Permalänk
Avstängd

Darkfall är byggt för sieges och det är där det skiner mest.
Ett tag efter launch var det episkt att se när armeerna kom inrullandes vid sieges. Hundratals spelare som gick loss med vapen och magier.

Som ny spelare tjänar du absolut mest på att vara med en klan. Speciellt vid fighter då dina svagheter märks mindre såvida du inte har oturen att bli fokuserad direkt. AV har ju dock förändrat skillgainsen enormt sen launch och det går betydligt snabbare att få upp sina skills. En kille jag känner som kört i 3 månader och hans gubbe är pvp viable minst sagt: http://www.youtube.com/watch?v=gaLsNPDLwIM Han har bra aim den grabben så det går även att köra solo med en ny gubbe om man vet man gör.

Det som är synd med Darkfall är att AV inte vet hur de ska ta hand om sin skatt eller kommunicera med communityn. Jag trodde att Darkfall skulle vara det nya UO men det var det tyvärr inte, inte ens i närheten. Det är mer en MMO/FPS mashup. Det har potential men det kräver mer och med AV's nuvarande utvecklingstakt så går det för långsamt.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Så det finns en anledning att börja spela då alltså, tips på någon vettig svensk clan eller någon som spelar under kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Finns det någon trial eller billigt köp någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Finns det någon trial eller billigt köp någonstans?

Gratis trial https://accounts-eu.darkfallonline.com/account/trial-register...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Vilken server bör man joina?

Permalänk
Avstängd

EU såklart.

Mer krig och död/loot här

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

HM sitter och försöker spela men verkar som om servern är nere?

Permalänk
Medlem

OK, jag kom ni, i en helt öde stad, hittade endast merchants men ingenting som hjälpte mig att förstå vad jag ska göra eller ta vägen. Så jag sprang planlöst ut i vildmarken i 10 min och såg inte en enda varelse av något slag. Bra första upplevelse? Ungefär så dåligt det kan bli =/

Permalänk
Medlem

Joina oss i Pil og Bue så hjälper vi Vi har spelat sedan release och är rutinerade. Har minskat våra 50 medlemmar till 15 nu, så vi är mer aktiva till våra numbers.. Något säger dock att vi är 50 snart igen om vi fortsätter öka i denna takt

Bara svenskar och norskar.

Darkfall är, och kommer förbli, det bästa MMO spelet alltså. Vi drog ut med full dragon och bags värda 150k tidigare idag, jävlar vad adrenalin! Vi fick behålla allt också xD

Rex Lawless, tröck bort dig från vår apply för visste inte vem du var, men nu kom jag på vart fan jag sett ditt namn Du får applya igen om du vill så skickar jag mumble uppgifterna

SES

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i totalt 2 månader för ett tag sedan och jag älskade spelet och på sättet det var uppbyggt på.Men mina kompisar köpte det aldrig så då blev det tråkigt igen.Men fanns det inte en tanke med DF 2.0 att det på sätt och vis skulle bli gratis? Och isåfall när?

Vill så gärna spela Darkfall men mina klasskompisar är för lata för att köpa det du de behöver VISA kort

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk

Forumet och bloggen ligger nere, servern likaså. Någon som vet varför?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Äntligen lite information om DF2.0....

http://www.darkfallonline.com/blog/development-and-darkfall-2...

....tyvärr talar man bara om att man (fortfarande) utvecklar DF2.0 (Tidigare DF2010, DF Arena). Att det blir "ett helt nytt spel" & att betatesterna börjar någon gång (nästa år?).
Har man tröttnat på det tomma & övergivna "DF1.0" så är det bara att hänge sig åt andra spel då det inte längre är någon mening med att progressa mer.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Snart är det dags för den efterlängtade "promotion" i Darkfall. Några som tänker komma tillbaka en sväng? Jag har bett AV att återställa min "veteran" char då jag under senaste tiden testat lite nya raser bara för kul skull.
Ser i forumet att svenskklanen Aesir ska göra comeback.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Snart är det dags för den efterlängtade "promotion" i Darkfall. Några som tänker komma tillbaka en sväng? Jag har bett AV att återställa min "veteran" char då jag under senaste tiden testat lite nya raser bara för kul skull.
Ser i forumet att svenskklanen Aesir ska göra comeback.

