Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Jag trodde jag hade kommit rätt, till människor som inte drar slutsatser med okunskap...men bingo de hade jag oxå gjort.

för att få dig att förstå, fick jag veta den kunskapen via konsumentverket med 3 årigt reklamtionsrätt.

För att förstå ännu mer, komplett fick denna datorn och öppna den och skicka den tillbaka och skyllde allt på damm.

jag fick en hållhake som tur genom swe clockers kunskap att sata och micro sd går inte i sönder av DAMM.

end of story

Jag hoppas verkligen inte att du tolkade mitt inlägg som att jag stödjer dig, då är du riktigt dålig på att analysera det skrivna ordet.
Du har ingen hållhake på Komplett. Kanske var sata/micro SD prylen sönder, kanske inte. Det spelar ingen roll i det här ärendet.
Du hänger dock upp allt på det, och hävdar med en åsnas envishet motsatsen.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Lägg ner, du kommer inte få rätt.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

jag sa exakt att dessa felen (sata micro sd ) som jag har i dagsläget!

Som många andra skriver, du kan som max få en ny sata/microSD-pryl. Så länge Komplett har en dokumenterad felanmälan/reklamation inom ok tid.
Resten är upp till dig att bevisa att det är ett fabriksfel, vilket är omöjligt då Komplett har bildbevis på att datorn inte sköts.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag hoppas verkligen inte att du tolkade mitt inlägg som att jag stödjer dig, då är du riktigt dålig på att analysera det skrivna ordet.
Du har ingen hållhake på Komplett. Kanske var sata/micro SD prylen sönder, kanske inte. Det spelar ingen roll i det här ärendet.
Du hänger dock upp allt på det, och hävdar med en åsnas envishet motsatsen.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Lägg ner, du kommer inte få rätt.

mm jag tror du har rätt, men jag har inte en åsnas envishet.
Vad jag har är att jag vill upplysa alla er här vad komplett gör mot mig.
På så sätt vinner jag i min rätt genom att upplysa er, vad de har gjort mig mig och vilka åtgärder de gör mot sina kunder.
Tycker det borde svartlistas.
Dels för reklamtionsrätten som är väldigt starkt, konstruktionsfel.
De vill inte åtgärda de, skyller på damm.
Men damm hjälper inte mot reklamtionsrätten.
Damm hjälper endast mot garantin dem kan häva eller ta ifrån mig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Machee:

jag sa exakt att dessa felen (sata micro sd ) som jag har i dagsläget!

För att hålla sig till fakta då så ska du felanmäla inom 2 månader att ett fel upptäckt för att ha lagstöd för reklamationen, du är mycket otydlig om det här, gjorde du en anmälan inom 2 månader eller väntade du 6 månader.
Sedan har jag aldrig sett en kortläsare för fast montering i fronten på en dator som tar micro sd kort direkt, de brukar kräva en adapter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Som många andra skriver, du kan som max få en ny sata/microSD-pryl. Så länge Komplett har en dokumenterad felanmälan/reklamation inom ok tid.
Resten är upp till dig att bevisa att det är ett fabriksfel, vilket är omöjligt då Komplett har bildbevis på att datorn inte sköts.

där har du fel, jag kan inte få en ny pryl!

Jag kan inte få SATA ALLS?

´Det är inte så mycket bevis jag behöver ha, för dem fungerar inte.
Det är bara att filma att dem inte fungerar när jag ska använda dem.
Sen att jag lägger upp tiden för filmningen dvs idag, inom min 3 åriga reklamationsrätt.
Kompletts bildbevis kan inte bevisa att mina komponenter har gått i sönder av damm.

Ännu starkare kompletts bildbevis kan inte bevisa att sata är i sönder av damm, för jag har fått ett experter som säger att det inte kan gå sönder av damm.
Sen har du det starkaste, dammet fanns inte där 2011 april då jag anmälde felet.
vem behöver bevis egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Dels för reklamtionsrätten som är väldigt starkt, konstruktionsfel.
De vill inte åtgärda de, skyller på damm.
Men damm hjälper inte mot reklamtionsrätten.
Damm hjälper endast mot garantin dem kan häva eller ta ifrån mig.

