Permalänk

Paypal och E-kort

Tjena.
Har försökt handla med Payapal i två dagar nu men nekas varje gång. Jag använder Swedbank E-kort och det har fungerat utan problem många gånger tidigare.
Jag har inget Paypalkonto utan jag betalar alltid som gäst. Men som sagt så går det inte nu. Meddelandet jag får är:
"Ditt kredit- eller betalkort har nekats för den här transaktionen; PayPal kunde inte validera kortet. Verifiera att angiven information är korrekt eller försök med ett annat kredit- eller betalkort."

Tänkte bara kolla om någon annan har försökt handla med E-kort genom Paypal och haft problem senaste tiden?

Permalänk
Medlem

Har du provat att utöka giltighetstiden på kortet till två månader istället för en?
En del betaltjänster drar en kontrollsumma först för att se så att kortet fungerar, och har man då bara en månads giltighetstid så kan e-kortet tro att köpet är genomfört.

Permalänk
Skrivet av Lews:

Har du provat att utöka giltighetstiden på kortet till två månader istället för en?
En del betaltjänster drar en kontrollsumma först för att se så att kortet fungerar, och har man då bara en månads giltighetstid så kan e-kortet tro att köpet är genomfört.

Ja det har jag gjort. Det jag ska köpa kostar ca 250kr så jag har provat att sätta gränsen upp till 500kr och mellan 1 till 5 månader.

Permalänk
Medlem

Senaste tiden har det varit hopplöst med e-kort och paypal.
Ibland går det, ibland inte.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Senaste tiden har det varit hopplöst med e-kort och paypal.
Ibland går det, ibland inte.

Okej. Jag får vänta ett tag och testa igen. Annars får jag använda mitt riktiga kort, men det känns inte så kul kanske..

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Okej. Jag får vänta ett tag och testa igen. Annars får jag använda mitt riktiga kort, men det känns inte så kul kanske..

Du kan fylla på genom internetbanken om du kan göra post/bankgirobetalningar.

Tar 2-3 dagar att registreras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det sker nån form av begränsning på ditt paypal-konto om du använder för många olika kontokortsnummer.. Nu vet jag inte hur e-korten funkar, men är det nytt kortnummer för varje gång eller behåller du samma kortnummer?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Jag har för mig att det sker nån form av begränsning på ditt paypal-konto om du använder för många olika kontokortsnummer.. Nu vet jag inte hur e-korten funkar, men är det nytt kortnummer för varje gång eller behåller du samma kortnummer?

Jo det är ett nytt kortnummer varje gång. har för mig att gränsen är 15 kort på ett konto. Men jag har som sagt inget konto utan betalar som "Paypal-Gäst".