LoL - Riven/Yorick/Renekton Top

Permalänk
Skrivet av Seanarian:

Nice,
en sak jag skulle gilla att hon är True dmg, om man jämför henne med Riven så är hon både AD och Hp, vilket jag inte gillar.
Dock så tvekar jag på henne därför att hon är svag early, det är ganska trist att stå och farma på top i 20 min. (och tänk om man blir countrad)
Men vad tycker ni? Är hon ett klokt val för en lvl 13-14?

När jag menar svag så menar jag inte så svag att hon blir ägd varje game. Hon gör fortfarande bra skada och vinner trades om spelad korrekt, dessutom så slaktar hon vid runt lvl 8. Men jag menade hon förblir passive till dess, inte att hon är svag till dess, du får ursäkta mig

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av Julgrannen:

Beror nog mycket på runor, jag har spelat henne x antal gånger och alltid gett min motståndare smisk 1v1 med full AD runepage och ett doris blade.

Jo självklart men som jag sa, jag kör regrowth pendant som första item förövrigt har jag ArP runor och ad marks, armor seals. Anledningen med GP5 items är att det scalar till late game, visst jag kan slakta early om jag kör med boots eller dorans också men då får jag inte mina items lika snabbt, dessutom farmar man mycket bättre med philo (mana reg) då man kan använda sin Q för att lasthitta utan att oroa sig så mycket för mana.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gingerejl:

När jag menar svag så menar jag inte så svag att hon blir ägd varje game. Hon gör fortfarande bra skada och vinner trades om spelad korrekt, dessutom så slaktar hon vid runt lvl 8. Men jag menade hon förblir passive till dess, inte att hon är svag till dess, du får ursäkta mig

Alright,
Min polare har ett acc med 5300 IP. Där ska jag köpa Irelia och testa henne
Kommer med feedback, thnx

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk

Annars är väl trynda ganska trevlig att toppa med? De gångerna jag toppade med han har jag ägt lanen och gett motståndaren rejält med smisk. Han är även överjävlig i 3v3, iaf om man spelar med två AP. För antagligen så bygger motståndarna mag.res och då är det bara att slå ihjäl dem, eller så bygger de mest armor och då kan de andra i laget slå ihjäl dem Blir win hur man än gör!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Jayce är skoj att spela, och kan inte påstå att han är svag

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska satsa på lite billigare champs. Tex Gangplank, Sion.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Jag tycker du ska satsa på lite billigare champs. Tex Gangplank, Sion.

Beroende på hu han vill köra också, 3150champs har sämre utility än 6300champs och 4800champ, man kan nog dela upp 3150champs i hälften, för några är helt värdelösa och de andra är jättebra.

Rek: 4800 eller 6300

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Är det BARA jag som kör Kayle solo top (om man får chansen) eller mid HAHA
ja älskar den gubben och jag har kört henne många gånger som AD elr hybrid med ap saker också
jag har börjat köpa runes till henne nu haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

irelia <3<3

+1 på Irelia. Har nog aldrig förlorat en lane med henne, och hennes last hit potential är grym. Annars så skulle jag nog köra på Renekton.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joures:

+1 på Irelia. Har nog aldrig förlorat en lane med henne, och hennes last hit potential är grym. Annars så skulle jag nog köra på Renekton.

Seriöst talat vill jag verkligen ha Irelia. Vad jag har hört, sett har bara varit positivt. "Nerf Irelia", "Irelia is OP!".
Anledning till att jag inte köper henne är att:

1. Rädd för att hon ska vara svår som Riven
2. Hört att hon blivit nerfad i den senaste patchen.

Sant?

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

Seriöst talat vill jag verkligen ha Irelia. Vad jag har hört, sett har bara varit positivt. "Nerf Irelia", "Irelia is OP!".
Anledning till att jag inte köper henne är att:

1. Rädd för att hon ska vara svår som Riven
2. Hört att hon blivit nerfad i den senaste patchen.

Sant?

För det första så är Riven inte "svår" då skulle jag nog tycka att de flesta andra champions är betydligt svårare, då Riven både saknar mana och costs, hon har också rejält med damage och blir tankig som F*N. Och för det andra så tror jag inte den nerfen var så stor då hon ändå gör redigt med skada och kan kontra MYCKET.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

Seriöst talat vill jag verkligen ha Irelia. Vad jag har hört, sett har bara varit positivt. "Nerf Irelia", "Irelia is OP!".
Anledning till att jag inte köper henne är att:

1. Rädd för att hon ska vara svår som Riven
2. Hört att hon blivit nerfad i den senaste patchen.

Sant?