Jo, damm hjälper mot reklamationsrätten. Damm förstör elektronik, så det är troligt att dammet kan ha orsakat felen. Det är upp till dig att bevisa motsatsen och det kan du omöjligt göra.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

mm jag tror du har rätt, men jag har inte en åsnas envishet.
Vad jag har är att jag vill upplysa alla er här vad komplett gör mot mig.
På så sätt vinner jag i min rätt genom att upplysa er, vad de har gjort mig mig och vilka åtgärder de gör mot sina kunder.
Tycker det borde svartlistas.
Dels för reklamtionsrätten som är väldigt starkt, konstruktionsfel.
De vill inte åtgärda de, skyller på damm.
Men damm hjälper inte mot reklamtionsrätten.
Damm hjälper endast mot garantin dem kan häva eller ta ifrån mig.

MEN asso helt allvarligt....... REALLY?
Det ända du lyckats upplysa oss om är att du har noll koll alls.
Komplett har en damm regel av en ANLEDNING. Och FÖLJER DU DOM ***INTE*** är det DITT fel och inte deras.
DU Har gjort fel som inte följde deras regler.
Konstruktions felet är INTE deras fel utan tillverkarens OCH dom har erbjudit sig fixa den TROTTS att det gått så lång tid.
VAD ska du ha relklamations rätt på menar du förutom sd/hc delen? VAD?
Ingenting alls resten är DITT fel. Fatta det nu och sluta prata om att du ska få ut grejer på reklamations rätten för att du inte tagit hand om din dator och damm förmodligen har förstört något.

Denna tråd börjar lukta så mycket trolling så det är inte sant och om det inte är trolling så går denna tråd till historien.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

mm jag tror du har rätt, men jag har inte en åsnas envishet.
Vad jag har är att jag vill upplysa alla er här vad komplett gör mot mig.
På så sätt vinner jag i min rätt genom att upplysa er, vad de har gjort mig mig och vilka åtgärder de gör mot sina kunder.
Tycker det borde svartlistas.
Dels för reklamtionsrätten som är väldigt starkt, konstruktionsfel.
De vill inte åtgärda de, skyller på damm.
Men damm hjälper inte mot reklamtionsrätten.
Damm hjälper endast mot garantin dem kan häva eller ta ifrån mig.

Men dämpa dig lite. Vad Komplett gör mot dig? Hur kan du ens skriva så?
Komplett gör inget mot dig, de följer sina regler. Sen hade de kanske varit mer villig att hjälpa
dig om din attityd varit annorlunda. Du skriver att de borde svartlistas. På vilken grund och på vilken lista då?
Nu tycker jag att det är dags för dig att sätta dig och läsa tråden från början till slut och se om du inte kan komma
till lite självinsikt

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att de meddelade min vän, som skickade in sitt moderkort efter att han ringt och bett mig felsöka hans dator då den helt plötsligt hade dött när han surfat på internet, att han repat sitt moderkort. Det var en repa på PCB skrev dom i mailet, vilket är kretskortet...

Vi undersökte kortet med förstoringsglas utan att hitta något och när vi skickade ett mail och frågade om de kan bevisa repan så fick vi inget svar på det -.-

Jag tror dom skyller på saker för att det går ibland, men jag skulle aldrig gå med på skiten.
Min vän orkade dock inte tjafsa och förlorade ett moderkort för 3000..
Det var ett "MSI big Bang fusion" något något för 1156 socket om någon undrar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

TS borde uppge vilken fabrikat/låda som komplett leverat sitt system i. Vilka komponenter, processor, kylning... om det finns tätningar etc. eller ett vidöppet system med fläktar på max varvtal.

