War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Medlem

War Z det nya "stora" zombie spelet.

WarZ blev känt för ett litet tag sen. Vad man kan läsa av denna intervju, så är mina förväntningar stora. : http://www.ign.com/articles/2012/07/19/the-war-z-a-new-zombie...

Säg gärna vad ni tycker och tror och VET om spelet.

Jag tror personligen att detta spel kommer att få alla att glömma allt om DayZ.

Här kan man anmäla sig till en beta som kommer senare i sommar, om man har tur... http://thewarz.com/

Även här finns en liknande artikel: http://www.pcgamer.com/2012/07/19/the-war-z-announced-zombie-...

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Vet inte alltså. Kommer säkert vara lättare, fördummat och mer arkadigt än DayZ.
Med andra ord; jävligt mycket mesigare.

Permalänk
Medlem

jag välkomnar det med ett ärligt försök, kanske blir stort!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av svinpepp:

Vet inte alltså. Kommer säkert vara lättare, fördummat och mer arkadigt än DayZ.
Med andra ord; jävligt mycket mesigare.

Haha varför skulle du säga att det blir "säkert" lättare? Dem började innan Dayz och har säkert tagit mycket bra ideer från DayZ.

Det är ett stort problem med många människor, att vara negativ och att titta ner på det nya som kommer.. Synd.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jag välkomnar det med ett ärligt försök, kanske blir stort!

Bra attityd!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svinpepp:

Vet inte alltså. Kommer säkert vara lättare, fördummat och mer arkadigt än DayZ.
Med andra ord; jävligt mycket mesigare.

Om det nu skulle råka bli så kanske det inte är så himla dumt trots allt. Kan rätt av säga att jag inte skulle rekommendera DayZ för någon som har klena nerver eller lätt för att få magsår i alla fall

En lite mer avsoftad variant av samma sak för de som inte vill smyga runt på helspänn hela tiden kanske inte vore helt fel trots allt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Vänta nu, i hardcore mode så spawnar man med "a basic gun" men i normal så spawnar man utan vapen. Ska det inte vara andra hållet runt?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Vänta nu, i hardcore mode så spawnar man med "a basic gun" men i normal så spawnar man utan vapen. Ska det inte vara andra hållet runt?

Fast det är väl rimligt om du tänker efter?
Eftersom om ens karaktär kan dö i hardcore mode för alltid. Då är det väl schyst? Menar om man inte hittar ett vapen efter en timme men har hittat bra utrustning, så hamnar man i en konfrontation.

I basic spelar det inte så stor roll, menar om du dör kmr du tillbaka med stats o så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Vänta nu, i hardcore mode så spawnar man med "a basic gun" men i normal så spawnar man utan vapen. Ska det inte vara andra hållet runt?

Precis vad jag också tänkte. Måste vara ett typo...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Mikrotransaktioner... Förstår varför utvecklarna vill ha det, men oj vad svårt att balansera. Verkar som spelet tyvärr är designat för att man mer eller mindre måste pytsa in pengar om man spelar "seriöst".

Det måste ju inte vara ett dåligt tecken, men varningsflaggan är hissad.

Permalänk
Medlem

Fast om du läser noga så står det att det inte är några särskilt viktiga och "op" vapen eller utrustning.

Så tror inte det kmr spela roll.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk

Då är det bara att börja skapa en massa nya mailadresser då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Fast om du läser noga så står det att det inte är några särskilt viktiga och "op" vapen eller utrustning.

Så tror inte det kmr spela roll.

Jodå jag läste noga. Det brukar alltid låta så att det inte "spelar roll" eftersom det inte är "OP".

Bättre, mat, boosts, medkits osv ger ju en fördel i PVP, eller? Vill inte vara negativ i förväg, men som sagt så känns det som en trist väg att gå. Även om jag förstår varför man väljer det.
Förhoppningsvis är det olika valutor (verkar inte så, pratas om Gold coins), annars finns risken för en riktigt tråkig soppa och spelet dör i förtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jodå jag läste noga. Det brukar alltid låta så att det inte "spelar roll" eftersom det inte är "OP".

Bättre, mat, boosts, medkits osv ger ju en fördel i PVP, eller? Vill inte vara negativ i förväg, men som sagt så känns det som en trist väg att gå. Även om jag förstår varför man väljer det.
Förhoppningsvis är det olika valutor (verkar inte så, pratas om Gold coins), annars finns risken för en riktigt tråkig soppa och spelet dör i förtid.

Jo kanske, men jag tror dock inte att det kmr spela så stor roll.. Men men vi får väl se och hopppas på det bästa.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Haha varför skulle du säga att det blir "säkert" lättare? Dem började innan Dayz och har säkert tagit mycket bra ideer från DayZ.

Det är ett stort problem med många människor, att vara negativ och att titta ner på det nya som kommer.. Synd.

