HJÄLP jag är hackad

Permalänk
Medlem

HJÄLP jag är hackad

okej, jag är riktigt arg just nu men jag ska försöka ta det kortfattat.
Jag har inte spelat d3 på ungefär en vecka och nu när jag försökta logga in fick jag error 52 och att jag har brutit mot deras avtal på flera håll.
Språket har tydligen blivit ändrat till koreanska eftersom att jag bara får koreanska hjälpmail.
Någon har fäst en authenticator på mitt konto och när jag går igenom stegen för "i have not attached an authenticator to my account" och är klar finns den fortfarande kvar.
Som om inte det vore nog sa en av mina polare precis att någon sitter och spelar på den, och tydligen levlat en hel del...
Vad ska jag göra??

Permalänk
Medlem

Skicka en ticket ifrån ditt Battle.net account? Finns tyvärr inget vi på swec kan göra.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

cd key, ta kort på grejena, allt som kan hjälpa.
skriv till dem. bifoga allt möjligt:)
vad som hänt.
Kommer lösa sig. Ring annars ifall det inte fungerar.(bästa utvägen)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av M4rsian:

okej, jag är riktigt arg just nu men jag ska försöka ta det kortfattat.
Jag har inte spelat d3 på ungefär en vecka och nu när jag försökta logga in fick jag error 52 och att jag har brutit mot deras avtal på flera håll.
Språket har tydligen blivit ändrat till koreanska eftersom att jag bara får koreanska hjälpmail.
Någon har fäst en authenticator på mitt konto och när jag går igenom stegen för "i have not attached an authenticator to my account" och är klar finns den fortfarande kvar.
Som om inte det vore nog sa en av mina polare precis att någon sitter och spelar på den, och tydligen levlat en hel del...
Vad ska jag göra??

Verkligen tråkigt, men maila Blizzard. De brukar vara bra på att hantera sådana ärenden.

Ett tips är att alltid använda authenticator tilll Blizzards spel, en kompis skaffade ett nytt WoW acc och det blev hackat efter bara några timmar....

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

ja, jag insåg precis att blizzard har en funktion på sin hemsida som kan hjälpa.
Tack ändå

Permalänk
Medlem

du får försöka igen, jag vart oxå hackad innan ja skaffa en authenticator.. fick logga in med min D3-key o resetta alla lösen o mejl o skit.. sen skaffa ja en dosa så fort d gick ;).. använde deras app tills ja fick authenticatorn på posten..
kör du utan authenticator, ber du om trubbel, så ser d tyvärr ut med Blizz atm, mycke $$$ för hackare i deras spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Verkligen tråkigt, men maila Blizzard. De brukar vara bra på att hantera sådana ärenden.

Ett tips är att alltid använda authenticator tilll Blizzards spel, en kompis skaffade ett nytt WoW acc och det blev hackat efter bara några timmar....

Är du seriös? Jag har flera level 85 med tiotusentals guld på Wow utan authenticator, och jag blir aldrig hackad. Din kompis måste haft ett virus eller någon tredjepart som kände till hans konto/email.

Permalänk
Medlem

"Jag har kört utan bilbälte i alla år utan att något har hänt, hö hö hö"

berömda sista ord från

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Entusiast

Hmmm, detta ger en ju en tankeställare...Sitter med annual pass utan authenticator, skulle fan bli livlös i kroppen om jag blev hackad
Dock så har väl Iphones och Android-telefoner authenticator gratis om jag inte kommer ihåg fel?
Men vad händer om man skulle tappa bort sin telefon/om den skulle gå sönder då?:P

Edit: Till TS: Om du har någon fysisk kopia kvar av World of Warcraft typ ett expansionspaket så borde det räcka med att du nämner din kod som följde med eller tar ett kort på koden och skickar in, där är faktiskt Blizzard briljanta, det är helt klockrent!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

Hmmm, detta ger en ju en tankeställare...Sitter med annual pass utan authenticator, skulle fan bli livlös i kroppen om jag blev hackad
Dock så har väl Iphones och Android-telefoner authenticator gratis om jag inte kommer ihåg fel?
Men vad händer om man skulle tappa bort sin telefon/om den skulle gå sönder då?:P

Då är det bara att skicka ett mail till blizzard genom deras formulär.

Ungefär "Hej, jag resettade min telefon och glömde att ta bort authenticatorn först. Här är en bild på mitt körkort som bevisar att jag heter <namn> och är ägaren av kontot" <-- Fast på engelska då.

Har fungerat två gånger för mig och känns som att det kommer behövas fler gånger.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sephinator:

Då är det bara att skicka ett mail till blizzard genom deras formulär.

Ungefär "Hej, jag resettade min telefon och glömde att ta bort authenticatorn först. Här är en bild på mitt körkort som bevisar att jag heter <namn> och är ägaren av kontot" <-- Fast på engelska då.

Har fungerat två gånger för mig och känns som att det kommer behövas fler gånger.

Skulle det räcka med att säga det som jag skrev i min redigering också tror du?
Dvs att säga någon/flera koder ur sina fysiska expansionspaket till Blizzard?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Är du seriös? Jag har flera level 85 med tiotusentals guld på Wow utan authenticator, och jag blir aldrig hackad. Din kompis måste haft ett virus eller någon tredjepart som kände till hans konto/email.

jag antar att denne vän haft samma login (mejl+pass) på nåt forum lr nåt sånt.. då går det fort att bli "hackad".. det e ju som att ge bort sina uppgifter

mitt råd är att skaffa appen iaf, det e inte kul att bli av med allt.. du får ju tebax det, det e ju runtin för blizz att fixa sånt, men ändå..