Snabba värmealstrande processorer fodrar större fläktar och stora hål i sidorna för tillförsel av luft. har man skapat ett sådant system så borde man varna och instruera att man fodrar städning varje vecka för att garantin skall gälla.

Om TS köpt en färdigbyggd dator från en tillverkare så faller det på deras ansvar att systemet inte samlar damm innuti lådan.

Att komplett svarar i denna tråd verkar omdömeslöst. All kontakt skall ske dirtekt med kund- allt annat verkar oproffessionellt.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Jag kan tillägga att de meddelade min vän, som skickade in sitt moderkort efter att han ringt och bett mig felsöka hans dator då den helt plötsligt hade dött när han surfat på internet, att han repat sitt moderkort. Det var en repa på PCB skrev dom i mailet, vilket är kretskortet...

Vi undersökte kortet med förstoringsglas utan att hitta något och när vi skickade ett mail och frågade om de kan bevisa repan så fick vi inget svar på det -.-

Jag tror dom skyller på saker för att det går ibland, men jag skulle aldrig gå med på skiten.
Min vän orkade dock inte tjafsa och förlorade ett moderkort för 3000..
Det var ett "MSI big Bang fusion" något något för 1156 socket om någon undrar

Skickades från m.sweclockers.com

Det har dock inte något med saken att göra faktiskt eftersom det vi pratar om nu står uttryckligen att det förbrukar garantin om det är massor med damm datorn vilket det var.
Detta är helt och hållet hans fel.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/Dpysk

http://imgur.com/LQJMI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

MEN asso helt allvarligt....... REALLY?
Det ända du lyckats upplysa oss om är att du har noll koll alls.
Komplett har en damm regel av en ANLEDNING. Och FÖLJER DU DOM ***INTE*** är det DITT fel och inte deras.
DU Har gjort fel som inte följde deras regler.
Konstruktions felet är INTE deras fel utan tillverkarens OCH dom har erbjudit sig fixa den TROTTS att det gått så lång tid.
VAD ska du ha relklamations rätt på menar du förutom sd/hc delen? VAD?
Ingenting alls resten är DITT fel. Fatta det nu och sluta prata om att du ska få ut grejer på reklamations rätten för att du inte tagit hand om din dator och damm förmodligen har förstört något.

Denna tråd börjar lukta så mycket trolling så det är inte sant och om det inte är trolling så går denna tråd till historien.

Du verkar fatta lite trögt också, TS skickade in datorn långt tidigare på service (utan damm i datorn) och då påpekade felen vilket Komplett inte åtgärdade?
Sen när han skickar in datorn igen så hävdar Komplett handhavandefel pga damm och skiter i allt och skickar tillbaks datorn igen utan att nåt blivit fixat.

Permalänk
Medlem

Men snälla vad har det med saken att göra dom ska ju byta den åt dig.
Delen du vill ha med sata FINNS INTE!
HUR ska dom ersätta dig en del som inte finns längre???
Hur har du tänkt att det ska gå till?
Varför tjafsar du ens om denna del när dom redan erbjudit en ersättning?
Vilket för övrigt är det ända i denna tråd du har någon som hälst liten minimal rättighet till att få. INGET annat har du rätt till oavsett via garanti eller via reklamations rätt!

Skrivet av Kroie:

Du verkar fatta lite trögt också, TS skickade in datorn långt tidigare på service (utan damm i datorn) och då påpekade felen vilket Komplett inte åtgärdade?
Sen när han skickar in datorn igen så hävdar Komplett handhavandefel pga damm och skiter i allt och skickar tillbaks datorn igen utan att nåt blivit fixat.

