Söker bästa kameran på en mobiltelefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

de allra allra flesta kompaktkameror har betydligt mindre sensorer och zoomoptik, så ärligt talat förstår jag inte vad du snackar om.

Om du blandar ihop den fysiska storleken på sensorn med antalet pixlar så må det vara att 808 har fler pixlar, men en stor sensor med färre pixlar är att föredra... Läs på lite så diskuterar vi vidare sen, ok?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Om du blandar ihop den fysiska storleken på sensorn med antalet pixlar så må det vara att 808 har fler pixlar, men en stor sensor med färre pixlar är att föredra... Läs på lite så diskuterar vi vidare sen, ok?

Och du har stenkoll på sensorstorleken på 808?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

haha, läs du på lite

pinsamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Fast sgs3 och nexus är inte 3 cm tjock.... Och upplösningen på nokian är under all kritik...

Det är inte 808 heller, den är inte ens hälften så tjock på tjockaste stället.

Skrivet av dagbro:

hehe, nu är du på djupt vatten. Visa mig en 100% crop från en kompaktkamera som är skarpare.

Det behövs inte, han verkar inte veta ett smack om 808. Ännu mindre om Pureviewtekniken.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Det är inte 808 heller, den är inte ens hälften så tjock på tjockaste stället.

ok, det var något av en överdrift, men inte är den "tunn" direkt ...

för att återgå till min "utgångspunkt" i den här diskussionen; JA 808 har en bra kamera. bästa kameran på någon mobiltelefon just nu. säkerligen ett tag frammåt om jag känner nokia (och konkurrensen). JA den har en stor sensor och bra optik, jämfört med mobiltelefoner.

MEN (och det här är ett stort men);
Telefondelen ÄR under all kritik. Jag har kört mkt symbian i mina dar, och tycker det är helt ok, så länge inte gör mer än att ringa på telefonen... Skärmen har dålig upplösning. Designen (se ovan) hur lik den är är GN och SGS3 "frammifrån" så faller det direkt när man håller i telefonen ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

JA den har en stor sensor och bra optik, jämfört med mobiltelefoner.

du ger dig inte get your facts straight. Sensorn är fysiskt större och optiken skarpare än åtminstone 90% av alla kompaktkameror.

Notera att jag aldrig ägt en nokia-telefon och är en stenhård android-fanboy(aka jag är inte partisk för 5 öre(hur man nu kan vara partisk med fakta)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

du ger dig inte get your facts straight. Sensorn är fysiskt större och optiken skarpare än åtminstone 90% av alla kompaktkameror.

Notera att jag aldrig ägt en nokia-telefon och är en stenhård android-fanboy(aka jag är inte partisk för 5 öre(hur man nu kan vara partisk med fakta)).

ok, jag får väl erkänna att jag hade fel, den har större sensor än de flesta kompakter ..

vad gäller optiken så är det ju rätt svårt att bedöma.. Jag tycker inte att de bilder jag sett är överdrivet bra, trots 41 mpix och pureview ...

Strunt samma, det är en skittelefon med bra kamera...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

På 1: a promo sidan skrev de inför lanseringen när de offentliggjorde namnet "Introduktion Siri" och Siri finns endast till 4S, dra dina egna slutsatser

Det är precis det man skall göra enligt apple, dra sin egna slutsats, S'et i 4S står för det man själv vill, inget är fel inget är rätt, men det betyder inte bara en sak.

Som sagt, du hittar inte någonstans på nätet där apple har skrivt ut vad S i 4S står för, som APPLE har lagt ut, för det finns inte ute! Hade det gjort det, så hade du nog länkat till det och fått mig att förstå att så är det, men nu så är det ju inte så!

Eller ska du försöka säga till mig att det finns andra saker apple har sagt om sina produkter som inte finns något bevis på? hehe..

Visa signatur

Windows 7 Ultimate x64 @ Corsair Force 3 F60
NZXT Phantom 410 - White | Gigabyte Z77X-UD5H WiFi | Intel Core™ i5 3570K @ 5Ghz @ 1.38v Antec Khüler 620 | 12GB 1600Mhz | GTX 560Ti 448Cores 1280MB (Zotac) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

ok, jag får väl erkänna att jag hade fel, den har större sensor än de flesta kompakter ..

vad gäller optiken så är det ju rätt svårt att bedöma.. Jag tycker inte att de bilder jag sett är överdrivet bra, trots 41 mpix och pureview ...

Strunt samma, det är en skittelefon med bra kamera...

Tydligen skall Symbian rulla väldigt fint på processorn 808:an är utrustad med. Även webbläsaren skall fått sig en rejäl uppgradering.

Webbläsaren var det som fick mig att överge min Nokia N8. Även skärmens upplösning är lite i underkant när man ska surfa. Jag hoppas på att jag kan uppgradera min Lumia 800 till en WP8-lur med pureview nästa år när det är dags för byte.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Om någon rekommenderar en mobil på att den har bra kamera, så menar man självklart att den tar bra bilder, inte att den har bra hårdvara.

Om någon rekommenderar en telefon bara baserat på antal megapixels ska man inte lyssna på den personen alls, då upplösningen på bilden inte har någon som helst påverkan på bildkvalitén.

Håller med dig förutom i fallet med Nokia, deras teknik är anledningen till att dem har 41mpixlar om du läser om det.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Har Galaxy Note (aka Galasy 2) och är nöjd med kameran men gärna velat ha lite bättre bildförhållande i skiftande ljus för bilden blir lätt kornig och zoomar man in så blir den direkt dålig, så om S3 har bättre kamera så är den nog att rekommendera.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Från trollinlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.