Microsoft lanserar möss och tangentbord inför Windows 8

Permalänk
Medlem

Microsoft är i alla fall konsekventa, tillbehören ser lika ergonomiska ut som Windows 8 är.

Permalänk
Entusiast

Altså, jag tror fan att den första musen var mer ergonomisk än den där wedge musen

Jag tror den musen mest existerar för att bilden drar till sig ögon och det hjälper till att sprida windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ja det var en bra liknalse:)

Musen såg ju inte direkt bekväm ut men det vore ju konstig om dom släpper en produkt som är obekväm...

Obekväm... både denna mus och Win 8 ser ungefär lika obekväma ut.

Skrivet av Marcusk:

Man behöver inte vara särskilt "kunnig" inom ergonomi för att se att den där musen är helt värdelös ergonomiskt sett, och kommentaren om töntar var helt onödig.

Har man två-tre stycken kanske de funkar som fotstöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Vad hade du velat se för annorlunda mot det där då?

Lite större piltangenter hade inte skadat och flera färger än svart hade inte heller varit fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

Hur kan du vara så säker på att den är oergonomisk? Jag håller min mus på exakt samma sätt som Zoidbergs bild representerar när jag inte spelar, och jag är garanterat inte ensam om det heller.

Då håller du din mus på ett oergonomiskt sätt. En "ergonomisk" mus ska vara formad efter handen, och ge stöd åt hela handen så att man inte behöver hålla den i luften, utan kan vila hela handflatan mot musen.

Permalänk

Microsoft vill ha en del av kakan gällande äckliga möss

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

J... Jag tror inte att ja..jag m.. mår så bra... Måste sätta mig... *BLLLLUUUUUUGHH*

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk

wtf den musen vad tänker de med?

Permalänk
Sötast

Varför släpper de inte ett tangentbord i fullstorlek anpassat till metro?

Det kan ju vara något nytt och "innovativt" som t.ex ett normalstort med 6-10 STORA knappar istället för 102 små "gamla" knappar?

Ut med det gamla skitet!!

In med det innovativa!!!

I och med att Microsoft plötsligt har bestämt att datorer nämligen ska använda surfplatte-anpassat OS på våra kära datorer så är det väl inte så långsökt att de plötsligt tycker att vi kan använda ett skärmtangentbord med touchscreen istället för ett ens kunna använda våra datorer till något!

(JA!, bilden var redigerad i paint med ett sovande spädbarn liggande över armen )

Permalänk
Medlem

Väldigt konstigt mus på första bilden. Första tanken var, hur håller man i den. Sen när an såg bilden på det i forumet så kändes det ännu sämre. Tror nog touchpaden på dom flesta laptops är trevligare att använda.

Den andra musen skulle jag nog vara intresserad av att testa. Hoppas den kommer till någon butik hos mig så man får känna på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir en wedge mus till dörrstopp iaf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PerZerk:

De fulaste tangentborden jag har skådat. Ett riktigt tangentbord är mekaniskt.

Det här är för folket som tror att touch screen på en desktop är skit bra idé. Mekaniska är till för vettigare folk så man kan försvara sig mot galna win8 fanboys

Permalänk
Medlem

Ser ut som nåt skit apple skulle kunna tillverka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Först degraderar man allt till noll, gör designen obekväm och opraktiskt och sedan förväntar man sig att folk kommer att köpa skräpet för 800 Kr bara för att få uppleva en ännu mer begränsad version av Windows -_-

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Musen är dock som en halv mus / liten vilket gör den inte så oergonomisk som jag trodde när jag såg dessa bilder. Snygg men inget jag kommer ge pengar för, användbarheten är ju liksom musens primära uppgift.

http://blog.gsmarena.com/microsoft-announces-windows-8-access...

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför Microsoft har så svårt med design.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Gillar deras IntelliMouse 3.0. Den enda jag gillat av alla Microsofts möss.

Visa signatur

8700k | Rtx 2070 | 32G Ram | 27 Acer Predator Gaming Skärm 1440p

Permalänk
Medlem

Musen såg rätt rolig ut, ska testas. Tangentbordet var överläckert, gillas skarpt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Apple måste vara Microsofts stora förebild.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Apple måste vara Microsofts stora förebild.

Hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Hur menar du?

Jag tänkte mest att man ser mer och mer likheter mellan Apple och Microsoft nu för tiden. Det känns som om Microsoft försöker sälja "hela paketet" snart.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Gillar deras Sidewinder X - serie skarpt. Kan bara hoppas på en uppföljare.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

lite mindre storlek på musen och vips så kan du köpa världens dyraste dörrstop

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Det här är för folket som tror att touch screen på en desktop är skit bra idé. Mekaniska är till för vettigare folk så man kan försvara sig mot galna win8 fanboys

Då får det allt vara billiga tangentbord som man kan köpa för ett par tjugor. Synd att jag slängde en packe med undermåliga tangentbord. De kunde ju ha varit bra att ha om man skulle behöva försvara sig mot löst folk.

Edit: HP Keyboard standard (SV)
För den som har ett behov att försvara sig mot Windows 8-hipsters

Permalänk
Medlem

Snart är väll Apple framme och ska patent krångla om det första tangentbordet som liknar lite en Iphone 4 i formen troll tbh

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Haha tangentbordet är ju en iphone 4 i princip )

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

Hur man kan som apple patentera runda hörn är ju en gåta, för allt som har lite metalltextur, svart färg och runda hörn får ju äpplets rabiesadvokater efter sig direkt. Helt sjukt!

Permalänk

Det där är nog den mest ergonomiska musen i den storleken jag sett. Tänk på att detta inte är något man har vid sin Desktop då man spelar BF3, utan nånting som är litet nog att ta med sig för att ersätta pekskärm/touchpad.
Sådana finns redan idag, men har då då designen av en förkrympt vanlig mus, dvs ca 5cm långa och 3 cm breda. Där kan man snacka dålig ergonomi.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig Sculpt Touch så länge musen fungerar bättre än Apples fruktansvärda Magic Mouse.

Permalänk
Entusiast

Folk här är omotiverat hatiskta av ren princip eller kanske lite okunskap.

Musen är pytteliten och är tänkt att vara portabel före ergonomisk. Titta på lite andra små resemöss så ska ni se att den här är ovanligt genomtänkt eftersom den är så bred. Standard är annars att man krymper musen åt alla håll så den är omöjlig att hålla i. Stöd för hela handen är bortprioriterat för att den ska bli liten.

Första tangentbordet som folk gnäller på är också designat för att vara pyttelitet eftersom det ska vara tillbehör till en SURFPLATTA! Det är alltså en helt annan marknad är mekaniska gamingtangentbord och således har det helt andra prioriteringar. Även här är storlek prio ett.

Så, vad är det som är svårt att förstå?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24