Om jag har tid så ska jag ta mig tillbaka till darkfall.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det stämmer bra det!
Vi är närmare 40 personer som kommer logga in den 2 Juli och köra på (endast svenskar och norskar i Aesir). Vi har redan börjat planera massa spännande aktiviteter, då vi fortfarande har mycket resurser och många veteraner med oss

Man får väl inte göra reklam, men se detta som sammhällsinformation. Vill ni prova Darkfall (Bästa PVP, risk vs reward spelet som finns) så finns vi i Aesir till för att hjälpa nya som gamla spelare. Ni kan spana in vår hemsida som står i min signatur och ansöka på forumet

Hoppas så många som möjligt kommer tillbaka nu i sista andetagen för Darkfall 1.0.. 2.0 kommer bli EPISKT!

Permalänk

Detaljerna för promotion hittar ni här:
http://www.darkfallonline.com/blog/?p=3247

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Sundbe:

Nice. Har aldrig varit vid sea tower fast jag lirat till och från så länge. Haha.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Q&A nr 5-7 .... samt ett löfte om stora nyheter på måndag!!!

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=326789

Spännande!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Q&A nr 5-7 .... samt ett löfte om stora nyheter på måndag!!!

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=326789

Spännande!

tyckte deras gearlösning var en bättre idé än att man kan byta roll när som helst. Hoppas vi får goda nyheter på mån, bju på beta nu av!

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

tyckte deras gearlösning var en bättre idé än att man kan byta roll när som helst. Hoppas vi får goda nyheter på mån, bju på beta nu av!

Jag har betalat nästan varje månad sedan mars 2010... får jag ingen beta key blir jag ledsen
(betalade för ytterligare en månad i går)

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Darkfall: Unholy Wars - släpps den 20e November!

ÄNTLIGEN!

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=327040

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Någon som kommer att spela fram till Onholy Wars?

Jag loggar in coh tar mig en nostalgisk ridtur då och då

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Hur är darkfall idag? Jag var med i betan och vart inte lika glad som jag trodde jag skulle bli. Jag har i överlag problem med spel likt darkfall, wow osv utan de enda MMORPG jag faktiskt spelat längre tid är Tibia... Trodde Darkfall skulle vara lite av den känslan att allt inte är så enkelt som att trycka på en knapp. Var bättre än wow osv men fortfarande inte jag fastnade för då och speciellt inte med alla hax som kom ut och förstörde.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Eric:

Hur är darkfall idag? Jag var med i betan och vart inte lika glad som jag trodde jag skulle bli. Jag har i överlag problem med spel likt darkfall, wow osv utan de enda MMORPG jag faktiskt spelat längre tid är Tibia... Trodde Darkfall skulle vara lite av den känslan att allt inte är så enkelt som att trycka på en knapp. Var bättre än wow osv men fortfarande inte jag fastnade för då och speciellt inte med alla hax som kom ut och förstörde.

Alla mmo har problem med hax och annat i början. Det har dom åtgärdat efterhand. I dag finns ett off line meditation system som gör att nya spelare kan bli "spelbara" snabbt om dom mediterar rätt skills/stats i rätt ordning.
Tyvärr är servrarna mer eller mindre tomma just nu. Men Darkfall: Unholy Wars som kommer om två månader ska du definitivt testa.
Att jämföra Darkfall med WoW är som att jämföra Counter Strike med Nyckelharpan... kan inte göras. Darkfall har inte en enda likhet med wow och liknande spel annat än att de är multiplayer... vilket ju många spel är i dag på olika sätt.
De enda spel som kan jämföras med Darkfall är EVE och Mortal Online (MO är dock i någon form av beta... jag loggar sällan in).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

(MO är dock i någon form av beta... jag loggar sällan in).

MO släppte väl sin andra expansion härom veckan? ^^

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Skrivet av LifeIsALoop:

MO släppte väl sin andra expansion härom veckan? ^^

Jupp. Men tycker fortfarande det flyter dåligt på något sätt (kan knappt föreställa mig hur det funkar på lite äldre riggar). Det glitchar. Rörelserna är osmidiga. Användargränssnittet är uselt... tom sämre än i Darkfall. Miljöerna känns fattigare. Oavsett vad folk säger så har Darkfall varit spelbart, till skillnad från MO. Förmodligen därför som Darkfall hela tiden haft större population.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Hyllningsvideo till Darkfall av en amerikan vid namn Uzik. Underhållande

http://www.youtube.com/watch?v=nJtc9zUidGU&feature=youtu.be

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Nån som vet om dom kommer införa ett försäkringssystem för ens gear? Det är kul med full loot i pvp men det är oerhört irriterande att bli gankad och av med allt känner iaf jag som inte spelar alltför mycket nu förtiden