Permalänk

Mycket hög CPU!

Jo såhär är det:
Min bärbara Toshiba har alltid funkat finfint och jag har aldrig haft ett problem.
Men så en dag när jag kom hem från skåne för tre veckor så märkte jag att allting var jättesegt och då menar jag verkligen allting!
Så jag tittade min CPU och den låg och spann på 100% vare sig man tittade på en film, spelade spel eller bara lät den vara.
Jag brukar inte sitta tanka ner en massa skit har väl hänt några gånger men det var länge sedan och dessutom har jag McAffe.
Jag kan själv inte komma på vad problemet är jag har rensat och kört viruskollar men det är fortfarande likadant, så snälla hjälp!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Men vad är det för process som tar 100% då? börja med att uppge det med sen är google en bra vän då bara att söka tex msnmsgr.exe use 100% cpu och så vidare brukar finnas mycket information

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Gå in på aktivitetshanteraren och gå under "processer".
Där kan man se vad det är som använder hur många procent av processorns kraft.