Ja men felet som var då är bara felet med sd/hc/sata delen. Och den har han blivit erbjuden en ny nu fast utan sata.
Att den inte blev bytt då skulle han varit på dom om då om han ville ha en likadan inte nu. Och nu har han ju även blivit erbjuden en ny sådan så varför gnälla om det hela tiden och tro att han kan använda det som rätt att få hela datorn fixad? Den delen har ingenting med att göra att datorn inte fungerar övrigt som den ska.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Det har dock inte något med saken att göra faktiskt eftersom det vi pratar om nu står uttryckligen att det förbrukar garantin om det är massor med damm datorn vilket det var.
Detta är helt och hållet hans fel.

zolid vad envis du är, jag har postat minst 2 inlägg där jag skriver tydligt. glömm damm frågan! Glöm garantin.
Det är reklamtionsrätten på 3 år vi pratar om. Som jag har rätt till och kan bevisa här och nu för alla er att fallet är så.
Det är de jag skriver som bevisar de, att sata är ett konstruktionsfel och de har aldrig åtgärdat detta samt att komplett har detta i sina loggar om att
det är fel på de. Samt micro och det andra. De har inte fixat något.

På tal om dni damm fråga så har varken jag eller komplett UNDERSÖKT om det är damm som har pajat mina komponenter eller ens om mina komponenter är i sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Men snälla vad har det med saken att göra dom ska ju byta den åt dig.
Delen du vill ha med sata FINNS INTE!
HUR ska dom ersätta dig en del som inte finns längre???
Hur har du tänkt att det ska gå till?
Varför tjafsar du ens om denna del när dom redan erbjudit en ersättning?
Vilket för övrigt är det ända i denna tråd du har någon som hälst liten minimal rättighet till att få. INGET annat har du rätt till oavsett via garanti eller via reklamations rätt!

Men snälla delen finns jo inte NU ? de kanske FANNS 2011 APRIL när ja anmälde felet?
Hur dem ska ersätta mig? jag vet inte jag är jo bara kund, kanske åtgärda de ? Vilket JAG HAR RÄTT TILL ZOLIG ENLIG REKLAMTIONSRÄTTEN PÅ 3 ÅR.
att de tar min dator och fixar till de helt enkelt.
Vilken ersättning har de erbjudit mig? de har erbjudit att jag ska laga de själv så fort jag nämnde reklamtionsrätten.
men de kan inte laga sata och det är inte kundens fel att laga de när det är ett konstruktionsfel.

tack för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Det har dock inte något med saken att göra faktiskt eftersom det vi pratar om nu står uttryckligen att det förbrukar garantin om det är massor med damm datorn vilket det var.
Detta är helt och hållet hans fel.

han har skickat in datorn tidigare UTAN damm i datorn och då åtgärdade de inte felen iallafall..

Vad har du att säga nu?.... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

zolid vad envis du är, jag har postat minst 2 inlägg där jag skriver tydligt. glömm damm frågan! Glöm garantin.
Det är reklamtionsrätten på 3 år vi pratar om. Som jag har rätt till och kan bevisa här och nu för alla er att fallet är så.
Det är de jag skriver som bevisar de, att sata är ett konstruktionsfel och de har aldrig åtgärdat detta samt att komplett har detta i sina loggar om att
det är fel på de. Samt micro och det andra. De har inte fixat något.

På tal om dni damm fråga så har varken jag eller komplett UNDERSÖKT om det är damm som har pajat mina komponenter eller ens om mina komponenter är i sönder.

Men snälla vad har sd/hc/sata delen med att din dator inte fungerar som den ska att göra?
Dom har ju nu erbjudit dig en ny fast utan sata för den FINNS inte längre. Dom kan inte trolla fram en ny.
Om dom inte bytte den förut så var det givetvis fel men du skulle samtidigt varit på dom då om det och inte 1 år senare och tro att det nu ger dig rätt att byta massor med andra delar.
Vad i den delen är det som ger dig rätt att få reklamations rätt på andra delar? Det ända du har reklamations rätt på är just DEN delen ingenting annat.
Varför förstår du inte det?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

han har skickat in datorn tidigare UTAN damm i datorn och då åtgärdade de inte felen iallafall..

