]

Smart, det gillas!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Åh herrejesus min gode skapare! ( Eller något i den stilen ) Är r4an alltså på G nu?Instant buy när den går att få tag på!

När kan man tro att den når butikerna?

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Vi vill passa på att nämna ett par funktioner i chassit: 240mm radiator i fronten går utmärkt om man har en tunnare typ av radiator. Denna video visar hur en 240mm radiator passar i frontfiltret:
http://www.youtube.com/watch?v=VS45Yhjj4bY&t=1m30s

Alternativt kan man montera tjockare radiatorer om man monterar bort HDD burarna (den nedre sitter med 4 skruvar och är alltså inte nitad på plats). Den nedre HDD buren har samma skruvhål som en vanlig 120mm fläkt och går då också att flytta till en ledig 120mm fläktplats så man fortfarande kan behålla sina 3st HDD platser och får då plats med en större radiator i fronten.

Anledningen till att vi inte tog med ovan funktioner som en feature är att en 240mm radiator endast fäster med 6 av 8 skruvar i fläktfiltret, och att kalla det kompatibelt kändes inte helt ok. Tanken finns där dock och det är fullt möjligt då 6 skruvar är fullt tillräckligt för att fästa radiatorn.

Jaha, men vad bra! Och så väldigt smart! R4 på inköpslistan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fractal Design:

Tack för att du länkade, vi bevakar här men resten av forumet är lätt att missa. Följer upp det på plats i tråden.

Kan säga att även jag köpte Integra 500W i tron om att det var 2st 6+2pin.
http://www.inet.se/produkt/6909526/fractal-design-integra-500...

Just nu är det inget problem, men om jag köper ett grafikkort som kräver två st 6+2 pinnare i framtiden, hur ställer ni er till det då?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorno33:

Tja! Såg att en ny Define R4 e på g, undrar om ni har några planer att släppa nån ny Define Mini R2 ??

Precis vad jag satt och funderade på också!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inaktiv

Tja!

Vet inte om någon fråget detta redan eller inte orkar inte läsa alla inlägg!
Passar denna sido-panel den ny FD R4an? http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=9...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190433:

Tja!

Vet inte om någon fråget detta redan eller inte orkar inte läsa alla inlägg!
Passar denna sido-panel den ny FD R4an? http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=9...

Borde inte göra det eftersom R4an är något högre, men kan ha fel.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Borde inte göra det eftersom R4an är något högre, men kan ha fel.

Enligt swec recensenten den lite högre än R3. Vet inte om dom gjorde sidopanelerna större i samma veva. Känns lite onödigt att ha lanserat dessa fönster och göra samma resa en gång till för just R4.

Men ja dom hade väll ingen bättre idé än att göra så här.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar