Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte för att Trolla på något sätt, men hur kan du uthärda en iPhone 4 en längre tid? Smatalskvaliteten i den mobilen är ju den sämsta i dagens moderna samhälle och täckningen bryts stundtals. Jag vet, för min farsa har en och trivs inte alls med den för jag hör väldigt ofta inte vad han säger i telefon. Hur kan man ens få sälja en produkt som är dålig på en denna punkt som är så centralt i en telefon. Det är ord från hjärtat och ingen pajkastning på Apple.

Något fel på hans mobil. Min har aldrig krånglat. Har en 4:a sedan lanseringen.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte för att Trolla på något sätt, men hur kan du uthärda en iPhone 4 en längre tid? Smatalskvaliteten i den mobilen är ju den sämsta i dagens moderna samhälle och täckningen bryts stundtals. Jag vet, för min farsa har en och trivs inte alls med den för jag hör väldigt ofta inte vad han säger i telefon. Hur kan man ens få sälja en produkt som är dålig på en denna punkt som är så centralt i en telefon. Det är ord från hjärtat och ingen pajkastning på Apple.

aha så bara för din pappa har en söndrig iphone så är alla så, bra jobbat med logiken.
Inget fel på samtalskvaliten, rent skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluewear94:

Tjena Alla Sweclockare, Ringa in den 7 augusti i eran kalender, Enligt sajten Knowyourmobile.com är det nämligen då Apple kommer lansera sin nya Iphone 5. De nya uppgifterna kommer från en ”tillförlitlig källa inom branschen” och säger inget nytt om form och funktion, utan bara att det handlar om den 7 augusti.

Inte en chans att den kommer så tidigt. Snarare i början på hösten, tänk sent Sept, tidigt Okt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

aha så bara för din pappa har en söndrig iphone så är alla så, bra jobbat med logiken.
Inget fel på samtalskvaliten, rent skitsnack.

Är du säker på det? Hans fru har en 4S och där finns inte problemet. Jag vet att 4 ska ha ingenjörsfel men inte om det är i så stor grad som farsan har.
För han köpten den inte för länge sedan. Isåfall får han byta ut till en ny, för som det är nu är det sämsta skiten jag varit med om, samtalsmässigt.

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone4 privat och en Galaxy S2 på jobbet och jag kan bara säga att jag aldrig kommer köpa något annat än iPhone för egna pengar. Min iPhone har fungerat klockrent i snart två år, trots att jag tappat den i marken ett tiotal gånger. S2:an däremot fungerade bra i början, men efter uppdateringen till ICS buggar den som satan och tappar samtal och stänger ner appar i tid och otid.

Tror det handlar mest om personligt tycke och smak, men min åsikt är att varken iPhone eller Android är system utan kompromisser. Personligen tar jag en telefon som är mer begränsad i funktionen men som alltid fungerar, hellre än en som har en massa möjligheter som ständigt buggar.

Permalänk

Tycker det är synd att IOS är så "låst" eller vad man ska säga, har SGS2 med Resurrection remix rom (delar från ICS 4.1) Å den e löjligt snabb.. sen när man vill typ dela en spellista på spotify med någon med iphone å inte kan använda BT till det blir man ju bra trött, å inte tala om Itunes. Tycker absolut iPhone är en grymt bra telefon osvosv.. men deras utveckling å funktioner... nja men visst ska det bli kul å se va 5an kommer med!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

För att iphone 5 ens ska bli interssant måste de göra den minst 4tum med en retina display med en retarded hög upplösning utan att batteritiden lider.

men det jag HATAR mest med iphone är hur känsliga de är... kanske gorillaglas 3 skulle vara något för apple att investera i

minst 4 tum? Alla vill inte ha en större telefon. Jag trivs utmärkt med min iPhone vill jag ha större skärm vid surfandet tar jag min iPad, inte svårare än så. "Retarded hög upplösning"? - Vad ska man med det till egentligen lite större skadar väl inte men känns knappast som att det var det du tänkte på.

Förövrigt har jag haft 2 iPhone i totalt 4½ år och endast använt Invisible sheild, har fått några repor under åren men aldrig bytt glas eller skärm eller något. Gäller bara att vara rädd om sina saker.

Skrivet av TObbeSkatt:

Tycker det är synd att IOS är så "låst" eller vad man ska säga, har SGS2 med Resurrection remix rom (delar från ICS 4.1) Å den e löjligt snabb.. sen när man vill typ dela en spellista på spotify med någon med iphone å inte kan använda BT till det blir man ju bra trött, å inte tala om Itunes. Tycker absolut iPhone är en grymt bra telefon osvosv.. men deras utveckling å funktioner... nja men visst ska det bli kul å se va 5an kommer med!

Hur menar du att du ska dela listan med BT? Där är väl bara att skicka en länk på valfritt sätt, eller? Kan hålla med om att funktionen att skicka filer vi BT saknas men skickar filer i mail istället, mottagaren får filen till mobilen och kan hämta den smärtfritt på vilken dator som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockyB:

Jag har en iPhone4 privat och en Galaxy S2 på jobbet och jag kan bara säga att jag aldrig kommer köpa något annat än iPhone för egna pengar. Min iPhone har fungerat klockrent i snart två år, trots att jag tappat den i marken ett tiotal gånger. S2:an däremot fungerade bra i början, men efter uppdateringen till ICS buggar den som satan och tappar samtal och stänger ner appar i tid och otid.

Tror det handlar mest om personligt tycke och smak, men min åsikt är att varken iPhone eller Android är system utan kompromisser. Personligen tar jag en telefon som är mer begränsad i funktionen men som alltid fungerar, hellre än en som har en massa möjligheter som ständigt buggar.

Fast buggar är inte en regel för Android så jag tror du kan släppa det. Jag har en LG Optimus 4X HD, har inte haft en enda bugg på ett par veckor jag haft den, inte en enda frysning eller omstart. Rullar på.
Den största bristen på en Iphone idag är i min bok är skärmen. Alldeles för liten och smått att kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Något fel på hans mobil. Min har aldrig krånglat. Har en 4:a sedan lanseringen.

Okej, du tycker samtalskvaliteten är bra delvis hör klart vad alla säger och mottagaren dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har haft min Iphone 4 sen release och den har funkat klockrent. Helt klart bäst samtalskvalité samt mycket bra täckning, så skulle tro att det är något fel på din pappas telefon tyvärr.. Arbetstelefon jag har nu tillexempel är HTC One X, å den e inget vidare ens jämfört med Iphone 4... tack

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5700X3D - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det ända jag saknar på min iPhone är att kunna dra över vanliga mp3/wav filer till iphonen och sen finns de där. Men nej man ska behöva hålla på med itunes och krångla förjävla mycket.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast buggar är inte en regel för Android så jag tror du kan släppa det. Jag har en LG Optimus 4X HD, har inte haft en enda bugg på ett par veckor jag haft den, inte en enda frysning eller omstart. Rullar på.
Den största bristen på en Iphone idag är i min bok är skärmen. Alldeles för liten och smått att kolla på.

Så kan det givetvis vara, men det är den enda erfarenheten jag har av Android. Förhoppningsvis kommer en uppdatering ut snart som funkar bättre. Angående skärmen så känns iPhone en smula liten när jag använt jobbtelefonen hela dagen, men å andra sidan så är ju känsligheten i skärmen på iPhone bättre (kör utan skyddsfilm) så det är både plus och minus.
Som sagt tror jag att det handlar mycket om personligt tycke och smak.

Permalänk
Medlem

Ja tack. Min 3GS börjar bli lite tråkig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Okej, du tycker samtalskvaliteten är bra delvis hör klart vad alla säger och mottagaren dig?

Ja det gör jag. Som sagt, något fel på hans mobil. Alla är tydligen inte sådana.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Det ända jag saknar på min iPhone är att kunna dra över vanliga mp3/wav filer till iphonen och sen finns de där. Men nej man ska behöva hålla på med itunes och krångla förjävla mycket.

Jo det är väldigt jobbigt att använda drag&drop i itunes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Försök se fördelarna med det sättet, du kan synka smarta spellistor, podcasts, bildalbum baserat på datum, tvserier och annat blir uppdaterat av sig självt. Jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till att manuellt drag&droppa låtar och mappar nu när jag är van vid automatisk synk.

Sen är det såklart korkat att man inte bara kan göra både och, vill man drag&droppa manuellt så borde man få göra det. iTunes skulle inte vara lika avskytt om det inte tvingades på folk.

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipah:

Försök se fördelarna med det sättet, du kan synka smarta spellistor, podcasts, bildalbum baserat på datum, tvserier och annat blir uppdaterat av sig självt. Jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till att manuellt drag&droppa låtar och mappar nu när jag är van vid automatisk synk.

Sen är det såklart korkat att man inte bara kan göra både och, vill man drag&droppa manuellt så borde man få göra det. iTunes skulle inte vara lika avskytt om det inte tvingades på folk.

Jo men problemet för mig är att jag vill inte vara låst till en dator som jag synkar med då jag behöver föra över låtar till iphonen från flera olika ställen... Sen så måste jag ju manuellt lägga in de i itunes och i självaste bibloteket leta upp alla låtar för att lägga de i en lista vilket tar timmar när man har runt 1000 låtar. Detta istället för att simpelt dra över en mapp från datorn till iphonen :I

De skulle i vilket fall kunna åtgärda det hur lätt som helst men icke...

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo det är väldigt jobbigt att använda drag&drop i itunes...

itunes
bonjour
itunes helper
apple mobile device service
ipodservice.exe
m.fl

NEJ
sen har vi Quicktime..

iphone 3g -> HTC Desice -> iphone 4 -> Samsung Galaxy S2 -> Samsung galaxy s3.. kommer ALDRIG köpa en telefon från apple igen

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

För att iphone 5 ens ska bli interssant måste de göra den minst 4tum med en retina display med en retarded hög upplösning utan att batteritiden lider.

men det jag HATAR mest med iphone är hur känsliga de är... kanske gorillaglas 3 skulle vara något för apple att investera i

Ja 2 år var att ta i men säg några månader? Då kan jag hålla med dig på den fronten visst! Men vissa saker gör Apple kanske bättre och utvecklar dom till en ny nivå

Jag hatar också att iphone är känsliga på så sätt, men deras budskap med att sätta dit glas(vilket inte många andra mobiler har) är nog att visa kvalitet! (
Enbart min åsikt vad jag tror )

Jag har själv en Iphone4 och tycker den duger riktigt bra för mina ända mål, har även en Galaxy s2 i familjen som jag tycker är lite för stor, men annars funkar bra för mina ända mål också! Så jag skulle lika gärna kunna ha en Galaxy s2, men när man väl fastnat för Iphone och Apple så är det svårt att slita sig, dom har en väldigt hög design faktor som tilltalar många!

Skrivet av bicepscurl:

lägg av...

...

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

SGS3 med gorillaglas 3 klarar sig sämre än iPhone 4S i de "drop test" jag sett:
http://www.youtube.com/watch?v=PbL7ciKmT7g
http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

Dock lär iPhone 5 högst sannolikt också ha version 3 av gorillaglas då corning har jobbat tillsammans med Apple sen första iPhonen.

Men spelar ingen roll vilken version det är, har du otur går den sönder.

Skrivet av RobCar:

Massor av mina bekanta har iPhones, absolut inget problem med samtalskvaliten.

Vad gäller den här trådens tropic så tror jag inte den dyker i augusti, tror blir oktober igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

itunes
bonjour
itunes helper
apple mobile device service
ipodservice.exe
m.fl

NEJ
sen har vi Quicktime..

iphone 3g -> HTC Desice -> iphone 4 -> Samsung Galaxy S2 -> Samsung galaxy s3.. kommer ALDRIG köpa en telefon från apple igen

Bra då är vi på samma nivå för jag kommer aldrig köpa en telefon från samsung

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Bra då är vi på samma nivå för jag kommer aldrig köpa en telefon från samsung

Gött sandlådesnack från båda

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på personer som säger att deras S2/Nexus/IP4/whatever börjar blir för gammalt och att de "behöver" en ny. Vad är det den nya telefonen gör som din gamla inte kan göra nästan lika bra. Har man en förmögenhet att göra av med så kanske man kan lägga ut pengar på det om och om igen, men en vanlig person måste väl ändå ha bättre saker att lägga pengarna på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Suck..

---

Jag sitter och väntar på den! Min 4a håller på att bli tröttare och tröttare (köpte den på lanseringsdagen) och det vore skönt att inte behöva gå till en 4s för att sedan köpa en 5a också. Jag har alltid trott att lanseringen ska vara i oktober, hoppas jag har fel!

hur tror du min 3gs som jag köpte på lanseringsdagen i sverige känner sig?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag har betan till ios6 på min telefon och det flyter på bra, det är enligt mitt tycke små detaljer som skiljer men också det som gör att man får det seriösa intrycket utan massa skrikiga färger osv.

För de som inte gillar Ios 5 kommer 6an inte få de att byta tanke men för oss som nöjer oss med att det funkar och är snyggt så blir det skitbra, hoppas telefonen inte gör mig besviken. En retina display och att man snor Carl Zeiss kamerorna/ objektiven från Nokia och vi är hemma! Allt detta för en human summa!

Permalänk
Medlem

Jag ska ha en definitivt, min iPhone 4 går ut i augusti. Kan inte bli bättre, plus att jag kan sälja 4'an för drygt 3 tusen. Bra att ha över värderat märke ibland

Permalänk

Jag har läst det från en sida som den sidan har fått det svaret direkt från apple Själva, Apple kanske satsar på stort och släpper på iPhone 5 och iOS 6 Samtidigt

Permalänk
Medlem

Vet någon hur det är med garanti på iphone skickar dem en ny direkt eller lagar dem oftast? Erfarenheter någon?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

"this Will change everything"

Permalänk
Medlem

Vecka 37 Ska den börja säljas i sverige.
Men jag ska inte ha någon ändå jobbigt att behöva itunes varje gång man vill lägga in musik samt jalbreaka den för att kunna ha olika melodier på olika personer som ringer

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9