Vad har du att säga nu?.... -.-

Att det givetvis var fel som jag sagt innan.
Men det har fortfarande inget att göra med dom andra delarna i datorn.
Och delen som dom inte bytte har dom ju erbjudit en ny nu fast utan sata.
Om den nu var så viktig för trådskaparen så skulle han ju varit på dom efter han lämnat in den första gången och inte nu ett år senare.
Ända annledningen till att han gnäller på det nu är att han på något vis tror att det samtidigt ger han rätten att få massor med andra delar utbytta på reklamation.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

TS borde uppge vilken fabrikat/låda som komplett leverat sitt system i. Vilka komponenter, processor, kylning... om det finns tätningar etc. eller ett vidöppet system med fläktar på max varvtal.

Snabba värmealstrande processorer fodrar större fläktar och stora hål i sidorna för tillförsel av luft. har man skapat ett sådant system så borde man varna och instruera att man fodrar städning varje vecka för att garantin skall gälla.

Om TS köpt en färdigbyggd dator från en tillverkare så faller det på deras ansvar att systemet inte samlar damm innuti lådan.

Att komplett svarar i denna tråd verkar omdömeslöst. All kontakt skall ske dirtekt med kund- allt annat verkar oproffessionellt.

jag har köpt ett färdigbyggt dator.

Operativsystemets namn Microsoft Windows 7 Home Premium
Version 6.1.7601 Service Pack 1 build 7601
Ytterligare beskrivning av operativsystemet Inte tillgängligt
Operativsystemets tillverkare Microsoft Corporation
Datornamn MACHE-DATOR
Datortillverkare Gigabyte Technology Co., Ltd.
Datormodell GA-890FXA-UD5
Datortyp x64-based PC
Processor AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor, 3200 Mhz, 4 kärnor, 4 logiska processorer
BIOS-version och -datum Award Software International, Inc. F6, 2010-11-24
SMBIOS-version 2.4
Windows-katalog C:\Windows
Systemkatalog C:\Windows\system32
Startenhet \Device\HarddiskVolume1
Nationella inställningar Sverige
HAL (Hardware Abstraction Layer) Version = "6.1.7601.17514"
Användarnamn Mache-Dator\Mache
Tidszon Västeuropa, sommartid
Installerat fysiskt minne (RAM) 4,00 GB
Sammanlagt fysiskt minne 4,00 GB
Tillgängligt fysiskt minne 1,19 GB
Sammanlagt virtuellt minne 7,99 GB
Tillgängligt virtuellt minne 4,43 GB
Växlingsfilsutrymme 4,00 GB
Växlingsfil C:\pagefile.sys

Permalänk
Medlem

Lika bra att låsa tråden igen, jag ser var det här är på väg. Nu har han fått in en kompis som stöd och det kommer eskalera till namecalling och andra otrevligheter. Komplett har rätt, han har fel och vet om det. Dock har han hittat det han tror är vägen ut, genom att börja bråka om kortläsaren. Jag kan lova att det bara går utför härifrån

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Att det givetvis var fel som jag sagt innan.
Men det har fortfarande inget att göra med dom andra delarna i datorn.
Och delen som dom inte bytte har dom ju erbjudit en ny nu fast utan sata.
Om den nu var så viktig för trådskaparen så skulle han ju varit på dom efter han lämnat in den första gången och inte nu ett år senare.
Ända annledningen till att han gnäller på det nu är att han på något vis tror att det samtidigt ger han rätten att få massor med andra delar utbytta på reklamation.

Vad snackar du om? Har han sagt att han vill ha reklamation för andra delar? Komplett och TS vet yu inte ens om övriga saker funkar som dom ska eftersom Komplett sket i att ens undersöka datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Lika bra att låsa tråden igen, jag ser var det här är på väg. Nu har han fått in en kompis som stöd och det kommer eskalera till namecalling och andra otrevligheter. Komplett har rätt, han har fel och vet om det. Dock har han hittat det han tror är vägen ut, genom att börja bråka om kortläsaren. Jag kan lova att det bara går utför härifrån

Jag tycker den är väldigt intressant att följa och nej jag känner inte TS det minsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroie:

Vad snackar du om? Har han sagt att han vill ha reklamation för andra delar? Komplett och TS vet yu inte ens om övriga saker funkar som dom ska eftersom Komplett sket i att ens undersöka datorn.

För att det inte finns något att undersöka när garantin är ute.
Dom gör inte reparationer.
Och är det reklamation så måste kunden själv veta vilken del det är. Och bevisa att det är ett fabriks fel!

Skrivet av drefk2000:

Lika bra att låsa tråden igen, jag ser var det här är på väg. Nu har han fått in en kompis som stöd och det kommer eskalera till namecalling och andra otrevligheter. Komplett har rätt, han har fel och vet om det. Dock har han hittat det han tror är vägen ut, genom att börja bråka om kortläsaren. Jag kan lova att det bara går utför härifrån

Jag håller med och väljer iallafall att lämna diskutionen nu.
Killen har inget att stå på alls utan bara snackar i natt mössan.
Är ingen ide att diskutera med han för det leder ingenstans.
Och han svarar inte på frågorna han vet att han inte kan svara på, för han är för envis för att inse själv att han har fel här.

Tack och hej för mig!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Rekordmedlem

Ok du har alltså en lös kortläsare med micro sd port, där ser man, fungerar nått av uttagen i kortläsaren?
Det andra är en e-satakontakt, inte sata och den verkar sitta fast i lådan ?
Om du ansluter en sata kabel där så passar det dåligt, har du enheter som ansluts med e-sata ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Att det givetvis var fel som jag sagt innan.
Men det har fortfarande inget att göra med dom andra delarna i datorn.
Och delen som dom inte bytte har dom ju erbjudit en ny nu fast utan sata.
Om den nu var så viktig för trådskaparen så skulle han ju varit på dom efter han lämnat in den första gången och inte nu ett år senare.
Ända annledningen till att han gnäller på det nu är att han på något vis tror att det samtidigt ger han rätten att få massor med andra delar utbytta på reklamation.

men det ger komplett mer rätt att ta ifrån mig garantin och reklamtionsrätten vilket jag har 100% rätt till att få utbytt eller åtgärdat.

Den var viktig för mig redan 2011 och de missskötte sig (handhavande fel). De missskötte sig när jag köpte datorn oxå fick något annat än ett nätverkskort (handhavande fel). När jag fick nätverkskortet så hade jag fått datorn i sönder.

Detta har jag inte skrivit i mina inlägg innan.

JAG HADE FÅTT DATORN I SÖNDER, DEN STARTA INTE ENS. DE VAR MIN 1 SERVICE.
Där kunde de konstatera att moderkortet och hårddisken var de fel på. (handhavande fel där oxå) opps hur många handhavande fel är vi uppe i ?
om ni kan räkna så blir de 3!

Nu säger de att jag är handhavande fel, de bryr jag inte mig om längre.

Vad jag bryr mig om att jag har en fel komponent de kunde ha åtgärdat innan (handhavande fel ifrån komplett) 2011 april.
Detta kan de inte ta ifrån mig för det är lag på de, de heter reklamtionsrätten och de varar i 3 år.
Jag har ett konstruktionsfel.
tack för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

jag har köpt ett färdigbyggt dator.

Operativsystemets namn Microsoft Windows 7 Home Premium
Version 6.1.7601 Service Pack 1 build 7601
Ytterligare beskrivning av operativsystemet Inte tillgängligt
Operativsystemets tillverkare Microsoft Corporation
Datornamn MACHE-DATOR
Datortillverkare Gigabyte Technology Co., Ltd.
Datormodell GA-890FXA-UD5
Datortyp x64-based PC
Processor AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor, 3200 Mhz, 4 kärnor, 4 logiska processorer
BIOS-version och -datum Award Software International, Inc. F6, 2010-11-24
SMBIOS-version 2.4
Windows-katalog C:\Windows
Systemkatalog C:\Windows\system32
Startenhet \Device\HarddiskVolume1
Nationella inställningar Sverige
HAL (Hardware Abstraction Layer) Version = "6.1.7601.17514"
Användarnamn Mache-Dator\Mache
Tidszon Västeuropa, sommartid
Installerat fysiskt minne (RAM) 4,00 GB
Sammanlagt fysiskt minne 4,00 GB
Tillgängligt fysiskt minne 1,19 GB
Sammanlagt virtuellt minne 7,99 GB
Tillgängligt virtuellt minne 4,43 GB
Växlingsfilsutrymme 4,00 GB
Växlingsfil C:\pagefile.sys

Jag tror han önskade en lista på komponenter mer än info om vad din systemkatalog heter, alternativt hur mycket ram du har.
Framförallt är det nog chassit vi är nyfikna på.

Utöver detta så tycker jag att Komplett gör katastrofalt rätt i detta ärende. Jag hade inte rört din snuskiga dator med tång efter att ha öppnat sidan och sett skicket. Returnera utan åtgärd - check!

:edit: Och nej. Det är inte konstruktionsfel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av Machee:

efter ha pratat med två dumburkar som avvisat mig helt, så kom jag fram till en person på komplett.
Han prioterar kunden.

Han höll med mig i princip allt och gav mig kunskap.

Grafikkortet var igentäppt, inte så det handlade om att det var damm i burken.
För de kunde de inte se om de var något fel, annat än överhettning.
Men tack vare hans hjälp så ska jag lämna in datorn igen och så ska de kontrollera den igen.

För garantin gäller om hårdvaran är fel, de hitta inget eller rättare sagt de letade inte för de var för dammigt.

Så nu är de dammfritt och nu kan de kontrollera om något är skadligt.
Om något är skadligt så är inte min garanti hävd som dumburken nr 1 så på komplett.
Dumburken nr 2 på
Jag tycker ingen av dessa borde få vara kvar.

Kan inte ens behandla en kund, eller ge feedback eller komma fram till en lösning.

Om man har bekymmer med komplett så kan man kopplas fram till goran, om man frågar efter goran!
Han ger otroligt mycket hjälp och kunskap och hur man kan gå tillväga.
Förklarade garantin för goran att när jag köpte datorn sa sa säljaren på komplett att de täcker mot allt...
Inget huvudbry för mig och sa skickar dem tillbaka den och säger att jag har inte städat min stationära..
vilken flopp..de e jo bedrägeri småskaligt...
hade jag varit informerade så hade jag städat burken innan jag skicka in den självklart..

kolla upp avtalen innan ni skickar in något eller fråga dem innan ni skickar in något.... så slipper ni flopp.

Vad bra att det löste sig. Är ju skandal att dem inte felsökte den för att det var lite damm i den, kanske ngn som var allergisk
Om jag köper ngt från komplett så ska jag fråga efter Goran då

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt inte dig jag menade:

Ursprungligen inskrivet av makz159
han har skickat in datorn tidigare UTAN damm i datorn och då åtgärdade de inte felen iallafall..

Vad har du att säga nu?.... -.-

"Vad har du att säga nu" kommentaren tillsammans med -.- är tydliga tecken på att det börjar gå utför..
Nåja, vi får se

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Jo, damm hjälper mot reklamationsrätten. Damm förstör elektronik, så det är troligt att dammet kan ha orsakat felen. Det är upp till dig att bevisa motsatsen och det kan du omöjligt göra.

1:damm förstör inte dessa saker som jag har nämnt

2: damm är de verkligen de som har förstört min elektronik, eller är min elektronik ens förstört ?