"Haha"? Jag vet givetvis inte men jag misstänker att det kan bli så då Day Z är väldigt oförlåtande och passar inte alla. För att locka en större publik tror jag att utvecklarna gärna vill se sitt spel lite lättare att komma in i och lättare att spela.
Det låter väl inte särskilt orimligt?
Men kul att du försvarar spelet som att det vore ditt eget barn.

Skrivet av kaput:

Om det nu skulle råka bli så kanske det inte är så himla dumt trots allt. Kan rätt av säga att jag inte skulle rekommendera DayZ för någon som har klena nerver eller lätt för att få magsår i alla fall

En lite mer avsoftad variant av samma sak för de som inte vill smyga runt på helspänn hela tiden kanske inte vore helt fel trots allt.

Absolut, som jag skrev ovan tror jag det kan vara något som utvecklarna vill uppnå. Inget som jag vet ska också tilläggas en gång till.
Det är säkert trevligt för många men jag gillar att det är hårt och biter tillbaks i spel av den här typen. Som i Day Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svinpepp:

"Haha"? Jag vet givetvis inte men jag misstänker att det kan bli så då Day Z är väldigt oförlåtande och passar inte alla. För att locka en större publik tror jag att utvecklarna gärna vill se sitt spel lite lättare att komma in i och lättare att spela.
Det låter väl inte särskilt orimligt?
Men kul att du försvarar spelet som att det vore ditt eget barn.

Absolut, som jag skrev ovan tror jag det kan vara något som utvecklarna vill uppnå. Inget som jag vet ska också tilläggas en gång till.
Det är säkert trevligt för många men jag gillar att det är hårt och biter tillbaks i spel av den här typen. Som i Day Z.

Jag tror inte dem är rädda för att inte få en stor publik, då dayz lockat till flera miljoner.

Haha förlåt, men är väldigt förväntansfull å
På detta spel då jag o en polare drömt om detta spel väldigt länge. Enligt artiklarna, låter det som mitt ideal spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Jag tror inte dem är rädda för att inte få en stor publik, då dayz lockat till flera miljoner.

Haha förlåt, men är väldigt förväntansfull å
På detta spel då jag o en polare drömt om detta spel väldigt länge. Enligt artiklarna, låter det som mitt ideal spel.

DayZ har väl runt 800k unika spelare vad jag har sett, men hur som helst är det jävligt många.
Ja, det är bara vad jag tror, att de vill förenkla spelet en smula men den som lever får se helt enkelt.

Det låter skitbra, kommer också testa om det verkar lovande vid release eller om man kommer över en beta.
Hoppas att det blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svinpepp:

DayZ har väl runt 800k unika spelare vad jag har sett, men hur som helst är det jävligt många.
Ja, det är bara vad jag tror, att de vill förenkla spelet en smula men den som lever får se helt enkelt.

Det låter skitbra, kommer också testa om det verkar lovande vid release eller om man kommer över en beta.
Hoppas att det blir bra.

Ja, det är nog ganska självklart att detta spelet är mer förlåtande (MMO med mikrotransaktioner) än Day-Z som är extremt på många sätt. Vilket är bra, men även mindre bra tycker jag. Inte dumt med valmöjligheten att köra permadeath eller inte.

Kolla också in http://www.thedeadlinger.com/ ett annat intressant Zombiesurvival-tjohejsanspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, det är nog ganska självklart att detta spelet är mer förlåtande (MMO med mikrotransaktioner) än Day-Z som är extremt på många sätt. Vilket är bra, men även mindre bra tycker jag. Inte dumt med valmöjligheten att köra permadeath eller inte.

Kolla också in http://www.thedeadlinger.com/ ett annat intressant Zombiesurvival-tjohejsanspel.

Exakt så tror jag också.
Ska kolla in the dead linger nu också, helt missat.

Permalänk

Allt inom denna genre är bra för oss konsumenter som gillar det, så även om det liknar dayz osv, så gör det inte mycket sålänge det lyckas. Lyckas det så visar det andra utvecklare vad man kan tjäna pengar på, vilket leder till ännu mer zombie spel, och det vill vi ju ha, eller?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Jag tror inte dem är rädda för att inte få en stor publik, då dayz lockat till flera miljoner.

Haha förlåt, men är väldigt förväntansfull å
På detta spel då jag o en polare drömt om detta spel väldigt länge. Enligt artiklarna, låter det som mitt ideal spel.

Då är vi tre då

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt förväntansfull på detta spel. Tycker DayZ har måååånga problem. Tror att vissa bra grejer med DayZ kommer försvinna i detta spel men tror också att många av de dåliga sakerna kommer att ha fixats i ett spel som är gjort för detta från första början. Men den som väntar får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Haha varför skulle du säga att det blir "säkert" lättare? Dem började innan Dayz och har säkert tagit mycket bra ideer från DayZ.

Det är ett stort problem med många människor, att vara negativ och att titta ner på det nya som kommer.. Synd.