1. Jag tycker inte att hon är "svår", det är självklart helt individuellt vad man upplever som svårt dock.
2. Hon står inte med i senaste patch notes så, nej, inte sant.

Permalänk
Avstängd

Soft,
kanske blir henne då!
Men ville bara säga att jag har blivit betydligt mycket bättre med Riven.
Jag kan harrasa väldigt enkelt, och brukar oftast bygga henne som en tanky DPS. Typ 1/2 bloodthristers & thornmail armour
Funkar kanon.

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Seanarian:

Seriöst talat vill jag verkligen ha Irelia. Vad jag har hört, sett har bara varit positivt. "Nerf Irelia", "Irelia is OP!".
Anledning till att jag inte köper henne är att:

1. Rädd för att hon ska vara svår som Riven
2. Hört att hon blivit nerfad i den senaste patchen.

Sant?

Nerfad kommer hon inte bli. Skulle bli ett jävla tjat på riot om de nerfa Irelia ännu en gång. Men i sista patchen har hon inte blivit nerfad.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Avstängd

Slutade med att jag köpte Yorick,
tack för alla svar!

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Skrivet av traeskapa:

Alltså, nja. Kog'Maw är väldigt beroende av att ha ett lag som kan skydda honom. Ezrael är väldigt rörlig. Dessutom så spelas han i proffsmatcher, så jag antar att han inte är helt värdelös... Tycker OP att Ez är kul, kör på Ez!

Ehm.. ursäkta mig.. Ezreal är bland de minst spelade ad carries i proffsmatcher, likaså miss fortune. Standard picks i proffsmatcher är kog maw, vayne, graves och corki. Lär dig mer och posta sen, bara för att någon proffsteam använder sig av han i någon match så betyder de inte att han "spelas" i proffsmatcher.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av gingerejl:

Ehm.. ursäkta mig.. Ezreal är bland de minst spelade ad carries i proffsmatcher, likaså miss fortune. Standard picks i proffsmatcher är kog maw, vayne, graves och corki. Lär dig mer och posta sen, bara för att någon proffsteam använder sig av han i någon match så betyder de inte att han "spelas" i proffsmatcher.

Han spelas visst i en hel del proffsmatcher. Både i SoloMid Invitational i helgen, samt i ESL Polen. Vayne är isåfall lika sällsynt som Ezrael.

Permalänk
Skrivet av traeskapa:

Han spelas visst i en hel del proffsmatcher. Både i SoloMid Invitational i helgen, samt i ESL Polen. Vayne är isåfall lika sällsynt som Ezrael.

Ehm, Hur många gånger spelades han i ESL Polen? I IEM spelades han där? Tveksamt. Som jag sa, han kan spelas någon gång men han är bland de MINST spelade.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av gingerejl:

Ehm, Hur många gånger spelades han i ESL Polen? I IEM spelades han där? Tveksamt. Som jag sa, han kan spelas någon gång men han är bland de MINST spelade.

Han spelades väl lika mycket som Vayne där tror jag. Jag har aldrig heller påstått att han spelas väldigt mycket, men att han faktiskt spelas. Det var min poäng, inte att han spelas i varenda match.

EDIT: Ezreal spelades hela elva gånger i helgens ESL. Vayne tror jag spelades i en enda match bara.

Permalänk
Skrivet av traeskapa:

Han spelades väl lika mycket som Vayne där tror jag. Jag har aldrig heller påstått att han spelas väldigt mycket, men att han faktiskt spelas. Det var min poäng, inte att han spelas i varenda match.

EDIT: Ezreal spelades hela elva gånger i helgens ESL. Vayne tror jag spelades i en enda match bara.

Ja, självklart spelas han som alla andra gubbar i LoL, även de man faktist inte tror ska spelas, jag menar Urgot var inte känd tills M5 spelade han, samma sak med AD kennen. Jag måste erkänna att han spelades mer än vad jag hade förväntat mig. Du måste ju dock tänka på att kommentaren lades upp innan ESL. Han spelades nog inte så mycket innan dess och kommer nog inte spelas i framtiden.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av gingerejl:

Ja, självklart spelas han som alla andra gubbar i LoL, även de man faktist inte tror ska spelas, jag menar Urgot var inte känd tills M5 spelade han, samma sak med AD kennen. Jag måste erkänna att han spelades mer än vad jag hade förväntat mig. Du måste ju dock tänka på att kommentaren lades upp innan ESL. Han spelades nog inte så mycket innan dess och kommer nog inte spelas i framtiden.

Jag måste inte alls tänka på datumet, du som drog upp den gamla tråden. Dessutom såg jag honom spelas ideligen i turnering som SoloMid invitational etc. Men visst, han är inte lika vanlig som andra. Alla champs går upp och ned i popularitet till och från.