Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzefix:

Hur konkurrerar du med andra? PvP finns inte ens i spelet än, och om du nu tycker det är kul att farma 24/7 får du väll göra det, men det är fortfarande inga garantier på att du får någon bättre gear. Tänk ochså på att ALLA har inte TID att sitta och FARMA 8h+ om dagen!

RMAH är ett steg i rätt riktning, vad folk inte förstår är att även utan RMAH hade folk som är villiga att spendera pengar, fått tag på GEAR ändå precis som i D2 och WoW.

Jag har inte tid att sitta och farma överhuvudtaget. Det är för övrigt inte en aspekt av spelet som jag uppskattar.

Vad jag ifrågasätter är varför man överhuvudtaget ska ha möjlighet att köpa sig framgångar i ett spel som man redan har betalat fullpris för. Jag trivs inte med den tanken men du får självklart fortsätta att stödja den utvecklingen om du vill.

Det är skillnad på att privatpersoner gör överenskommelser om byten/köp och att bygga ett helt spel kring tanken om att man måste köpa sin fortsatta progression.

PvP kommer för övrigt att introduceras så småningom och då kommer den här debatten att blossa upp igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag har inte tid att sitta och farma överhuvudtaget. Det är för övrigt inte en aspekt av spelet som jag uppskattar.

Vad jag ifrågasätter är varför man överhuvudtaget ska ha möjlighet att köpa sig framgångar i ett spel som man redan har betalat fullpris för. Jag trivs inte med den tanken men du får självklart fortsätta att stödja den utvecklingen om du vill.

Det är skillnad på att privatpersoner gör överenskommelser om byten/köp och att bygga ett helt spel kring tanken om att man måste köpa sin fortsatta progression.

PvP kommer för övrigt att introduceras så småningom och då kommer den här debatten att blossa upp igen.

För det är väl inte så att Diablo 3 körs på Blizzards servrar? Och det är ju inte så att servrar kostar pengar? Och det är ju aldrig så att Blizzards anställda vill ha pengar så att det kan äta mat varje dag?

Permalänk
Medlem

nä blizzards anställda har nog inte råd med lunch :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

För det är väl inte så att Diablo 3 körs på Blizzards servrar? Och det är ju inte så att servrar kostar pengar? Och det är ju aldrig så att Blizzards anställda vill ha pengar så att det kan äta mat varje dag?

Ja, om inte folk använde deras auktionssystem skulle de anställda helt klart stå i inför hårda kompromisser...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Logga in på ditt konto på eu.battle.net och under Payment & Options så lägger du till Paypal.
Har du redan fått pengar till ditt Battle.net konto så är de fast där och kan endast spenderas där eller på AH, du måste sätta Paypal som betalningsmottagare när du skapar din auktion.

Drars det inte ytterligare 15% om man sätter att man vill ha pengarna till Paypal jämnfört med att få dom till sitt blizzard-konto vid en avslutat auktion?

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Vem säger att du måste köpa progression? Det är ju ingen som tvingar dig att använda RMAH eller AH heller för den delen. Jag känner då inte det minsta tvång att behöva använda det och jag förstår inte hur du resonerar.

Hur hade du spelat spelet utan AH?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xizten:

Drars det inte ytterligare 15% om man sätter att man vill ha pengarna till Paypal jämnfört med att få dom till sitt blizzard-konto vid en avslutat auktion?

1€ + 15% vid överföring till PP. Då kan man dock föra över slantarna till sitt bankkonto vilket man inte kan med b.net balance.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

1€ + 15% vid överföring till PP. Då kan man dock föra över slantarna till sitt bankkonto vilket man inte kan med b.net balance.

Och det finns ingen möjlighet att föra över pengar som ligger på blizzard-kontot till paypal? Gråtar inga stora floder över de 15€ jag har lyckats skrapa ihop, men är ju bra att veta om man skulle springa på ett monsteritem.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xizten:

Och det finns ingen möjlighet att föra över pengar som ligger på blizzard-kontot till paypal? Gråtar inga stora floder över de 15€ jag har lyckats skrapa ihop, men är ju bra att veta om man skulle springa på ett monsteritem.

Nej, du kan köpa tjänster och produkter av Blizzard men ej föra ut pengarna ur systemet när de väl hamnat där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så lurigt av dom, men jag är inte förvånad. Får väl se om jag kan hitta något bra item för slantarna då.

Permalänk
Medlem

jag har hitills dragit ihop lite över 300 euro på rmah nu när jag sålde all min softcore gear.
kör nu lite hardcore då och då men jag har tröttnat rätt hårt på diablo 3 =D

någon som har något spel tips ? everything goes då jag inte har spelat så många titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vem säger att du måste köpa progression? Det är ju ingen som tvingar dig att använda RMAH eller AH heller för den delen. Jag känner då inte det minsta tvång att behöva använda det och jag förstår inte hur du resonerar.

Hur hade du spelat spelet utan AH?

Jag likställer "pay2win" vid doping. Visst, man behöver inte lägga ned pengar men då får man å andra sidan nöja sig med att inte stå sig mot konkurrenterna.

Spelupplevelsen hämmas i min mening av att de som har råd ständigt kan ligga steget före.

Skrivet av Gulanka:

jag har hitills dragit ihop lite över 300 euro på rmah nu när jag sålde all min softcore gear.
kör nu lite hardcore då och då men jag har tröttnat rätt hårt på diablo 3 =D

någon som har något spel tips ? everything goes då jag inte har spelat så många titlar.

Path of Exile, även om du är sjukt trött på "hack 'n slash"-konceptet kan det vara värt att kolla upp.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Jag likställer "pay2win" vid doping. Visst, man behöver inte lägga ned pengar men då får man å andra sidan nöja sig med att inte stå sig mot konkurrenterna.

Spelupplevelsen hämmas i min mening av att de som har råd ständigt kan ligga steget före.

Jag antar att du syftar på PvP?

Men samtidigt kan ju en spelare som aldrig rört RMAH ha bättre gear än någon som lagt ut 3.000 EUR på items.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

mm ska undersöka path of exile, återkommer när jag spelat en stund