Jag hade aldrig lirat diablo innan, jag var hypad över att äntligen hoppa på tåget och hitta en ny spelgenre att tycka om. Lirade glatt de första veckorna, första genomspelningen (lätt) var kul för det kom nytt hela tiden, andra genomspelningen (normal?) var tråkig för det var helt enkelt för lätt, tredje (näst svåraste?) hoppades jag hitta tillbaka då det skulle vara svårare och kräva mer taktik. Men fyfan vad besviken jag blev, det var bara ett jävla nötande på spells utan att egentligen köra något taktik.
Jo, jag vet att man kan vinna massor på att bli bra på spelet med rätt taktik men hittade aldrig något värde i att sitta och läsa på olika forum om vilka spells, krafter eller vad som skulle kombineras när och hur. Det får gärna vara svårt för min del, men det ska handla om att finkänsligt kunna klara av de hinder man möts av. Inte att lägga en salva valfri av valfri moteld och sedan springa för livet i 5 minuter, lägga en till salva och repetera till man kommit förbi hindret.
Edit: Jag hoppas att Dishonored ger mig en ny upplevelse såsom singleplayerdelen i första Bioshock gjorde, eller skräcken i Dead Space eller vad CS gjorde för mitt onlinespelande. Det känns som det tar allt fler år mellan de gånger man lyckas hitta spelen man blir fascinerad och fastklistrad av och fastnar framför skärmen för att det är så sjukt kul, spännande eller välskrivet. Tyvärr känner jag att det är i princip samma sak om och om igen, med bättre grafik. Missförstå mig inte, jag skulle inte investerat i att bygga en ny dator för några månader sedan om jag inte var frälst av fräsig grafik. Men i längden så tillför inte enbart grafiken i sig tillräckligt mycket, det krävs ny spelmekanik eller uppfinningsrika utvecklare som kan bidra med nytt tänk för att få mig ordentligt fastklistrad igen.