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Skulle det räcka med att säga det som jag skrev i min redigering också tror du?
Dvs att säga någon/flera koder ur sina fysiska expansionspaket till Blizzard?

ja, det va så ja gjorde med D3 - skickade CD-keyn i formuläret, 1h senare var jag inne i spelet igen.. sen fick ja skicka ett nytt mejl så dom återskapade mina items etc, tog 1h till

så använd gratis appen i forsättningen. första ggn man sätter upp appen får man en bekräftelse med en kod, ta en "pringscreen" med luren o ha den bilden på datorn om du skulle tappa telefonen
lycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ring dom, det är så otroligt smidigt och långt snabbare än mail .. Det tog 20minuter för mig med kötid inkluderad att fixa en väns konto. Du ringer ju till lokaltaxa.. det enda mecket är att du pratar på engelska men det är inget svårt språk man använder. Och om du inte kan din hemliga fråga så kan du läsa upp valfri nyckel för dom på ett av dina reggade spel, så nollar dom authenticator osv med en gång åt dig.

Skrivet av xReverenDx:

ja, det va så ja gjorde med D3 - skickade CD-keyn i formuläret, 1h senare var jag inne i spelet igen.. sen fick ja skicka ett nytt mejl så dom återskapade mina items etc, tog 1h till

så använd gratis appen i forsättningen. första ggn man sätter upp appen får man en bekräftelse med en kod, ta en "pringscreen" med luren o ha den bilden på datorn om du skulle tappa telefonen
lycka till

Jag skulle även rekommendera att ställa in "extra security feature" som gör att man måste bekräfta via sms varje ny främmande inloggning. Otroligt smart och bra! Men den aktiveras inte per automatik, utan görs inne i battle.net panelen.

Skrivet av amius:

Du kör/åker bil utan bilbälte och cyklar utan hjälm också antar jag?
En gratis app som ger väldigt mycket mer säkerhet är fruktansvärt dumdristigt att inte använda.. hur många olika och svåra lösenord eller hur få forum man än reggar sig på.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Det känns lite konstigt att jämföra att köra utan authenticator med att åka bil utan bilbälte. Krockar man med en bil tar det lite mer än två timmar innan allt är som det var innan. Man kan inte jämföra beteende kring saker som har totalt olika riskbilder.

Permalänk
Medlem

Kan lägga till i tråden att blizzard har varit väldigt snabba med att svara på alla mail och att jag nu har fått tillbaks mitt konto
Skönt att se att de svarar inom 2 timmar när det står 6-12 timmar för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det känns lite konstigt att jämföra att köra utan authenticator med att åka bil utan bilbälte. Krockar man med en bil tar det lite mer än två timmar innan allt är som det var innan. Man kan inte jämföra beteende kring saker som har totalt olika riskbilder.

Har ingen betydelse hur pass allvarligt tillståndet är man jämför med, det är principen som ska framhävas.

I detta fallet, Jag har gjort X i alla år och inget har hänt, ex.
Vilket man kan dra in i det mesta.

Bara för det inte hänt något hitills betyder inte det att det inte kommer hända, där poängen kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har ingen betydelse hur pass allvarligt tillståndet är man jämför med, det är principen som ska framhävas.

I detta fallet, Jag har gjort X i alla år och inget har hänt, ex.
Vilket man kan dra in i det mesta.

Bara för det inte hänt något hitills betyder inte det att det inte kommer hända, där poängen kommer in.

Jag svarade på inlägget ovanför mitt, där frågan var om personen åkte utan bilbälte också. Det är inte en relevant fråga då folk självklart tar små risker av lättja, medan de undviker stora risker. Det har alltså inte med om att det inte kan hända utan om att risken är överkomlig. Speciellt här när det bara kostar en ett par timmars väntande och inte att sätta sitt liv på spel.

Annars kan man ju också ställa en absurd motfråga om extrem säkerhet för de som använder sig av authenticator. Inget av dem ger något till diskussionen över huvud taget.

Permalänk
Medlem

Se till att ha ett långt password som du inte har ngnannanstans. Minst 20 tecken. Det + en authenticator borde vara tillräckligt säkert. Om du inte har massa keyloggers å skit på din dator dvs.

Permalänk
Medlem

En sak till som är bra att veta... Blizzards lösenord är inte Upper Case Sensitive ! Jag tänker: Det är inte en gratistjänst från mitten av 90-talet ffs Blizzard!, stora eller små bokstäver spelar alltså ingen roll! :S

Så ett lösen blir extremt mycket lättare att knäcka... Nån hade faktiskt använt mitt konto till nått skit och var nära på att få kontot låst när jag var iväg på festivaler och examensfester i över en vecka. Kom hem, la till 2 siffror och authenticator. Extra säkerhet med SMS har jag inte lagt till. De måste ju knäcka både lösen och min "unika" authenticator för att komma in. Man behöver ändå ha authenticator om man kopplar paypal till RMAH. Vem vet, när man lägger av helt kanske nått man har är värt riktiga pengar

Visa signatur

Sambon: i7 960@3.85GHz|6x4GB DDR3|RTX 3060 12GB
Räcker åt mig: Ryzen 5 3600|2*16GB DDR4 @ 3200Mhz|RTX 3060 12GB @ 2025/17500
Fåner:
Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun