Permalänk

Glossy skärmar.

Hej, jag har märkt att på många bärbara datorer så är oftast skärmen glossy, som gjord av glas ser det ut som.
Och nu är jag sugen på något liknande till min stationära dator, finns detta egentligen eller är det enbart till bärbara datorer?
Tack på förhand.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MofalofaN:

Hej, jag har märkt att på många bärbara datorer så är oftast skärmen glossy, som gjord av glas ser det ut som.
Och nu är jag sugen på något liknande till min stationära dator, finns detta egentligen eller är det enbart till bärbara datorer?
Tack på förhand.

Googla HP 2510i

Permalänk
Medlem

Prova filtrera med prisjakt så ska du se att du hittar några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Googla HP 2510i

Varför vill man ens ha shiten från Hp XD plus de är en LCD lide B enligt mig då de finns bättre.
Då jag sj har en gammal Hp w2207 vilket jag tycker är en skräp skräm pga att den är en anning iriterande med denns starka ljus plus iriterande att titta på när solen är ute XD men de är jag.
Då jag helt och hållet föredrar en LED skräm då man får bättre bild med en skräm med lite bättre saker i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Varför vill man ens ha shiten från Hp XD plus de är en LCD lide B enligt mig då de finns bättre.
Då jag sj har en gammal Hp w2207 vilket jag tycker är en skräp skräm pga att den är en anning iriterande med denns starka ljus plus iriterande att titta på när solen är ute XD men de är jag.
Då jag helt och hållet föredrar en LED skräm då man får bättre bild med en skräm med lite bättre saker i den.

/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Som ovan säger. /Facepalm.

TS: Det finns glossy-skärmar, inte jättevanligt dock.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s90945620

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndyB91:

hahaha Googlade bara glossy skärm, tog första och skrev de

Permalänk
Medlem

Har en ew2730v här hemma, den är glossy med en VA panel, helt fantastiskt till allt farsan använder den till. Tyvärr ghostar den lite i snabba fps spel men är det inget man bryr sig om är den kanon!

Vill man ha en mer spelinriktad skärm tror jag de koreanska skärmarna som nämns i denna tråd även går att få som glossy. I övrigt är det tyvärr rätt snålt med bra glossy skärmar eftersom alla stora tillverkare tävlar om vem som kan lägga på tjockast anti glare för att förstöra bilden så mycket som möjligt..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndyB91:

Till att börja med skriver du som en fjortis, du stavar även ordet "skärm" fel tre gånger. Sista meningen känns som att en nyinvandrad som nyss börjat med SFI skulle formulerat bättre. Men men, ska inte klanka ner på hur du skriver mer då det inte är det tråden handlar om...

Hur är det "lide B" att en skärm är LCD? Vad hade du annars tänkt dig att det skulle vara för skärm? LED ersätter inte LCD, LED (när man pratar skärmar) är en sorts bakgrundsbelysning som "ersätter" CCFL (lysrör). Så du har antingen LCD med CCFL, eller LCD med LED.
Samt att om du tycker din skärm är för ljus så är det väl bara att sänka ljusstyrkan på den? :S

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har en ganska glossy skärm..samsung skärmar overall är ganska glossy..men min e nice älskar den Tyvär har den utgått, köpte den för knappt 6 månader sen.

Samsung S23A700:) Checka om du hittar någonstans