Klart det kommer bli lättare,. Man lär ju inte bryta benen av att croucha när man ska ner för en trappa,. Så mycket enklare o ta sig fram när man inte brutit benen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Entusiast

Dom får rappa på, står inte ut med DayZ....konceptet är jättekul men optimeringen....USCH!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Klart det kommer bli lättare,. Man lär ju inte bryta benen av att croucha när man ska ner för en trappa,. Så mycket enklare o ta sig fram när man inte brutit benen

Jo, för DayZ lär inte förändras nånting nu tills release...

DayZ är en Alpha MOD baserad på Arma 2, Många av problem härrör ifrån motorn i Arma 2 och därmed kan inte Rocket mfl göra precis som de vill just nu.

Har inte spelat WarZ men måste säga att jag gillar skarpt det oförlåtande i DayZ,

"Life is hard, deal with it or die. Your choice."

mvh

Aileron

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om folk slutade säga att DayZ är ett spel! DayZ är en modd till ett spel som utvecklades av 1 person, som dessutom är en alfa-version! WarZ är ett helt nytt spel med en hel arsenal av personal bakom sig!

Och sen att alla klagar på buggar mm är ju bara tragiskt! Ta och verkiligen spela Arma2(inte dayz) och räkna ihop problemen som uppstår! 9 av 10 fel som finns i Dayz uppstår inte i Arma2. Bland annat FPS bekymren som många har.

edit: aileron var tydligen snabbare på tangenterna än mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av aileron:

Jo, för DayZ lär inte förändras nånting nu tills release...

DayZ är en Alpha MOD baserad på Arma 2, Många av problem härrör ifrån motorn i Arma 2 och därmed kan inte Rocket mfl göra precis som de vill just nu.

Har inte spelat WarZ men måste säga att jag gillar skarpt det oförlåtande i DayZ,

"Life is hard, deal with it or die. Your choice."

mvh

Aileron

Min post var inget negativt mot Day-z jag spelar det dagligen och vet vad det innebär o spela en Alpha. Men det är klart att ett Zombie MMO med lvls o skit kommer vara enklare än vad Day-z är.

Skrivet av stoltz:

Skulle vara bra om folk slutade säga att DayZ är ett spel! DayZ är en modd till ett spel som utvecklades av 1 person, som dessutom är en alfa-version! WarZ är ett helt nytt spel med en hel arsenal av personal bakom sig!

Och sen att alla klagar på buggar mm är ju bara tragiskt! Ta och verkiligen spela Arma2(inte dayz) och räkna ihop problemen som uppstår! 9 av 10 fel som finns i Dayz uppstår inte i Arma2. Bland annat FPS bekymren som många har.

edit: aileron var tydligen snabbare på tangenterna än mig

Som jag har förstått det hela är planen bakom Day-Z att det i slutändan ska vara ett fristående spel och inte bara en Mod. Och det är väll bra om folk "klagar" över problemen bara det görs på rätt sätt, dvs igenom att skicka bugreports och liknande till utvecklaren. Sen så är det nog många som tycker som mig att Arma 2 är riktigt tråkigt o spela och aldrig hade infröskaffat det om inte Day-z moden fanns. Så dom som faktist gillar orginalet bör ju vara överlyckliga för moden kommit då Arma 2 utvecklarna får in mer pengar så dom kan lägga mer resurser på uppföljarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Det som gör dayz till dayz är att det är såpass oförlåtande, dör du är det bara börja om. Är det liksom inte det som är själva grejen som gör att pulsen går upp och man bara skriker "NEEEEEEJ" när man hör skotten swischa förbi? Man vill inte dö! Tycker dock det är dumt att jämföra två spel som inte ens är klara eller finns än, att ens lyssna på löften och en massa features som är helt totalt enastående när dem inte ens kan visa en minuts gameplay på det känns bara allmänt överhypat! och helt ärligt, hur många av dessa hype-spel med massa löften dem aldrig håller blir någonsin bra? Jag ser fram emot det och hoppas verkligen det blir bra som bara tusan. Men mitt inre säger mej att detta kommer bli ett spel gjort för åldrarna 12-17 och inte alls vara så exotiskt som utlovats!

PS, bara delar mina tankar.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem

The War Z ser mycket lovande ut. Hoppas bara det blir skitsvårt och att avancerade vapen är mycket sällsynta. Orkar inte med ett till zombiespel där man springer omkring med ett ljuddämpat Assault Rifle med diverse andra tillbehör till. Det blir liksom inte kul då...

borttagen citering
Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Det bästa med War Z är att DayZ's spelarbas kommer att bli såå mycket bättre.
War Z är ett spel gjort för casuals, av casuals.

Att de sedan måste använda DayZ (ett alpha-mod som körs på en beta-version till en militär-simulator) som en slags syndabock för att framföra sina "överlägsna features" är bara sorgligt.

Detta nya företaget kommer inte få pengar utav mig, men säkerligen utav andra som är trötta på att inte få behålla sin progress.