DVD brännare - vad ska man köpa?

Permalänk
Medlem

DVD brännare - vad ska man köpa?

Funderar på att köpa en DVD brännare men vet absolut inte vilken man ska skaffa.
Kan nån ge lite tips på nån bra och billig?
Eller så kanske nån vet nån bra länk till nån test av dvd brännare.
Är det nån man bör tänka på närt man skaffar en?
Nån funktion den bör ha eller inte bör ha osv...?

Visa signatur

2xMac + 2xPC

Permalänk
Medlem

Köpte Pioneers senaste DVR-105 för typ 2300:- ex moms på Microstore (gbg). Har provat att bakuppa några Gigz med mp3 samt ett PS2 DVD-spel - funka fint fint

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret redruM

Den senaste - är det Pioneer A05?

Visa signatur

2xMac + 2xPC

Permalänk
Medlem

det är samma brännare ja, den ena är retail den andra är bulk därav dom olika beteckningarna. Kommer inte ihåg vilken som är retail med det syns på priset, den brukar vara ngn hunrding eller två dyrare.

Permalänk
Medlem

Notera att den inte klarar både + och - skivor utan bara minus.

Permalänk
Medlem

Kan du vänta ca en månad så ser NEC ND-1100 (produktblad) ut att vara ett bra köp, 2728.75 kr inkl. moms hos specitek.se (specifikationerna är dock felaktiga där samt de verkar ha satt fel pris på bulk och retail).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Notera att den inte klarar både + och - skivor utan bara minus.

Förlåt men vad betyder det? Har inte så bra koll på sånt här.
Bör man skaffa en som klarar både + och - ?¨

jsl_80: Tackar för tipset. Namnet NEC ND-1100 har dykt upp ett par gånger när man sökt efter info.
Skulle iofs vilja ha en dvd brännare a.s.a.p men kommer det något mycket bättre om en månad kan man ju vänta.

Visa signatur

2xMac + 2xPC

Permalänk
Medlem

Den enda +/- combo brännare som finns till salu nu (tror jag) är Sonys DRU-500A, den klarar allt som NEC'en gör men den är tyvärr en hel del dyrare än vad NEC's brännare förväntas bli. Personligen så kände jag att jag inte orkade vänta på NEC's brännaren så det blev en Sony istället.
Är så långt helt nöjd med den, den klarar av alla de billiga DVD-R import medier jag hittills har testat på den (5st olika märken).

De flesta brännarprogramvaror stödjer DRU-500A förutsagt att de är uppdaterade till någon av de senaste versionerna.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

redrum:
vad använder du för skivor?
för jag kan inte bränna alla skivor på min 105:a

Permalänk

Jag är iaf väldigt nöjd med Sonys DRU-500A.
Funkar väldigt bra i Nero.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A